Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] gaśnie silnki  (Przeczytany 2651 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wąs Waldemar

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: citroen C 5
  • Miejscowość: Rzeszów
[Mk1] gaśnie silnki
« dnia: Maj 02, 2011, 15:56:07 »
pompa paliwa w zbiorniku wymieniona przewody paliwowe szczelne pompa wysokiego ciśnienia po naprawie filtr paliwa wymieniony wtryski po regeneracji wkręcone tak jak były czyli objaw na luzie silnik wchodzi na obroty i nic sie nie dzieje natomiast na 2,3 ,4, 5 po gwałtownym dodaniu gazu np. przy wyprzedzaniu silnik za każdym razem gaśnie potem trzeba czekac około 1 min. żeby zapalil ponownie po dodłączeniu kompa wyszło że ciśnienie paliwa szaleje od - 10 do 25 i teraz problem co jest tego przyczyną POMOCY

Offline Gabriel Pisklak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 164
  • Skąd: Korchów
  • Posiadany samochód: C5 2.0hdi rhz, c5 lift 3.0 v6 xfu C5X7 2.0 hdi rhh
  • Zainteresowania: elektonika (naprawiam telefony)
  • Miejscowość: Korchów
Re: MK1 2,2 hdi 2001 gaśnie silnki
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 02, 2011, 16:14:04 »
Coś kiedyś podobnego było na forum ale chyba chodziło o jakis zawór cisnienia paliwa do pompy

Offline Wąs Waldemar

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: citroen C 5
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: MK1 2,2 hdi 2001 gaśnie silnki
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 02, 2011, 16:28:07 »
może i było ale dziwną sprawą jest że na 1 biegu wciskam gaz do dechy i samochód jedzie i nie gaśnie natomiast na pozostałych biegach gaśnie za każdym razem jak tylko wcisne gwałtownie gaz

Offline Gabriel Pisklak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 164
  • Skąd: Korchów
  • Posiadany samochód: C5 2.0hdi rhz, c5 lift 3.0 v6 xfu C5X7 2.0 hdi rhh
  • Zainteresowania: elektonika (naprawiam telefony)
  • Miejscowość: Korchów
Re: MK1 2,2 hdi 2001 gaśnie silnki
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 02, 2011, 16:43:40 »
A masz moze tempomat jak tak to sprubuj na 4 plusa trzymac czy bedzie gasł

Offline Wąs Waldemar

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: citroen C 5
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: MK1 2,2 hdi 2001 gaśnie silnki
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 02, 2011, 16:48:15 »
tak mam tempomat oki zobacze czy bedzie tak samo

Offline Wąs Waldemar

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: citroen C 5
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: MK1 2,2 hdi 2001 gaśnie silnki
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 02, 2011, 16:57:10 »
tylko zastanawiam się co chcesz sprawdzić w ten sposób mówię gaśnie tylko przy gwałtownym dodaniu gazu  jeśli jadę spokojnie silnik ,,gada ,, ale czasem kogoś w końcu trzeba wyprzedzić i wtedy śmierć w oczach gdy zgaśnie a zgaśnie na pewno za każdym razem już sprawdziłem potem awaryjne i stoję około minuty bo wcześniej nie zapali

Offline Gabriel Pisklak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 164
  • Skąd: Korchów
  • Posiadany samochód: C5 2.0hdi rhz, c5 lift 3.0 v6 xfu C5X7 2.0 hdi rhh
  • Zainteresowania: elektonika (naprawiam telefony)
  • Miejscowość: Korchów
Re: MK1 2,2 hdi 2001 gaśnie silnki
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 02, 2011, 17:23:11 »
Może gwałtowne napiecie linki od gazu powoduje jakies zwarcie przejrzyj dobrze tor jakim ona idzie a na tempomacie nie wciskasz gazu.

Offline Wąs Waldemar

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: citroen C 5
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: MK1 2,2 hdi 2001 gaśnie silnki
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 02, 2011, 17:44:31 »
nie sądze aby to było coś z linka gazu bo na luzie dodając gazu nie gaśnienawet na pierwszym biegu rozpędze go na full  ale juz na 2 zgasnie

Offline Gabriel Pisklak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 164
  • Skąd: Korchów
  • Posiadany samochód: C5 2.0hdi rhz, c5 lift 3.0 v6 xfu C5X7 2.0 hdi rhh
  • Zainteresowania: elektonika (naprawiam telefony)
  • Miejscowość: Korchów
Re: MK1 2,2 hdi 2001 gaśnie silnki
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 02, 2011, 17:57:27 »
Jeszcze masz dwie linki zmiany biegów ale raczej to nie to

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 873
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: MK1 2,2 hdi 2001 gaśnie silnki
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 02, 2011, 22:21:50 »
Wg mnie albo regulator cisnienia na pompie albo komputer.

Offline Robert Jesionczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 447
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Był: C5 MkI 2.2HDI sedan 2003, C5 MkIII 2.0 16V Exclusive BVA sedan 2008 oraz C2 1.4 Exclusive 75 KM Sensodrive 2007. Jest C5AC 1600 PureTech 2019
  • Zainteresowania: narty, piłka nożna, rolki, motoryzacja, aktywny wypoczynek
  • Miejscowość: Poznań
Re: MK1 2,2 hdi 2001 gaśnie silnki
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 03, 2011, 00:04:46 »
A podpinałeś pod Lexię?

Offline Wąs Waldemar

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: citroen C 5
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: MK1 2,2 hdi 2001 gaśnie silnki
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 03, 2011, 06:38:00 »
podpinałem pod lexię i ciśnienie paliwa skacze od - 10 do 25 a powinno być chyba od 2 do 8 tak powiedział mechanik ale nie wie co jest tego przyczyną jak pisałem wcześniej zostało wymienione prawier pół silnika pompa paliwa w zbiorniku pompa wysokiego ciśnienia wtryski i dalej nic z tego żadnej poprawy kosztowało mnie to sporo kasy i jak tak dalej pójdzie to nioe długo wydam tyle co drugi taki samochód dlatego proszę was o pomoc bo następnym etapem w jego naprawie jest wiązka elektryczna i następne koszty a boję się że to znowu nic nie da

Offline Michał Bober

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 434
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 Picasso 2015 1.6THP 156KM kiedyś: DS4, C4, AR159
  • Miejscowość: Warszawa
Re: MK1 2,2 hdi 2001 gaśnie silnki
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 03, 2011, 14:32:38 »
Cytuj

Artur Juchniewicz napisał:
Wg mnie albo regulator cisnienia na pompie albo komputer.


Też bym poszedł tropem zaworu regulacji ciśnienia.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 873
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: MK1 2,2 hdi 2001 gaśnie silnki
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 03, 2011, 19:13:32 »
Cytuj

Wąs Waldemar napisał:
podpinałem pod lexię i ciśnienie paliwa skacze od - 10 do 25 a powinno być chyba od 2 do 8 tak powiedział mechanik ale nie wie co jest tego przyczyną jak pisałem wcześniej zostało wymienione prawier pół silnika pompa paliwa w zbiorniku pompa wysokiego ciśnienia wtryski i dalej nic z tego żadnej poprawy kosztowało mnie to sporo kasy i jak tak dalej pójdzie to nioe długo wydam tyle co drugi taki samochód dlatego proszę was o pomoc bo następnym etapem w jego naprawie jest wiązka elektryczna i następne koszty a boję się że to znowu nic nie da


bo powinieneś zacząć od znalezienia dobrego mechanika i zdiagnozowania problemu. Co to znaczy, że cisnienie skacze od -10 do +25????
Z tego co pamiętam to pompa niskiego cisnienia daje ok. 6 atm a wysokiego 250 atm na biegu jałowym. kto Ci tak diagnozował, że wymieniłeś tyle części bez żadnego efektu? Trzeba popatrzeć na odczyty z czujników i najlepiej zrobić to w warunkach drogowych kiedy silnik pracuje pod znamionowym obciążeniem. Najczęściej gdy silnik dobrze odpala a gaśnie w czasie gwałtownego depnięcia na gaz winny jest zawór regulacyjny na pompie CR a drugi w kolejności komputer. Na pompie CR trzeba sprawdzić czy załacza się sekcja 3 tłoczka (steruje tym mały elektrozawór na górze pompy). Pompę w baku już wymieniłeś więc masz z głowy, ale musisz sprawdzić czy nie ma przerw w zasilaniu z powodu luźnego lub nadpalonego styku.

Offline Łukasz Faruga

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 843
  • Skąd: Skoczów / Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: c4GP b+g 2008 1,8 16v ***C3 MK1 2003 1,4HDI
  • Miejscowość: Skoczów / Bielsko-Biała
Re: MK1 2,2 hdi 2001 gaśnie silnki
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 03, 2011, 22:22:31 »
Ja mam właśnie taki problem jak wymieniłeś Arturze powyżej. Podczas gwałtownego przyspieszenia auto po chwili gaśnie na około 2 minuty.. I zastanawiam się właśnie z czym to połączyć. Powiem, że jakiś czas temu miałem wyciek na listwie CR na czujniku ciśnienia. Wyciek zlikwidowałem, więc kontrola ciśnienia powinna być już okej...

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 873
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: MK1 2,2 hdi 2001 gaśnie silnki
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 04, 2011, 09:37:03 »
Czujnik cisnienia paliwa to też ważny element bo z niego komputer bierze dane do sterowania silnikiem. Jeśli jest uszkodzony w jakiś dziwny sposób to komp może wyłaczać silnik (np gdy pokaże za małe lub za wysokie cisnienie w układzie CR). Z tego co pamiętam to czujnik łatwo wyeliminować jako podejrzanego przez odpięcie wtyczki. Wtedy silnik przejdzie w stan awaryjny z ustalonym cisnieniem wtrysku. Na zdiagnozowanie takich dolegliwości to tylko diagnostyka na dobrym sprzęcie i u dobrego fachowca bo tak to można cały silnik wymienić a to może być jakaś pierdółka. Rozumiem, że filtr paliwa jako pierwszy został wymieniony.

Marek_S

  • Gość
Re: MK1 2,2 hdi 2001 gaśnie silnki
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 04, 2011, 15:46:04 »
zapiać do auta i jechać aż zgaśnie , obserwować parametry i tyle. musi coś sie pokazać wtedy będzie wiadomo co .

Offline Wąs Waldemar

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: citroen C 5
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: MK1 2,2 hdi 2001 gaśnie silnki
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 04, 2011, 16:39:19 »
koledzy zawiozłem dzisiaj samochód do innego serwisu jak na razie robią wtrysk nr 3 choć były u nich robione wszystkie 4 ale to nie jest główną przyczyna gaśnięcia silnika co dalej zobaczymy jak zrobią to napiszę co zostało wymienione wtrysk mam nadzieję zrobią na gwarancji bo już kase wzięli wcześniej za regenerację 4 na pompie wysokiego ciśnienia czujnik też był wymieniony w casie regeneracji pompy  zostaje tylko czujnik na listwie chybaale niech myśla za to biora kasę

Offline Wąs Waldemar

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: citroen C 5
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: MK1 2,2 hdi 2001 gaśnie silnki
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 04, 2011, 17:04:06 »
tak filtr paliwa wymieniłem

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Re: MK1 2,2 hdi 2001 gaśnie silnki
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 04, 2011, 20:44:25 »
Moim zdaniem na 100% do wymiany zawór wysokiego ciśnienia na pompie paliwa. Zdjęcie w załączeniu.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 873
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: MK1 2,2 hdi 2001 gaśnie silnki
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 05, 2011, 09:46:13 »
tylko, że niby zawór na pompie też został wymieniony. Ciekawe czy tak jak ten wtrysk...

Offline Wąs Waldemar

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: citroen C 5
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: MK1 2,2 hdi 2001 gaśnie silnki
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 05, 2011, 13:16:06 »
Koledzy dziękuje za wszystkie podpowiedzi . Odebrałem dzisiaj samochód i wszystko już jest OKI a przyczyną był zxatkany filter FAP wystarczylo tylko zadać mu wypalanie z lexii wtrysk na 3 nie dopala ale to nie wina wtrysku bo zamieniali 2 z 3 moze to wina uszczelki pod głowicą bo ciośnienie sprawdzali i jest na 1  i 4 30 bar na 2 i 3 29 bar dlatego 3 może nie dopalac no i jazda po mieście . pozdrawiam i dziękuję jeszcze raz .

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 873
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: MK1 2,2 hdi 2001 gaśnie silnki
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 06, 2011, 09:25:26 »
ktoś tu sporo naściemniał, nic nie pisałeś, że masz problemy z fapem (powinny być komunikaty o zapychającym się fap a potem tryb awaryjny) a fap tak bez powodu nie wyłacza silnika. Najważniejsze, że wszystko jest OK a powodu problemu pewnie się nie dowiesz chyba, że się powtórzy. Różnica 1 bar na cylindrach nie powinna wpływać na spalanie.