Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji  (Przeczytany 6257 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Piotr Bałecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 350
  • Skąd: Piotrków
  • Posiadany samochód: C5[MkI] 2004 2.0 HDi / C5[MkIII] 2010 1.6HDi
  • Miejscowość: Piotrków
Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
« Odpowiedź #50 dnia: Styczeń 11, 2024, 10:22:36 »
Błażej masz rację. To syk podciśnienia przy odkręcaniu. A wartości dodatku nie dało się ustawić na więcej niż 1890. Chyba nawet samo wskoczyło po wybraniu opcji dolewki.

Dzisiaj rano jadąc do pracy S-ką uruchomiło się wypalenie. Jechałem na tempomacie 2600-2800 rpm. Zakończyło się po 8~10 min. Po zaparkowaniu, odczekaniu chwili i ponownym uruchomieniu, komunikat nadal się pojawia.
Jednak do regeneracji.
Może ktoś skomentować parametry?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 11, 2024, 13:27:18 wysłana przez Piotr Bałecki »

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 081
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
« Odpowiedź #51 dnia: Styczeń 11, 2024, 10:38:28 »
A wartości dodatku nie dało się ustawić na więcej niż 1890. Chyba nawet samo wskoczyło po wybraniu opcji dolewki. .....
Może ktoś skomentować paprmetry?
Ok skoro tylko tyle było do wpisania to nie dyskutyję. Poza tym ja miałem 2.0 a nie 1.6 więc to też robi różnicę
A co do parametrów to na wolnych (800 obr.) nie może być różnicy ciśnień 0 (zero). Powinna być wartość ok. 4-6 mBar.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Piotr Bałecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 350
  • Skąd: Piotrków
  • Posiadany samochód: C5[MkI] 2004 2.0 HDi / C5[MkIII] 2010 1.6HDi
  • Miejscowość: Piotrków
Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
« Odpowiedź #52 dnia: Styczeń 13, 2024, 19:36:16 »
Wiem, to nie ten temat ale tak przy okazji  FAP-a
Oto moje korekcje wtryskiwaczy.
Dziwne dla mnie, że 1 cylinder stoi na wolnych 0.03.
Dwa pierwsze zdjęcia wolne obroty tem. silnika ~50 st.
Dwa kolejne tem. silnika ~60 st.
Sorki za jakość.

Offline Krzysztof Krzyżak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 490
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: Citroen C4 GP 1.6HDi FAP, Citroen C5 (X7) tourer 2.0 HDi 138(140) KM FAP 2012r
  • Miejscowość: Polska
Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
« Odpowiedź #53 dnia: Styczeń 13, 2024, 20:57:18 »
Cześć. Odkopany temat.
Konsultowałem już mój problem z FAPem i serdecznym kolegą naszego forum.
Ale jeszcze może ktoś coś w temacie.

Dostałem oto taki komunikat: Risk of particle filter blocking". Oraz na wskaźnikach świeci się napis "Serives".
Dodatek dolewałem i programowałem osobiście i widzę w DBox, że go pobiera.
Robiłem dolewkę 3l w maju 2021 przy przebiegu 121kkm. Mam to odnotowane. Po dolewce i wklepaniu jej, stan pokazało mi 1890ml. Więc jeszcze 1.1 litra w zapasie. A dolewałem jak pokazywało, że jestem jeszcze ~400ml.
Przebieg na dzień dzisiejszy to 162500 km. Nie wiem czy realny. W sieci piszą, że ten komunikat powinien się pojawić przy ~180kkm. A tu jeszcze trochę brakuje. Zawsze pilnuję wypalania i nie gaszę albo jadę aby się proces zakończył. Dioda założona.
Czy mógłbyś zerknąć na zdjęcia i się wypowiedzieć czy to już pora na "mycie"?
Błażej zasugerował że na jednym ze zdjęć na samy dole w tabeli jest błąd dozowania. A komunikat chyba zawsze taki był i powiem szczerze, że mnie to też kiedyś zastanawiało. Sprawdzałem kiedyś parę razy czy pobiera dodatek i zawsze była inna wartość po iluś tam tankowaniach. Oczywiście malejąca. Przy otwieraniu korka słychać wstrzyknięcie.
Może to tylko niewłaściwe tłumaczenie.
Żadnych błędów dotyczących silnika, dozowania, paliwa, powietrza, świec żarowych (4 nowe, sprawne - grzeją), EGR (był wymieniany na oryginal) turbo itp.
Miałem dokładnie takie same objawy z komunikatem o ryzyku zapchania filtra + serwis na desce który gasł . Więc oddałem do kolegi na czyszczenie filtra, okazało się ,że filtr jest w świetnej kondycji a jedyna rzecz która uległa awarii to czujnik temperatury spalin . Po wymianie  brak komunikatów a koszt z testem filtra i wymiana czujnika 1000PLN.
Niestety ale z kodu błędu nie wynikało ,że to czujnik temperatury .

Offline Piotr Bałecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 350
  • Skąd: Piotrków
  • Posiadany samochód: C5[MkI] 2004 2.0 HDi / C5[MkIII] 2010 1.6HDi
  • Miejscowość: Piotrków
Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
« Odpowiedź #54 dnia: Styczeń 13, 2024, 21:23:07 »
Hm....Sprawdzę ten trop
Na zdjęciach widzę, że u mnie jest na jednym 113 a za jakiś czas na drugim 120. Za katalizatorem.
O to chodzi?


Finalnie auto u mechanika. Będzie wyjmował FAP-a do regeneracji.
Czy może ktoś zerknąć na moje korekcje?
Zastanawia mnie ten pierwszy wtrysk, że wisi cały czas na wartości 0.03.

Aktualizacja

Po wyjęciu FAPa i przy okazji zarknieciu do otworów po rurkach różnicy ciśnienia, ukazał się olej. W związku z powyższym turbina poszła do regeneracji, rurki jej zasilającej i do mycia intercoller. Zobaczymy jak sztanga.

Hm....Sprawdzę ten trop
Na zdjęciach widzę, że u mnie jest na jednym 113 a za jakiś czas na drugim 120. Za katalizatorem.
O to chodzi?


Finalnie auto u mechanika. Będzie wyjmował FAP-a do regeneracji.
Czy może ktoś zerknąć na moje korekcje?
Zastanawia mnie ten pierwszy wtrysk, że wisi cały czas na wartości 0.03.

Aktualizacja

Po wyjęciu FAPa i przy okazji zarknieciu do otworów po rurkach różnicy ciśnienia, ukazał się olej. W związku z powyższym turbina poszła do regeneracji, rurki jej zasilającej i do mycia intercoller. Zobaczymy jak sztanga.
« Ostatnia zmiana: Luty 29, 2024, 23:48:24 wysłana przez Piotr Bałecki »

Offline Piotr Bałecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 350
  • Skąd: Piotrków
  • Posiadany samochód: C5[MkI] 2004 2.0 HDi / C5[MkIII] 2010 1.6HDi
  • Miejscowość: Piotrków
Odp: [MkIII] Ryzyko zapchania FAP pomimo regeneracji
« Odpowiedź #55 dnia: Luty 29, 2024, 23:48:36 »
Aktualizacja 2

Auto odzyskało życie.
Dpf, kat po myciu. Turbina po regeneracji, rurka olejowa wymieniona, rozrząd przy okazji wymieniony, intercoller wymyty. Tarcze i klocki tył wymienione. Poduszka olejowa, pasek, napinacz i olej. Wiadomo płyn chłodniczy i hamulcowy. Trochę się nazbierało ale rozłożyło się w czasie.

Koledzy, nie chcę zakładać nowego tematu.
Powiedźcie co z tymi moimi korektami?