Jacek Konopka napisał:
To, że kupiłem swoją pierwszą cytrynę było takim sobie spełnieniem frywolnej zachcianki "O mam luźne 5 tysiaków, kupię sobie dziwną furę, będę miał zajęcie "
Wtedy jeszcze nie widziałem ile będę miał zajęcia.....
Podczas pierwszej potrzeby wgłębienia się w wnętrzności XM-a dostrzegłem ideologię twórców pojazdu: jeśli trzeba coś do samochodu dołożyć - wystarczy to dołożyć....
W konsekwencji kilometry przewodów hydraulicznych, elektrycznych i pneumatycznych ciągnących się w tę i we w tę.
Kup se volvo v70 i zacznij grzebać, może nie jest tam po dokładane, ale
konstrukcja i sposób jej realizacji to typowy brak logiki, ulepek różnych idei, jak u mnie silnik od VW, magiel od Francuza, zrobione aby działało ale broń boże tego nie dotykać.
(Po zakupie ES9J4 zmieniłem nieco zdanie - widać troszkę logiki w rozmieszczeniu podzespołów.)
Rurki idą dachem? :]
Tak samo widzę jest z wersją Multimedia.
Tu dokleimy wyświetlacz, a tu doszyjemy półeczkę na klawiaturkę.
Pieprzyć bagażnik - walniemy po środku napęd CD.
Słowo klucz - 50 sztuk, to oznacza, że to auto było tylko na pokaz, że da się, taki prototyp, pole testowe różnych rozwiązań. Nikt nigdy nie brał na poważnie jazdę tym autem na co dzień.
Być może pionierska myśl przyświecająca twórcom wersji multimedia była szczytna. Jednak po jakości integracji owych multimediów w nadwoziu, stwierdzam, że musiałby mnie dobrze koń pokopać aby się tym zachwycić.
Boję się wiedzieć o ile droższa była multimedia, od najdroższej berlino/pallaso/exclusivo/wypaso wersji?.
Patrz wyżej.
Francuzów stać na więcej. Przypuszczam, że wersja powstała z potrzeby chwili. Na zasadzie "za tydzień targi w Genewie, musimy mieć wyprzedzająca epokę brykę - do roboty!"
Zaczynasz dochodzić do sedna sprawy
Ponawiam pytanie - co jest PIĘKNEGO w Multimedia?
Heh. Dobra, ostatni raz łopatologicznie.
1. Unikatowość
2. Rozwiązania technologiczne (ile razy mam tłumaczyć, że wtedy bezprzewodowy internet (internet w ogóle) to było coś niepojętego?
A internet w aucie to coś typu misja załogowa na marsa...
3. To że to XM, który ogólnie jest piękny (powiedzmy).
4. To że ówczesne kierownictwo citroena i dział techniczny pokazało, że nie są łopatą robieni i stać ich na zrobienie czegoś wyjątkowego, do tego z wyjątkowym autem.
Nikt Ci nie każe się podniecać tą wersją ale miej trochę zrozumienia dlaczego innym się podoba.