Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Automat szarpanie i zła zmiana biegów znalazłem przyczynę!  (Przeczytany 2049 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Robi1984

  • Gość
Automat szarpanie i zła zmiana biegów znalazłem przyczynę!
« dnia: Wrzesień 22, 2018, 18:11:55 »
Miałem od jakiegoś czasu problemy z moją C5 X7 2.0HDI automat gdy jechałem autem były wyczuwalne poszarpywania myślałem że to wina konwertera może powietrza w układzie paliwowym lub wadliwe wtryskiwacze... Nic bardziej mylnego u mnie powodem takiego zachowania auta był potencjometr przyspieszenia !!!Teraz cytrynian za...dala jak ta lala  8)

Moja radość po wymianie  :P https://www.youtube.com/watch?v=Nfw0LSbCJuU

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 184
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: Automat szarpanie i zła zmiana biegów znalazłem przyczynę!
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 22, 2018, 20:44:47 »
Robert rozwiń temat. Czy tu chodzi  o poszarpywanie  - jakby nie mógł zapiąć biegu?
Nowy potencjometr zamontowałeś? Jaki koszt?
Pytam bo ostatnio, na postoju, próbowałem ustawić stałą, niską wartość obrotów pedałem przyspieszenia i  nie byłem w stanie, były duże wahania.
Poza tym czasem jadać wolno po mieście, operując gazem  minimalnie mam czasem takie dziwne poszarpywania i przyznam , że rzuciłeś nieco nowego światła na ten temat.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 22, 2018, 21:05:37 wysłana przez Marcin Połomski »
Floating on ;)

Offline Michał Uriasz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 494
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Insignia :)
Odp: Automat szarpanie i zła zmiana biegów znalazłem przyczynę!
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 22, 2018, 23:15:18 »
Od bardzo niedawna i u mnie przy miejskiej jeździe gdy delikatnie operuje gazem pojawiają się poszarpywania... Bardzo rzadko się jednak. Ja mam 3.0 hdi

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

Everybody lies.

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 305
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MkIII 3.0 V6 HDI Tourer CHIP 282 KM, 532 Nm, Poprzednio: C5 MkI 2.0 Pb, C5 MkIII 2.0 Pb
  • Zainteresowania: Fotografowanie
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Automat szarpanie i zła zmiana biegów znalazłem przyczynę!
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 24, 2018, 10:43:10 »
Od bardzo niedawna i u mnie przy miejskiej jeździe gdy delikatnie operuje gazem pojawiają się poszarpywania... Bardzo rzadko się jednak. Ja mam 3.0 hdi

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka


U mnie były takie poszarpywania, szczególnie na 5 i 6 biegu przy niewielkim stopniu wciśnięcia pedału gazu. Problem ustąpił po czyszczeniu przepustnicy, a dokładniej rurek od egrów, które wchodzą do przepustnicy. Były tak usyfione, że wszystkie otwory w rurkach były pozatykane, było tam mnóstwo czarnej mazi. Na samej klapce przepustnicy i w środku tez było trochę syfu, który wyczyściłem, ale podejrzewam, że poszarpywania były od tego syfu na rurkach.

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Automat szarpanie i zła zmiana biegów znalazłem przyczynę!
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 25, 2018, 10:34:08 »
Już wiele razy było powtarzane - ale powtórzę jeszcze raz - za poprawną pracę skrzyni nie odpowiada tylko skrzynia ale silnik wraz z oprzyrządowaniem jak i układ zawieszenia.
Sam jestem przykładem tego jak diametralnie zmieniła się praca skrzyni po wymianie zaworu sterowania dozownikiem powietrza. Tutaj kolega mówi o potencjometrze przyśpieszenia. Często zdarza się że niepoprawna praca zaworu EGR również ma znaczący wpływ na pracę skrzyni, więc zanim zaczniemy "zabawę" z szukaniu przyczyn w naszych skrzyniach dobrze sprawdźmy resztę podzespołów.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 886
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Automat szarpanie i zła zmiana biegów znalazłem przyczynę!
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 25, 2018, 11:14:28 »
Bo skrzynia w C5 to sztuczna inteligencja jest :)

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Automat szarpanie i zła zmiana biegów znalazłem przyczynę!
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 25, 2018, 12:01:10 »
Już wiele razy było powtarzane - ale powtórzę jeszcze raz - za poprawną pracę skrzyni nie odpowiada tylko skrzynia ale silnik wraz z oprzyrządowaniem jak i układ zawieszenia.
Sam jestem przykładem tego jak diametralnie zmieniła się praca skrzyni po wymianie zaworu sterowania dozownikiem powietrza. Tutaj kolega mówi o potencjometrze przyśpieszenia. Często zdarza się że niepoprawna praca zaworu EGR również ma znaczący wpływ na pracę skrzyni, więc zanim zaczniemy "zabawę" z szukaniu przyczyn w naszych skrzyniach dobrze sprawdźmy resztę podzespołów.
Kolega klubowy Michał miał problemy ze zmianą biegów w automacie nawet przez wadliwą oponę,  to jest dopiero cyrk  :)


Dlaczego od razu cyrk? Jak się zastanowić to jest wyższa logika! Jeżeli jedna opona ma bardziej wytarty bieżnik, to znaczy że ma mniejszy obwód i koło szybciej się obraca. Jak się szybciej obraca jedno z kół, to auto "myśli" że jedzie w zakręcie, a jak jedzie w zakręcie to nie wrzuci 6 biegu bo w zakręcie nie jedzie się na 6 biegu na niskich obrotach :) Ten sam efekt osiągniemy jak spuścisz trochę powietrza z 1 koła z tyłu, nie będzie chciał wrzucić szóstki przy mniejszych prędkościach. Bardzo "inteligentna" maszyna, a Wy się z niej śmiejecie...
A tak na poważnie, to faktycznie wszystko musi być w silniku i podzespołach sprawne, wtedy skrzynia odwdzięczy się fajną i płynną pracą, jak oczywiście konwerter z lockupem czy płyta zaworowa nie była wcześniej "zajechana" przez 200kkm na jednym oleju!
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Roman Kłosiński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 382
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manu; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan; BX 1,6, ....... użytkownik marki od 89r
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: Automat szarpanie i zła zmiana biegów znalazłem przyczynę!
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 26, 2018, 00:21:52 »
Kolega klubowy Michał miał problemy ze zmianą biegów w automacie nawet przez wadliwą oponę,  to jest dopiero cyrk  :)

Dlaczego od razu cyrk? Jak się zastanowić to jest wyższa logika! Jeżeli jedna opona ma bardziej wytarty bieżnik, to znaczy że ma mniejszy obwód i koło szybciej się obraca. Jak się szybciej obraca jedno z kół, to auto "myśli" że jedzie w zakręcie, a jak jedzie w zakręcie to nie wrzuci 6 biegu bo w zakręcie nie jedzie się na 6 biegu na niskich obrotach :) Ten sam efekt osiągniemy jak spuścisz trochę powietrza z 1 koła z tyłu, nie będzie chciał wrzucić szóstki przy mniejszych prędkościach. Bardzo "inteligentna" maszyna, a Wy się z niej śmiejecie...
dlatego też przy automacie zalecane są czujniki ciśnienia w oponach.
-----------------------------------------------------------------
C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manual; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan aut;   BX 1,6 ....były C5 2,0 HDI mkII; Xantia 2,0 16V mkII; Xantia 1,6 mkI; BX 1,4e, TGE .... z citroenem od 89r