Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Arek Blacha w Kwiecień 19, 2017, 20:37:40
-
Cześć wszystkim!
Od kliku dni jestem szczęśliwym posiadaczem Citroen C5 III 2.0 16V Bioflex :)
Mam poranny problem na zimnym silniku.
A mianowicie, nie chce odpalić. Kręci, ale nie odpala za pierwszym razem. Za drugim zaczyna łapać, strasznie dławi i w końcu odpala wibrując. Jak mu lekko w miedzy czasie dodam gazu to strasznie skaczą obroty na 5000.
Oddaje w poniedziałek auto do standardowego przeglądu po kupnie - filtry, oleje itp. Od razu zechcę żeby się tym zajęto, ale mocno mnie niepokoi ten stan. Mieliście coś podobnego?
Dzięki za pomoc!
-
Witam wszystkich forumowiczów. Zakupiłem w połowie marca Citroena c5 2010 r., 2.0 Bioflex. Mam problem z odpalaniem na zimnym silniku. Na ciepłym silniku z odpaleniem nie ma większych problemów. Świece po wykręceniu są okopcone i wilgotne. Spaliny pachną benzyną i trochę kopci na czarno z rury wydechowej, przy dodaniu gazu. Poza tym jakby trochę dławił się, przy dodawaniu gazu. Sprawdzana była kompresja na cylindrach i na każdym równo 13. Dzisiaj, będzie podłączany pod kompa. Może orientujecie się na jakie parametry zwrócić uwagę i gdzie ich szukać? Czy zna ktoś dobrego mechanika z Olsztyna/Warmińsko-Mazurskiego od Citroenów, bo ręce mi opadają na tutejszych znachorów.
-
W sumie to go jeszcze nie kupiłeś, bo jest dopiero siódmy ;)
-
miało być w połowie lutego :P
-
Czy zna ktoś dobrego mechanika z Olsztyna/Warmińsko-Mazurskiego od Citroenów, bo ręce mi opadają na tutejszych znachorów.
A u których znachorów już byłeś?
-
Witam,
jestem nowym użytkownikiem forum.
Mam ten sam problem, w grudniu zostałem posiadaczem C5 i od dwóch tygodni mam problem z odpalaniem. Odpala dopiero po 3 a nawet 4 razem mocno falując obrotami. Później jest ok póki znów silnik nie wystygnie.
Prosiłbym o pomoc w zlokalizowaniu przyczyny problemu.
-
Początkowo myślałem, że to od zimna, ale wszystko samo się poki co naprawiło. Aktualnie jedyna mozliwa prawidlowosc, to mniejsza ilosc paliwa w baku. Kolega Marek Bor mierzył na pełnym baku cisnienie wyszło 4,2 bara. Przewidujemy kolejny pomiar jak wyjeżdzę benzynę, żeby wykluczyć pompę. Wszystkie inne parametry komputera są ok.
-
Po jakim czasie to się naprawiło samo?
Co podłączałeś do sprawdzenia ciśnienia paliwa? Bo mechanik u mnie sprawdzał ciśnienie to pompa dawała 3,5 bara.
-
ja ustąpienie objawów wiąże z duzą ilością paliwa w baku. Problem występował około 3 tyg. Pomiar manometrem, nie wiem dokładnie jak. Kolega Marek Bor wspominał, że wg. instrukcji ciśnienie pompy powinno być 4,0-4,5 bara, więc może masz niskie?
-
Dzięki za szybką odpowiedź.
U mnie nie robi różnicy pełen czy pusty zbiornik.
Mechanik powiedział że ta pompa ma wydajność 3,5 bara i tyle daje, ale jeszcze spróbuje poszukać jakichś danych i jak coś to może się okazać że pompa za mało daje i się jak tak już kończy :( (trzeba zbierać na nową).
-
Patrzyłeś na świece jak wyglądają? u mnie były osmolone na czarno, tak jakby zalewała je mieszanka i dlatego problem z odpaleniem....
-
Świece wymieniałem pod koniec stycznia.
Ale podsunąłeś mi pomysł żeby je sprawdzić, może i one są wadliwe.
-
U mnie był problem w szczególności na świecach Denso - nie wiem jaka przerwa, ale po założeniu świec Bosch z mniejszą przerwą - trochę się poprawiło, w czasie gdy jeszcze występowało zjawisko oczywiście.
-
Ciśnienie robocze pompy ma mieć 4,2 bara. Jeśli Twój mechanik twierdzi, że 3,5 to prawidłowo to proponuję zmienić mechanika.
-
Ciśnienie robocze pompy ma mieć 4,2 bara. Jeśli Twój mechanik twierdzi, że 3,5 to prawidłowo to proponuję zmienić mechanika.
prawidłowe ciśnienie to 3.5 bara
-
Ciśnienie robocze pompy ma mieć 4,2 bara. Jeśli Twój mechanik twierdzi, że 3,5 to prawidłowo to proponuję zmienić mechanika.
prawidłowe ciśnienie to 3.5 bara
Oj widzę, że co niektórym trzeba dowodów aby uwierzyli. Poniżej proszę czytać. Ponadto jak wytłumaczysz pomiar ciśnienia u Marcina Czosnek, które było właśnie 4,2 bara? Co za duże? Proszę nie wprowadzać forumowiczów w błąd.
-
Wszystkie pompy jakie oglądam,niezależnie od producenta dają tylko ciśnienie max. 3.5 bara.
Numer ori pompy: 9687218480
https://www.autodoc.pl/czesci-zapasowe/oem/9687218480
-
Ciśnienie robocze pompy ma mieć 4,2 bara. Jeśli Twój mechanik twierdzi, że 3,5 to prawidłowo to proponuję zmienić mechanika.
prawidłowe ciśnienie to 3.5 bara
Oj widzę, że co niektórym trzeba dowodów aby uwierzyli. Poniżej proszę czytać. Ponadto jak wytłumaczysz pomiar ciśnienia u Marcina Czosnek, które było właśnie 4,2 bara? Co za duże? Proszę nie wprowadzać forumowiczów w błąd.
A co powiesz na zdjęcie z modułu pompy ssaka paliwa gdzie zawór jest na 3.5 bara?
Jest to oryginał z silnika 1.6 16v.
W wielu miejscach na forum jest informacja o 3.5 bara i pewnie dlatego jest powielana.
Proponuję abyśmy znaleźli rozstrzygnięcie bo nikt tu nikogo w błąd specjalnie nie wprowadza
;-)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180329/0fa99a7e908450b8d4607f8ec5fbc6be.jpg)
-
Zapomniałeś tylko, że dla silnika zasilanego Etanolem jest inna referencja pompy.
-
Poniżej referencje według kolejności:
1. Etanol
2. Benzyna Euro4
3. Benzyna Euro 5
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/2eb56577ac9a.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/2eb56577ac9a.jpg.html)
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/ce3c66b12528.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/ce3c66b12528.jpg.html)
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/316658956105.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/316658956105.jpg.html)
-
Mechanik nie twierdzi, poprostu zmierzył ciśnienie paliwa i mi je podał.
A czy po wyłączeniu pompy paliwa ciśnienie powinno jeszcze być w układzie? Bo u mnie od razu bardzo szybko spada.
Przepraszam za takie pytania ale mechanika samochodowa to nie moja branża.
-
Pompa siedzi w szczelnym koszyku i ten zawór z mojego zdjęcia ma po zgaszeniu auta trzymać ciśnienie, po włączeniu zapłonu "uzupełnia" ciśnienie do rządanego. Na dnie koszyka jest prosty zaworek przeciw zwrotny.
-
Programy diagnostyczne niestety pokazują że ciśnienie paliwa powinno być 3,5 bara, stąd właśnie takie sprzeczne dane się pojawiają na forum.
-
Szukałem dzisiaj pompy i wszystkie mają ciśnienie robocze 3,5 bara.
A niestety nie można znaleźć po numerze oryginału 1525QN (no chyba że słabo szukałem).
Jeżeli ktoś wie gdzie można ją kupić lub ma jej dane katalogowe to proszę o informacje.
Kolego Marek Bor masz może dane tej pompy?
-
Szukałem dzisiaj pompy i wszystkie mają ciśnienie robocze 3,5 bara.
A niestety nie można znaleźć po numerze oryginału 1525QN (no chyba że słabo szukałem).
Jeżeli ktoś wie gdzie można ją kupić lub ma jej dane katalogowe to proszę o informacje.
Kolego Marek Bor masz może dane tej pompy?
W Sulejówku pod stolicą jest sprzedawca który specjalizuje się we francach. Mają części używane jak i OEM. Być może oni pomogą.
-
Kolego Marek Bor masz może dane tej pompy?
Niestety nic po za jej referencją, którą Ty znasz, nic o niej nie wiem. Jestem natomiast pewien, że daje ciśnienie 4,2 bara jak podaje serwisówka Citroena. Tydzień temu osobiście mierzyłem ciśnienie w układzie.
-
Ok, dzięki za odpowiedź. To po świętach zaczynam szukać pompki i czeka mnie wymiana.
-
Jak będziesz po zabiegu odezwij się jak spostrzeżenia i gdzie znalazłeś pompę.
-
Pompy nie znalazłem, ale w czasie poszukiwań problem ustał i teraz pali na dotyk.
-
To nie tankowanie, ponieważ w czasie trwania problemu z odpalaniem tankowałem i nic się nie poprawiło po tankowaniu. Na tym samym zbiorniku paliwa jak się zrobiło ciepło (ok 10 stopni) to auto zaczęło palić od dotknięcia.
-
Warto by sprawdzić ten wątek, bo ja po zakupie auta zaobserwowałem, że na silniku widać było ślady umycia, więc może woda przed odparowaniem do końca w dni ciepłe, wpływała na cewkę. Po kilku ciepłych dniach, problem zniknął, temperatura spadła raz do -10 i przy odpaleniu problem nie pojawił więc nie wiem do końca czy ma na to wpływ temperatura.
-
Nie ma problemu po opadach ani nawet przy dużym zamgleniu po nocy pod chmurką.
Ja mam auto sprowadzone ze Szwecji i może oprogramowanie sobie nie radzi z temperaturami przejściowymi?
Nie wiem, nie znam się ale coś takiego mi przyszło do głowy. Co o tym myślicie?
-
A wlej litr denaturatu do baku.
Ja obstawiam wodę w paliwie.
PS
W Szwecji to auto prawdopodobnie jeździło na bioetanolu E85.
-
Otrzymałem od znajomego takie info:
https://motofocus.pl/technika/1177/swiece-iskrowe-odporne-na-zanieczyszczenia
Analizując nową konstrukcję Championa można mówić o dwóch rodzajach przerw międzyelektrodowych (szczelin iskrowych)występujących w świecy jednoelektrodowej:
– Szczelina (1) jest szczeliną podstawową, gdzie następuje przeskok iskry podczas normalnej pracy świecy, gdy izolator jest wolny od zanieczyszczeń.
– Szczelina (2) jest szczeliną pomocniczą, gdzie następuje przeskok iskry tylko w przypadku, gdy powierzchnia izolatora jest pokryta zanieczyszczeniami, umożliwiającymi przepływ prądu.
W tym przypadku zapłon następuje od iskry powstającej w szczelinie pomocniczej, co umożliwia pracę silnika i w efekcie, po osiągnięciu temperatury samooczyszczenia, usunięcie zanieczyszczeń oraz dalszą pracę świecy z wykorzystaniem szczeliny podstawowej, gwarantującej optymalny zapłon i trwałość świecy.
Dobrym przykładem zastosowania nowego rozwiązania jest świeca OE 178 o oznaczeniu technicznym REC9MCLX,
która jest stosowana jako produkt oryginalny w nowym Peugeocie 407, wyposażonym w silnik EW10A, o pojemności 2 litrów i mocy 101kW/136 KM. Trwałość tej jednoelektrodowej świecy, wykonanej w technologii Double Copper wynosi 60 tys. km.
http://www.motospecs.com.au/assets/files/downloads/Champion_Spark_Plugs_Catalogue_2010(V1s).PDF - strona 11 odnosi się do C5 EW10AJ4
http://www.swiece-zaplonowe.pl/swiece-iskrowe/19314-champion-rec9mclx-oe178.html
u mnie w czasie problemów z odpalaniem, świece wyglądały źle, po wymianie świec z denso na bosch z mniejsza przerwą problem po jakimś czasie zniknął, ale niewątpliwie spróbuje jeszcze w przyszłości świece champion jeśli problem wróci np. zimą.
-
W związku ze zmianą aury (chłodne poranki) powróciły problemy z odpalaniem. Tydzień temu zmieniłem świece na championa REC9MCLX i wydaje się, że problem znikł. Także w pierwszym rzędzie polecam zacząć naprawy od zmiany świec na Championa, które niestety już nie są produkowane z tego co ustaliłem.
-
Jeszcze trochę niepotrzebnych wymian podzespołów. Po jeszcze kilku próbach ostateczna diagnoza: trzeba przeprowadzić procedurę auto adaptacji. Ustawia to przepustnice i kalkulator wtrysku. Następnie trzeba jechać do Gasmana na benzynie i ustawić LPG. Podobny problem miał kolega Łukasz Wiśniewski dla którego przesyłam podziękowania.
-
Witam też miałem ten problem. Okazała się winowajcą pompa wysokiego ciśnienia. U mnie moja cytrynka na zimnym kręciła i brak mocy. Koszt regeneracji 1360zł