Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.  (Przeczytany 481563 razy)

0 użytkowników i 16 Gości przegląda ten wątek.

Offline Piotr Kola

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI V6 Exclusive BVA - 290 KM & C5 MKIII 1.6 THP Selection BVM - 155 KM & DS4 1.6 eHDI SoChic BVMP -115 KM
  • Miejscowość: Kraków
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #350 dnia: Sierpień 08, 2017, 23:25:25 »
Masa czujników? W benzynie nie ma czujnikow? Może macie na gaźniku?
Silniki 2.0hdi to jedne z najlepszych w historii czego nikt nie może podważać nawet na przykładzie samochodów zajechanych. Silniki benzynowe w citroenie są przeciętne, pomijając wadliwe thp tylko 3.0v6 radzi sobie z masa c5x7 ale jego nożna kupić tylko z początku produkcji i to graniczy z cudem. I do tego ten automat w benzynie cudowny...Citroen c5 to jeden z tych samochodów w których silniki benzynowe nie maja uzasadnienia innego niż dziwne przekonania lub miłość do taniego latania(lpg).


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Dynamika THP jest lepsza niż 160 KM Hdi. Dla mnie uzasadnienia nie mają silniki diesla w C5. Dlaczego? Bo lubię benzynę i tyle. Gdyby C5 oferowali tylko z dieslem to byłbym skazany na inną markę niestety :/
http://tnijurl.com/citron_c5_fb/

Było:
Opel Calibra 2.0 16v - 250 KM
Citroën C5 MKI 1.8 16v S/SX BVM - 117 KM
Citroën XM MKII Exclusive BVA 3.0 V6 - 194 KM
Citroën C6 Exclusive BVA 3.0 V6 - 215 KM

Offline Roman Kłosiński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 382
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manu; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan; BX 1,6, ....... użytkownik marki od 89r
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #351 dnia: Sierpień 09, 2017, 01:36:27 »
.... Zresztą na szczęście za parę lat koncerny i tak skończą produkować auta osobowe napędzane ON :)
ostatnio w TV słyszałem że VW będzie rezygnował z produkcji i montażu Diesli.

Co do dyskusji PB/ON, to ja odkąd pamiętam to jeździłem na benzynie i gazie. Byłem bardzo zadowolony. Jedyna wada LPG to małe przebiegi na zbiorniku, przez co częste tankowanie, no i zajęte miejsce w bagażniku.
Porównując Xantię PB i C5 mkII HDI (fabrycznie bez FAP) przez 12 lat to więcej pierdółek miałem w benzynie (np. map sensor, brudny czujnik temp pow.). W C5 HDI dwumasa wyrównała i wyprzedziła kosztowo PB. Tęskno mi za PB/LPG dynamiką i prędkością której nie ma Diesel ale diesel też ma swoje zalety i jest cichy. Tylko że już nie pocisnę tak jak na LPG. W sumie na benzynie też by sporo wychlał a może i więcej od Diesla tylko nie litrów tylko złotówek.
Bo jak gazu palił ok 11,5L to benzyny chyba coś ok 9 i jakby ON kosztował tyle co LPG to moja mkIII HDI 163 zapewne nie paliła by 5,5L tylko  min 7,5L no i dynamika od razu by się poprawiła :)
-----------------------------------------------------------------
C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manual; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan aut;   BX 1,6 ....były C5 2,0 HDI mkII; Xantia 2,0 16V mkII; Xantia 1,6 mkI; BX 1,4e, TGE .... z citroenem od 89r

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #352 dnia: Sierpień 09, 2017, 08:39:56 »
Dla mnie dzwiek diesla absolutnie ma drugorzedne znaczenie liczy sie moment ktory bardzo doceniam przy jezdzie po EU szegolnie tereny gorzyste.
 

Ja bardziej doceniam obroty i moc (jak i sposób jej rozwijania). :)
Aż dziwne że nie jeździsz hondą :D

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #353 dnia: Sierpień 09, 2017, 08:59:54 »
A od 25 sierpnia będzie jeszcze dynamiczniej pomykał  :P

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #354 dnia: Sierpień 09, 2017, 09:24:13 »
Ok V6 brzmi...R4, no sorry :D


Ogólnie sam myślałem o thp, ale gdy to usłyszał kumpel pracujący w aso puga to stwierdził tylko tyle, że jak chcę sobie zepsuć dobrą opinię o francuzach którą u mnie wyrobił 407, to mogę brać, bo awarie w hdi owszem robią ale przy licznikowych 250, 300, 350tys gdy w thp często trzeba z tego odciąć jedno zero.

Offline Piotr Kola

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI V6 Exclusive BVA - 290 KM & C5 MKIII 1.6 THP Selection BVM - 155 KM & DS4 1.6 eHDI SoChic BVMP -115 KM
  • Miejscowość: Kraków
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #355 dnia: Sierpień 09, 2017, 09:43:11 »

Masa czujników? W benzynie nie ma czujnikow? Może macie na gaźniku?
Silniki 2.0hdi to jedne z najlepszych w historii czego nikt nie może podważać nawet na przykładzie samochodów zajechanych. Silniki benzynowe w citroenie są przeciętne, pomijając wadliwe thp tylko 3.0v6 radzi sobie z masa c5x7 ale jego nożna kupić tylko z początku produkcji i to graniczy z cudem. I do tego ten automat w benzynie cudowny...Citroen c5 to jeden z tych samochodów w których silniki benzynowe nie maja uzasadnienia innego niż dziwne przekonania lub miłość do taniego latania(lpg).




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Dynamika THP jest lepsza niż 160 KM Hdi.


Gdzie Ty to widzisz ? :)
W załączeniu masz wszystkie DataSheety obecnie dostepnych silników PSA :)
Pokaz mi to o czym mówisz, bo dla mnie dynamika, to przyspieszenie, a przyspieszenie uzyskuje się MOMENTEM :)
najwyższy THP200 -> 275Nm/1750rpm
BlueHDi180 400Nm/2000rpm
Naprawde chciałbym zobaczyć jednoczesny start tych dwu konkurentów, choć nie mam żadnych wątpliwości że BlueHDi zdeklasuje THP :)


Pawle po Ty stwierdzeniu widzę, że w ogóle nie masz pojęcia o tym czym piszesz. 
Przyśpieszenie jest zależne od momentu obrotowego w funkcji obrotów - czyli od mocy.




Przeglądnij sobie swoje wykresy i zobacz ile użytecznych obrotów ma HDI, a ile THP   Niska użyteczność obrotów silnika niweluję się przełożeniami skrzyni biegów.
W dawnych czasach często się ścigałem autami - w 90%tach przypadków benzyna o tej samej mocy była szybsza od diesla.
Zresztą wg Twojej teorii 300 KM i 240 Nm we wspomnianej Hondzie będzie wolniejsze od 2.0 HDI 8)



Jeździłem na jazdach próbnych C5 2.0 HDI 140 KM - kupiłem THP, które było zdecydowanie szybsze. Do wyboru wtedy było jeszcze HDI 163 KM z automatem. Oba HDI miały gorsze przyśpieszenie podawane przez producenta niż THP, więc co miałem kupić ?  ;)




Dla mnie jedyny silnik diesla z którym kupiłbym C5 to 3.0 HDI - tam terkotanie jest dostojniejsze  ;D 




@Krzysiek Tomczyk - miałem diesla o parametrach 250 KM i 470 Nm - jeździło się super jeśli chodzi o dynamikę, jedynie zasada działania silnika i parę ograniczeń które się z tym wiążą przekonało mnie do powrotu do benzyny  Ja THP i tak nie zrobię więcej niż 100 tys. km, więc po A HDI nie zwróci mi się w takim czasie, po B nie mam diesla bo nie lubię i tyle 8)
 
http://tnijurl.com/citron_c5_fb/

Było:
Opel Calibra 2.0 16v - 250 KM
Citroën C5 MKI 1.8 16v S/SX BVM - 117 KM
Citroën XM MKII Exclusive BVA 3.0 V6 - 194 KM
Citroën C6 Exclusive BVA 3.0 V6 - 215 KM

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #356 dnia: Sierpień 09, 2017, 10:04:29 »
Ja generalnie jestem zwolennikiem silników, których nie trzeba kręcić, w poprzednich benzyniakach (akurat wolnossakach) drażniło mnie to, że od 3tys dopiero zaczynało się jechać i trzeba było ciągnąć pod 7, wolę na co dzień do 3 jeździć :P

Offline Piotr Kola

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI V6 Exclusive BVA - 290 KM & C5 MKIII 1.6 THP Selection BVM - 155 KM & DS4 1.6 eHDI SoChic BVMP -115 KM
  • Miejscowość: Kraków
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #357 dnia: Sierpień 09, 2017, 10:08:31 »

Honda będzie szybsza to jest jasne  8)
Przy porównywalnych mocach auta będą jechać bardzo podobnie, ale moc rzędu 160 KM możesz osiągnąć silnikiem z maksymalnym momentem 160 Nm jak i 400 Nm.
I które będzie szybsze? :P
To które ma lepiej rozłożony moment w funkcji obrotów, więc pisanie że jeździ się momentem na podstawie podawania jego maksymalnych wartości jest po prostu bzdurą ;)


Wisze ile diesli o wiele mocniejszych od HDI poległo dostając łomot od starego Opla Vectry o parametrach 190 KM i 220 Nm ?
Wszystkie, które nie miały więcej niż 230 KM ;)
Zresztą przypomniałeś mi piękne czasy tuningu, przesiadywania godzinami na hamownii i zabawy autami  :)


Od tego silnika też będzie lepiej przyśpieszało HDI ?  :D :D :D :D :D :D







P.S. Tak cały czas piszemy o przyśpieszeniu, słowo "szybsze" traktujemy jako skrót myślowy ;)

http://tnijurl.com/citron_c5_fb/

Było:
Opel Calibra 2.0 16v - 250 KM
Citroën C5 MKI 1.8 16v S/SX BVM - 117 KM
Citroën XM MKII Exclusive BVA 3.0 V6 - 194 KM
Citroën C6 Exclusive BVA 3.0 V6 - 215 KM

Offline Piotr Kola

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI V6 Exclusive BVA - 290 KM & C5 MKIII 1.6 THP Selection BVM - 155 KM & DS4 1.6 eHDI SoChic BVMP -115 KM
  • Miejscowość: Kraków
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #358 dnia: Sierpień 09, 2017, 10:10:52 »
Ja generalnie jestem zwolennikiem silników, których nie trzeba kręcić, w poprzednich benzyniakach (akurat wolnossakach) drażniło mnie to, że od 3tys dopiero zaczynało się jechać i trzeba było ciągnąć pod 7, wolę na co dzień do 3 jeździć :P

Idea nowoczesnych benzyn z bezpośrednim wtryskiem właśnie na tym polega (np. THP). Rzadko przekraczasz 3 tys. obr/min.
Ja akurat czasem lubię przycisnąć i wkurzało mnie w dieslu jak kończył mi się bieg w zakręcie i zbyt gwałtowne narastanie momentu z dołu, gdy trzeba było szybko pojechać po zakrętach.
http://tnijurl.com/citron_c5_fb/

Było:
Opel Calibra 2.0 16v - 250 KM
Citroën C5 MKI 1.8 16v S/SX BVM - 117 KM
Citroën XM MKII Exclusive BVA 3.0 V6 - 194 KM
Citroën C6 Exclusive BVA 3.0 V6 - 215 KM

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #359 dnia: Sierpień 09, 2017, 10:14:39 »
No i wracamy do THP, który ma mocno zryta opinię ;) Nie bez powodu na forach psa segmentu D się poleca tylko w dieslu (po pewnych rocznikach), a po benzyniaki odsyła do innych marek :P

Offline Piotr Kola

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI V6 Exclusive BVA - 290 KM & C5 MKIII 1.6 THP Selection BVM - 155 KM & DS4 1.6 eHDI SoChic BVMP -115 KM
  • Miejscowość: Kraków
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #360 dnia: Sierpień 09, 2017, 10:16:04 »
Od tego silnika też będzie lepiej przyśpieszało HDI ?  :D :D :D :D :D :D




Zrobione 3.0HDiV6  ? być może :)


Zadaj to pytanie Krzyśkowi M. z Vitesse, miał takiego C6 :)

Jeśli to nie żart, to błagam przeczytaj jeszcze raz co napisałeś :)


@Krzysiek - ja już mam dość dyskusji o THP, w moich wypowiedziach i linkach, które zamieściłem jest jasno napisane że nie taki wilk straszny jak go malują, dlatego kategoryczne odradzanie tutaj benzyn ludziom, którzy ewidentnie ich szukają jest dla mnie dziwne.


Nie lepiej napisać, sprawdź to i tamto - do pakietu startowego dolicz olej i rozrząd i ciesz się jazdą ?  8)
http://tnijurl.com/citron_c5_fb/

Było:
Opel Calibra 2.0 16v - 250 KM
Citroën C5 MKI 1.8 16v S/SX BVM - 117 KM
Citroën XM MKII Exclusive BVA 3.0 V6 - 194 KM
Citroën C6 Exclusive BVA 3.0 V6 - 215 KM

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #361 dnia: Sierpień 09, 2017, 10:23:17 »

@Krzysiek - ja już mam dość dyskusji o THP, w moich wypowiedziach i linkach, które zamieściłem jest jasno napisane że nie taki wilk straszny jak go malują, dlatego kategoryczne odradzanie tutaj benzyn ludziom, którzy ewidentnie ich szukają jest dla mnie dziwne.


Nie lepiej napisać, sprawdź to i tamto - do pakietu startowego dolicz olej i rozrząd i ciesz się jazdą ?  8)
Kupiłeś nowe auto, a teraz pomyśl jaki odsetek nawet tego forum, czy grupy którą założyłeś kupuje auta nowe? ;) Najczęściej są to wozy z przebiegami rzędu 200+ tys km (na liczniku, bez wnikania w to ile naprawdę) :P

Offline Piotr Kola

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI V6 Exclusive BVA - 290 KM & C5 MKIII 1.6 THP Selection BVM - 155 KM & DS4 1.6 eHDI SoChic BVMP -115 KM
  • Miejscowość: Kraków
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #362 dnia: Sierpień 09, 2017, 10:23:46 »
Jak mamy porównywać rzetelnie to poproszę:
1) Taka sama pojemność
2) Taki sam rodzaj doładowania (silnik atmosferyczny, lub turbo)

Na rozgrzewkę:

Filmy z własnego podwórka.

Auta te same - inne silniki, masa ok 100 kg różnicy na korzyść diesla:

1) 2.0 TDI 250 KM/470 Nm

https://www.youtube.com/watch?v=3QArwYZtlq0

2) 2.0 Turbo 420 KM /500 Nm (o 30 Nm chyba się nie obrazisz, zresztą tutaj już nie wiele to zmienia :P )

https://www.youtube.com/watch?v=pDfdGR6VtcQ


P.S. Ze względu na parametry techniczne tj. pojemność powinniśmy 1.6 THP porównywać z 1.6 HDI, które wg Ciebie też pewnie lepiej przyśpiesza  :D
http://tnijurl.com/citron_c5_fb/

Było:
Opel Calibra 2.0 16v - 250 KM
Citroën C5 MKI 1.8 16v S/SX BVM - 117 KM
Citroën XM MKII Exclusive BVA 3.0 V6 - 194 KM
Citroën C6 Exclusive BVA 3.0 V6 - 215 KM

Offline Czesław Stachowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 589
  • Posiadany samochód: Była Xsara Picasso 2.0 HDi, był C5 III 2.0 HDi 140km 2009r.Hydro, jest Peugeot 508 2.0 HDi 2014
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #363 dnia: Sierpień 09, 2017, 10:26:12 »
no i chyba czas wracać do tematu wątku o poradach przed zakupem :)
Inspekcje. Pomoc przy zakupie auta.

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #364 dnia: Sierpień 09, 2017, 10:31:57 »
@Paweł Jędrocha


Ogólnie diesel i benzyna będą przyspieszać podobnie przy tej samej mocy, mimo że diesel będzie miał tonę momentu a benzyniak taczkę. Generalnie jednak to moc ma większe znaczenie przy przykładowo czasie 0-100 ;)

Offline Piotr Kola

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI V6 Exclusive BVA - 290 KM & C5 MKIII 1.6 THP Selection BVM - 155 KM & DS4 1.6 eHDI SoChic BVMP -115 KM
  • Miejscowość: Kraków
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #365 dnia: Sierpień 09, 2017, 10:33:04 »
Krzysiek Paweł i tak Ci napiszę swoją teorię na ten temat, od pięciu postów mu to tłumaczę :P
http://tnijurl.com/citron_c5_fb/

Było:
Opel Calibra 2.0 16v - 250 KM
Citroën C5 MKI 1.8 16v S/SX BVM - 117 KM
Citroën XM MKII Exclusive BVA 3.0 V6 - 194 KM
Citroën C6 Exclusive BVA 3.0 V6 - 215 KM

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #366 dnia: Sierpień 09, 2017, 10:38:40 »
Być może, ale na to wygląda :P

Offline Piotr Kola

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI V6 Exclusive BVA - 290 KM & C5 MKIII 1.6 THP Selection BVM - 155 KM & DS4 1.6 eHDI SoChic BVMP -115 KM
  • Miejscowość: Kraków
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #367 dnia: Sierpień 09, 2017, 10:40:17 »
Hahaha - tym optymistycznym akcentem proponowałbym zakończyć temat 8)
http://tnijurl.com/citron_c5_fb/

Było:
Opel Calibra 2.0 16v - 250 KM
Citroën C5 MKI 1.8 16v S/SX BVM - 117 KM
Citroën XM MKII Exclusive BVA 3.0 V6 - 194 KM
Citroën C6 Exclusive BVA 3.0 V6 - 215 KM

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 183
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #368 dnia: Sierpień 09, 2017, 10:53:44 »
@Paweł Jędrocha


Ogólnie diesel i benzyna będą przyspieszać podobnie przy tej samej mocy, mimo że diesel będzie miał tonę momentu a benzyniak taczkę. Generalnie jednak to moc ma większe znaczenie przy przykładowo czasie 0-100 ;)
Ja się z tym zgodzę ale wydaje mi się, że w całej dyskusji chodziło o to że dynamiczne przyspieszenie w Hdi odbywa się z dużo większą gracją niż w benzynie. Benzyna zwyczajnie musi się rozkręcić co zwiększa hałas i zmniejsza komfort. A przecież komfort w c5 to podstawa. Trudno dyskutować z tym co kto lubi. Jedni benzyny inni diesle. Ja jazdy wolnossaca benzyna nie przeyrwałem długo ale osoba której ją sprzedałem jest zadowolona wiec.. Tak jak pisałem, co kto lubi :)

Wysłane z mojego SM-N9002 przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

Offline Piotr Kola

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI V6 Exclusive BVA - 290 KM & C5 MKIII 1.6 THP Selection BVM - 155 KM & DS4 1.6 eHDI SoChic BVMP -115 KM
  • Miejscowość: Kraków
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #369 dnia: Sierpień 09, 2017, 11:12:32 »
Być może, ale na to wygląda :P

mimo wszystko nie sądzę że to była tylko ich wina :) kierowców :)

A rzeczowych argumentów popartych faktami dalej brak :P

http://tnijurl.com/citron_c5_fb/

Było:
Opel Calibra 2.0 16v - 250 KM
Citroën C5 MKI 1.8 16v S/SX BVM - 117 KM
Citroën XM MKII Exclusive BVA 3.0 V6 - 194 KM
Citroën C6 Exclusive BVA 3.0 V6 - 215 KM

Offline Piotr Kola

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI V6 Exclusive BVA - 290 KM & C5 MKIII 1.6 THP Selection BVM - 155 KM & DS4 1.6 eHDI SoChic BVMP -115 KM
  • Miejscowość: Kraków
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #370 dnia: Sierpień 09, 2017, 11:16:23 »
@Paweł Jędrocha


Ogólnie diesel i benzyna będą przyspieszać podobnie przy tej samej mocy, mimo że diesel będzie miał tonę momentu a benzyniak taczkę. Generalnie jednak to moc ma większe znaczenie przy przykładowo czasie 0-100 ;)
Ja się z tym zgodzę ale wydaje mi się, że w całej dyskusji chodziło o to że dynamiczne przyspieszenie w Hdi odbywa się z dużo większą gracją niż w benzynie. Benzyna zwyczajnie musi się rozkręcić co zwiększa hałas i zmniejsza komfort. A przecież komfort w c5 to podstawa. Trudno dyskutować z tym co kto lubi. Jedni benzyny inni diesle. Ja jazdy wolnossaca benzyna nie przeyrwałem długo ale osoba której ją sprzedałem jest zadowolona wiec.. Tak jak pisałem, co kto lubi :)

Wysłane z mojego SM-N9002 przy użyciu Tapatalka



Dalej uważam, że dla każdego coś miłego. Jeden lubi klepnąć z momentu od 1800 obr. do 2500 obr. Inny pójść benzyną od 3000 obr do 4500 obr. Ja wolę to drugie. Cytryny są na tyle dobrze wyciszone, że nawet kręcąc po obrotach są ciche.

Mnie najbardziej jednak przekonuje 3.0 V6 w C6 - cisza i spokój :)
http://tnijurl.com/citron_c5_fb/

Było:
Opel Calibra 2.0 16v - 250 KM
Citroën C5 MKI 1.8 16v S/SX BVM - 117 KM
Citroën XM MKII Exclusive BVA 3.0 V6 - 194 KM
Citroën C6 Exclusive BVA 3.0 V6 - 215 KM

Offline Piotr Zciwomada

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Ford
  • Zainteresowania: nic
  • Miejscowość: Łódź
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #371 dnia: Sierpień 09, 2017, 11:23:33 »

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 183
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #372 dnia: Sierpień 09, 2017, 11:23:43 »
Dlatego jeśli temat sprowadzimy do osobistych preferencji to ciężko dyskutować na argumenty czysto techniczne. Myślę, że już wszyscy wiemy co kto lubi:)

Wysłane z mojego SM-N9002 przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 183
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #373 dnia: Sierpień 09, 2017, 11:27:48 »
Pytanie. Czy c5 w takiej wersji w ogole występował?
WsZystko w skórze?
https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-c5-c5-2-0-16v-140km-exclusive-jedyna-taka-w-polsce-okazja-ID6z1uvn.html
Bardzo ciekawa wersja. Pierwszy raz widzę takie wykończenie wnętrza. A masz VIN?

Wysłane z mojego SM-N9002 przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

Offline Piotr Kola

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI V6 Exclusive BVA - 290 KM & C5 MKIII 1.6 THP Selection BVM - 155 KM & DS4 1.6 eHDI SoChic BVMP -115 KM
  • Miejscowość: Kraków
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #374 dnia: Sierpień 09, 2017, 11:28:33 »
Pytanie. Czy c5 w takiej wersji w ogole występował?
WsZystko w skórze?
https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-c5-c5-2-0-16v-140km-exclusive-jedyna-taka-w-polsce-okazja-ID6z1uvn.html

Występował :)


Dokładnie Marcin - dla mnie koniec tematu :)
http://tnijurl.com/citron_c5_fb/

Było:
Opel Calibra 2.0 16v - 250 KM
Citroën C5 MKI 1.8 16v S/SX BVM - 117 KM
Citroën XM MKII Exclusive BVA 3.0 V6 - 194 KM
Citroën C6 Exclusive BVA 3.0 V6 - 215 KM