Klub Cytrynki
Samochody => Xsara Picasso => XP - Zawieszenie i koła. => Wątek zaczęty przez: Mateusz Dzierżanowski w Kwiecień 22, 2019, 16:51:33
-
witam stoję przed wyborem tarcz i klocków . Nie mogę ustalić jaki rozmiar tarcz dobrać moje dane 2002 citroen xsara picasso 1.8 16v 115km
Mój vin VF7CH6FZC39332279
-
proszę
-
Co zrobić w przypadku, jak tarcza hamulcowa jest po odkręceniu śrub tak jest przyrdzewiała do piasta koła, że nie można jej zdjąć.
Silnie uderzyć z tyłu młotkiem lub może użyć sciągacza. Co się w takim przypadku robi, aby ją zdjąć?.
-
Młotek i zejdzie ;)
-
Przekaźnik hydrokinetyczny z naprowadzaczem trzonkowym (przez ignorantów nazywany młotkiem),
i subtelnie, aczkolwiek nie za lekko, traktujesz nim tarczę dookoła otworów, przez które przechodzą
śruby mocujące koło (od przodu, nie od tyłu). Po kilku strzałach powinieneś ją "odbić".
Pamiętaj tylko, aby przed montażem nowej bardzo dokładnie oczyścić piastę. Możesz też posmarować miejsce styku
smarem miedzianym, lub ceramicznym, aby zapobiec powtórce w przyszłości.
-
jak nie będzie szło to psiknij wd40 lub podobny i weź większy młotek, śrubki mocujące odkręciłeś?
-
Śrubki wszystkie zostały bez większego problemu odkręcone. Zostało dobrze spryskane wd40. Zastosuje się do rady większego
młotka i powinno to odbić od piasty. Potraktuję nim tarczę z przodu, powinno to zadziałać.
-
Ja dopiero co robiłem, pomógł młotek i duży ściągacz. Tarcza się zespawała z piastą.
-
Najlepszym na takie sprawy jest plyn hamulcowy. Strzykawką przeznotwory i na piastę po trochu zaaplukuj i idź na kawę. Potem samo odpadnie.
Kiedyś R3 żarł wszystko, DOT4 potrzwbuje chwilę. U mnie zawsze działa ten sposób.
Ps.
Między tarczę a piastę nis nie smarować. Umyć benzyną ekstrakcyjna i złożyć.