Temat - rzeka. Błąd czujnika kąta kierownicy w C5 II to generalnie błąd wirtualny w Lexii. Kalibracja tego czujnika jest (prawie) niemożliwa do zrealizowania. To "normalne". Jednak ten wirtualny błąd nie powinien generować trybu serwisowego. Chyba, że czujnik faktycznie "padł", ale nie spotkałem się z uszkodzeniem takiego czujnika. Jeśli po skasowaniu błędów w Lexii wszystko działa, to nie przejmowałbym się. Na francuskim forum jest taki ciekawy wątek odnośnie kalibracji:"In Lexia,Choose Antiblocking submenu in global diagnostic function, and in this submenu you'll find the button "calibrate steering wheel angle sensor".
To calibrate, you'll launch the calibration just after have done like 100 meter in straight way with the steering wheel as striaght as possible. Do NOT shut off the engine and launch the calibration process. It's because the steering wheel angle sensor only initialize itself when you drive, not if you are parked since a moment. That's why, if you do a complete test while parked, you might have always the communication default between BSI & sensor."