Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK II] Ozonowe odgrzybianie klimatyzacji  (Przeczytany 14532 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Stoszko

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 070
  • Skąd: Dżwirzyno
  • Posiadany samochód: renault kadjar 1,3 Tce był C5 x7 2,0 blue hdi crosstourer
  • Miejscowość: Dżwirzyno
Odp: [MK II] Ozonowe odgrzybianie klimatyzacji
« Odpowiedź #50 dnia: Sierpień 07, 2016, 22:06:37 »
 A jak sprawa wygląda c5 x7 ,próbował ktoś?

Offline Kamil Halinowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: Citroen C4 II 2011r 1,6 HDI 92KM, Citroen C4 Grand Picasso I 2008r 2.0 HDI 138KM MCP Exclusive
  • Miejscowość: Świdnik
Odp: [MK II] Ozonowe odgrzybianie klimatyzacji
« Odpowiedź #51 dnia: Wrzesień 01, 2016, 14:45:46 »
Ostatnio to przerobilem i jak na razie jest dobrze (lepiej niż było)
Od strony pasażera odkrecasz tak samo plastik jak ten od kierowcy gdy chcesz dostać się do filtra. Po zdjęciu masz 2 czarne węże (jeden to wiązka elektryczna) a drugi normalnie sciagasz z plastikowego odpływu. Wkładasz wężyk od odgrzybiacza w ten plastikowy odpływ i pryskasz zgodnie z instrukcją (wyciągając). Od razu zakladasz gumowy odpływ bo będzie się wylewalo.
Całość oczywiście robisz przy wyjetym filtrze kabinowym (ja prysnalem też w gniazdo filtra). Po akcji będzie walilo trochę alkoholem w całym aucie :)

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka


Chodzi o ten zaznaczony wąż, czy jeszcze dalej trzeba coś odkręcać? Bo to zdjęcie zrobiłem tylko po zdjęciu tego plastiku przy nogach pasażera.




Jest:
-Citroen C4 II (B7) 2011r 1,6 HDI 92KM
-Citroen C4 Grand Picasso I (UA) 2008r 2.0 HDI 138KM MCP Exclusive

Było:
-Citroën C5 I 2002r liftback 2.0 16v LPG   
-Mazda MPV 2004r 2.0 CiTD

Offline Norbert Koselnik

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 148
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2,0 16V HDI Exclusive, C4 Cactus 1,6 HDI
  • Zainteresowania: wszystko oprócz piłki nożnej
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Odp: [MK II] Ozonowe odgrzybianie klimatyzacji
« Odpowiedź #52 dnia: Wrzesień 05, 2016, 09:47:08 »
Szanowni Panowie zbierając wszystkie uwagi i przemyślenia zawarte w tym wątku oraz z opierając się na moich doświadczeniach :
- przy klimatroniku nie jest zalecane używanie pianek, ponieważ w niektórych wozidłach może ulec uszkodzeniu elektronika.
- przed ozonowaniem należy wymienić filtr kabinowy
- ozonator nie powinien być mniejszy niż 800mg/h, zalecany powyżej 2g/h, czas ozonowania od 15-30minut.
- ozonowanie przeprowadzać na wewnętrznym nawiewie.
- zalecane położenie ozonatora fotel pasażera
- po ozonowaniu przewietrzyć pojazd (czas rozpadu ozonu około 30 minut)
- ozonowanie przeprowadzać przynajmniej raz w roku w połączeniu z wymianą filtra kabinowego.
PS.
co do ultradźwięków to mam raczej mieszane uczucia wykonywałem w dwóch swoich autach i efekt w porównaniu z porządnym ozonowaniem był mniej spektakularny, żeby nie powiedzieć mizerny (być może słaby fachowiec to wykonywał).

Były

Xantia MkII 2,0 16V

Chevrolet Captiva 2,2D LT+
C5 MkII 2,0 16V HDI
C4 Cactus 1,6 HDI

Offline Jan Wojtkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: [MK II] Ozonowe odgrzybianie klimatyzacji
« Odpowiedź #53 dnia: Wrzesień 05, 2016, 12:51:41 »
Dodam, że przed ozonowaniem należy USUNĄĆ filtr kabinowy, zwłaszcza, gdy jest z węglem aktywnym.
Węgiel aktywny znakomicie usuwa ozon z otoczenia :)

Offline Krzysztof Leśniczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 223
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0 HDI. Jest Volvo S80 2.0+LPG
  • Miejscowość: Poznań
Odp: [MK II] Ozonowe odgrzybianie klimatyzacji
« Odpowiedź #54 dnia: Grudzień 01, 2016, 16:57:03 »
Ozonator zmontowany.
Cały opis i zdjęcia tutaj: http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?p=236424#236424
Jestem przeciwnikiem podłączania do gniazda zapalniczki czegoś więcej niż ładowarka smartfonowa, więc wykorzystałem aku żelowy. Przetwornica daje ponad 3kV więc takie coś jak wleci w instalacje auta to amen.

Oczywiście można zakupić przetwornice do ozonatora na 220V i zbudować dużo prościej ozonator na 220V ale wówczas musimy mieć podłączenie do sieci 220V co na osiedlowym parkingu jest niewykonalne a przecież nie będę kupowac 30m przedłużacza.
Dlatego mając sprzęt mający swoje zasilanie, jest wygodniej i nie jesteśmy zależni od gniazdka na 220V.