Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKI]Problem z zawieszeniem.  (Przeczytany 12015 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marek Mleczko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 MkII 1,8i, 16V Impress '07, Gris Aluminium, była Xsara II 1,4i SX '01
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MKI]Problem z zawieszeniem.
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 13, 2008, 12:33:00 »
Cytuj

Andrzej Griniewicz napisał:
Witam!
To jego normalne zachowanie - przy wsiadaniu do niego - zaczyna sie podnosić. Jak wyłączasz silnik - opuszcza się. Stajesz na światłach - też sie opuszcza. To jest ok - automatyczny system hydraulicznego zawieszenia III generacji - działa automatycznie w zależności od warunków jazdy, postoju. Jak Pan będzie jechał na nierównej drodze po woli - samochód się podniesie, jak w trasie powyżej 110 km. na godzinę - opuści się.


Z tym podnoszeniem się na nierównościach przy wolnej jeździe to coś nie tak chyba. Wjeżdzałem kiedyś na ASO na podnośnik czy też na takie stanowisko, że koła są niżej. Oczywiście wjeżdżałem wolno.No i jak przednie koła zjechały z powrotem z "nierówności" ( a tylne też były niżej) to auto opadło, a wiecie sami jakie jest miękkie, i pie#%&ło w ten podnośnik częścią środkową. Mechanik upomniał mnie, żebym wjeżdżał na pozycji uniesionej (ale dopiero po fakcie - odniosłem wrażenie , że sam był tym zaskoczony - ale może się mylę)
Pozdrawiam,
Marek
PS A tak w ogóle co do zachowania, to jak otwieram auto z pilota i zanim wsiądę to się obniża. Wsiadam, podnosi się. Jak stoję na światłach - rzadko coś się dzieje. W zasadzie w ogóle się wtedy nie rusza.

Offline Karol Cerek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 II 1.8i 16V; C3 III 1.2 Selection
  • Zainteresowania: nowe technologie i materiały, Cytrusy
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKI]Problem z zawieszeniem.
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 13, 2008, 20:08:21 »
U mnie miałem / mam podobną sytuację (której zaraz po zakupie nie było): jak zostawię auto w pozycji normalnej (do jazdy) na noc, to rano jest trochę obniżony przód. Otworzenie pilotem, a czasami dopiero po otworzeniu drzwi, auto podnosi się do normalnego poziomu.
W tej chwili jest w serwisie w związku z inną sprawą, ale kazałem to sprawdzić.

W serwisie gość powiedział, że to normalne (nie dla mnie), ale czy na pewno???
Jak powinno to wyglądać?

Z innych wątków na forum, dotyczących zawieszenia, wynikało, że nie powinien się opuszczać.  
 
Przy wsiadaniu troszkę się podnosi, a przy wysiadaniu trochę się opuszcza.
Co do innych zachowań zawieszenia, to autoregulacja zależnie od prędkości działa tak jak producent podaje w instrukcji.
No może nie udało mi się jednoznacznie stwierdzić opuszczania powyżej 110 km/h ;)
C5 II 1.8i 16V, 2007r. (SX + dodatki [vel Impress], Gris Aluminium)
C3 1.2 2014 (Selection + Pakiet Miejski, Rubin Red)

  • Gość
Re: [MKI]Problem z zawieszeniem.
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 14, 2008, 08:30:26 »
Cytuj

Andrzej Griniewicz napisał:
Witam!
To jego normalne zachowanie - przy wsiadaniu do niego - zaczyna sie podnosić. Jak wyłączasz silnik - opuszcza się. Stajesz na światłach - też sie opuszcza. To jest ok - automatyczny system hydraulicznego zawieszenia III generacji - działa automatycznie w zależności od warunków jazdy, postoju. Jak Pan będzie jechał na nierównej drodze po woli - samochód się podniesie, jak w trasie powyżej 110 km. na godzinę - opuści się.


hej
to ,ze puszcza i podnosi sie w niewielkim stopniu to rzeczywiscie normalka.
ale u mnie tyl"jedzie "szybko w dol kilka sekund po wylaczeniu silnika ,po wlaczeniu tez natychmiast sie nie podnosi tylko trzeba chwile poczekac.
i stalo sie tak NIEDAWNO.
wczesniej owszem "ruszal sie" nawet przy wylaczonym silniku jak sie wsiadalo albo wlozylo cos do bagaznika.
a przy okazji coraz mocniej piszczy lewy tyl.nawet na niewelikich ale dosyc gwaltownych nierownosciach.a lozyska wymienione:( czy moze to byc wina sfery?
pozdrawaim

  • Gość
Re: [MKI]Problem z zawieszeniem.
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 22, 2008, 08:50:09 »
witam
teraz zauwazylem,ze tyl opada kilka senkund po zatrzymaniu
-nie trzeba wylaczac silnika,zeby opadl-dodatkowo zauwazylem ,ze caly czas podnosi sie i opada w zakresie jakichs 3 cm.czy to moze byc czujnik polozenia zawieszenia?
a skrzypienie ,dzien byl bardzo wilgotny,  zniknelo:)
ale pogoda sie zmienila i juz wrocilo. :(
chyba musze przeprowadzic sie na "wyspy" :)

Offline Robert Brandebura

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Łódź/ Wrexham/UK
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI LX
  • Miejscowość: Łódź/ Wrexham/UK
Re: [MKI]Problem z zawieszeniem.
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 25, 2008, 21:13:37 »
Bohdan mam teraz mozliwosc sprawdzenia tych silownikow tylko potrzebuje jeszcze kilku rad. Nie chcialbym zepsuc czegos. Dolaczam zdjecie na ktorym widac fragment zawieszenia, mniemam ze silownik jest pod ta gumowa oslona i wchodza do niego 2 przewody. Aby sprawdzic co i jak musze wyciagnac ten 2 od sfery tylko pytanie jak to zrobic. Na sile, czy potrzebny jest jakis klucz. Z tego co zauwazylem jest tam gumowa oslonka nie chcialbym narobic sobie wiekszego problemu. I jeszcze jedno pytanie. Mozna to zrobic na zwyklym recznym podnosniku poniewaz nie dysponuje kanalem niestety. A i mniemam ze na wylaczonym silniku tylko zawieszenie powinno byc w normalnej pozycji??
Dzieki za porade.
Pozdrawiam.
P.S To zdjecie nie jest z mojego samochodu.
Pozdrawiam serdecznie.
Robert

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Re: [MKI]Problem z zawieszeniem.
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 26, 2008, 02:42:39 »
Rozumie, ze nadal walczysz z opadajacym tylem i chcesz stwierdzic ktory silownik przepuszcza. Jezeli tak, to mozesz to zrobic tylko na kanale bo auto musi stac na kolach (jak go podniesiesz, nie bedzie cisnienia w ukladzie i nic nie stwierdzisz) Przewod mozesz wyciagnac z gumowego krocca  bez obaw "na sile" Ma on specjalne zgrubienie ktore go blokuje w gumie.