Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkI] demontaż/wymiana zamka drzwi zewnętrznych kierowcy  (Przeczytany 15192 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Józef Ortyl

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 430
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 3.0i V6 Exclusive Mk1 BVA
  • Zainteresowania: motoryzacja ,elektronika,lotnictwo
  • Miejscowość: Mielec
Re: [MkI] demontaż/wymiana zamka drzwi zewnętrznych kierowcy
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 09, 2012, 19:47:37 »
Cytuj

Emil Uzunow napisał:
U mnie też lewy przód nawalił. A co steruje tą superblokadą? BSI, czy coś co siedzi w zamku ? Co decyduje o włączeniu superblokady?


Przepraszm ,w poprzednim poście pomyliłem się i teraz poprawiłem/przeczytaj/.Co,steruje to nie wiem bo tak głęboko nie wchodziłem w każdym razie  schematy do zamków różnią się ,mam je ale nie wiem jak przesłać.Sprawdzałem na allegro i rzeczywiście jest dużo zamków w/g mnie z superblokadą ale kilka wydaje mi się bez sup....  np.oferta

oferta nr 2762588536
Posiadane dotychczas pojazdy:Fiat125P,Polonez1,5,Polonez1,6 CARO,Honda Accord 2,0 , Renault 5,Nubira 1,6 ,Leganza 2,0 :-)  :-)  :-)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 878
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkI] demontaż/wymiana zamka drzwi zewnętrznych kierowcy
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 09, 2012, 21:33:23 »
Cytuj

Emil Uzunow napisał:
U mnie też lewy przód nawalił. A co steruje tą superblokadą? BSI, czy coś co siedzi w zamku ? Co decyduje o włączeniu superblokady?


Emil,
Jak wygląda zamek z superblokadą i bez powinieneś wiedzieć najlepiej bo posiadasz je oba :). Cały szary jest bez superblokady. Odnosnie sterowania to steruje tym BSI. Sterowanie zamka zwykłego i z superblokadą się rózni. W zasilaniu zamka bez superblokady pin 1 i 6 są zwarte. W sterowaniu superblokadą pin 1 jest tak samo połączony, ale pin 6 idzie na pin 16 w szarej wtyczce 16 pinowej w BSI. Moim zdaniem aby móc sterować zamkiem z superblokadą w instalacji bez superblokady należy odciąć przewód nr 6 a do tego pinu puścić przewód do BSI do szarej wtyczki 16V na pin nr 16 lub tylko odciąć przewód do pinu nr 6 i wtedy zamek powinien działać jak bez superblokady.

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MkI] demontaż/wymiana zamka drzwi zewnętrznych kierowcy
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 10, 2012, 07:13:34 »
Opcja ciągnięcia przewodów mi nie pasuje, bo nie wiem którędy miałbym puścić kable i czy aby napewno się wpiąłem tam gdzie trzeba. Druga opcja zostanie zaraz przetestowana - najwyżej lutownica pójdzie w rękę :)
Najgorsze jest to, że gdzie bym nie pytał to każdy wspaniały sprzedający nic nie wie o superblokadzie i twierdzi, że będzie pasował. Jak nie pomoże przeróbka to muszę szukać szarego.

[EDIT]:
------------------------------------------------------------------------
Przewód od pinu6 przecięty. Piszę co następuje:
Otwiera i zamyka auto z pilota jak należy. Ale... Po pociągnięciu za klamkę i otwarciu drzwi kierowcy centralny blokuje wszyskie inne drzwi. Więc nie jest to porządane działanie. Z kolei po otwarciu drzwi pasażera najpierw, nie blokuje reszty zamków. Ale jeśli potem otworzę drzwi kierowcy automatycznie reszta jest blokowanych. Niestety ten sposób nie zadziałał, więc pozostaje jednak wymiana na "szaraka".

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 878
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkI] demontaż/wymiana zamka drzwi zewnętrznych kierowcy
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 10, 2012, 22:02:27 »
Spróbuj jeszcze odcięty przewód 6 (od strony wiązki) połączyć z pinem 1. Jeśli to nie zadziała to nie da rady. W zamkach jest trochę inny układ styków. Swoją drogą udało Ci się uzyskać efekt jaki czasami mam w zimie przy otwieraniu drzwi od pasażera  więc już chyba wiem co się dzieje - zamarzają styki w zamku i jeden styk nie styka. Ciekawe czy rozbierał ktoś taki zamek w C5 - jaki typ mikrusa tam jest zamontowany. W Viki B miałem zamki z superblokadą i mikrowyłączniki psuły się nagminnie. Na szczeście można było je kupić za parę złotych na giełdzie elektronicznej a zamek przy odrobinie sprytu dało się rozebrać i złożyć. A w ASO oczywiście była tylko opcja wymiany całego zamka za ok. 700 PLN. Przez 5 lat wymieniłem mikrusy we wszystkich zamkach więc kosztowałoby mnie to trochę... a naprawić trzeba było bo jak padł to nie zamykał drzwi.

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MkI] demontaż/wymiana zamka drzwi zewnętrznych kierowcy
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 11, 2012, 05:41:45 »
No to jeszcze jedną próbe dziś zaliczę. Zobaczymy co da zwarcie 2 pinów. Mam nadzieję, że będę mógł się dostać do środka w razie czego :D
Swoją drogą, koszt nowego zamka w ASO to (tylko/aż) ok 350 pln a zamek z superblokadą jest nawet 70 gr. tańszy :)

Offline Janusz Chatliński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Mierzyn
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDi MkII
  • Miejscowość: Mierzyn
Re: [MkI] demontaż/wymiana zamka drzwi zewnętrznych kierowcy
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 11, 2012, 08:34:15 »
Widzę że, macie problem co do połączeń zamków w samochodzie, ja też miałem ale znalazłem w internecie schemat superzamka do mjej C5 2.0 HDi MkII.

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MkI] demontaż/wymiana zamka drzwi zewnętrznych kierowcy
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 11, 2012, 08:55:14 »
Dzięki za schemat, ale nie wiele mi on mówi :)
Artur - zwarcie 1 i 6 pinu nic nie dało. Zamek zachowuje się jak wcześniej bez zwierania.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 878
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkI] demontaż/wymiana zamka drzwi zewnętrznych kierowcy
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 11, 2012, 10:06:24 »
Rozumiem, że nie zwarłeś pinów we wtyczce tylko odcięty przewód, który wczesniej szedł do pinu nr 6 dałeś na pin nr1? Zostaje jeszcze podpięcie przewodu 6 na pin4. Innych możliwości już nie ma. Tak jak pisałem ze schematu wygląda, że jest inny układ styków, ale spróbować zawsze warto.

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MkI] demontaż/wymiana zamka drzwi zewnętrznych kierowcy
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 11, 2012, 12:34:06 »
Jutro mam podjechać do brwinowa na szrot oddać zamek. Ponoć mają też ten szary. Jak nie, to oddaje ten i kupuję drugi. Auto zabrała żona, pozatym trzeba akwaria posprzątać :) Dam znać jutro na czym sprawa stanęła.

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MkI] demontaż/wymiana zamka drzwi zewnętrznych kierowcy
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 15, 2012, 11:09:24 »
Zamek działa ura ura ura.
Ale, jak się okazało są 3 różne obudowy zamków do C5 MkI
Fotki poniżej:

1. Superblokada.
2. Zwykły.
3. Zwykły.

Jak widać 2i3 mimo, że mają szarą obudowę, są inaczej zbudowane. Zostawiam tą informację dla potomnych.

-GNIEW-

  • Gość
Re: [MkI] demontaż/wymiana zamka drzwi zewnętrznych kierowcy
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 21, 2013, 20:05:23 »
No i który tu wybrać? 2 czy 3?

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MkI] demontaż/wymiana zamka drzwi zewnętrznych kierowcy
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 22, 2013, 07:13:28 »
Masz napisane w moim ostatnim poście.

-GNIEW-

  • Gość
Re: [MkI] demontaż/wymiana zamka drzwi zewnętrznych kierowcy
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 22, 2013, 10:02:33 »
Dziękuwa

Offline Mateusz Haglauer

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 86
  • Skąd: Świebodzice
  • Posiadany samochód: C5 [MKI] 2.0 HDi 110KM BREAK SX 2003 - 363 tys km, 508 RXH 2.0 HDi 180 KM 2017
  • Zainteresowania: narty i żeglarstwo
  • Miejscowość: Świebodzice
Odp: [MkI] demontaż/wymiana zamka drzwi zewnętrznych tył - schemat i budowa
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 14, 2016, 20:38:35 »
witam

czy ma ktoś może schemat podłączenia   zamków w C5 MKI bez super blokady
- podobno jest to inny schemat niż umieszczony w poście powyżej tutaj na forum


Rozebrałem  zamek, nie widać uszkodzeń,  być może problem z działaniem zamka wynika z zacinanie się silnika lub  zębatek z powodu z luzów, ?!?!

Załączam zdjęcia i odręczny  schemat
pzdr
M
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 16, 2016, 00:30:58 wysłana przez Mateusz Haglauer »

Offline Wojciech Moszczynski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 49
  • Posiadany samochód: C5 2001 2.0 SX Berline
Odp: [MkI] demontaż/wymiana zamka drzwi zewnętrznych kierowcy
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 11, 2023, 13:38:46 »
W moim C5 Mk1, zamek drzwi kierowcy zamyka się, jednak nie da się otworzyć ręcznie z kluczyka. Mam wrażenie, tak jakby zatrzymał swoje działanie w połowie, jakby nie zdążył skończyć, a BSI już odcięło zasilanie do silniczka.
Jeszcze nie naprawiałem, jednak na podstawie ww. zdjęć przypuszczam, że możne być potrzebne nasmarowanie czymś śliskim (teflon?) tej podłużnej przekładni ślimakowej.Mam teorię, że nienasmarowana ww. przekładnia nie zdąża przesunąć widocznego na zdjęciu ramienia.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkI] demontaż/wymiana zamka drzwi zewnętrznych kierowcy
« Odpowiedź #40 dnia: Marzec 13, 2023, 04:18:06 »
Tylko że zamek otwiera się z kluczyka bez zasilania.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Wojciech Moszczynski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 49
  • Posiadany samochód: C5 2001 2.0 SX Berline
Odp: [MkI] demontaż/wymiana zamka drzwi zewnętrznych kierowcy
« Odpowiedź #41 dnia: Marzec 22, 2023, 18:39:21 »
Czy zamek 9135j1 jest rozbieralny na potrzeby nasmarowania. A jeśli nie jest rozbieralny, to czy od spodu przez taki większy otwór lub przez otwory z których wystają dzwigienki, można prysnąć olejem wazelinowym. Pytam bo mam problem że przy zamykaniu kluczykiem (lub z pilota?) mechanizm wewnątrz nie dochodzi do końca i nie można potem otworzyć z kluczyka ani z klamek (wew. i zew.)

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkI] demontaż/wymiana zamka drzwi zewnętrznych kierowcy
« Odpowiedź #42 dnia: Marzec 23, 2023, 00:28:15 »
Wyżej masz o rozbieraniu zamka. Możesz go nasmarować powinno pomóc.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Wojciech Moszczynski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 49
  • Posiadany samochód: C5 2001 2.0 SX Berline
Odp: [MkI] demontaż/wymiana zamka drzwi zewnętrznych kierowcy
« Odpowiedź #43 dnia: Marzec 23, 2023, 21:09:10 »
Czyli jak rozumiem szary zamek z widocznymi trzema śrubami krzakowymi jest rozbieralny.  Czy ktoś to może potwierdzić. Chodzi o to aby się nie narobić i na koniec aby się nie okazało że nie da się otworzyć z uwagi na zanitowaną dzwigienkę.

Offline Wojciech Moszczynski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 49
  • Posiadany samochód: C5 2001 2.0 SX Berline
Odp: [MkI] demontaż/wymiana zamka drzwi zewnętrznych kierowcy
« Odpowiedź #44 dnia: Kwiecień 10, 2023, 22:42:28 »
Problem rozwiązany bez demontażu boczka drzwi i tym bardziej bez demontażu zamka.

Rozwiązanie problemu przyszło po porównaniu na słuch pracy zamka z zatrzaśniętymi drzwiami (po naciśnięciu  pilota/guzika na desce/ przekręcaniu z kluczyka praca zamka wolna i wysilona) i z rozwartymi drzwiami lecz przestawionym "hakiem" zamka, żeby samochód "myślał" że drzwi są zatrzaśnięte (po naciśnięciu  pilota/guzika na desce/ przekręceniu kluczyka praca zamka szybka i swobodna).

Problem nie tkwił w zamku drzwi, lecz w wyrobionej i nienasmarowanej czarnej, plastikowej tulejce przykręconej do karoserii, o którą zahacza się "hak" zamka. Nasmarowanie tej czarnej plastikowej tulejki oraz nasmarowanie powierzchni pracującej "haka zamka" rozwiązało problem.

Najprawdopodobniej "hak" zamka nie układał się w optymalnym położeniu i mechanizm wewnątrz zamka nie mógł pracować optymalnie.