Działanie klimatronika wiąże się z pomiarem szeregu parametrów:
Temperatury powietrza zasysanego, płynu chłodzącego, powietrza zaraz za nagrzewnicą i temperatury wnętrza.
Każdy z tych parametrów może się zmieniać w czasie jazdy, np temperatura powietrza za nagrzewnica może zależeć od obrotów silnika i związanej z tym szybkości przepływu cieczy przez nagrzewnice.
Komputer sterujący nawiewem stara się utrzymać taka temperaturę powietrza nadmuchu, aby utrzymać stałą temperaturę w środku samochodu. W tym celu musi zmieniać temperaturę nadmuchiwanego powietrza, a po za tym musi dopasowywać się do zmian wynikających z czynników zewnętrznych.
Nawet w idealnych warunkach - stałe obroty silnika i niezmienne warunki na zewnątrz temperatura będzie lekko oscylować wokół "idealnej" - system pracuje w pętli sprzeżena zwrotnego, a czujniki i elementy wykonawcze mają pewną bezwładność.
Krótko mówiąc - ten typ tak ma