Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Obroty do odcięcia.  (Przeczytany 848 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Hapoń

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.8
  • Zainteresowania: Gitara elektryczna
  • Miejscowość: Polska
Obroty do odcięcia.
« dnia: Wrzesień 07, 2023, 06:23:05 »
Dziś po odpaleniu mojej 1.8 był strzał do dolotu po którym teraz po odpaleniu auto od razu wchodzi na maksymalne obroty do odcięcia. Co to mogło się stać? Czy miał ktoś podobny problem?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 069
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Obroty do odcięcia.
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 07, 2023, 13:24:25 »
Chyba została otwarta przepustnica na stałe... Tam bym szukał problemu.
Masz wersje na linkę czy już elektroniczną?

Offline Krzysztof Hapoń

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.8
  • Zainteresowania: Gitara elektryczna
  • Miejscowość: Polska
Odp: Obroty do odcięcia.
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 07, 2023, 14:36:23 »
Chyba została otwarta przepustnica na stałe... Tam bym szukał problemu.
Masz wersje na linkę czy już elektroniczną?

Przepustnica zamknięta, po odpięciu wtyczki od przepływki obroty spadają no i oczywiście falują ale spod samochodu wyciągnąłem jakieś wyrwane dwa elementy jakby pokryka i grzybek który musi odpowiadać za podciśnienie bo nie ma wspomagania hamulców. Co mogło wysadzić ?

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 132
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Obroty do odcięcia.
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 07, 2023, 17:26:00 »
Kolektor mógł popękać.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Krzysztof Hapoń

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.8
  • Zainteresowania: Gitara elektryczna
  • Miejscowość: Polska
Odp: Obroty do odcięcia.
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 07, 2023, 18:14:02 »
Pęknięcia kolektora wykluczam,zastanawia mnie ta wydmuchana zaślepla(pokrywka) i taki mniejszej średnicy grzybek. Czy jest coś pod spodem od podciśnienia?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 069
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Obroty do odcięcia.
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 07, 2023, 20:37:50 »
Odma?

 Który to silnik 1.8?  W XP było chyba dwa?

Offline Krzysztof Hapoń

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.8
  • Zainteresowania: Gitara elektryczna
  • Miejscowość: Polska
Odp: Obroty do odcięcia.
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 08, 2023, 10:53:55 »
To jest 1.8 16v 115ph
I spod spodu wypadło coś takiego jak na zdjęciach

Offline Krzysztof Hapoń

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.8
  • Zainteresowania: Gitara elektryczna
  • Miejscowość: Polska
Odp: Obroty do odcięcia.
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 08, 2023, 10:54:37 »
I to

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 069
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Obroty do odcięcia.
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 08, 2023, 11:21:28 »
To jaki przepływomierz odpinasz? Przecież go tam nie ma...

 To wygląda jak coś z separatora odmy, jednak nie widziałem dokładnie go w tym silniku nigdy. Kolektor ssący ma też pewne dziwne ustrojstwo od spodu. Tego też nigdy nie rozbierałem i może to z niego. Tak czy siak, chyba będzie trzeba go zdjąć i zobaczyć co się wydarzyło.

Offline Krzysztof Hapoń

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.8
  • Zainteresowania: Gitara elektryczna
  • Miejscowość: Polska
Odp: Obroty do odcięcia.
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 08, 2023, 13:03:27 »
No więc jest to jakby zawór bezpieczeństwa który w wyniku eksplozji wyrwało i czerpało lewe powietrze i nie było podciśnienia. Znalazła się też sprężyna która ten grzybek dociskała. Wzmocniłem ten koszyczek pomimo posklejania i wzmocniłem trójramienną blaszką bo raczej osobno tego nie kupię. Problem rozwiązany.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 069
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Obroty do odcięcia.
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 08, 2023, 15:02:03 »
Nie powiedziałbym że problem rozwiązany. Bez powodu tego nie wywaliło. Albo nieszczelny zawór w głowicy... Albo nie wiem co....jak walnęło raz to walnie znów, tylko teraz zawór nie zadziała...

Offline Krzysztof Hapoń

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.8
  • Zainteresowania: Gitara elektryczna
  • Miejscowość: Polska
Odp: Obroty do odcięcia.
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 08, 2023, 17:53:30 »
Problem jest rozwiazany i na wypadek eksplozji teraz ten zawór to wytrzyma. Natomiast jako przyczynę prawdopodobnie należy rozważyć wymianę cewki bo ma już 23lata.

Offline Krzysztof Hapoń

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.8
  • Zainteresowania: Gitara elektryczna
  • Miejscowość: Polska
Odp: Obroty do odcięcia.
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 08, 2023, 19:00:19 »
To jaki przepływomierz odpinasz? Przecież go tam nie ma...

 To wygląda jak coś z separatora odmy, jednak nie widziałem dokładnie go w tym silniku nigdy. Kolektor ssący ma też pewne dziwne ustrojstwo od spodu. Tego też nigdy nie rozbierałem i może to z niego. Tak czy siak, chyba będzie trzeba go zdjąć i zobaczyć co się wydarzyło.

Przepływomierz jest pod przepustnicą na kolektorze.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 069
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Obroty do odcięcia.
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 09, 2023, 07:08:53 »
To jaki przepływomierz odpinasz? Przecież go tam nie ma...

 To wygląda jak coś z separatora odmy, jednak nie widziałem dokładnie go w tym silniku nigdy. Kolektor ssący ma też pewne dziwne ustrojstwo od spodu. Tego też nigdy nie rozbierałem i może to z niego. Tak czy siak, chyba będzie trzeba go zdjąć i zobaczyć co się wydarzyło.

Przepływomierz jest pod przepustnicą na kolektorze.
To nie przepływomierz... Tylko Mapsensor (czujnik ciśnienia w dolocie w zupełności wystarczy do określenia ilości powietrza jaką silnik otrzymuje, zwłaszcza w wolnossącej jednostce.) Silniki 4-cylindrowe wolnossące od PSA nie mają przepływomierza. Chwała im za to.

 Teraz ta zaślepka wytrzyma strzał... kolektor może już tego nie wytrzymać. Cewka zapłonowa raczej nie jest problemem, jeśli to jej wina najwyżej strzeli w wydech. Strzelanie w kolektor ssący to typowy objaw problemów z zaworami i mieszalników starego typu od LPG. Takie silniki jak Twój miały też problemy "szklankowe" nie mniej zwykle wynikały z zaniedbań wymian oleju.