Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Nacinane Tarcze  (Przeczytany 5818 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Stefanko

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 247
  • Skąd: Złotoryja/UK
  • Posiadany samochód: Xsara 1.4i, XI.1997/Subaru Legacy 2.5 boxer AWD
  • Zainteresowania: hmmmm......
  • Miejscowość: Złotoryja/UK
Nacinane Tarcze
« dnia: Kwiecień 16, 2009, 22:26:54 »
Witam
Moje tarcze hamulcowe wymagały wymiany. W trakcie poszukiwań trafiłem na wielka WYPRZ he he i zobaczcie co kupiłem

Offline Adam Harych

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 692
  • Skąd: Przygodzice
  • Posiadany samochód: E46 zastąpiło Xsare, Volvo S40 1.9Di 102km, E46 320D 136km, Mercedes A-class 1.7CDI 90k
  • Miejscowość: Przygodzice
Re: Nacinane Tarcze
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 16, 2009, 22:40:01 »
mogly  by byc jesczze nawiercane :D


Będę za nią tęsknił :)

Offline Dawid Pieron

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 299
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xsara II VTS 2003r.
  • Miejscowość: Kraków
Re: Nacinane Tarcze
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 16, 2009, 22:46:27 »
Za ile jeśli można wiedzieć. ;)

  • Gość
Re: Nacinane Tarcze
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 17, 2009, 12:01:53 »
A czy jest sens przepłacać za takie tarcze do 1.4 i tak nie będą wykorzystane

Offline Paweł Marcinek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 118
  • Skąd: Chrzanów - Kr
  • Posiadany samochód: Citroën Xsara II 1.4i Coupe 2002 r.
  • Miejscowość: Chrzanów - Kr
Re: Nacinane Tarcze
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 17, 2009, 18:11:06 »
Jeśli jeździ dynamicznie to na pewno wykorzysta te tarcze (jesli faktycznie są lepsze niż nowe fabryczne i będą dobrze założone). Nie znasz dnia ani godziny kiedy dobry hebel uratuje Ci przód aua.

Offline Marcin Mamijew

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 782
  • Skąd: Tanowo
  • Posiadany samochód: Xsara ...???
  • Miejscowość: Tanowo
Re: Nacinane Tarcze
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 17, 2009, 19:37:39 »
Akurat jesli kolega jezdzi agresywnie to mu sie to przyda bo jesli jezdzi normalnie to jeszcze bardziej sie pogorsza hamulce a dlaczego? Odpowiedz prosta tego typu tarcze musza byc rozgrzane by mialy swoje wlasciwosci a jesli nie sa to jest jeszcze gorzej jak na zwyklych. przetestowalem to nie tylko ja i wyszlo ze lepiej sobie kupic pozadne zwykle tarcze
Xsara VTS 99 2.0 by Musketier :-)
Piękna i bestia w dodatku szybka i wściekła :-)
Sprzedam czesci do citroen C5 mkI  - blacharskie i mechaniczne
Wgrywanie PL menu RT3, RT4, RT5 - 512159695

Offline Jacek Kustra

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 462
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Ford S-Max 2.0 AWD
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Nacinane Tarcze
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 17, 2009, 19:39:56 »
Cytuj

Paweł Marcinek napisał:
Jeśli jeździ dynamicznie to na pewno wykorzysta te tarcze (jesli faktycznie są lepsze niż nowe fabryczne i będą dobrze założone). Nie znasz dnia ani godziny kiedy dobry hebel uratuje Ci przód aua.


Akurat fabryczne to jest jeden wielki badziew. U mnie przy obecnym przebiegu 70 tys juz jest 3 komplet tarcz. Fabryczne wymione przez ASO na gwarancji przy przebiegu 20 tys. Teraz ja te wymienione przez ASO wymienilem ostatnio przy przebiegu 68 tys.
Moje spalanie

Offline Paweł Marcinek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 118
  • Skąd: Chrzanów - Kr
  • Posiadany samochód: Citroën Xsara II 1.4i Coupe 2002 r.
  • Miejscowość: Chrzanów - Kr
Re: Nacinane Tarcze
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 17, 2009, 19:50:34 »
Cytuj

Jacek Kustra napisał:

Akurat fabryczne to jest jeden wielki badziew. U mnie przy obecnym przebiegu 70 tys juz jest 3 komplet tarcz. Fabryczne wymione przez ASO na gwarancji przy przebiegu 20 tys. Teraz ja te wymienione przez ASO wymienilem ostatnio przy przebiegu 68 tys.


A co Ci się z nimi działo wichrowały się? czy był jakis inny powód wymiany.

Offline Piotr Poznaniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 113
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C4ST 2018, 1.2 PT 131KM, Saxo 1.1 Chrono 2001 130kkm
  • Miejscowość: Poznań
Re: Nacinane Tarcze
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 17, 2009, 20:47:48 »
Cytuj

Jacek Kustra napisał:
Cytuj

Paweł Marcinek napisał:
Jeśli jeździ dynamicznie to na pewno wykorzysta te tarcze (jesli faktycznie są lepsze niż nowe fabryczne i będą dobrze założone). Nie znasz dnia ani godziny kiedy dobry hebel uratuje Ci przód aua.


Akurat fabryczne to jest jeden wielki badziew. U mnie przy obecnym przebiegu 70 tys juz jest 3 komplet tarcz. Fabryczne wymione przez ASO na gwarancji przy przebiegu 20 tys. Teraz ja te wymienione przez ASO wymienilem ostatnio przy przebiegu 68 tys.


Mój ojciec przejechał na pierwszym komplecie tarcz 60kkm, zmienił w ASO i przy 80kkm ja zacząłem jeździć xsarą, skończyłem tarcze przy 100kkm ;-) Więc chyba nie są złe?

Nacinane tarcze mają sens, bo łatwiej odprowadzają gazy i pyły które tworzą się przy hamowaniu. Dodatkowo bardziej szlifują klocki zdzierając z nich zeszkolą warstwę. Tyle teorii ;-) Jak się sprawdzają w cywilnym 1.4 przy lekkiej nodze nie wiem.

Offline Tomasz Lewandowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 092
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: 1. C4 Grand Picasso 2.0 HDi AUT Exclusive Mk I 2008. 2. Kia Ceed 1.6 CRDI MkI. 3. (Kiedyś) Citroen Xsara II 1.6i 16V Break
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Nacinane Tarcze
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 17, 2009, 21:18:04 »
W temacie tarcz chodzą mi po głowie Zimmermanny, takie jak na tej aukcji, oczywiście dopasowane do mojego modelu. Ale to droga zabawka bo same tarcze to jakieś 500 PLN, bo do tego klocki Ferodo DS za jakieś 220 PLN, czyli łącznie jakieś 850 PLN z płynem się robi.
"Nie kupuj używanego Peugeota lub Citroena, jeśli ktoś Ci mówi, że belka była regenerowana po za naszą firmą".  :D

Offline Piotr Poznaniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 113
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C4ST 2018, 1.2 PT 131KM, Saxo 1.1 Chrono 2001 130kkm
  • Miejscowość: Poznań
Re: Nacinane Tarcze
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 17, 2009, 22:29:45 »
Nawiercane sobie daruj - łatwiej pękają i wichrują się. Ja mam zwykłe tarcze brembo i z przodu Ferodo DS Performance, wystarczące żyletki ;-)

Offline Paweł Marcinek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 118
  • Skąd: Chrzanów - Kr
  • Posiadany samochód: Citroën Xsara II 1.4i Coupe 2002 r.
  • Miejscowość: Chrzanów - Kr
Re: Nacinane Tarcze
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 17, 2009, 23:26:14 »
Cytuj

Piotr Poznaniak napisał:
Nawiercane sobie daruj - łatwiej pękają i wichrują się. Ja mam zwykłe tarcze brembo i z przodu Ferodo DS Performance, wystarczące żyletki ;-)


Ile Cię kosztował taki zestaw , bo mnie się kończą powoli klocki i myślę o zakupie nowych + może nowe tarcze, ale nie wiem czy mi starczy środków na takie Brembo. Najlepiej to bym tylko klocki wymienił.

Offline Krzysztof Stefanko

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 247
  • Skąd: Złotoryja/UK
  • Posiadany samochód: Xsara 1.4i, XI.1997/Subaru Legacy 2.5 boxer AWD
  • Zainteresowania: hmmmm......
  • Miejscowość: Złotoryja/UK
Re: Nacinane Tarcze
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 18, 2009, 10:26:43 »
Tarcze kosztowały 35Funciaków czyli można przeżyć. Na EBayu kosztują ok 60 -70 F + 10 F przesyłka. Mieszkam w górzystym terenie więc myślę że to dobre rozwiązanie

Xylometazolin

  • Gość
Re: Nacinane Tarcze
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 18, 2009, 10:32:25 »
Potwierdzam,Zestaw Brembo i klocki Ferodo to bardzo dobry i wystarczający zestaw. Allegro pokazuje, że same tarcze to koszt koło 200zł a klocki 150zł

Offline Piotr Poznaniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 113
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C4ST 2018, 1.2 PT 131KM, Saxo 1.1 Chrono 2001 130kkm
  • Miejscowość: Poznań
Re: Nacinane Tarcze
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 18, 2009, 11:05:05 »
Cytuj

Paweł Marcinek napisał:
Cytuj

Piotr Poznaniak napisał:
Nawiercane sobie daruj - łatwiej pękają i wichrują się. Ja mam zwykłe tarcze brembo i z przodu Ferodo DS Performance, wystarczące żyletki ;-)


Ile Cię kosztował taki zestaw , bo mnie się kończą powoli klocki i myślę o zakupie nowych + może nowe tarcze, ale nie wiem czy mi starczy środków na takie Brembo. Najlepiej to bym tylko klocki wymienił.


Za cały zestaw, (tarcze, klocki przód/tył) dałem 700zł w tym sklepie. Z tym, że DS Performance tylko na przód dałem.

Offline Jacek Kustra

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 462
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Ford S-Max 2.0 AWD
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Nacinane Tarcze
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 18, 2009, 12:09:34 »
Kupowalem w tym samym sklepie, takze komplet przod/tyl i cenowo placilem podobnie za taki sam zestaw.
Moje spalanie

Offline Paweł Marcinek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 118
  • Skąd: Chrzanów - Kr
  • Posiadany samochód: Citroën Xsara II 1.4i Coupe 2002 r.
  • Miejscowość: Chrzanów - Kr
Re: Nacinane Tarcze
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 18, 2009, 14:46:08 »
Spoko że daliście namiary. Ja mam z tyłu bęben , który był rozbiernay w ASo nie dawno i tylko przeczyścili bo było dobrze. Więc wybiorę coś na przód jedynie. Jak myślicie wymieniać tylko klocki czy tarcze też. Tarcze są jeszcze chyba fabryczne.

Offline Jacek Kustra

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 462
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Ford S-Max 2.0 AWD
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Nacinane Tarcze
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 18, 2009, 15:23:13 »
To zalezy ile CI tych tarcz jeszcze zostalo :) U mnie bylo juz cieniutko z przodu, a z tylu tez nienajlepiej wiec od razu wymienilem caly komplet :)
Moje spalanie

Offline Paweł Marcinek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 118
  • Skąd: Chrzanów - Kr
  • Posiadany samochód: Citroën Xsara II 1.4i Coupe 2002 r.
  • Miejscowość: Chrzanów - Kr
Re: Nacinane Tarcze
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 18, 2009, 15:37:44 »
A jaka jest minimalna bezpieczna grubość tarcz bo jak ostatnio patrzyłem to były dość cienkie, ale nie miałem miarki akurat, będę musiał jeszcze raz sprawdzić w takim razie.

Offline Jacek Kustra

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 462
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Ford S-Max 2.0 AWD
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Nacinane Tarcze
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 18, 2009, 18:41:00 »
jak juz sa dosc cienkie i nie byly nigdy wymieniane (nie wiem ile masz przebiegu) to ja bym jednak zdecydowal sie na wymiane. Samych klockow nie ma sensu wymieniac.
Moje spalanie

Offline Michał Rokos

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 289
  • Skąd: Warszawa-Bródno
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara I 1,8 Ocean
  • Zainteresowania: Informatyka, samochody, muzyka
  • Miejscowość: Warszawa-Bródno
Wymiana tarcz i klaców hamulcowych - jakie kupić?
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 31, 2012, 19:22:37 »
Witam.

Czas wymiany "bezpieczeństwa" czyli hamulców (klocki i tarcze) :)

Chciałbym kupić tarcze nacinane albo jak się uda to i nawiercane :)

Znalazłem na all.... takie aukcje:

BREMBO

ATE

Co sądzicie o tych tarczach?

Jeszcze szukam klocków :)

Klocki:

BREMBO

ATE


Które klocki i tarcze byście wybrali?