Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Krystian Pytlik w Sierpień 29, 2018, 22:36:07
-
witam wszystkich od pewnego czasu mam taki problem mianowicie jadąc autostradą przy prędkości 140-150 prowadzą mi samochód po drodze jak bym jechał po pijaku czy ktoś miał taki przypadek albo wie co to może być
-
Silentblocki przednich wahaczy sprawdzone?
-
... jadąc autostradą przy prędkości 140-150 prowadzą mi samochód ...
Kto Ci prowadzi samochód? Przyłóż się i napisz po polsku o co Ci chodzi.
-
No jakieś siły mu prowadzą ;)
-
miałem na myśli jadąc autostradą przy większej prędkości prowadza mi samochód po całym pasie na którym jadę
-
zauważyłem że to dzieje się na mokrej nawierzchni
-
robiłem niedawno przegląd i na nim nic nie wyszło żeby było coś nie tak
-
Sprawdź zbieżność
-
No i jak na mokrej nawierzchni to do kontroli opony. Rocznik, stan bieżnika, producent itp.
-
opony mam dwa lata i były nowe z przodu a tył mam używane i mało zostało bierznika
-
... a tył mam używane i mało zostało bierznika
Czyli łyse. Zatem łysa opona i mokra nawierzchnia = przyczepność jak ta lala :)
-
To raz, a po drugie jak jedne są gorsze, to te dajemy na przód. Na tył lepsze. Bo potem taki efekt https://www.youtube.com/watch?v=-q1yNGshGZI
Z poślizgu nadsterownego (gdzie ucieka tył jak na filmie) i podsterownego, gdzie ucieka przód (np skręcamy, a samochód zamiast skręcić to sunie do przodu), lepiej wybrać ten drugi. W tym pierwszym stracimy tył, który nawet skrętny nie jest i lecimy gdzie nas oczy zaniosą. Ostatecznie można wylądować w poprzek drogi, a w nasz bok uderzy ciężarówka i koniec. Nie kontrolujemy jak nas niesie. A poślizg przodem jakoś da się opanować czy przez zdjęcie nogi z gazu lub hamowanie żeby przód dociążyć, albo chociaż wiemy gdzie nas wyniesie - na wprost. Nawet jeśli na coś, to chociaż strefa zgniotu nas trochę ochroni. Dlatego gorsze opony na przód, lepsze na tył. Takie jest moje zdanie.
-
Kamilu, proponuję udać się na jazdy doszkalające. Przy zarzucanie tyłu kierowca naprawdę dużo może skorygować/wyprowadzić natomiast jeśli "wyniesie Ci przód" to stanie się to raczej na zakręcie i właśnie wtedy wyladujesz na sąsiednim pasie tymże przodem ale nie będziesz ustawiony równolegle do osi jezdni a kierowca przy takiej bezwładności ma dużo mniejsze możliwości, mówię oczywiście o kimś kto potrafi jeździć a nie tylko zdał prawo jazdy. A c5 z reguły źle się prowadzi przy zużytych tulejach przednich wahaczy ew padnietych łożyskach tylnych wahaczy.
-
dzięki wszystkim za odpowiedzi ale wydaję mi się że to te tuleje są do wymiany bo ostatnio sprawdzałem i wyglądają na popękane a co do opon to lepiej mieć gorsze z tyłu gdzie nie ma napędu za parę dni postaram się zmienić te tuleje i dam znać co wyszło.
-
Bezwarunkowo gorsze opony do przodu. Posłuchajcie fachowców ! A tak naprawdę jeżeli mają więcej niż 4 lata, mniej niż 4 mm - wymienić - bezpieczeństwo swoje i innych najważniejsze !
-
Krystian pisze: mało bieżnika, deszcz, autostrada, 140-150 km/h, prowadza po całym pasie. Brakuje tylko: karawan, czarny worek, i będzie komplet. Nigdy na tym forum tak nie komentuję, ale tutaj musiałem. Wybacz Krystian, ale jak mało bieżnika i mokro i samochód przy wyższych prędkościach prowadza kierowcę , a nie na odwrót, to się jedzie 60/godz. prosto do oponiarza po nowe kapcie, a jak to nie pomaga to pózniej na szarpaki, zbieżność i ew. pozostałą diagnostykę, w tym sprawdzenie cisnienia sfer. MkI nawet jak nowe, nie jest mistrzem prostolinijnej jazdy, jest wrażliwe na wiatr, pochylenie drogi, nierówności nawierzchni, w porównaniu z prowadzeniem MKIII na wielowahaczowym zawieszeniu z przodu i z tyłu, to niebo a ziemia. Wiem co piszę, bo miałem oba te hydrowozy, oba od nowości i każdy przez 8-10 lat.
-
A ja podpowiem ; TYŁ. W sensie tuleje tylnej belki. C5 to dziwne auto i ma dziwne objawy usterek. Piszę z doświadczenia.Też mi nosiło podobnie autko, diagności rozkładali ręce, aż raz zauważyłem patrząc z boku, że koło we wnęce stoi krzywo. Spece od francuzów wiedzieli, gdzie wsadzić łom i wyszło szydło z worka. Innych objawów nie było. Tzn skrzypiącego tyłu, kół w negatywie itd.
-
Tuleje tylne do wymiany . Miałem to samo po wymianie jak ręką odjął. Pozdrawiam
-
Lech dziękuję za ten worek ale nie jestem samobójcą i jak zaczęło mnie prowadzać po drodze to automatycznie zwolniłem bo miałem 2 dzieci na w samochodzie. po sprawdzeniu wychodzi na tuleje wahacza i tylnej belki.mam pytanie jeszcze odnośnie podnoszenia się samochodu podczas jazdy czy tam są jakieś czujniki jeśli tak to gdzie je znajdę. dzięki wszystkim za pomoc.
-
Nie ma dodatkowych czujników wysokości oprócz znanych każdemu korektorów wysokości. To jak wiadomo są zwykłe potencjometry mechnicznie powiązane z ruchami zawieszenia. Komputer na podstawie sygnałów biegnących z potencjometrów wie nie tylko jaka jest aktualnie wysokość zawieszenia, ale także potrafi rozeznać się jaka jest nawierzchnia drogi (równa, wyboista). Jako ciekawostkę podam jeszcze, że dekady temu, XM w wersji z opcją sport, miał czujnik jakości drogi, z którego pochodziły sygnały do sterowania elektrozaworem dodatkowych sfer. Ja ten czujnik rozebrałem z ciekawości. Był podobnie jak korektory wysokości w C5, mechanicznie związany z ruchami zawieszenia, przenoszonymi na perforowaną na obwodzie tarczę, jej obrót powodował, że otwory kolejno przesłaniały strumień podczerwieni emitowany przez diodę, a jakiś detektor to zliczał. Im gorsza była nawierzchnia tym tarcza wykonywała więcej ruchów i o większej amlitudzie, a układ to zczytywał i wysyłał sygnał do komutera.
-
dzięki Lechu za odpowiedź mam od niedawna C5 i się uczę na niej powiedz mi jeszcze jaka powinna być na postoju odległość albo wysokość nie wiem od koła do nadkola albo od ziemi do samochodu.pytam bo wydaję mi się że jest zawysoko
-
Dla celów amatorskich zwykle mierzy się od środka felgi do rantu nadkola, trzeba wykonać zawsze kilka pomiarów bujając miedzy pomiarami nadwoziem i wyciagnąć średnią z pomiarów. Ale jakie są te wartości prawidłowe to nie pamietam już, bo MkI jeżdziłem do 2008r. Myślę że bez trudu znajdziesz wpisując w wyszukiwarkę frazę wysokość zawieszenia citroen.
-
witam mam pytanie do konrada sam robiłeś wymiane tulei z tyłu na belce moze wiesz czy to bardzo skaplikowane