W systemie Bosch regulator wysokiego cisnienia znajduje się na tyle pompy CR i wchodzi w niego wtyczka.
U mnie co jakiś czas występowało falowanie obrotów na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku, ale ostatnio (po zatankowaniu V-powera) obroty falowały mi cały czas, nawet jak silnik był zimny. W sobote wyjąłem ten element, wyczyściłem, przedmuchałem powietrzem, popsikałem WD40 i znowu potraktowałem powietrzem. Po zamontowaniu problem falujących obrotów znikł. Aby się do niego dostać zdemontowałem część dolotu powietrza przed głowicą (z przepustnicą) i wymontowałem jeden przewód od paliwa w kształcie U. Byc może da się zdemontować obudowe filtra paliwa, ale bałem się odkręcać sruby bo były mocno zapieczone a nie wiedziałem czy da się zdjąć obudowe filtra z zaczepów. Całość zajęła mi ok. 3 godzin. Trzeba sobie przygotować jakiś słoik 0,5L aby spuścić paliwo z filtra. Nowy regulator kosztuje ok. 500PLN. Poniżej foto. Trzeba mieć klucze torx. W 2.0HDi ten kolektor może inaczej wyglądać bo to troche inny silnik oraz nie we wszystkich wersjach był fap.
Regulator przykręcony jest dwoma śrubkami. Po wyjęciu śrubek należy czujnik wyciągnąć. Przy montażu uważać aby dokładnie włożyć trzpień czujnika w otwór.