Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKI] 2.0 HDI EGR zaślepiać czy nie ?  (Przeczytany 29082 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [MKI] 2.0 HDI EGR zaślepiać czy nie ?
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 01, 2016, 11:16:24 »
No i wszystko w temacie. Zaslepiac tak ale tylko pod warunkiem sensownej ingerencji w sterownik silnika.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Tomasz Kaźmierczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 60
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Saxo, C4, C5
  • Zainteresowania: IT
  • Miejscowość: Rybnik
Odp: [MKI] 2.0 HDI EGR zaślepiać czy nie ?
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 03, 2016, 07:11:13 »
Ale należało by i zaslepic cienką rurkę wchodząca za przepustnicą żeby turbina nie dmuchala powietrza w wydech....

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Gdzie dokładnie ? Fajnie by bylo z obrazkiem jak możesz :>

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: [MKI] 2.0 HDI EGR zaślepiać czy nie ?
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 03, 2016, 07:56:43 »
Wiecie co pierwsze słyszę o modyfikacji dawek dopalajacych. Uboga mieszanka dot ilości podanego paliwa . Z moich wnikliwych obserwacji wynika, że silnik po zaslepieniu egr dostaje zbyt mało powietrza czyli ma za bogatą mieszankę i trzeba albo wygasic egr programowo albo podbić turbawke albo nic nie mieszać i lexia czasami się przyczepi bo ilość zasysanego powietrza
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Odp: [MKI] 2.0 HDI EGR zaślepiać czy nie ?
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 03, 2016, 08:14:33 »
Egr ma jeszcze kilka zadań do zrobienia.
Obniża temperaturę spalania przy jeździe z niskim obciążeniu silnika i redukcję NOX. Uboga mieszanka w cylindrze = wysoka temp, dużo NOX i możliwość dziury w tłoku, lub wypalenia głowicy.
Jeśli HDI ma kilka sekwencji wtrysku paliwa na jeden zapłon, to nie zaleca się zaślepiania EGR i to nie ze względu na ekologię, ale trwałość silnika.
Przy zaślepiani egr tak jak przy wycięciu fap trzeba zmodyfikować mapę wtrysku. Wtedy to ma sens i nie pogorszy kondycji silnika.

Przepraszam kolego a jakie zadanie ma wg Ciebie przepływomierz w silniku? I poproszę jakieś przykłady wypalonych tłoków od zaślepienia EGR.
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: [MKI] 2.0 HDI EGR zaślepiać czy nie ?
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 03, 2016, 08:32:40 »
Egr ma jeszcze kilka zadań do zrobienia.
Obniża temperaturę spalania przy jeździe z niskim obciążeniu silnika i redukcję NOX. Uboga mieszanka w cylindrze = wysoka temp, dużo NOX i możliwość dziury w tłoku, lub wypalenia głowicy.
Jeśli HDI ma kilka sekwencji wtrysku paliwa na jeden zapłon, to nie zaleca się zaślepiania EGR i to nie ze względu na ekologię, ale trwałość silnika.
Przy zaślepiani egr tak jak przy wycięciu fap trzeba zmodyfikować mapę wtrysku. Wtedy to ma sens i nie pogorszy kondycji silnika.

Przepraszam kolego a jakie zadanie ma wg Ciebie przepływomierz w silniku? I poproszę jakieś przykłady wypalonych tłoków od zaślepienia EGR.
Przepływomierz mierzy ilość powietrza, które przez niego przepływa. Te dane wysyła do ECU.
ECU na podstawie danych z przepływomierza, oraz z EGRu, lub EGRów (poziom otwarcia) kalkuluje to i liczy ile paliwa należy podać.
Jak zaślepimy EGR, to przpływomierz bedzie zasysał wiecej powietrza - OK, ale nadal ECU bedzie myslalo ze dostaje powietrze z EGRu

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: [MKI] 2.0 HDI EGR zaślepiać czy nie ?
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 03, 2016, 12:08:36 »
Egr ma jeszcze kilka zadań do zrobienia.
Obniża temperaturę spalania przy jeździe z niskim obciążeniu silnika i redukcję NOX. Uboga mieszanka w cylindrze = wysoka temp, dużo NOX i możliwość dziury w tłoku, lub wypalenia głowicy.
Jeśli HDI ma kilka sekwencji wtrysku paliwa na jeden zapłon, to nie zaleca się zaślepiania EGR i to nie ze względu na ekologię, ale trwałość silnika.
Przy zaślepiani egr tak jak przy wycięciu fap trzeba zmodyfikować mapę wtrysku. Wtedy to ma sens i nie pogorszy kondycji silnika.

Przepraszam kolego a jakie zadanie ma wg Ciebie przepływomierz w silniku? I poproszę jakieś przykłady wypalonych tłoków od zaślepienia EGR.
Przepływomierz mierzy ilość powietrza, które przez niego przepływa. Te dane wysyła do ECU.
ECU na podstawie danych z przepływomierza, oraz z EGRu, lub EGRów (poziom otwarcia) kalkuluje to i liczy ile paliwa należy podać.
Jak zaślepimy EGR, to przpływomierz bedzie zasysał wiecej powietrza - OK, ale nadal ECU bedzie myslalo ze dostaje powietrze z EGRu


Amen. O tym wiele osób zapomina albo nie wie. Normalna dawka powietrza to masa zasysana przez filtr i mierzona przepływomierzem + masa spalin powracających przez EGR. Zasada jest taka, że to do dawki powietrza jest dopierana dawka paliwa bo priorytetem w Common Rail jest ograniczenie dymienia.

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: [MKI] 2.0 HDI EGR zaślepiać czy nie ?
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 03, 2016, 12:32:21 »
Na obecną chwilę mam tylko zaślepiony egr. Nie widzę / nie odczuwam żadnych skutków ubocznych - a wręcz przeciwnie. Na zimnym silniku i na wolnych obrotach kultura pracy się MOCNO poprawiła.

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: [MKI] 2.0 HDI EGR zaślepiać czy nie ?
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 03, 2016, 12:36:04 »
Na obecną chwilę mam tylko zaślepiony egr. Nie widzę / nie odczuwam żadnych skutków ubocznych - a wręcz przeciwnie. Na zimnym silniku i na wolnych obrotach kultura pracy się MOCNO poprawiła.
No bo tak będzie.
Skoro silnik dostaja więcej tlenu, daje więcej paliwa, to ... musi sie poprawić, czyż nie ?


Człowiek też lepiej oddycha świeżym powietrzem, niż zadymionym, czyż nie ?
Od temperatury powietrza zalezy to jak szybko sie czlowiek zmeczy itp itd.

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: [MKI] 2.0 HDI EGR zaślepiać czy nie ?
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 03, 2016, 17:17:39 »
Czyli mam tak jeździć, czy konieczne jest dodatkowo zaślepienie wężyka podciśnienia, wyprogramowanie egr...

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: [MKI] 2.0 HDI EGR zaślepiać czy nie ?
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 03, 2016, 21:31:12 »
Siostra mi jeszcze w szpitalu  trochę polezy jak tam Się zjawie to ci go wydlubie z softu narazie śmiało można jeździć póki jeszcze jest szczelny i się nie tnie. Co do  tematu  to sprawa dot edc15 a  tam wsio czy go wyprogramujemy  czy nie to tak jakbyś chciał sąsiadowi zgasić światło wyłączając u siebie wtyczkę ogólnie zrobi się ciemniej  Ale sąsiad dalej ma światło
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MKI] 2.0 HDI EGR zaślepiać czy nie ?
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 04, 2016, 03:10:32 »
Poprawcie mnie jeśli się mylę:

Czyli będzie za bogata mieszanka bo sterownik silnika myśli że dostaje więcej powietrza (to dodatkowe z EGR) więc dla tego dodatkowego powietrza będzie wtryskiwana większa dawka paliwa.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: [MKI] 2.0 HDI EGR zaślepiać czy nie ?
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 04, 2016, 09:05:30 »
Dokładnie zaślep go, podepnij lexie zrób logi i zobaczysz, że powietrza będzie mniej
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline rafał kaśkiewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 416
  • Skąd: poznań
  • Posiadany samochód: C5 mk1 1.8 lpg
  • Miejscowość: poznań
Odp: [MKI] 2.0 HDI EGR zaślepiać czy nie ?
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 04, 2016, 22:43:45 »


Niestety, ale tłoki poszły na złom.
Silnik Cat C4.4.
Nie ma przeplywki, tylko map.
Nie ma jeszcze możliwość wyprogramowania egr.

Egr ma jeszcze kilka zadań do zrobienia.
Obniża temperaturę spalania przy jeździe z niskim obciążeniu silnika i redukcję NOX. Uboga mieszanka w cylindrze = wysoka temp, dużo NOX i możliwość dziury w tłoku, lub wypalenia głowicy.
Jeśli HDI ma kilka sekwencji wtrysku paliwa na jeden zapłon, to nie zaleca się zaślepiania EGR i to nie ze względu na ekologię, ale trwałość silnika.
Przy zaślepiani egr tak jak przy wycięciu fap trzeba zmodyfikować mapę wtrysku. Wtedy to ma sens i nie pogorszy kondycji silnika.

Przepraszam kolego a jakie zadanie ma wg Ciebie przepływomierz w silniku? I poproszę jakieś przykłady wypalonych tłoków od zaślepienia EGR.
Szukam chętnych na spocik w Poznaniu.
Mam do wypożyczenia blokady rozrządu do 1,8 i 2,0.