Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Termostat  (Przeczytany 1455 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Termostat
« dnia: Lipiec 31, 2018, 19:20:48 »
Cześć.

Chciałbym was podpytać o działanie termostatu. Otóż po pierwsze:
-czy w zbiorniczku powinien pojawić się przelew zaraz po odpaleniu zimnego silnika? Czy dopiero później kiedy silnik złapie temp roboczą i otworzy się termostat?
zauważyłem dzisiaj spory ubytek płynu, obydwa wskaźniki temp pokazały 7 kresek już po około 1 kilometrze, ciepło jest ale i tak trochę mnie to zdziwiło. Jest niewielki ślad wycieku na bloku skrzyni, ale nie wiem czy to nie stara historia.

Tak sobie myślę że może termostat się nie otwiera i ciśnienie na małym obiegu rośnie do tego stopnia że wywala płyn przy obudowie.

Co Wy na to?

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: Termostat
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 31, 2018, 19:34:59 »
W aucie jest mały obieg i duży,  dokąd auto nie osiąga temperatury,  zazwyczaj 90 stopni pracuje na małym obiegu,  płyn pracuje na silniku bez udziału chłodnicy ale krąży przez zbiornik, bądź nagrzewnicę jak jest włączone ogrzewanie. Po osiągnięciu określonej temperatury otwiera się zawór i płyn pracuje na dużym obiegu z użyciem chłodnicy
Czyli teraz kiedy odpalę auto (zimne) płyn powinien wracać przelewem do zbiorniczka tak? Hmm ale nie wraca...

Kiedy naciskam na węże to widać że plym wtedy płynie do zbiorniczka

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: Termostat
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 31, 2018, 19:51:48 »
Może mały obieg wyłącza też zbiornik wyrownawczy,  trzeba by przejrzeć po wężach  jak to idzie, tylko to nie będzie miało wiele wspólnego z ubytkiem płynu. Jak pojeździsz,  układ się nagrzeje i puści termostat płyn na chłodnicę to zobacz czy tam coś nie cieknie, dobrze jest podstawic jakiś karton czy papier na noc może się pojawić kilka kropli
OK Pawle, dzięki.

Kurcze a czy to normalne że po dłuższej jeździe zbiornik jest tak zassany? W mojej drugiej cytrynę tego nie ma.

Edit

Na szybko zrobiłem grafikę, czy ktoś jest w stanie przybliżyć na jej podstawie, kierunki obiegu płynu chłodzącego?

Na mój rozum to woda wychodzi z bloku silnika i płynie otworem nr2 (małym obiegiem) do krucca nr2 i dalej do kolektora wody przy pompie wody.
Nr 6 to kruciec od chłodniczki spalin. Nr 3i4 to już pewnie od obiegu razem z chlodnicą... Ale co, jak i którędy?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 31, 2018, 20:07:04 wysłana przez Tadeusz Stromski »

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Termostat
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 31, 2018, 20:18:47 »
Na szybko zrobiłem grafikę, czy ktoś jest w stanie przybliżyć na jej podstawie, kierunki obiegu płynu chłodzącego?
Podaj typ silnika DW... ew. vin na priv.

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: Termostat
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 31, 2018, 20:27:43 »
Na szybko zrobiłem grafikę, czy ktoś jest w stanie przybliżyć na jej podstawie, kierunki obiegu płynu chłodzącego?
Podaj typ silnika DW... ew. vin na priv.

Silnik: RHF DW10BTED4 FAP
« Ostatnia zmiana: Lipiec 31, 2018, 21:32:31 wysłana przez Tadeusz Stromski »

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Termostat
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 31, 2018, 21:30:49 »
Wystarczy jedno.... podać.
W załączniku układ przewodów elastycznych, tu się możesz zorientować co dokąd i skąd "płynie".

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: Termostat
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 31, 2018, 21:32:57 »
Wystarczy jedno.... podać.
W załączniku układ przewodów elastycznych, tu się możesz zorientować co dokąd i skąd "płynie".
Dzięki Grzegorz.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Termostat
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 01, 2018, 07:06:47 »
Objaw....po 1 minucie mam nagrzany silnik...może świadczyć o zapowietrzeniu układu, nieotwarciu się termostatu - coś co spowoduje blokadę obiegu płynu "w układzie", ale to do skontrolowania (nie/nagrzewanie się węza chłodnicy, po osiągnięciu temperatury płynu silnika).
Zwróć uwagę na poziom płynu w zbiorniczku, jak zmienia się nagrzany/zimny. Duża różnica poziomów, wylewanie się po odkręceniu korka to obecność powietrza w układzie,