Egr ma jeszcze kilka zadań do zrobienia.
Obniża temperaturę spalania przy jeździe z niskim obciążeniu silnika i redukcję NOX. Uboga mieszanka w cylindrze = wysoka temp, dużo NOX i możliwość dziury w tłoku, lub wypalenia głowicy.
Jeśli HDI ma kilka sekwencji wtrysku paliwa na jeden zapłon, to nie zaleca się zaślepiania EGR i to nie ze względu na ekologię, ale trwałość silnika.
Przy zaślepiani egr tak jak przy wycięciu fap trzeba zmodyfikować mapę wtrysku. Wtedy to ma sens i nie pogorszy kondycji silnika.
Przepraszam kolego a jakie zadanie ma wg Ciebie przepływomierz w silniku? I poproszę jakieś przykłady wypalonych tłoków od zaślepienia EGR.
Przepływomierz mierzy ilość powietrza, które przez niego przepływa. Te dane wysyła do ECU.
ECU na podstawie danych z przepływomierza, oraz z EGRu, lub EGRów (poziom otwarcia) kalkuluje to i liczy ile paliwa należy podać.
Jak zaślepimy EGR, to przpływomierz bedzie zasysał wiecej powietrza - OK, ale nadal ECU bedzie myslalo ze dostaje powietrze z EGRu