Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2,0 hdi 136km prośba o ocene paramtertów, korekcje wtryskiwaczy, zawór egr  (Przeczytany 1624 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Panowie prośba jak w tytule. Jestem po sprawdzeniu wtryskiwaczy i regeneracji jednego z nich( wtrsiwacza pierwszego) w warsztacie. Problem jaki mam do rozwiązania to poszarpywanie przy spokojnej jeździe ok 1,5 tyś obrotów oraz nierówna praca silnika zaraz po odpaleniu przez ok 10s.  Po podpięciu do kompa mam takie korekcje wtryskow. Drugie pytanie dlaczego nie odczytuje mi paramterów EGR? Nadmienie tylko, ze po reg. i sprawdzeniu wtrysków poszarpywanie nadal występuje i auto nadal nierówno pracuje przez chwile na zimnym silniku.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 062
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2,0 hdi 136km prośba o ocene paramtertów, korekcje wtryskiwaczy, zawór egr
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 08, 2021, 16:01:57 »
Może dlatego że ktoś wywalił EGR ze sterownika silnika?
 W tym silniku nie opłaca się regenerować wtryskiwaczy. Nowe są śmiesznie tanie jeśli masz BOSCHe.
 Wtrysk 1 i 4 chyba niedomaga... Ale ekspertem od diessli nie jestem.

Offline Marek Paruzel

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III 2.0 HDI
  • Miejscowość: Police
Odp: 2,0 hdi 136km prośba o ocene paramtertów, korekcje wtryskiwaczy, zawór egr
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 08, 2021, 17:25:48 »
Sprawdź lepiej przelewy na wtryskach. Po samej korekcji to nic nie wywróżysz. Masz jeszcze z tego co widać rozbieżność powietrza.

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2,0 hdi 136km prośba o ocene paramtertów, korekcje wtryskiwaczy, zawór egr
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 08, 2021, 18:20:05 »
Czy większy wydatek powietrza od zapotrzebowania będzie wskazywał na problem z EGR? Mam 280 tyś przejchane może juz czas na niego?

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 030
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: 2,0 hdi 136km prośba o ocene paramtertów, korekcje wtryskiwaczy, zawór egr
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 09, 2021, 09:27:09 »
A fap jak często się wypala?
Poszarpywanie jest tylko na zimnym silniku czy na ciepłym też?
Jeżeli egr nie działa częściowo jego rolę może przejąć klapa gaszącą/przepustnica, sprawdzić podcisnienia w zależności od wersji klapy ciepła zimna dolotu...
Zrobić test egr z DB i posłuchać czy coś się odzywa...
Być może tak jak pisał ktoś wyżej auto jest wykastrowane z egr a może i przy okazji z fap a wtedy trudny temat bo soft silnika inny

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2,0 hdi 136km prośba o ocene paramtertów, korekcje wtryskiwaczy, zawór egr
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 09, 2021, 10:05:45 »
Szarpie i na zimnymi na ciepłym w okolicach 1,5 tyś obrotow zazwyczaj przy bardzo spokojnej jeździe, najbardziej czuć to w korku kilka razy było tak, ze po szybkim wyprzedzaniu hamując jak spadały obroty to było takie szarpnięcie silnikiem , ze az poczułem to pod nogami. Szarpie też przy  podjeździe pod górę. Dlatego po sprawdzeniu, ze nie jest to skrzynia zdecydowałem sie sprawdzic wtryski.  Fap nie wiem jak sprawdzic kiedy on sie wypala.

Offline Piotr Bałecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 350
  • Skąd: Piotrków
  • Posiadany samochód: C5[MkI] 2004 2.0 HDi / C5[MkIII] 2010 1.6HDi
  • Miejscowość: Piotrków
Odp: 2,0 hdi 136km prośba o ocene paramtertów, korekcje wtryskiwaczy, zawór egr
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 09, 2021, 16:31:58 »
Fap nie wiem jak sprawdzic kiedy on sie wypala.

Założyć diodę. Temat do ogarnięcia w 1h.
Wprawne ucho też usłyszy.

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 030
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: 2,0 hdi 136km prośba o ocene paramtertów, korekcje wtryskiwaczy, zawór egr
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 09, 2021, 18:09:21 »
Masz pojedynczy dolot czy podwójny?
Może też być egr

Offline Piotr Bałecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 350
  • Skąd: Piotrków
  • Posiadany samochód: C5[MkI] 2004 2.0 HDi / C5[MkIII] 2010 1.6HDi
  • Miejscowość: Piotrków
Odp: 2,0 hdi 136km prośba o ocene paramtertów, korekcje wtryskiwaczy, zawór egr
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 10, 2021, 21:53:00 »
Mam też pytanie odnośnie zaworu EGR.
Po diagnostyce mam taki oto błąd. Pisałem o nim już wcześniej. Z tym, że wcześniej były dwa, a po przeczyszczeniu wtyczki i dogięciu pinów pozostał już tylko ten. Sam EGR też był czyszczony w zeszłym roku. Błąd jest odkąd pamiętam.
Usuwać i zaślepiać nie zamierzam.
Skłaniam się ku wymianie.
Jakiej firmy-marki polecacie kupić zawór? Valeo, SKV, Hella, Pierburg inne...

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 030
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: 2,0 hdi 136km prośba o ocene paramtertów, korekcje wtryskiwaczy, zawór egr
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 10, 2021, 22:10:18 »
1.6 hdi tylko valeo, a ten błąd może oznaczać w rzeczy, kable między egr a komputerem albo sam zawór...
Najpierw sprawdź kable.

Offline Piotr Bałecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 350
  • Skąd: Piotrków
  • Posiadany samochód: C5[MkI] 2004 2.0 HDi / C5[MkIII] 2010 1.6HDi
  • Miejscowość: Piotrków
Odp: 2,0 hdi 136km prośba o ocene paramtertów, korekcje wtryskiwaczy, zawór egr
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 10, 2021, 22:18:59 »
Wczesniej miałem jeszcze P1462 razem z P1461 ale tak jak pisałem po czyszczeniu i podgięciu pinów został tylko ten co na foto. Adaptacja też była robiona. Oczywiście poszarpywanie też występuje. A podrzuci ktoś schemat? To sobie przedzwonię kabelki.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 11, 2021, 00:04:56 wysłana przez Piotr Bałecki »

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 030
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: 2,0 hdi 136km prośba o ocene paramtertów, korekcje wtryskiwaczy, zawór egr
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 11, 2021, 09:47:37 »
Rocznik i numer orp potrzebny, i wersja wyposażenia... I czy kombi...

Offline Piotr Bałecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 350
  • Skąd: Piotrków
  • Posiadany samochód: C5[MkI] 2004 2.0 HDi / C5[MkIII] 2010 1.6HDi
  • Miejscowość: Piotrków
Odp: 2,0 hdi 136km prośba o ocene paramtertów, korekcje wtryskiwaczy, zawór egr
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 11, 2021, 11:28:38 »
Może być VIN VF7RD9HZCAL516582  ?

Co sądzicie o tej aukcji?
https://allegro.pl/oferta/zawor-egr-citroen-peugeot-1-6hdi-1618nr-oryginal-8719065870

Nie wygląda na jakiś odnawiany? Tzw. refurbished.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 11, 2021, 15:29:10 wysłana przez Piotr Bałecki »