Bardzo dziękuje Radku za komentarz, fajnie zebrane informacje w podlinkowanym artykule.
Z tego co czytam to niestety moje obawy są słuszne, ponieważ nasze auta na 99,9 % były zalane płynem G12/G12+, a ja omyłkowo kierując się kolorem, kazałem wlać G11. Problem w tym, że podczas wymiany zeszło ok 5-6 litrów starego płynu, a układ mieści więcej, wiec mając wiedzę, że wcześniej był zalewany w ASO przy każdej wymianie oryginalnym płynem, był to własnie G12/ G12+.
Samochód mi też zawsze idealnie trzymał temperaturę ,bez względu na okoliczności nigdy nie spadała, ani nie rosła.
W artykule jest wazna informacja:
Nie zalecane jest mieszanie płynów zawierających krzemiany z płynami nie zawierającymi krzemianów. Podobnie nie wolno mieszać płynów starszej generacji G11 z płynami klasy G12 i G12+.
Tak więc:
-wykonałem tel do ASO, sprawdzili i w danych nt serwisowania mojego auta nie ma informacji o rodzaju płynu, ale twierdzą, że to nie nie jest raczej G11,
- zamówiłem już u nich oryginalny płyn,
- umówiłem się juz na wymianę do serwisu, powiedzieli, że dadzą radę odciągnąć wieksza ilość płynu niż na ostatniej wymianie i zalejemy go nowym, prawidłowym. Więc powinno być ok, tak jak przez te wszystkie lata.
Jeszcze raz dziekuję i pozdrawiam