Piotr Kuchar napisał:
Jeśli zamkniesz obieg........... Klima nie schładza gorącego powietrza dostającego się z zewnątrz.
Masz rację, ale klima dąży do uzyskania temp ustawionej na wyświetlaczu. Przy obiegu zamkniętym szybciej schłodzi wnętrze niż przy otwartym ponieważ nie ma "dostawy" świeżego powietrza z zewnątrz. Ale ustawić możemy najmniej 16 st i niżej się nie da, więc moim zdaniem gdy klima wydmuchuje 5 st to jest to w stanie zrobić niezależnie, czy obieg jest otwarty czy zamknięty. Zmieni się tylko czas uzyskania temp we wnętrzu.
Albo jeszcze inaczej: rozpatrzmy 2 wersje:
1. w aucie 30 st, ustawiamy klime 16 st. W tym trybie z kratek będzie lecieć maksymalnie zimne powietrze jakie jest w stanie wytworzyć klima by jak najszybciej schłodzić wnętrze.
2. w aucie 16 st, ustawiamy klimę taż na 16st. Powietrze leci lekko chłodne, aby utrzymać tylko poziom temperatury, a klima nie pracuje z pełną wydajnością.
Dlatego pomiaru temp powietrza w kratkach powinno się dokonywac w sytuacji nr 1.
Jeśli gdzieś popełniłem błąd w toku myślenia, to jestem otwarty na dyskusję :-)
Piotr Kuchar napisał:
Im więcej gazu (oczywiście w granicach normy) tym rzadziej załącz się sprężarka, czyli mniejsze zużycie paliwa.
Wg mojego stanu wiedzy, gdy mamy ustawione "auto" w klimie to sprężarka pracuje cały czas z wyjątkiem warunków zimowych.