Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK I] Ile i jaki gaz do klimy?  (Przeczytany 14681 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [MK I] Ile i jaki gaz do klimy?
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 15, 2008, 19:48:06 »
Cytuj

Jacek Mitko napisał:
Zrozumiałem, że uzyskanie temp 5 st na wylocie z kratki świadczy o poprawnym działaniu klimatyzacji. Chcę sprawdzić czy w mojej taką temperaturę uzyskam. W jakim trybie klimatyzacja ma pracować?

Ustaw duże obroty wentylatora (może nie max, ale powyżej połowy), temperaturę na minimum (w C5 jest to 16 stopni) i końcówkę termometru włóż między kratki wentylacyjne. Moim zdaniem obieg zamknięty czy otwarty nie powinien mieć znaczenia dla pomiaru.
5 stopni jest OK :-)
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Jacek Mitko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 95
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2,0 HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK I] Ile i jaki gaz do klimy?
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 15, 2008, 19:58:35 »
Jasne, dzięki.

Offline Piotr Kuchar

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 214
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Break 2.2 HDI 2002r
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK I] Ile i jaki gaz do klimy?
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 15, 2008, 21:31:01 »
Jeśli zamkniesz obieg to klima będzie schładzała cały czas powietrze, które jest zamknięte w kabinie, teoretycznie będzie sie rzadziej włączała sprężarka i będzie bardziej wydajne chłodzenie, bo Klima nie schładza gorącego powietrza dostającego się z zewnątrz.

Im więcej gazu (oczywiście w granicach normy) tym rzadziej załącz się sprężarka, czyli mniejsze zużycie paliwa.

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [MK I] Ile i jaki gaz do klimy?
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 15, 2008, 21:55:52 »
Cytuj

Piotr Kuchar napisał:
Jeśli zamkniesz obieg........... Klima nie schładza gorącego powietrza dostającego się z zewnątrz.

Masz rację, ale klima dąży do uzyskania temp ustawionej na wyświetlaczu. Przy obiegu zamkniętym szybciej schłodzi wnętrze niż przy otwartym ponieważ nie ma "dostawy" świeżego powietrza z zewnątrz. Ale ustawić możemy najmniej 16 st i niżej się nie da, więc moim zdaniem gdy klima wydmuchuje 5 st to jest to w stanie zrobić niezależnie, czy obieg jest otwarty czy zamknięty. Zmieni się tylko czas uzyskania temp we wnętrzu.
Albo jeszcze inaczej: rozpatrzmy 2 wersje:
1. w aucie 30 st, ustawiamy klime 16 st. W tym trybie z kratek będzie lecieć maksymalnie zimne powietrze jakie jest w stanie wytworzyć klima by jak najszybciej schłodzić wnętrze.
2. w aucie 16 st, ustawiamy klimę taż na 16st. Powietrze leci lekko chłodne, aby utrzymać tylko poziom temperatury, a klima nie pracuje z pełną wydajnością.
Dlatego pomiaru temp powietrza w kratkach powinno się dokonywac w sytuacji nr 1.
Jeśli gdzieś popełniłem błąd w toku myślenia, to jestem otwarty na dyskusję :-)

Cytuj

Piotr Kuchar napisał:
Im więcej gazu (oczywiście w granicach normy) tym rzadziej załącz się sprężarka, czyli mniejsze zużycie paliwa.

Wg mojego stanu wiedzy, gdy mamy ustawione "auto" w klimie to sprężarka pracuje cały czas z wyjątkiem warunków zimowych.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Piotr Kuchar

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 214
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Break 2.2 HDI 2002r
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK I] Ile i jaki gaz do klimy?
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 16, 2008, 18:54:35 »
Cytuj

Andrzej Walczyński napisał:
Cytuj

Piotr Kuchar napisał:
Jeśli zamkniesz obieg........... Klima nie schładza gorącego powietrza dostającego się z zewnątrz.

Masz rację, ale klima dąży do uzyskania temp ustawionej na wyświetlaczu. Przy obiegu zamkniętym szybciej schłodzi wnętrze niż przy otwartym ponieważ nie ma "dostawy" świeżego powietrza z zewnątrz. Ale ustawić możemy najmniej 16 st i niżej się nie da, więc moim zdaniem gdy klima wydmuchuje 5 st to jest to w stanie zrobić niezależnie, czy obieg jest otwarty czy zamknięty. Zmieni się tylko czas uzyskania temp we wnętrzu.
Albo jeszcze inaczej: rozpatrzmy 2 wersje:
1. w aucie 30 st, ustawiamy klime 16 st. W tym trybie z kratek będzie lecieć maksymalnie zimne powietrze jakie jest w stanie wytworzyć klima by jak najszybciej schłodzić wnętrze.
2. w aucie 16 st, ustawiamy klimę taż na 16st. Powietrze leci lekko chłodne, aby utrzymać tylko poziom temperatury, a klima nie pracuje z pełną wydajnością.
Dlatego pomiaru temp powietrza w kratkach powinno się dokonywac w sytuacji nr 1.
Jeśli gdzieś popełniłem błąd w toku myślenia, to jestem otwarty na dyskusję :-)



Cytuj

Piotr Kuchar napisał:
Im więcej gazu (oczywiście w granicach normy) tym rzadziej załącz się sprężarka, czyli mniejsze zużycie paliwa.

Wg mojego stanu wiedzy, gdy mamy ustawione "auto" w klimie to sprężarka pracuje cały czas z wyjątkiem warunków zimowych.



Jasne jest dla mnie, że 5*C na wylocie będzie w pierwszej fazie chłodzenia (obieg zamknięty), bo gdy komputer odczyta, że w kabinie została osiągnięta żądana temp. to wyłączy sprężarkę lub
(też jest to możliwe) nie wyłączy sprężarki a zacznie jednocześnie grzać by powietrze wylatujące z kratek miało żądaną temp

To czujnik na parowniku uruchamia sprężarkę, (jeśli ciśnienie jest za małe) lub ją wyłącza, (jeśli ciś. jest za durzę)