Klub Cytrynki

Samochody => Xsara => Xsara - Elektryka, wyposażenie => Wątek zaczęty przez: Marek Romejko w Styczeń 28, 2011, 19:52:59

Tytuł: Citroen Xsara 1.6 16V NFU, błąd P0170
Wiadomość wysłana przez: Marek Romejko w Styczeń 28, 2011, 19:52:59
Witam. W moim aucie miałem kłopot z wolnymi obrotami (były nierówne oraz silnik gasł przy schodzeniu obrotów). Po czyszczeniu przepustnicy oraz czujnika ciśnienia powietrza zniknął problem gaśnięcia, ale wolne obroty = ok.750 (zamiast 850) oraz czas wtrysku na wolnych obrotach = ok.3,6 ms (podobno zdecydowanie za wysoki), przy wyższych obrotach ok.2,4 - 2,6 ms. Dzisiaj wyskoczył mi błąd P0170. Co może być przyczyną takiego zachowania? Dynamika na benzynie jest prawidłowa, trochę gorsza na gazie (Stag 3). Dodatkowo przy dynamicznym zwiększeniu obrotów przy ok. 4500 1/min słychać jakby gwizd (raczej nie pochodzenia mechanicznego). Po skasowaniu błędu obroty były prawidłowe, ale po kolejnym uruchomieniu silnika wróciły na "niższy" poziom. Obroty są identyczne na benzynie jak i na gazie. W załączeniu raport z "zamrożonej ramki" błędu. Z góry dziękuję za pomoc.
Zapisane kody b³êdów (DTC) (Mode 03)
P0170 Korekcja dawki paliwa dla bloku cylindrA3w nr 1 nieprawidA‚owo przeprowadzana korekcja

Sporadyczne Kody B³êdów (DTC) (Mode 07)
- Brak KODÓW B£ÊDÓW

Ramki zamro¿one Dane (Mode 02)
Kod B³êdu P0170 Uk³ad Paliwowy 1/2 Status -/-
Obliczone Obci¹¿enie 15 % Temperatura Silnika 84 °C
Chwilowa korekta wtrysku-Bank 1 6,3 % Korekta wtrysku-Bank 1 22,7 %
Chwilowa korekta wtrysku-Bank 2 99,2 % Korekta wtrysku-Bank 2 99,2 %
Ciœnienie Paliwa - kPa Czujnik Podciœnienia MAP 40 kPa
Obroty Silnika 2520 U/min Prêdkoœæ Pojazdu 71 km/h
Tytuł: Re: Citroen Xsara 1.6 16V NFU, błąd P0170
Wiadomość wysłana przez: Piotr Witkowski w Styczeń 28, 2011, 21:32:56
Witam, sprawdz szczelność kolektroa dolotowego organoleptycznie. Nastepnie  odczytaj cisnienie w kolektorze przez skaner na biegu jałowym dodaj stopniowo gazu kontrolujac cisnienie
Tytuł: Re: Citroen Xsara 1.6 16V NFU, błąd P0170
Wiadomość wysłana przez: Marek Romejko w Styczeń 29, 2011, 21:02:14
Dzięki za podpowiedź.
Ktoś wie jak w tym moim "potworze" reguluje się wolne obroty? Mechanicznie, czy tylko Pan w ASO z magicznym komputerem może to zrobić? Z tym zczytaniem MAP-u mogę mieć problem, ponieważ zakupione złącze diagnostyczne ELM zczytuje tylko kody błędów i zamrożone ramki, a bieżących parametrów oprócz obrotów już nie ( tzn. "widzi" wartości, bo wrzuca je póżniej do "zamrożonej ramki", pokazuje status diagnostyki jako "Zakończony"  ale nie pokazuje ich na bieżąco. Nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje.) Pozdrawiam.