Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Powietrze w układzie paliwowym uszkodziło pompę?  (Przeczytany 8642 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Powietrze w układzie paliwowym uszkodziło pompę?
« Odpowiedź #50 dnia: Październik 09, 2020, 15:34:47 »
Witam.
A co powiecie na takie coś, na pierwszym foto na pracującym silniku brak bąbli powietrza a na drugim przewody powrotu a w nich piana.
Jeszcze jedno, po 10 minutach gdy silnik już nie pracuje, w przewodach powrotu brak paliwa
« Ostatnia zmiana: Październik 09, 2020, 15:51:00 wysłana przez Wojtek Konefał »
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 594
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Powietrze w układzie paliwowym uszkodziło pompę?
« Odpowiedź #51 dnia: Październik 09, 2020, 15:57:07 »
Z tego co wiem to w RHH na powrotach z wtrysków są oringi... od tego bym zaczął.
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Powietrze w układzie paliwowym uszkodziło pompę?
« Odpowiedź #52 dnia: Październik 09, 2020, 16:05:03 »
Oringi wymienione na nowe we wtorek podczas robienie próby przelewowej wtrysków
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Powietrze w układzie paliwowym uszkodziło pompę?
« Odpowiedź #53 dnia: Październik 10, 2020, 16:59:52 »
Witam,
Jakieś pomysły? Auto normalnie jeździ,  błędami nie sypie, czyżby do wymiany były te zaworki w wtryskiwaczach?
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Powietrze w układzie paliwowym uszkodziło pompę?
« Odpowiedź #54 dnia: Październik 11, 2020, 21:38:51 »
Cześć,
Mam jedno pytanie, czy myślę dobrze czy źle,
Jak wiadomo, cofa mi się paliwo, nie ma go w przewodach powrotu z wtrysków. Teraz moje pytanie, czy jeżeli nie działa odpowietrzenie w zbiorniku paliwa, to właśnie powstające tam podciśnienie wywołane pracą pompy paliwa, bo zasysa paliwo ze zbiornika, będzie to podciśnienie cofać mi paliwo z przewodów? Jeżeli dobrze kombinuje, to powiedzcie mi gdzie na zbiorniku jest odpowietrznik. Gdy tankuje paliwo słychać że powietrze ucieka, ale gdy otwieram korek od wlewu słychać delikatnie świst powietrza.
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Powietrze w układzie paliwowym uszkodziło pompę?
« Odpowiedź #55 dnia: Październik 20, 2020, 16:33:19 »
Witam.
Jestem po regeneracji wtryskiwaczy. Założyłem nowe podkładki, oringi na powroty, izolatory. Auto chodzi ładnie, nie kopci. Jednak problem ciężkiego odpalania pozostał, dziś rano kręcił 3s i odpalił.
Dziś zrobiłem test przelewowy, czas trwania 3 minuty, a pojemniczkach około 15-20ml.
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Mariusz Tober

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 25
  • Skąd: Warszawa Ursus
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI 163KM 2011 sedan
  • Zainteresowania: Astrofotografia, psytrance
  • Miejscowość: Warszawa Ursus
Odp: Powietrze w układzie paliwowym uszkodziło pompę?
« Odpowiedź #56 dnia: Listopad 25, 2021, 08:14:42 »
Wojtek, czy rozwiązałeś problem długiego odpalania po regeneracji wtrysków?


problem ciężkiego odpalania pozostał, dziś rano kręcił 3s i odpalił.


U mnie taki sam objaw, mechanik rozkłada ręce i mówi coś o wymianie przewodu od baku do silnika.
Warszawa Ursus - Lexia

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 075
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Powietrze w układzie paliwowym uszkodziło pompę?
« Odpowiedź #57 dnia: Listopad 25, 2021, 08:34:28 »
Za "ciężkie" odpalanie odpowiada również regulator ciśnienia na pompie WC, miałem tak wcześniej i po wymianie regulatora (zawór IMV) wszystko wróciło do normy. Zweryfikujcie więc jaki przebieg ma ten zawór i ew. wymieńcie. Po 100tkm i tak warto to zrobić w ciemno, u mnie jeden padł przy 110tkm, a w drugim aucie przy 150tkm. Koszt ok. 300 zł.

Poza tym warto sprawdzić oringi filtra paliwa bo może coś się delikatnie zapowietrza.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Powietrze w układzie paliwowym uszkodziło pompę?
« Odpowiedź #58 dnia: Listopad 28, 2021, 12:35:13 »
Witam.
Z długim odpalaniem poradziłem sobie w sposób dość prosty, zamontowałem pompkę paliwa przed filtrem paliwa. Teraz jak wsiadam do auta nim mi się fotel kierowcy ustawi to pompka wtłacza paliwo i pali od strzała. Do pompki dołożyłem przekaźnik czasowy, ustawiony na jakieś 5-8s działania po zapłonie, potem pompka się wyłącza.
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))