Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Szymon Lotawiec w Lipiec 20, 2022, 17:51:51

Tytuł: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Szymon Lotawiec w Lipiec 20, 2022, 17:51:51
Witam serdecznie,Jestem posiadaczem C5 2.0 HDI 163km, autko z 2012r i przebieg 160k. Od jakiegoś dłuższego czasu miałem problemy z wypalaniem FAP (sam zamontowałem sobie diodę informującą o jego wypalaniu) objawiające się częstym wypalaniem (ok. 300km albo i mniej) i czasem nie potrafił przestać się wypalać (wypalanie nawet przez 80km), pojawiały się również komunikaty o ryzyku zapchania. Zdecydowałem się na demontaż FAP i oddanie do czyszczenia jednak po całym zabiegu nic się nie zmieniło, jedynie jak się zacznie wypalać to się wypali po tych ok 10km w zależności od prędkości ale dalej pojawiają się komunikaty o ryzyku zapchania filtra. Oddałem auto do serwisu na diagnostykę i po przyjrzeniu się sprawie przez serwis padło na wtryskiwacze - 2 z 4 źle pracują po diagnostyce. Zaproponowano mi demontaż/montaż wtrysków i ich dokładne sprawdzenie na specjalnym urządzeniu, jednak koszty są niemałe. Przebieg auta nie jest duży i stosowałem kilka razy w trakcie użytkowania chemię do czyszczenia wtrysków w formie dodatku do paliwa, na podkładkach wtryskiwaczy nie widać śladów nieszczelności, auto w trakcie jazdy w ogóle nie szarpie i silnik pracuje równo. Chciałbym się Was poradzić czy macie jakieś inne pomysły na ten problem z FAPem? W serwisie powiedziano mi że mało prawdopodobne jest żeby była to kwestia samej regeneracji wiązki ale myślę czy nie zacząć od tego i zobaczyć czy coś się poprawi.Dziękuję za pomoc, pozdro.
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Bartek Sieluck w Lipiec 20, 2022, 18:40:15
Oczywiście po myciu FAP zrobiłeś wymianę w DB?

Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Szymon Lotawiec w Lipiec 20, 2022, 20:27:08
Tak, demontaż i montaż z programową wymianą robił mi też serwis.
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Sebastian Wykrętowicz w Lipiec 20, 2022, 20:38:02
Jest taki kanał na youtube mechanika u muzyka czy jakoś tak. Tam gość pokazywał że zdarzają się przypadki zapchania wtryskiwacza w fapie. Więc wypalanie jest bez dodawania eloys a to powoduje że fap się nie wypala tylko zapycha :)  U mnie w polifcie MK I też brakło płynu (ktoś musiał kliknąć w lexii dolewkę płynu bez jej wykonania więc płynu brakło a komunikatu komputera nie było) i też się filtr wypalał przez godzinę a i tak nie wypalił. Dopiero jak zrobiłem dolewkę to problem zniknął.
Polecam sprawdzić stan płynu w zbiorniku ale fizycznie a nie lexią/diagboxem. Potem wykręcił bym ten wtrysk w fapie i sprawdził czy jest drożny.
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Makowski w Lipiec 20, 2022, 20:48:21
Eloys jest dodawany do paliwa a nie wtryskiwany do filtra.

Wtryskiwacz w Citroenach jest przy adblue ale to dopiero w bluehdi
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Patryk Kaniewski w Lipiec 20, 2022, 20:58:59
Co pokazuje czujnik różnicy ciśnień?
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Szymon Lotawiec w Lipiec 20, 2022, 22:28:47
Zdjęcia, które mam z diagnostyki. Dodatek do wypalania FAP jest bo był dolewany w tym samym serwisie przy 118k.
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Jarosz w Lipiec 20, 2022, 22:53:38
To są wykresy z firmy która robiła regenerację dpfa?
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Szymon Lotawiec w Lipiec 20, 2022, 23:34:58
Nie. Z serwisu, który robił diagnostykę teraz a wcześniej filtr demontowali, odsyłali do firmy na czyszczenie i montowali ponownie. Z innego wydruku wynika, że w filtrze jest 48% sadzy po przejechaniu 3k od czyszczenia filtra... Przez wadliwy układ tak się już zapchał?
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Piotr Osiński w Lipiec 21, 2022, 01:28:21
Sadza ma być w filtrze, po to on jest, ma ją dopalić, i jak będzie 100% lub więcej zapełnienia filtra to komputer włącza regenerację. A FAP zapycha się cerem, pozostałością po dodatku do paliwa i jedyną możliwością jego usunięcia jest mycie.

Może jednak nie była wbita wymiana, albo czujnik ciśnienia różnicowego przekłamuje.
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Michał Chmura w Lipiec 21, 2022, 08:27:42
Jest taki kanał na youtube mechanika u muzyka czy jakoś tak. Tam gość pokazywał że zdarzają się przypadki zapchania wtryskiwacza w fapie. Więc wypalanie jest bez dodawania eloys a to powoduje że fap się nie wypala tylko zapycha :)  U mnie w polifcie MK I też brakło płynu (ktoś musiał kliknąć w lexii dolewkę płynu bez jej wykonania więc płynu brakło a komunikatu komputera nie było) i też się filtr wypalał przez godzinę a i tak nie wypalił. Dopiero jak zrobiłem dolewkę to problem zniknął.
Polecam sprawdzić stan płynu w zbiorniku ale fizycznie a nie lexią/diagboxem. Potem wykręcił bym ten wtrysk w fapie i sprawdził czy jest drożny.
to nie jest ford i w citroenie nie ma wtryskiwacza paliwa do wydechu.  Dodatek fap jest podawany do zbiornika paliwa po zatankowaniu a jie do filtra fap
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Szymon Lotawiec w Lipiec 21, 2022, 08:29:36
Wszystko robione w tym samym serwisie, tylko filtr do mycia był odsyłany do firmy więc raczej wszystko jest zrobione jak należy. Czujniki niby sprawdzone...
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Michał Chmura w Lipiec 22, 2022, 08:02:29
Masz diodę sygnalizujaca wypalanie?  Jak nie to zapodaj.  Polecam też apke fap można  podglądać wypalanie filtra.  W trakcie trwania wypalania utrzymywać obroty 3,5tys. lub wyższe  wtedy najszybciej się wypala. Sadza nie zatyka fapu bbo się regularnie wypala, zatyka tlenek ceru który trzeba wypłukać. Nie dawno sam płukałem i jest wszystko ok.
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Tadeusz Garbacik w Lipiec 22, 2022, 08:22:26
Mogł się fizycznie skończyć dodatek do paliwa a wcześniej ktoś wklikał uzupełnienie i system widzi poziom a fizycznie dodatku nie ma.
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Szymon Lotawiec w Lipiec 22, 2022, 08:57:12
Masz diodę sygnalizujaca wypalanie?  Jak nie to zapodaj.  Polecam też apke fap można  podglądać wypalanie filtra.  W trakcie trwania wypalania utrzymywać obroty 3,5tys. lub wyższe  wtedy najszybciej się wypala. Sadza nie zatyka fapu bbo się regularnie wypala, zatyka tlenek ceru który trzeba wypłukać. Nie dawno sam płukałem i jest wszystko ok.
W pierwszym poście pisałem, że mam zamontowaną diodę sygnalizującą wypalanie. Od czyszczenia FAP w serwisie zrobiłem niecałe 3k km, głownie w drodze do/z Chorwacji więc na autostradach a mimo to filtr wypalał się co 400km i wyskakiwało ostrzeżenie o ryzyku zapchania filtra.
Mogł się fizycznie skończyć dodatek do paliwa a wcześniej ktoś wklikał uzupełnienie i system widzi poziom a fizycznie dodatku nie ma.
Serwis też to rzekomo sprawdzał, u nich dodatek był uzupełniany ok 40k km temu. Sam dam radę to sprawdzić fizycznie?
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Bartłomiej Drużbiak w Lipiec 22, 2022, 10:15:22
Jak sobie zdemontujesz zbiornik i zlejesz w butelkę to sprawdzisz ilość dodatku, ale ja mam filtr 10tys.km po myciu, dodatek uzupelniony i w mieście wypalanie średnio co 330km a w trasie ostatnio było 650km... U brata średnio co 170km ale w trasie co 450... Nie wiem jak komputer to liczy ale bywa różnie.
Jeżeli wyskakuje ryzyko zapchania to musowo trzeba sprawdzić wartości w czasie wypalania, jaka wartość jest nieodpowiednia wtedy będzie odpowiedź co jest przyczyną a tych może być wiele od czujnika ciśnienia różnicowego po egr klapę gasząca turbo... Bez parametrów w czasie pracy to jest wróżenie z fusów.
Jaka jest temperatura spalin w czasie normalnej jazdy a w czasie wypalania, ona powie czy dodatek jest dolewany do paliwa i czy przebiega prawidłowo
U mnie np uszkodzony czujnik już na zimnym silniku pokazywał 270st w wydechu a w czasie wypalania dochodziła do 290 i wypalanie co 120km... gdzie w rzeczywistości po wymianie średnio utrzymuje się na ok 170-200st a w czasie wypalania ok 470-530... Bez dodatku w czasie wypalania była by w okolicy 650-700
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Szymon Lotawiec w Lipiec 22, 2022, 11:22:27
Czyli bez lexi sam nic nie zrobię :( co do wypalania filtra to u mnie nic się nie zmieniło względem przed i po myciu fapa, takie same odcinki pokonuję między wypalaniami. W domu mam jeszcze parę innych wydruków z diagnostyki to potem wrzucę.
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Bartłomiej Drużbiak w Lipiec 22, 2022, 11:45:43
Elm na bluetooth pod obd2 i komórka z FAP zainstalowanym i zdiagnozujesz bez kłopotu co jest nie tak .
Nawet lepiej niż lexia bo masz ciągle pod ręką elm więc zapala się dioda podłączasz elm włączasz aplikację i czytasz parametry lub lepiej zapisujesz logi z odczytów i wtedy wrzucasz na forum do obejrzenia
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Janda w Lipiec 22, 2022, 12:56:55
więc zapala się dioda podłączasz elm włączasz aplikację i czytasz parametry lub lepiej zapisujesz logi z odczytów i wtedy wrzucasz na forum do obejrzenia
Mam banalne pytanie: czy ten elm można włączyć do gniazda w czasie pracy silnika bez jakiegoś ryzyka?
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Bartłomiej Drużbiak w Lipiec 22, 2022, 13:24:02
Tak, można nic się nie stanie.
Czasem można złapać błąd sieci CAN ale kasujesz go i już
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Wojtek Konefał w Lipiec 22, 2022, 14:19:42
Cześć,
Panie kolego, u mnie był błąd z obiegiem paliwa ale sprawdź sobie sam próbą przelewową stan wtryskiwaczy, ja miałem niedawno to samo z zapchaniem filtra dpf, wtryskiwacz nr 4 ten od strony rozrządu lał w przelew jak wściekły, dorwałem wtryski z auta o przebiegu 60tys.km, wymieniłem wszystkie 4, fap usunięty, problemów brak. :)
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Maciej Madej w Lipiec 22, 2022, 14:48:27
Nie wiem, jak się zapatrujecie na linki do innych forów... Może przypadek nieco inny, niż tutaj, ale uważam, że kolega zrobił dobra robotę w kwestii wyjaśnienia metody działania filtra. Mam nadzieję, że komuś się przyda Ewentualnie proszę moderatorów o przerzucenie/usunięcie.
https://citroen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=128103&postdays=0&postorder=asc&start=105

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Szymon Lotawiec w Lipiec 22, 2022, 15:44:27
Elm na bluetooth pod obd2 i komórka z FAP zainstalowanym i zdiagnozujesz bez kłopotu co jest nie tak .
Nawet lepiej niż lexia bo masz ciągle pod ręką elm więc zapala się dioda podłączasz elm włączasz aplikację i czytasz parametry lub lepiej zapisujesz logi z odczytów i wtedy wrzucasz na forum do obejrzenia
Elm327 na popularnym serwisie jest od groma i rozrzut cenowy przeogromny, brac coś tańszego czy konkretna firma?
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Rosochacki w Lipiec 22, 2022, 16:58:53
Żeby mieć duże prawdopodobieństwo poprawnej pracy z różnymi telefonami, to może jednak Vgate iCar2. Też miałem taki dylemat i po lekturze "internetów" kupiłem taki dla siebie.
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: yetiq w Lipiec 22, 2022, 17:53:36
Potwierdzam. Vgate iCar2 dobrze współpracuje z aplikacją FAP. Z telefonem też łączy się bez problemu.
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Michał Chmura w Lipiec 22, 2022, 21:08:14
Zacznij od przeglądnięcia całego układu podciśnienia, o sprawności zaworów. Jak wygląda ciegno od gruszki przepustnicy i membrana gruszki. Przy gaszeniu silnika zawór nie "pierdzi" ?
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Szymon Lotawiec w Lipiec 22, 2022, 22:52:31
Przy gaszeniu silnika zawór nie "pierdzi" ?
Nic takiego nie zaobserwowałem. Jedyna anomalia jaka czasem się zdarzała to dziwne gaśnięcie/praca silnika jak się zdarzyło, że przy ruszaniu z jedynki noga mi "skiełzła" i silnikiem jakby zarzucało/dławiło go... Zamówię sobie ten ELM co poradziliście.
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Piotr Osiński w Lipiec 23, 2022, 03:08:46
Na shopee masz za 35zł z kuponem sklepu:

https://shopee.pl/Interfejs-diagnostyczny-Vgate-iCar2-3.0-Bluetooth-ELM327-OBD2-Instrukcja-obs%C5%82ugi-Polska-i.546579021.11752382870?sp_atk=78c7020c-83fd-471d-b0db-19959f2bd364&xptdk=78c7020c-83fd-471d-b0db-19959f2bd364
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Bartłomiej Drużbiak w Lipiec 23, 2022, 08:55:58
Ja używam vgate icar2.
Po co wróżyć z fusów jak można sprawdzić parametry i bez sprawdzania podciśnień klap itp dość po nitce do kłębka, oczywiście może się okazać winne podciśnienie czy klapa ale będzie to z dużym prawdopodobieństwem widoczne w parametrach
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Szymon Lotawiec w Lipiec 23, 2022, 09:09:41
Kupione, dzięki. To za jakiś czas odezwę się z danymi ;)
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Szymon Lotawiec w Sierpień 15, 2022, 21:46:08
Mam z dzisiaj 2 zapisy, za pierwszym razem chyba się nie wypalił bo nie miałem za bardzo możliwości i po parunastu kilometrach wyłączyło się wypalanie, z kolei za drugim razem jechałem ekspresówką a później dwupasem i filtr wypalał się 30km. W załączniku zapis z apki.
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Bartłomiej Drużbiak w Sierpień 16, 2022, 17:47:20
coś źle zrobiłeś dane bo tylko widać kiedy był zapis ale nie ma rozwinięcia danych
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Szymon Lotawiec w Sierpień 16, 2022, 21:27:57
Mój błąd, znalazłem to o czym chyba piszesz, wrzucam w załączniku.EDIT: wrzucam w załączniku jeszcze resztę z apki...
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Szymon Lotawiec w Sierpień 18, 2022, 08:09:55
Jeśli to dalej nie jest to o co chodziło to nie mam pojęcia... W apce w trakcie wypalania włączyłem żeby mrugało "logging on" i tyle.
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Marcin Nowak w Sierpień 18, 2022, 10:45:34
Jeśli to dalej nie jest to o co chodziło to nie mam pojęcia... W apce w trakcie wypalania włączyłem żeby mrugało "logging on" i tyle.


Musisz zainstalować pełną wersję apki, bo nie pakazuje Ci parametrów odpowiedzialnych za proces wypalania. Potem wystarczy, że wrzucisz tylko ten pierwszy plik np. DCM35_BR2_20220815.csv


W google wpisz to
Cytuj
fap_signed1.50.apkk
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Szymon Lotawiec w Sierpień 18, 2022, 21:18:28
Ok, ściągłem. Szkoda, że wcześniej nie wiedziałem, że potrzebuje tej full wersji ;D Nic tam w ustawieniach nie trzeba zmieniać tylko włączyć zapis przy wypalaniu?
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Marcin Nowak w Sierpień 18, 2022, 22:02:41
W ustawieniach tylko włączona opcja logowania do pliku i potem apka caly czas wlaczona na telefonie podczas wypalania
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Szymon Lotawiec w Wrzesień 10, 2022, 21:23:21
Nie wiem czy znowu tego nie spartoliłem bo ręcznie odpaliłem "logowanie" a nie w ustawieniach w trakcie wypalania, zerknijcie na plik... Tylko ten jeden plik mi się wygenerował...
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Patryk Kaniewski w Wrzesień 10, 2022, 21:35:56
Na ekranie z logami, w prawym górnym rogu kliknij przycisk "Details" i tamte logi wrzucaj.
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Szymon Lotawiec w Wrzesień 10, 2022, 21:51:51
No właśnie nie ma żadnego w tej zakładce...
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Marcin Nowak w Wrzesień 11, 2022, 14:10:24
No właśnie nie ma żadnego w tej zakładce...


Settings > Logging > Zaznaczyć "Activate logging to file", interwał 1s


Aplikacji FAP nadać uprawnienia dostępu do pamięci.
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Piotr Bałecki w Styczeń 10, 2024, 19:34:23
Cześć. Odkopany temat.
Konsultowałem już mój problem z FAPem i serdecznym kolegą naszego forum.
Ale jeszcze może ktoś coś w temacie.

Dostałem oto taki komunikat: Risk of particle filter blocking". Oraz na wskaźnikach świeci się napis "Serives".
Dodatek dolewałem i programowałem osobiście i widzę w DBox, że go pobiera.
Robiłem dolewkę 3l w maju 2021 przy przebiegu 121kkm. Mam to odnotowane. Po dolewce i wklepaniu jej, stan pokazało mi 1890ml. Więc jeszcze 1.1 litra w zapasie. A dolewałem jak pokazywało, że jestem jeszcze ~400ml.
Przebieg na dzień dzisiejszy to 162500 km. Nie wiem czy realny. W sieci piszą, że ten komunikat powinien się pojawić przy ~180kkm. A tu jeszcze trochę brakuje. Zawsze pilnuję wypalania i nie gaszę albo jadę aby się proces zakończył. Dioda założona.
Czy mógłbyś zerknąć na zdjęcia i się wypowiedzieć czy to już pora na "mycie"?
Błażej zasugerował że na jednym ze zdjęć na samy dole w tabeli jest błąd dozowania. A komunikat chyba zawsze taki był i powiem szczerze, że mnie to też kiedyś zastanawiało. Sprawdzałem kiedyś parę razy czy pobiera dodatek i zawsze była inna wartość po iluś tam tankowaniach. Oczywiście malejąca. Przy otwieraniu korka słychać wstrzyknięcie.
Może to tylko niewłaściwe tłumaczenie.
Żadnych błędów dotyczących silnika, dozowania, paliwa, powietrza, świec żarowych (4 nowe, sprawne - grzeją), EGR (był wymieniany na oryginal) turbo itp.
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Makowski w Styczeń 10, 2024, 19:38:33
W mk3 wklepuje się max 2340ml. Skoro wlałeś 3L to tyle powinieneś wpisać i tyle powinno pokazać w DB.  Ja robiłem dolewkę przy ok 120-130 i teraz przy 217tkm pokazuje mi 950ml. Czyli zeszło mi ok. 1400ml z 2340 na dystansie ok. 90-100tkm.
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Piotr Bałecki w Styczeń 10, 2024, 19:54:28
Wyczytałem tutaj na forum, że wklepuje się 1900. Właściwie to samo w DBox  po zakodowaniu opcji dolewki dodatku, ustawiło się 1890ml.
Tomasz Hudy
"Nie pamiętam od którego roku, ale ja mam 2011 i wtedy lali już tylko 1900ml".
Mój 2010.
Sorki za zdjęcia.

To się mniej więcej by zgadzało.
Było 1900, zostało ~400 przed dolewką.
Czyli przez 121kkm. pobrało 1500ml.
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Makowski w Styczeń 10, 2024, 21:42:25
Skoro wlewasz 3 litry to wklepujesz pełen zbiornik, tzn. tyle na ile pozwoli DB. W tym wypadku jest to 2340ml.
DB przyjmuje każdą wartość poniżej tego co podałem ale to bez sensu skoro chcesz dłużej pojeździć autem. W realu przecież w zbiorniku jest o 1000-1500ml więcej.
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Piotr Bałecki w Styczeń 10, 2024, 21:53:07
Ok. Jutro sprawdzę i ewentualnie zrobię korektę. A co z resztą parametrów? Błąd nadal się świeci po każdym uruchomieniu. Pora na czyszczenie mechaniczne w komorze?
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Błażej Banisz w Styczeń 10, 2024, 22:36:59
Piotrek, ale wstrzyknięcie to dopiero przy włączeniu zapłonu następuje, jak ECU wykryje, że ilość paliwa w baku się zwiększyła, po postoju z wyłączonym silnikiem (co najmniej 5 albo 10L, - mniejsze dolewki traktuje jako błąd pomiaru, a w instrukcji obsługi była informacja ile minimalnie trzeba wlać). C5x7 (znaczy MKIII) nigdy nie miał czujnika otwarcia korka wlewu paliwa, to co słychać, to delikatne podciśnienie w baku i zasysanie powietrza z zewnątrz, a nie wtrysk dodatku. Jak dobrze kojarzę, to w 2011 była zmiana typu dodatku (z Eolys176 chyba na Powerflex - w każdym razie dodatków było w tym roczniku 3 rodzaje, nie mieszalne ze sobą) i koloru złączek przy zbiorniku dodatku (zielone dla eolys176, niebieskie i "nie zielone i nie niebieskie" - na forum tabelka jest, który dodatek do których złączek)... wraz z tą zmianą zmniejszyła się "programowalna" pojemność zbiornika - z 2340 na okolice 1900, a potem jeszcze raz pojemność została zmniejszona. Możliwe, że w zależności od wersji DB w roczniku przejściowym raz uda się wpisać "stare" 2340, a w innej wersji już tylko nową mniejszą pojemność (chyba nawet któraś wersja zamiast ml pokazywała gramy wprowadzając dodatkowe zamieszanie).
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Makowski w Styczeń 10, 2024, 22:59:11
2340 to już polift. Może w bluehdi był mniejszy zbiornik ale tutaj weszły 3 litry. Albo coś wymyślili w sofcie żeby częściej zaglądać do ASO.
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Błażej Banisz w Styczeń 10, 2024, 23:30:56
Zbiornik dodatku w C5 był (chyba) ten sam do samego końca, więc fizycznie się mieści, ale w DB nie da się wpisać tyle.
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Bartłomiej Drużbiak w Styczeń 10, 2024, 23:58:04
Ja mam pojemność w DB ok 1300ml, fizycznie wchodzi 3L, dolane skasowane jeździć
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Piotr Bałecki w Styczeń 11, 2024, 10:22:36
Błażej masz rację. To syk podciśnienia przy odkręcaniu. A wartości dodatku nie dało się ustawić na więcej niż 1890. Chyba nawet samo wskoczyło po wybraniu opcji dolewki.

Dzisiaj rano jadąc do pracy S-ką uruchomiło się wypalenie. Jechałem na tempomacie 2600-2800 rpm. Zakończyło się po 8~10 min. Po zaparkowaniu, odczekaniu chwili i ponownym uruchomieniu, komunikat nadal się pojawia.
Jednak do regeneracji.
Może ktoś skomentować parametry?
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Makowski w Styczeń 11, 2024, 10:38:28
A wartości dodatku nie dało się ustawić na więcej niż 1890. Chyba nawet samo wskoczyło po wybraniu opcji dolewki. .....
Może ktoś skomentować paprmetry?
Ok skoro tylko tyle było do wpisania to nie dyskutyję. Poza tym ja miałem 2.0 a nie 1.6 więc to też robi różnicę
A co do parametrów to na wolnych (800 obr.) nie może być różnicy ciśnień 0 (zero). Powinna być wartość ok. 4-6 mBar.
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Piotr Bałecki w Styczeń 13, 2024, 19:36:16
Wiem, to nie ten temat ale tak przy okazji  FAP-a
Oto moje korekcje wtryskiwaczy.
Dziwne dla mnie, że 1 cylinder stoi na wolnych 0.03.
Dwa pierwsze zdjęcia wolne obroty tem. silnika ~50 st.
Dwa kolejne tem. silnika ~60 st.
Sorki za jakość.
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Krzyżak w Styczeń 13, 2024, 20:57:18
Cześć. Odkopany temat.
Konsultowałem już mój problem z FAPem i serdecznym kolegą naszego forum.
Ale jeszcze może ktoś coś w temacie.

Dostałem oto taki komunikat: Risk of particle filter blocking". Oraz na wskaźnikach świeci się napis "Serives".
Dodatek dolewałem i programowałem osobiście i widzę w DBox, że go pobiera.
Robiłem dolewkę 3l w maju 2021 przy przebiegu 121kkm. Mam to odnotowane. Po dolewce i wklepaniu jej, stan pokazało mi 1890ml. Więc jeszcze 1.1 litra w zapasie. A dolewałem jak pokazywało, że jestem jeszcze ~400ml.
Przebieg na dzień dzisiejszy to 162500 km. Nie wiem czy realny. W sieci piszą, że ten komunikat powinien się pojawić przy ~180kkm. A tu jeszcze trochę brakuje. Zawsze pilnuję wypalania i nie gaszę albo jadę aby się proces zakończył. Dioda założona.
Czy mógłbyś zerknąć na zdjęcia i się wypowiedzieć czy to już pora na "mycie"?
Błażej zasugerował że na jednym ze zdjęć na samy dole w tabeli jest błąd dozowania. A komunikat chyba zawsze taki był i powiem szczerze, że mnie to też kiedyś zastanawiało. Sprawdzałem kiedyś parę razy czy pobiera dodatek i zawsze była inna wartość po iluś tam tankowaniach. Oczywiście malejąca. Przy otwieraniu korka słychać wstrzyknięcie.
Może to tylko niewłaściwe tłumaczenie.
Żadnych błędów dotyczących silnika, dozowania, paliwa, powietrza, świec żarowych (4 nowe, sprawne - grzeją), EGR (był wymieniany na oryginal) turbo itp.
Miałem dokładnie takie same objawy z komunikatem o ryzyku zapchania filtra + serwis na desce który gasł . Więc oddałem do kolegi na czyszczenie filtra, okazało się ,że filtr jest w świetnej kondycji a jedyna rzecz która uległa awarii to czujnik temperatury spalin . Po wymianie  brak komunikatów a koszt z testem filtra i wymiana czujnika 1000PLN.
Niestety ale z kodu błędu nie wynikało ,że to czujnik temperatury .
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Piotr Bałecki w Styczeń 13, 2024, 21:23:07
Hm....Sprawdzę ten trop
Na zdjęciach widzę, że u mnie jest na jednym 113 a za jakiś czas na drugim 120. Za katalizatorem.
O to chodzi?


Finalnie auto u mechanika. Będzie wyjmował FAP-a do regeneracji.
Czy może ktoś zerknąć na moje korekcje?
Zastanawia mnie ten pierwszy wtrysk, że wisi cały czas na wartości 0.03.

Aktualizacja

Po wyjęciu FAPa i przy okazji zarknieciu do otworów po rurkach różnicy ciśnienia, ukazał się olej. W związku z powyższym turbina poszła do regeneracji, rurki jej zasilającej i do mycia intercoller. Zobaczymy jak sztanga.

Hm....Sprawdzę ten trop
Na zdjęciach widzę, że u mnie jest na jednym 113 a za jakiś czas na drugim 120. Za katalizatorem.
O to chodzi?


Finalnie auto u mechanika. Będzie wyjmował FAP-a do regeneracji.
Czy może ktoś zerknąć na moje korekcje?
Zastanawia mnie ten pierwszy wtrysk, że wisi cały czas na wartości 0.03.

Aktualizacja

Po wyjęciu FAPa i przy okazji zarknieciu do otworów po rurkach różnicy ciśnienia, ukazał się olej. W związku z powyższym turbina poszła do regeneracji, rurki jej zasilającej i do mycia intercoller. Zobaczymy jak sztanga.
Tytuł: Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
Wiadomość wysłana przez: Piotr Bałecki w Luty 29, 2024, 23:48:36
Aktualizacja 2

Auto odzyskało życie.
Dpf, kat po myciu. Turbina po regeneracji, rurka olejowa wymieniona, rozrząd przy okazji wymieniony, intercoller wymyty. Tarcze i klocki tył wymienione. Poduszka olejowa, pasek, napinacz i olej. Wiadomo płyn chłodniczy i hamulcowy. Trochę się nazbierało ale rozłożyło się w czasie.

Koledzy, nie chcę zakładać nowego tematu.
Powiedźcie co z tymi moimi korektami?