Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK1] Temperatura nawiewu  (Przeczytany 1360 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Karol Tomczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 HDI EXLUSIVE
  • Zainteresowania: obszerne
  • Miejscowość: Legnica
[MK1] Temperatura nawiewu
« dnia: Listopad 11, 2009, 21:28:07 »
Witam, mam wrazenie ze czasami podczas jazdy z ustawiona na klimatroniku konkretna temperatura np 22 stopnie, niezaleznie czy wlaczony jest tryb eko, auto czy sama klimatyzacja, cieplo powietrza jest zmienne. Chodzi mi o to, ze raz leci cieple powietrze, a zaraz potem mam wrazenie ze troche sie ono ochladza. Moze takie mam wrazenie, ale raczej sadze ze tak sie dzieje naprawde. Dodam ze termometr pokazuje na wyswietlaczu tepmerature zewnetrzna raczej prawidlowo. Czy ktos mial taki przypadek, czy moze mi sie poprostu wydaje??
Żaden madafaka nie podskoczy do ERMACA

Offline Roman Czarnota-Bojarski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 104
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: BX 1,9D BREAK 1991r, C5 BREAK 2,0 HDI 2002
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK1] Temperatura nawiewu
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 11, 2009, 21:57:18 »
Działanie klimatronika wiąże się z pomiarem szeregu parametrów:
Temperatury powietrza zasysanego, płynu chłodzącego, powietrza zaraz za nagrzewnicą i temperatury wnętrza.
Każdy z tych parametrów może się zmieniać w czasie jazdy, np temperatura powietrza za nagrzewnica może zależeć od obrotów silnika i związanej z tym szybkości przepływu cieczy przez nagrzewnice.
Komputer sterujący nawiewem stara się utrzymać taka temperaturę powietrza nadmuchu, aby utrzymać stałą temperaturę w środku samochodu. W tym celu musi zmieniać temperaturę nadmuchiwanego powietrza, a po za tym musi dopasowywać się do zmian wynikających z czynników zewnętrznych.
Nawet w idealnych warunkach - stałe obroty silnika i niezmienne warunki na zewnątrz temperatura będzie lekko oscylować wokół "idealnej" - system pracuje w pętli sprzeżena zwrotnego, a czujniki i elementy wykonawcze mają pewną bezwładność.
Krótko mówiąc - ten typ tak ma
 :D
A po za tym:
Saxo 1,5d 1998 - Matki
C4 1,6 HDI - siostry
Było:
BX - 1,9d 1990
BX - 1,9 GTi automat 1993