Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK II => Wątek zaczęty przez: Paweł Król w Listopad 29, 2016, 14:46:21
-
witam zauważyłem ostatnio że podczas postoju lub jazdy przygasają światła.I tu nasuwa się pytanie co może być powodem takiego zachowania.Przeszukałem forum ale nie znalazłem nic konkretnego. Proszę o jakieś wskazówki lub co mam sprawdzić ewentualnie.
-
U mnie tak się dzieje, gdy pompa zawieszenia zaczyna pracować. Światła wtedy delikatnie sobie mrugną
-
To mrugnięcie świateł (u mnie widzę to nawet na podświetleniu kokpitu) występuje każdorazowo w momencie załączania się pompy hydro. W mojej ocenie, im słabszy akumulator, tym bardziej jest to widoczne. Mój na przykład jest na wykończeniu i teraz, jak spadła temperatura, to widzę delikatne przygasanie świateł również podczas ruszania spod świateł, jak obroty troszkę spadną poniżej biegu jałowego.
Kolega, który też ma C5 stwierdził, że chyba aku jest u mnie fabryczny. Z tyłu podobno jest oznaczenie PSA. Chociaż czy to możliwe, żeby aku przeżył 10 lat?
-
Podczas kręcenia kierownicą też może lekko przygasać.Pompa od wspomagania ma duży pobór.
-
Mam to samo zjawisko moze to jakis regulator napiecia na alternatorze/
-
musze sprawdzić ile lat ma aku i jakie prądy ale pocieszyliście mnie że nie tylko u mnie tak jest bo już myślałem że coś z wiązką
-
A propos wiązki, to widzę, że masz Mk1, a coś było głośno niedawno nt. wadliwego ułożenia wiązki zasilającej pompę hydro. Wiązka gdzieś ociera o elementy metalowe, przeciera się i dochodzi do zwarcia, a w skrajnej sytuacji do przegrzania/pożaru. Rozejrzyj się po forum, znajdziesz pewnie temat. Warto sprawdzić, czy problem Ciebie nie dotyczy...
-
Mam to samo zjawisko moze to jakis regulator napiecia na alternatorze/
Regenerowałem alternator, nic to nie daje, po prostu pompa jest dużym obciążeniem dla układu,
bardziej to widać na kilkuletnim akumulatorze kiedy nawet przygasają kontrolki na desce,
przy nowym efekt jest dużo mniej widoczny i tylko widać to po przednich światłach.
-
Włóż akumulator o dużym prądzie rozruchowym i problem zniknie.
-
Włóż akumulator o dużym prądzie rozruchowym i problem zniknie.
nie zniknie, przerabiałem to, nowy odpowiedni aku do HDi i nic, światła jak przygasają tak przygasają, mam to cały czas , i już w sumie to olałem, bo szukania było sporo, bez rezultatu
-
sprawdziłem prąd ładowania 14,4 V aku mam 1,5 letnie bosh S3 70 Ah 640A paski na antku wymieniłem temat z wiazka do pompy załatwiony poszła w peszlu podwujnym wszystkie połaczenia masowe sprawdzone .
-
podwÓjnym (!)
U mnie to standard, ale nie zwracam na to uwagi. Z tego co wiem, to głównie pompa bhi wywołuje duże skoki napięcia w instalacji. Może więc tam należałoby szukać przyczyny? Jeśli w czasie postoju, to oznaczałoby, że auto reguluje wysokość. Jeśli akuratnie nikt nie wsiadł, nie powinno. Więc może coś jedt nie tak? W trakcie jazdy może się zdarzyć - na nierównej nawierzchni i przy przekroczeniu 110 km/h, jak wiadomo zapewne wszystkim ;)
Być może to bzdura z tą zależnością, ale mnie w trakcie postoju raczej nie przygasają. Natomiast jak ruszam to już prędzej.
-
U mnie dzieje sie tak samo, gdy załącza się pompa.
-
czyli pozostało się pogodzić ze stanem przygasania i jeżdzić dalej dzieki panowie za wypowiedzi
-
Ostatni winowajca pompa, możliwe że po kilkunastu latach pompa ma trochę większe zapotrzebowanie na energię.
-
U teścia przygasały , nowy akumulator, wymienione kostki przy żarówkach i nie przygasają.