Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Karol Gąsienica w Czerwiec 04, 2018, 09:35:00
-
Cześć,
wszędzie szukam informacji na temat kosztu wymiany dwumasy + sprzęgła w C5 MKIII 2.0HDi 140KM 2009. Informacje przeze mnie znajdywane zazwyczaj mówią tylko o kosztach części (co każdy sobie może sprawdzić na allegro), ale nie ma informacji dotyczącej kosztów robocizny.
Czy w takim przypadku ktoś może mi podpowiedzieć ile mniej więcej mechanik za pełną wymianę dwumasy + sprzęgło powinien zainkasować?
Prawdopodobnie czeka mnie wymiana (sprzęgło poślizguje i chyba zaczęła stukać dwumasa) i chciałbym się zorientować jaki jest mniej więcej koszt, żeby żaden mechanik nie zrobił mnie w bambuko... dzięki! :) Dla zainteresowanych przebieg to 270 000 km.
-
Niedawno ktoś o to pytał.
Koszt wymiany zależy pewnie od regionu. W moich stronach (Podkarpacie) cena za taką usługę to 300-600zł. Oczywiście wykonanie poza ASO. "Trochę" roboty z tym jest.
-
Czyli rozumiem, że kwota 3500 zł jest mocno przesadzona? Koszt części to ok 2000 zł + robocizna i wychodzi spokojnie poniżej 3000 zł a nawet w okolicy 2500 zł.
-
Sprzęgło z kołem dwumasowym do RHR kosztuje w okolicy 1300zł. Z robocizną nie powinno to kosztować więcej jak 2k.
-
Sprzęgło z kołem dwumasowym do RHR kosztuje w okolicy 1300zł. Z robocizną nie powinno to kosztować więcej jak 2k.
To miałem właśnie napisać :) Ale w Warszawie czy innych miastach są pewnie wyższe ceny.... BTW Kolega ma silnik RHF ale zestaw sprzęgła idzie ten sam.O części warto zapytać w ASO. Kilka lat temu w moim poprzednim samochodzie był wymieniany komplet i w ASO było taniej niż większości sklepów. Nawet tych najtańszych z allegro.
-
Wymieniałem jesienią, sprzęgło i koło z all... za 1340zł (sachs), plus łapa, kulka łapy,uszczelniacze ok.200zł, a za robociznę mechanik we Wrocku skasował 500zł- czyli jak wyżej koledzy pisali.
-
Mechanik za robotę powinien policzyć max 500 zł, chyba że ma złote roboczogodziny
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
-
I pamiętaj, żeby nowy docisk zakładać na przyrządzie do sprzęgieł SAC, jeśli takowe posiadasz.
-
Dzięki za podpowiedzi,
kontynuując, macie może kogoś godnego polecenia w okolicy trójmiasta?
-
Ja u siebie w zeszłym roku za wymianę tj. sprzęgło sachs + robociznę zapłaciłem 2200 zł.
-
No ładnie, a ile w ASO sobie to wyceniają?
-
Wszędzie w trójmieście wołają mi ponad 3000, może macie kogoś zaufanego w odległości do np. 200 km ? Czy macie namiary skąd mogę kupić części? Za robociznę wołają 800 netto... to jeszcze nie aż tak tragicznie (raptem 200 zł więcej niż piszecie). Gdybym kupił zestaw za ok 1200 - 1400 zł to wyszłoby ok 2200 zł.
-
Dziękuję bardzo za informacje. Jesteś "nowy", więc jeszcze pewnie nie dojrzałeś w prawym górny rogu każdej strony link: "Nowe części...". :)
-
Wszędzie w trójmieście wołają mi ponad 3000, może macie kogoś zaufanego w odległości do np. 200 km ? Czy macie namiary skąd mogę kupić części? Za robociznę wołają 800 netto... to jeszcze nie aż tak tragicznie (raptem 200 zł więcej niż piszecie). Gdybym kupił zestaw za ok 1200 - 1400 zł to wyszłoby ok 2200 zł.
Drogo tam macie w tym trójmieście. Być może wystarczy przejechać się 50km na południe i zaoszczędzisz tysiaka lub więcej. A w ogóle to sprawdź w ASO za ile to zrobią bo może będzie taniej niż u Zdzicha w garażu.
-
jak wymieniałem u siebie w mkII to popytałem w warsztatach ile by wzięli, wtedy cena oscylowała 500-700zł - myślę że się nie zmieniła. A dwunasę ze sprzęgłem kupiłem w necie i z dostawą do domu kosztowało ok 1200zł
Wystarczy zgoglować nr. OEM kompletu i ukażą się ceny.
-
Mnie też czeka w niedalekiej przyszłości wymiana dwumasy ze sprzęgłem i już wiem, że w ASO robić tego nie będę. Dostałem od nich wycenę na 4620 po rabatach na robociznę i części. Dobry serwis nieautoryzowany ale wyspecjalizowany w Cytrynach chce za to samo niecałe 2K.
-
Witam.
Jakie sprzęgło do C5 X7 2.0 HDI RHF? Sachs czy Luk?
Oraz pytanie gdzie się udać na podkarpaciu na wymianę sprzęgła? ASO Citroena odpada. Po rabatach wyszło ok. 3500 zł za całość.
-
A w okolicach Żagania to koledzy jaki warsztat polecacie? Jest oczywiście ASO w Zielonej Górze, ale wiadomo jakie mają ceny :-[
-
Witam.
Jakie sprzęgło do C5 X7 2.0 HDI RHF? Sachs czy Luk?
Oraz pytanie gdzie się udać na podkarpaciu na wymianę sprzęgła? ASO Citroena odpada. Po rabatach wyszło ok. 3500 zł za całość.
SACHS a najlepiej komplet z 163km silnika pasuje P&P, ale jest droższy o 500zł, chyba nawet po 2012r. fabrycznie montowano sprzegło z 163km do 140km.
,przy okazji uszczelniacz wału korbowego,łapę wystrzegającą , uszczelniacz od skrzyni biegów.
-
Panowie ( i Panie ) problem rozstrzygnięty :-\ Zamówiłem przed chwilą w intercarsie
zestaw sprzęgła ( dwumasa, tarcza, docisk , łożysko wyciskowe ) za 1684 zł :-[ Do tego dobrałem wysprzęglik i dwa uszczelniacze - łącznie 1920 zł brutto :( Konsultant podpowiedział, że SAC , jeżeli jest wymagany - to będzie w zestawie :-[
Teraz tylko muszę zmotywować ;) mojego kolegę mechanika do roboty ;) bo narzeka na kręgosłup >:( Chyba coś jutro przesmarujemy :P
-
Zamówiłes zestaw od wersji 163 km?
-
Pewnie z 140 bo i stare i nowe pasuje. a te stare jest tańsze, tutaj dla potwierdzenia zrzuty z servicebox.
-
Wymieniał tak ktoś? Bo nie chce zeby coś później nie pasowało. Ono jest mocniejsze?
-
Na innym forum są osoby które wymieniły/ zamieniły te sprzęgła, jeszcze w czasie kiedy oficjalnie nie było to potwierdzone, teraz nawet na stronie citroena, widnieją 2 rodzaje sprzęgła do tego samego motoru.Ja niestety wymieniałem sprzęgło prawie 3 lata temu i nie było jeszcze w tedy takiej wiedzy na ten temat.A jeśli chodzi o trwałość to z 163konnego jest o wiele lepsza i lżej wciska się pedał sprzęgła. Z tym że trzeba wymienić komplet z kołem dwu-masowym.
-
Bede wymieniał komplet. Wezmę to od 163 konnego raczej.
Jaki miales przebieg przy wymianie?
-
Na innym forum są osoby które wymieniły/ zamieniły te sprzęgła, jeszcze w czasie kiedy oficjalnie nie było to potwierdzone, teraz nawet na stronie citroena, widnieją 2 rodzaje sprzęgła do tego samego motoru.Ja niestety wymieniałem sprzęgło prawie 3 lata temu i nie było jeszcze w tedy takiej wiedzy na ten temat.A jeśli chodzi o trwałość to z 163konnego jest o wiele lepsza i lżej wciska się pedał sprzęgła. Z tym że trzeba wymienić komplet z kołem dwu-masowym.
Zgadza się tylko, że PSA wyraźnie pisze, że nowsze sprzęgło i koło dwumasowe stosuje się do samochodów od OPR 12774.
-
No tak ale cała reszta jest ta sama, rozrusznik,skrzynia wał, blok, i reszta. Jak znajdę czas to podeślę linka z innego forum.
-
Na innym forum są osoby które wymieniły/ zamieniły te sprzęgła, jeszcze w czasie kiedy oficjalnie nie było to potwierdzone, teraz nawet na stronie citroena, widnieją 2 rodzaje sprzęgła do tego samego motoru.Ja niestety wymieniałem sprzęgło prawie 3 lata temu i nie było jeszcze w tedy takiej wiedzy na ten temat.A jeśli chodzi o trwałość to z 163konnego jest o wiele lepsza i lżej wciska się pedał sprzęgła. Z tym że trzeba wymienić komplet z kołem dwu-masowym.
Zgadza się tylko, że PSA wyraźnie pisze, że nowsze sprzęgło i koło dwumasowe stosuje się do samochodów od OPR 12774.
OPR - co to oznacza?
-
Coś jak sztuka np. 1 auto z taśmy ma 100001 a setne auto które zjechało z taśmy ma 100100.
-
Krzysiek nie zupełnie. OPR(5 cyfr) to zakodowana data produkcji dawniej zwana numerem ORGA(4 cyfry). Wszystkie auta PSA, które zjechały tego samego dnia z linii, mają ten sam numer OPR - teoretyczny numer 0001 to 9 Listopad 1976 (teoretycznie bo "podobno" oficjalnie wprowadzony 1.01.1980 od numeru 1149). Dla przykładu wspomniany wyżej 12774 wskazuje na auto wyprodukowane 30.10.2011r.
-
Faktycznie tak jest.