Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Konserwacja podwozia  (Przeczytany 9475 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 05, 2017, 15:02:51 »
Moj poprzedni tez byl srebrny z 2008-go i wygladal zadziwiajaco bdb.w kwesti rdzy a co do 407-ki to mialem z 2005r.SW i po ok.czterech latach bralo mu juz tylne drzwi od srodka na zgrzewach i standardowo wokol chromu nad tabl.rej.

Offline Rafal Kopyto

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 291
  • Skąd: Gent
  • Posiadany samochód: C5 III
  • Miejscowość: Gent
Odp: Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 05, 2017, 15:06:29 »
Teraz sobie przypominam, że zanim kupiłem moją C5 z 2009r, w której ciężko coś znaleźć rudego oglądałem kilka młodszych z 2011-2012 i tam było trochę rudej na dole i sporo w komorze silnika. Nie wiem czy to kwestia użytkowania auta czy różnego procesu technologicznego w fabryce.

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 05, 2017, 15:07:40 »
To po kiego czorta te nowe laczki i duży serwis? Pogoń go i bierz jakieś Volvo :)
Teraz nie mam weny na zmianę ;)
Felgi to swoją drogą, a może i do nast przypasują ;)
Serwis musiałbyć już ze względów czasowych i przebiegowych.

Jak pisałem, może na wiosnę to zrobię bo materiały wszystkie mam, ale brak czasu i chęci narazie

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 05, 2017, 15:29:10 »
Moj poprzedni tez byl srebrny z 2008-go i wygladal zadziwiajaco bdb.w kwesti rdzy a co do 407-ki to mialem z 2005r.SW i po ok.czterech latach bralo mu juz tylne drzwi od srodka na zgrzewach i standardowo wokol chromu nad tabl.rej.
Po mojego 407 przyjechał oplarz, więc badał go bardzo dokładnie (wiedział skąd ruda może wyjść) i był zszokowany jakim cudem 12 latek nie ma jej nigdzie, dosłownie nigdzie :D


W c5 wystarczyło że otwarłem drzwi i znalazłem na rancie trochę :D

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 24, 2017, 09:03:42 »
No i ja już po zabiegu, rudzielca nie było wcale (no lekko ostatni wieszak wydechu był rudawy) ale tak czy inaczej "zalepiłem" podwozie, fabrycznie jakiś baranek jest między progiem a pierwszą podłużnicą (nie dochodzi do niej), od razu dostał środek do profili wewnętrznych w podłużnice i w drzwi.

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 24, 2017, 14:47:43 »
To drugie :D

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 24, 2017, 15:38:47 »
Chyba nad 😉

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 24, 2017, 17:42:34 »
Pod tylną belką nie było rudej?


Nic, całość wyglądała jak na tej fotce





Tak jak napisałem wyżej jedynie na ostatnim wieszaku tłumika był lekki nalot.

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 25, 2017, 09:29:52 »
Dokładnie z tego założenia wyszedłem :)  Auto u mnie będzie przez najbliższe 5 lat (taki jest plan), więc wolę od razu tanio zapobiegać niż drogo leczyć :D

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 25, 2017, 14:24:39 »
Blachogum pod pistolet, do profili wewnętrznych użyłem jakiegoś APP w spraju.

Offline Karol Machnik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 464
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: c5 2005 2hdi c6 2006 2.7hdi
  • Zainteresowania: cytrynki oczywiscie
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 25, 2017, 18:42:07 »
Szkoda autka żeby walić blachogum, prędzej rdza pojawi się pod nim..
Zalecam używanie środka przyjemniej środka z niżej półki.. ale czasy smoły się skończyły

Offline Rafal Kopyto

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 291
  • Skąd: Gent
  • Posiadany samochód: C5 III
  • Miejscowość: Gent
Odp: Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 25, 2017, 19:00:33 »
A w profile zamknięte najlepszy jest Tectyl ML. Warto dać parę złotych więcej by mieć święty spokój.

Offline Rafal Kopyto

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 291
  • Skąd: Gent
  • Posiadany samochód: C5 III
  • Miejscowość: Gent
Odp: Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 25, 2017, 21:39:48 »
Wiem co się używa w Volvo w niektórych newralgicznych miejscach i jest to właśnie Tectyl.
Mam też Saaba 900 classic zwany w Polsce potocznie krokodylem.  Gadzina miała konserwacje Tectylem 25 lat temu i tam gdzie preparat został wstrzyknięty nie ma rudej. Gorzej w miejscach które nie zostały potraktowane woskiem.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 25, 2017, 23:15:50 »
Krokodyl...
W wersji 2.0 turbo poznajesz co to znaczy turbo  :)
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Rafal Kopyto

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 291
  • Skąd: Gent
  • Posiadany samochód: C5 III
  • Miejscowość: Gent
Odp: Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 25, 2017, 23:42:53 »
Prawda. Przyjemność z jazdy turbolotem nie do opisania. Wracając do wątku to konserwacja bardzo pomaga przedłużyć życie naszych wozów. Kiedyś robiło się samochody które miały jeździć dziesiątki lat i konserwacja była praktyką bardzo popularną. Dzisiaj rzadko się to robi bo typowy lifetime zakładany przez producenta to 10-12 lat.

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 26, 2017, 08:44:32 »
Konserwacja wypadła że tak powiem w biegu, więc musiałem brać co najlepsze mieli na miejscu... autem wjechałem na kanał do wymiany linek od zmiany biegów (jedną mam uszkodzoną i się trzyma wspornika na trytytkach), ale że ja mam te stalowe sanie pod silnikiem, to nie wiem czy do ich wymiany nie muszę zrzucać ich (przy alu jakie miałem w 407 wymiana ich to by była może godzinka) :( Że już stało a nie chciało mi się kombinować z tymi linkami, to stwierdziłem że jadę po środki i choć podwozie ogarnę.
« Ostatnia zmiana: Październik 26, 2017, 09:12:53 wysłana przez Krzysiek Tomczyk »