Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Jacek Kozłowski w Listopad 06, 2021, 17:19:36
-
Dwa dni temu pojawił mi się komunikat kilkadziesiąt sekund po odpaleniu silnika - Engine repair needed i potem zapalona kontrolka serwice. Podłączyłem digboxa. Błędy jak na zdjęciach.(https://images89.fotosik.pl/551/30a2cbb36ce8bef5med.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/30a2cbb36ce8bef5)
(https://images90.fotosik.pl/550/923fa6ff48c9f912med.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/923fa6ff48c9f912)
(https://images91.fotosik.pl/550/86791fa37dd862demed.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/86791fa37dd862de)
Pytanie, to po prostu czujnik poziomu oleju? Po przekręceniu zapłonu otrzymuję informację, że poziom oleju jest prawidłowy. Czy jeśli czujnik jest walnięty, to jest to normalne, czy błąd tkwi gdzie indziej? Wspomnę tylko, że jakieś pół roku temu miałem komunikat, że poziom oleju jest za duży!? Był na jakieś 1/3 bagnetu. Po dolaniuna 2/3 komunikat zniknął. Tydzień temu wymieniłem akumulator ale nie wiem, czy to ma coś do rzeczy.Jakieś pomysły? Co mogę ewentualnie jeszcze sprawdzić? Czy po prostu wymienić czujnik, bo sprawa jest ewidentna? Jeśli tak, to pytanie, czy były jakieś różne rodzaje, czy tylko jeden. Silnik 2.0 BHDI 150KM rocznik 2015.Silnik pracuje normalnie, więc na razie się tym zbytnio nie przejmuję ale wolę jak wszystko działa jak powinno.
-
Patrzyłeś ile jest teraz oleju?
Warto zajrzeć do kostki czujnika.
-
Tak, trochę ponad połowa stanu. Dolać jeszcze trochę?
-
Wcześniej przypadkiem nie stałeś na jakimś stromym podjeździe? Czujnik reaguje z duuuużym opóźnieniem na zmiany poziomu oleju.
-
Nie, to raczej nie to. Błąd się powtarza po każdym uruchomieniu silnika, po krótkim czasie.
-
Trzeba by spróbować dolać... Chyba to najlepsze co można zrobić. Dziwne bo ogólnie wygląda jak by czujnik działał odwrotnie... Może pochodzi z całkiem innego silnika? To by sporo wyjaśniało z tych problemów.
-
Wykluczyć tego oczywiście nie mogę ale to dziwne, żeby był jakiś inny i do tej pory działał. Doleję oleju i spróbuję sprawdzić styki ale to pewnie dopiero w długi weekend, bo mam trochę na głowie. Jeśli jednak zdecydowałbym się na wymianę, to taki będzie dobry:
https://allegro.pl/oferta/czujnik-poziomu-oleju-2-0-hdi-citroen-c4-c5-x7-8085656404?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_czesci-samochodowe_pla_ss&ev_adgr=Czesci_samochodowe&ev_campaign_id=14491971570&gclid=CjwKCAjwz5iMBhAEEiwAMEAwGHOA3JRJQcfkvxhL7P19w_F068jLtva2H1Ma6hngBqvUhaOMc9qXWxoC2koQAvD_BwE (https://allegro.pl/oferta/czujnik-poziomu-oleju-2-0-hdi-citroen-c4-c5-x7-8085656404?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_czesci-samochodowe_pla_ss&ev_adgr=Czesci_samochodowe&ev_campaign_id=14491971570&gclid=CjwKCAjwz5iMBhAEEiwAMEAwGHOA3JRJQcfkvxhL7P19w_F068jLtva2H1Ma6hngBqvUhaOMc9qXWxoC2koQAvD_BwE)
-
Ten błąd poziomu oleju to ja mam od zawsze… Kontrolka silnika mi się nie zapala.
Koledze pewnie kontrolka zapaliła się z innego powodu (błędu)…
-
Ale w w błędach z diagboxa jest tylko czujnik poziomu oleju. Nie ma żadnych innych, tak jak to widać na załączonych zdjęciach.
-
Odczytujesz błędy z BSI, a powinieneś z ECU jak chodzi o działanie silnika.
-
A możesz mi to łopatologicznie wyjaśnić jak mam to zrobić. Wchodziłem w test w globalny, a to ECU, to gdzie szukać?
-
A możesz mi to łopatologicznie wyjaśnić jak mam to zrobić. Wchodziłem w test w globalny, a to ECU, to gdzie szukać?
Szukać pod "Kalkulator sterujący silnikiem", tudzież "Wtrysk". Wchodząc w "Test Globalny" przez "poszukiwanie uszkodzeń" pojawi się dodatkowa kolumna i przy każdym sterowniku pojawi się ilość błędów...
-
Wydaje mi się, że właśnie tak robiłem. Przy siniku pokazały mi się dwa błędy, zaznaczyłem i wybrałem historię błędów i to jest to 3 zdjęcie, chyba, że jakoś inaczej się je odczytuje ale jakoś nie pamiętam, żeby były inne opcje.
-
No to nie tak to robiłeś... bo w nagłówku na każdym ze zdjęć jest BSI - a to oznacza, że jesteś nie tam, gdzie powinieneś być. Żeby połączyć się ze sterownikiem silnika przy Blue-HDI to chyba trzeba użyć DB w wersji 9 - przy starszych może być brak dialogu.
-
Ok dzięki, na drugi lapku mam nowszą wersję. Spróbuję i zobaczymy.
-
Wydaje mi się, że właśnie tak robiłem. Przy siniku pokazały mi się dwa błędy, zaznaczyłem i wybrałem historię błędów i to jest to 3 zdjęcie, chyba, że jakoś inaczej się je odczytuje ale jakoś nie pamiętam, żeby były inne opcje.
Dwukrotne kliknięcie na tym kalkulatorze powinno cię z nim połączyć. Wtedy z jego poziomu kliknij odczyt błędów. Albo zamiast korzystać z testu globalnego wybierz "Naprawa" i stamtąd się połącz.
Jeśli pokazało, że są 2 błędy, to Diagbox raczej komunikuje się z komputerem wtrysku.
-
Dzięki za podpowiedzi, w długi weekend sprawdzę wszystkie opcje i dam znać, co wyszło.
-
Niestety padł mój laptop, a po reanimacji nie mogę zainstalować diagboxa w wersji 7.82, który wiem, że działał. Dochodzę do wersji 7.76 i koniec. W tej wersji nie mogę odczytać błędów. Pozostaje warsztat, chyba, że gdzieś w necie jeszcze wykopię działającą aktualizację z 7.76 na 7.82.
-
Poszukaj wersji portable, obraz całego windowsa z diagboxem chyba coś koło wersji 9
-
Coś takiego? https://pl.aliexpress.com/item/1005002554528159.html?algo_pvid=e48bf6e0-a098-4cff-b245-9877fb8e86c1&algo_exp_id=e48bf6e0-a098-4cff-b245-9877fb8e86c1-8
-
A nie lepiej TO (http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=122912.msg1220503#msg1220503) - działa, mam u siebie, a ty interfejs przecież masz. W dziale poświęconej DiagBox i Lexii są też linki do wersji 9.91. A co do niemożności zainstalowania updatów powyżej 7.76 - to po pierwsze zmień nazwę pliku update-u na coś krótkiego, a po drugie tam już inne hasło do instalacji było (nie scary01 tylko Maitresox01). Czasami wywalać może aktywację DB, więc trzeba przed instalacją aktualizacji przenieść Appli.sys w inną lokalizację i po instalacji wrzucić z powrotem.
-
W linku, który podałem jest też tylko aktualizacja za 33zł bez interfejsu. Hasło wiem, że jest inne ale wyświetla się komunikat, ze nie można rozpocząć aktualizacji. Próbowałem już różnych metod, za radami z netu ale nie pomagało. Jeszcze spróbuję na innym lapku. Jak nie to spróbuję kupić tą 9.91 z ali. Dzięki za rady. Na wtorek i tak się umówiłem do warsztatu, zobaczymy co wyjdzie.
-
A po co kupować skoro jest do ściągnięcia bez zakupu.
-
Trochę mam ciężki umysł ostatnio. Podasz link do ściągnięcia z instrukcją instalacji?
-
Np. DB 9.91 na MEGA jest ale trzeba założyć bezpłatne konto https://mega.nz/file/CtBl0IJS#CLOTHTsfUKewaah1O9nsNmRPKDX7s95WRZModqqzEHo
Można też szukać na chomiku po haśle: Diagbox chomikuj
-
Nie miałem czasu wcześniej ale sprawa została rozwiązana. Banał, zbyt niski poziom dodatku FAP. Płyn uzupełniony i wszystko śmiga. Swoją drogą kolejny sposób na wyłudzanie kasy. Zamiast takiego komunikatu powinien być w stylu płynu adblue. Jeszcze jeden sposób na wyłudzanie kasy, to pojemność zbiornika, a właściwie, to możliwość jego uzupełnienia. W moim przypadku, czyli auto rocznik 2015, to raptem niespełna 1400ml, gdzie wcześniej było, to chyba niespełna 3 litry. No ale cóż zrobić, trzeba, to trzeba.