Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Łukasz Wiśniewski w Listopad 16, 2010, 01:06:59
-
Szukałem tematu, ale akurat takiego zapytania nie znalazłem. Przymierzam się do kupna alufelg na lato, ale nie wiem jakie właściwie rozmiary nadają się do C5 2.0 16V kombi?
Tzn. koła 15", ale jakie są te pozostałe rozmiary, a więc osadzenie et i inne, tak żeby to wszystko pasowało?
-
Wszystkie dane na ten temat można znależć w sklepach internetowych trudniących się sprzedarzą alusów. Podając markę i typ samochodu otrzymuje się propozycję typowych alufelg , oraz wszystkie dane tzn. rozmiar, roztaw srub , odsadzenie i rozmiar otworu centralnego.Życzę miłego wyboru.
-
Oryginalne alufelgi 15 calowe od Mk1: szerokość 6,5cala; ET25; otwór centralny 65mm, rozstaw śrub 4x108.
-
Dzięki, właśnie o to mi chodziło. Na tych stronach z alufelgami podają najróżniejsze rozmiary.
-
Witam,
Troszkę odświerzę temat ponieważ zastanawiam się nad kupnem alufelg do mojego MkI. Rozmiar zostawiam taki jaki jest (ze względów ekonomicznych) teraz, czyli 15". Poczytałem trochę o ET i teraz mam kilka pytań. Jakie jest najlepsze ET dla felgi 15", jakie można wkładać? Jedni piszą, że jest to ET25 inni ET27? Czy różnica jest naprawdę taka duża? Chciałem wiedzieć jasno, jakiej felgi szukać do swojego wieloryba.
A na jednym z for znalazłem taki schematyzny rysunek:
-
No właśnie, najlepiej jakby ktoś podał jakieś widełki jakie to ET może być, bo jak wychodzi z tego rysunku, nie może być za duże, żeby nie wystawała na zewnątrz, ale i za małe nie może być, żeby nie ocierała od wewnątrz. Ciekawe właśnie jak duże są te różnice, np. ET 25 a 38?
-
witam , może to pomoże .
-
Bartosz Palusiński napisał:
witam , może to pomoże .
Ale o ET nie ma tu niestety wzmianki. A na tym mi najbardziej mi zależy.
-
Jesli chcesz kupic 15" alufelgi do Mk1 to mozesz wybierac w felgach ktore maja sruby 4x108, otwor centrujacy 65-65,1mm oraz ET w okolicach 18 (np ET15, ET16) lub 25 (np ET24, ET26, ET27). Fabryka w przypadku Mk1 stosowala oryginalne alufelgi 15" zarowno z tym mniejszym i nieco wiekszym ET.
-
Piotr Sobczak napisał:
Jesli chcesz kupic 15" alufelgi do Mk1 to mozesz wybierac w felgach ktore maja sruby 4x108, otwor centrujacy 65-65,1mm oraz ET w okolicach 18 (np ET15, ET16) lub 25 (np ET24, ET26, ET27). Fabryka w przypadku Mk1 stosowala oryginalne alufelgi 15" zarowno z tym mniejszym i nieco wiekszym ET.
A nie będzie problemu z obcieraniem felgi przez zacisk ?
Przy mniejszym ET płaszczyzna przylegania jest większa, ale za to bardziej ku zewnątrz jest felga...
Czy ET~25 nie będzie lepszym rozwiązaniem ?
-
http://moto.allegro.pl/547-felgi-15-4x108-pegueot-citroen-nowe-i1466640229.html
co myślicie o tych felgach ? posiada je ktoś ?
-
Nie wszystko mi się skopiowało ostatnio , tak wygląda cały dokument
-
Emil Uzunow napisał:
Piotr Sobczak napisał:
Jesli chcesz kupic 15" alufelgi do Mk1 to mozesz wybierac w felgach ktore maja sruby 4x108, otwor centrujacy 65-65,1mm oraz ET w okolicach 18 (np ET15, ET16) lub 25 (np ET24, ET26, ET27). Fabryka w przypadku Mk1 stosowala oryginalne alufelgi 15" zarowno z tym mniejszym i nieco wiekszym ET.
A nie będzie problemu z obcieraniem felgi przez zacisk ?
Przy mniejszym ET płaszczyzna przylegania jest większa, ale za to bardziej ku zewnątrz jest felga...
Czy ET~25 nie będzie lepszym rozwiązaniem ?
Tak jak napisalem, w C5 Mk1 producent dopuszcza stosowanie felg 15" z mniejszym oraz wiekszym ET i sam takie rozwiazanie stosowal. Felga z mniejsza liczba po ET bedzie bardziej odsadzona a wiec ramiona beda dalej od zaciskow ale to nie oznacza, ze felga z wieksza liczba ET (np 25) bedzie za blisko zaciskow i cos bedzie obcierac.
-
Piotr Sobczak napisał:
Emil Uzunow napisał:
Piotr Sobczak napisał:
Jesli chcesz kupic 15" alufelgi do Mk1 to mozesz wybierac w felgach ktore maja sruby 4x108, otwor centrujacy 65-65,1mm oraz ET w okolicach 18 (np ET15, ET16) lub 25 (np ET24, ET26, ET27). Fabryka w przypadku Mk1 stosowala oryginalne alufelgi 15" zarowno z tym mniejszym i nieco wiekszym ET.
A nie będzie problemu z obcieraniem felgi przez zacisk ?
Przy mniejszym ET płaszczyzna przylegania jest większa, ale za to bardziej ku zewnątrz jest felga...
Czy ET~25 nie będzie lepszym rozwiązaniem ?
Tak jak napisalem, w C5 Mk1 producent dopuszcza stosowanie felg 15" z mniejszym oraz wiekszym ET i sam takie rozwiazanie stosowal. Felga z mniejsza liczba po ET bedzie bardziej odsadzona a wiec ramiona beda dalej od zaciskow ale to nie oznacza, ze felga z wieksza liczba ET (np 25) bedzie za blisko zaciskow i cos bedzie obcierac.
Dzięki wielkie Piotrze. Bez odbioru :)
-
Witam koledzy ja miełem w MK I 2.2 hdi przód 17cali 225/45 tył 17cali 235/45. Na dobrej drodze trzyma idealnie gorzej na wybojach.Wygląd extra!!!!
-
wszystkie 15 z et od 15 do 25 wejda i nie bedzie problemu, 16 15-20 powyzej 20 trzeba stosowac dystans z przodu (ociera o mocowanie recznego) tyl jest ok, 17 et 15-17
-
A to ciekawe co piszesz bo 16" fabryczne felgi alu i stalowe maja ET26 i jakos nic nie ociera. Aftermarketowe alusy 16" i wieksze tez sa zalecana z ET w okolicach 25.
-
przerabialem temat alu przez ostatnie kilka tygodni na swoim wielorybie. zalozylem 16 z et 25 i dotykaly (na moim) mocowania recznego a do kolumny zostalo jakies 15 mm, pan ze stacji zaproponowal dystanse uniwersalne z fasolkami. zrezygnowalem i zalozylem fele od grand pikusia z et 20 i jest ok. moja cytrynka miala fabrycznie 15 wiec pomyslaem ze wszystkie tak maja. nie wiedzialem ze mkI mialy 16
-
Przy ET 25 felga jest szerkości 6,5J a ET 18 6J chyba
-
A co myślicie o tych (http://allegro.pl/nowe-15-citroen-c3-c4-c5-xsara-peugeot-i1564845126.html) felgach?
-
Czy alufelgi o wymiarach 7J R15 i ET 13 mają szansę pasować do C5 Kombi, Z tego co wiem felgi pochodziły z xantii...
-
Marcin Golonka napisał:
A co myślicie o tych (http://allegro.pl/nowe-15-citroen-c3-c4-c5-xsara-peugeot-i1564845126.html) felgach?
Moim zdaniem będzie to źle wyglądać, ponieważ ramiona nie sięgają do samego brzegu felgi, a ten rant z niby-śrubkami będzie optycznie pomniejszał felgę, która i tak jest bardzo mała, bo 15 cali.
-
Witam, mam pytanie czy felgi o takich parametrach będą pasowały do citroen`a C5
6,5J x 15H2
ET 25
4 x 108
centra ok 73 mm
Mam okazję kupić felgi tylko nie wiem czy będą pasować.
-
Piotr Krawczyk napisał:
Witam, mam pytanie czy felgi o takich parametrach będą pasowały do citroen`a C5
6,5J x 15H2
ET 25
4 x 108
centra ok 73 mm
Mam okazję kupić felgi tylko nie wiem czy będą pasować.
Wszystko ok, tylko nie wiem czy otwór centrujący nie jest za duży,...
-
no właśnie, tego się obawiam, no nic pozostanie pojechać i przymierzyć.
-
Przymierzenie nic nie da ale mozesz kupic takie felgi pod warunkiem, ze zalozszysz odpowiedni pierscien dopasowujacy srednice otworu centrujacego w feldze.
-
Kolego o takich pierścieniach mówisz ?
http://moto.allegro.pl/pierscien-centrujacy-citroen-xsara-c2-c3-c4-saxo-i1591905412.html
-
Mam farta do wykopków ;)
Z uwagi na fakt, że zakupiłem samochód tylko z jednym kompletem felg 15 cali od razu pomyślałem o zakupie drugiego kompletu, ale już 16, a może i 17 calowych na letnie warunki. Domyślam się, że najlepsze będą oryginalne od citroena tylko nie wiem czy szukać 16 czy 17 ? I jakie ET w przypadku 16 i 17 calowych wchodzi w grę ? Chyba 16 cali będzie rozsądnym kompromisem. Jeżeli macie jakieś sugestie to śmiało pisać proszę (http://citroen.org.pl/forum/images/smiles/001.gif)
-
Nie wiem po co przez PW, no ale jeśli jakieś rady to i ja poproszę, gdyż także szukam czegoś na lato. Na szczęście teraz mało jeżdżę, to i na zimówkach postoi, ale bliżej ciepłych dni zaczną się kilometry to i koła trzeba mieć.
-
Aaaaa. No chyba że handlowa :) Jak tak to ok. Myślałem że chodziło o jakieś informacje.
-
Panie i panowie,
czy taki rozmiar oryginalnych felg 17 calowych 4 X 108 - ET 26 (pochodzą chyba z C 4), jeszcze dokładniej to 6,5 J x 17 CH 4 - ET 26 będzie do mojej piąteczki pasować dobrze bez żadnych przycierek przy maksymalnym skręcie itp. czy przy maksymalnej glebie ? Bo gdzieś ktoś pisał, że przy rozmiarze 17 cali ET teoretycznie powinno być w granicach 15 - 17 ? O zdanie pytam praktyków, którzy być może nawet mają takie kółka założone, a nie teoretyków z internetowymi kalkulatorami bo np. jeden z kalkulatorów podaję, że to ET jest jak najbardziej ok.
-
..pasować dobrze bez żadnych przycierek przy maksymalnym skręcie itp. czy przy maksymalnej glebie ? .
Jak założysz opony o obwodzie porównywalnym do "fabrycznych"dla Twojego modelu, to co ma ocierać?
-
Różne ET felg bo bardzo istotny parametr przy doborze.
-
Napisałem post pod postem, nie wiedziałem, że w takim przypadku trzeba cytować ...
-
Paweł, jak rozumiem rozważamy ET w okolicach "prawidłowych". Nie bierzemy pod uwagę kosmicznych wartości dla Citroena, mowa była o felgach z C4 chyba...
-
Tak dla potomności. Felgi OZ Racing dedykowane do PSA o rozmiarze 7x18 ET25 4x108 z oponami 225/40/18 wchodzą do C5 MkI i MkII bez prblemu a wygląda to tak:
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160808/b9d8037274b79d8780eef544fd7223a2.jpg)
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160808/ad64419e093bbeb47533832d125a04c0.jpg)
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160808/983632b8a320c840013fa5349558a004.jpg)
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160808/8cbd2121451418fd3a135e9e4df7df48.jpg)
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160808/469e794ece0e2f3d4bea474b524c9e82.jpg)
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160808/a297a1edbf6242427c1f6f3f0e9a8a3d.jpg)
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka