Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Czujniki parkowania - niefabryczne ?  (Przeczytany 3820 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 612
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Czujniki parkowania - niefabryczne ?
« dnia: Luty 27, 2024, 06:43:30 »
Mam cytrynę która nie ma fabrycznych czujników (nawet nie myślałem że jest to możliwe a jak widać jest).


W związku z tym, że ma nią jeździć córka chciałem założyć komplet czujników - przód i tył. Większość niestety ma taką przypadłość że po włączeniu wstecznego zaczynają działać czujniki tylne ale jednocześnie całkowicie odłączają przednie czyli można uszkodzić przód np przy parkowaniu równoległym. Na razie jedyna firma która ma włączone w takiej sytuacji czujniki przednie krańcowe to Steelmate.
Po analizie wymagań i kosztów rozważam zakup takiego czegoś :


https://allegro.pl/oferta/czujniki-steelmate-tyl-i-przod-buzzer-8455191948


Jest trochę przepuszczania kabli od komory i przez cały samochód. Ale zastanawia mnie jeszcze czy taki system może mieć wpływ na instalację CAN. Teoretycznie jest o tyle fajny że główne zasilania ma osobno i mam zamiar dopiąć się z nimi do przedniego gniazda zapalniczki które działa tylko po stacyjce.
Jeśli chodzi o kable od czujników to mam zamiar jak dobrze pamiętam po stronie pasażera ale jeszcze nie analizowałem jak puścić kable z tyłu.
I czy to wszystko uda się założyć.
Teoretycznie najfajniej było by móc podłączyć fabryczny zestaw ale obawiam się braków w okablowaniu i czy jest to w ogóle możliwe.


Czy ktoś już kiedyś miał podobną sytuację i ma jakieś doświadczenia z tym związane?
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 131
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Czujniki parkowania - niefabryczne ?
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 27, 2024, 10:03:25 »
Niefabryczne czujniki potrzebują tylko zasilanie i sygnał z czujnika na skrzyni biegów więc CAN nie ma nic do tego. W tym przypadku pewnie dojdzie jeszcze sygnał STOP. Czujnik na skrzyni jest chyba sterowany masą i tu może być największy kłopot.
Zapoznaj się z instrukcją montażu o ile dystrybutor ją udostępnia.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 612
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Czujniki parkowania - niefabryczne ?
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 27, 2024, 10:06:46 »
Właśnie nie pomyślałem czy da się podciągnąć plusa od wstecznego światła. Muszę to zobaczyć.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 069
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Czujniki parkowania - niefabryczne ?
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 27, 2024, 10:33:34 »
Ja mam zamontowane na tyle jakieś chińskie czujniki bodajże za 70zł komplet. Nie ciągnąłem ani jednego przewodu ja przód. Wszystko znalazłem z tyłu a "sterownik" czujników wrzuciłem we wnękę koła zapasowego obok butli LPG. Moim jedynym kryterium w doborze czujników była średnica czujnika aby wszedł w fabryczny otwór. Za tą cenę jestem pod wrażeniem że to jeszcze działa.

 Nie miałem nigdzie wiązek do oryginalnych czujników bo początkowo w takie chciałem iść.

Miałem oryginalne czujniki w C4 i faktycznie działały dużo lepiej i fajniej... Jednak w ciągu dwóch lat jak miałem C4 wymieniłem dwa czujniki, do tanich nie należały w tamtym czasie nawet w używce.

 C5 to wieloryb i na mieście te auto zwyczajnie męczy kierowcę. Dużo bardziej wolę jeździć małą Corsą w mieście.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 612
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Czujniki parkowania - niefabryczne ?
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 27, 2024, 10:43:02 »
Wg schematu w tej wersji co chce założyć są 2 centralki.
Przednia ma zasilanie stałe najlepiej po stacyjce, plus od wstecznego, plus od stopu i minus. Tylna podobnie tylko bez stopu. Jak się okaże że wsteczny ma stały plus a sterowanie jest masą to będzie dodatkowa zabawa.
Czeka mnie sprawdzanie tego zanim to zakupię.
Zastanawiam się od czego może być  z tyłu zasilanie po stacyjce. Wtedy miałbym mniej kabli. Jak się uda to zależy mi na czujnikach przednich dla córki.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 069
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Czujniki parkowania - niefabryczne ?
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 27, 2024, 10:48:45 »
Oj ja mam chyba zasilanie wprost wzięte ze światła cofania i tylko to. Dawno to robiłem ale wydaje mi się że + się tam pojawiał po włączeniu wstecznego. Cała wiązka wchodząca do klapy w liftbacku pojawia się po zdjęciu osłon w bagażniku od strony kierowcy. Nie wiem też co za różnica czy sterowanie masą czy nie. Dla mnie to wszystko jedno było.

 Obawiam się tego wpinania w światło stop. Nie mam pojęcia w jakim to celu potrzebne... Dodatkowo w tych autach i bez dodatkowych urządzeń na tej linii potrafią się dziać cuda.  :D

 Zasadniczo to że jakaś centralka czujników ma takie podłączenia nie znaczy że musisz ich użyć.   ;) Można na stałe wymusić ich działanie wpinając określone przewody np. pod + lub nie podpinać wcale.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 612
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Czujniki parkowania - niefabryczne ?
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 27, 2024, 10:58:58 »
Różnica w sterowaniu plusem czy minusem jest zasadnicza bo trzeba takie zasilanie podać na cetralke.
Z tego co wiem to ten plus ze stopu jest tylko dla impulsu nisko prądowy. Właśnie dlatego jest normalnie stałe zasilanie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 131
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Czujniki parkowania - niefabryczne ?
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 27, 2024, 11:04:16 »
Chyba ew. wystarczy dioda na plusie ze wstecznego żeby nie było "wracającego" sygnału.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Adam Kuich

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 176
  • Skąd: Człuchów
  • Posiadany samochód: C5 2,0 16v 103 kW 2006r Benz-Gaz.
  • Miejscowość: Człuchów
Odp: Czujniki parkowania - niefabryczne ?
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 27, 2024, 11:14:12 »
Jakiś czas temu montowałem 8 czujnikowy zestaw.Była jedna centralka więc kable z zasilaniem ciągnąłem z przodu.Tylne czujniki podpiąłem pod światła stopu.Przód był do wyboru,ja wybrałem podpięcie pod stop i to był błąd.Czujniki przy każdym naciśnięciu stropu się uruchamiały,a były bardzo czułe więc jak padało i jechałem za samochodem to głupiały.Więc przód trzeba podłączyć pod jakiś inny sygnał

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 069
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Czujniki parkowania - niefabryczne ?
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 27, 2024, 11:20:44 »
Różnica w sterowaniu plusem czy minusem jest zasadnicza bo trzeba takie zasilanie podać na cetralke.
Z tego co wiem to ten plus ze stopu jest tylko dla impulsu nisko prądowy. Właśnie dlatego jest normalnie stałe zasilanie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie ma żadnej różnicy w moim przypadku bo mam wpięty tylko + i - do centralki która uruchamia się dopiero z włączeniem wstecznego. Czy pojawi się jej w zasilaniu + czy - to bez znaczenia. W przypadku przednich czujników i wspólnej centralki dla tych układów faktycznie to ma trochę znaczenia.

Dużo łatwiej by tu było użyć dwóch niezależnych systemów. Przód podłączysz na stałe aby działał i pikał z przodu np. gdzieś pod deską. A tył na stałe zasilić z światła cofania i tyle. W obu przypadkach wystarczy wpiąć tylko dwa przewody do auta. Odchodzi ciągnięcie przewodów przez całe auto. Można uzyskać efekt prawie jak w oryginalnym systemie. Przód pika z przodu a tył z tyłu.   ;) W oryginale jeszcze prawe pikają w prawych głośnikach itd. Ale wszystkiego mieć nie można.  :D

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 612
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Czujniki parkowania - niefabryczne ?
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 27, 2024, 12:36:04 »
Jakiś czas temu montowałem 8 czujnikowy zestaw.Była jedna centralka więc kable z zasilaniem ciągnąłem z przodu.Tylne czujniki podpiąłem pod światła stopu.Przód był do wyboru,ja wybrałem podpięcie pod stop i to był błąd.Czujniki przy każdym naciśnięciu stropu się uruchamiały,a były bardzo czułe więc jak padało i jechałem za samochodem to głupiały.Więc przód trzeba podłączyć pod jakiś inny sygnał
W którymś zestawie wspominali o dodatkowym wyłącznik przednich czujników właśnie dla takich przypadków.
Ja właśnie wolę centralki które mają swoje normalne zasilanie żeby właśnie dodatkowo nie obciążać linii świateł stopu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 069
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Czujniki parkowania - niefabryczne ?
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 27, 2024, 13:25:39 »
Chyba świateł cofania?   ;) Mierzyłem pobór prądu swoich czujników po podłączeniu. Też miałem obawy o obciążenie linii. Jednak wartości były w mA z tego co pamiętam śmiesznie małe. Stwierdziłem że to raczej na nic nie wpłynie, i nie wpłynęło. Od czasu instalacji zrobiłem 200k km już i nic się nie wydarzyło.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 612
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Czujniki parkowania - niefabryczne ?
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 27, 2024, 22:22:20 »
Przejrzałem sobie jeszcze raz instrukcje od tych czujników i jest w niej napisane, że powinny być zamontowane na wysokości 45-65 cm. Z przodu mógłbym zrobić otwory tak na poziomie tablicy rejestracyjnej i było by tak prawie 45 cm (jak się teraz nie mylę) ale tył miał być założony w fabrycznych miejscach ale one to już są za nisko i zastanawiam się czy to będzie dobrze działać.
Jeszcze te przednie są nawet ok tak wyżej to te tylne już fajniej by wyglądały w miejscach przewidzianych przez producenta. A jak jest u Was z wysokością montażu czujników i jakie były zalecenia.

Z tego co tak bardziej się przyjrzałem to czeka  mnie trochę roboty, szczególnie z przodu bo będzie trzeba odkręcać podszybie do wpuszczenia kabli czujników do kabiny. I będę chyba jeszcze musiał wywiercić dziurę w przegrodzie od strony silnika bo raczej nie wejdzie aż tyle kabli do tej wiązki fabrycznej a nic innego nie znalazłem. W ściance między kabiną a komorą jest jakaś przelotka, wtedy centralka będzie w okolicy schowka po stronie pasażera.
« Ostatnia zmiana: Marzec 04, 2024, 13:21:21 wysłana przez Adam Kimus »
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 612
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Czujniki parkowania - niefabryczne ?
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 15, 2024, 23:12:18 »
Czujniki zamontowane. Było z nimi trochę pracy, choć najwięcej to planowania i analizy co gdzie jak.
Działają bez problemu i nawet nie wyglądają tak źle. Wiadomo, że najfajniejsze są fabryczne ale i tak jestem zadowolony.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.