Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Niedziałająca klimatyzacja - wszystkie problemy techniczne dotyczące klimatyzacji  (Przeczytany 227926 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Kujawa

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 438
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara picasso 1.6 NFV 95KM 2002r,Citroen xsara picasso 1.6.16v 2006r Citroen C4 LC1 1.6 16v NFU TU5JP 2007r
  • Zainteresowania: Wszystko po troszku.
  • Miejscowość: Bydgoszcz
witam problem oczywiście z klimą a wiec od początku padł mi wentylator nawiewu po wymianie na nowy i odpaleniu klima chodzila jak szalona może przez jeden dzien a teraz jest objaw taki że wentylator chodzi bez problemu ale nie ma tego kliknięcia sprężarki i wieje raz ciepłym raz lekko chłodnym powietrzem nawet przy nastawieni klimatronica na 14 stopni, chciałem nabić klime ale Pan w serwisie powiedział żeby się z tym wstrzymać i sprawdzić szczelnosć po przy wymianie wentylatora nawiewu ktoś przy montażu mógł zrobić gdzieś mikro dziurkę przez która uleciał gaz, wcześniej miałem przed wymianą wentylatora że pierwszy raz nie włączył mi się wentylator chłodnicy fakt że było bardzo goraco i jazda po mieście ale wcześniej nie był takiego problemu czy moze to byc jakoś ze soba powiążane ogólnie sprawa wygląda tak nawie chodzi, sprężarka się nie załancza a z nawiewu przy nawet ustawionych 14 stopniach lekko ciepłe powietrze
jakby się komus chiało odpisać to dzieki.
Na początek to ty zmień fachmana od klimatyzacji.Co za cymbał każe tobie sprawdzić szczelność przed nabiciem klimy skoro powinien zrobić to on zanim wezmie się za nabijanie klimy,podnieś maskę włącz klimę i zobacz czy kompresor klimy zaczyna się kręcić ale nie sama rolka po której lata pasek tylko całość,jeśli nie kręci to zdejmij kapturek z zaworka na rurce klimy i wduś na chwilę tak jak wentyl w kole i zobacz czy jest czynnik.
Był  Citroen zx 1.4 1993r,Peugeot 306 1.4 1995r,Citroen zx 1.4 1997r break Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg

Jest Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg 2002r
Citroen C4 LC1 1.6 16v bp/lpg 2007r
Citroen xsara picasso 1.6 16v 2006r bp/lpg

Offline robert alechandrowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 402
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 hdi 2006r
  • Zainteresowania: motoryzacja modelarstwo F1C
  • Miejscowość: warszawa
Troszkę odgrzeje temat
 Mam problem z klimą, nie załącza sprężarki ani wiatraków.
 Czynnik nabity,czujnik ciśnienia wymieniony
 Miałem też uszkodzone opornice i wentylator nie miał wolnych obrotów, wymienione oba( mam wersję z dwoma)
 klimatronik wyświetla załączenie klimy a ona ani rusz sprawdziłem bezpieczniki F40 Ok, D Ok.
 i dalej zonk powinienem sprawdzić bezpiecznik  F36 ale u mnie go nie ma nawet nie ma w tym miejscu przewodów
 Nadmienię tylko ze sprężarka na krótko działa i chłodzi po kilku obrotach.
 Czy ktoś ma jakieś pomysły bo ja już zgłupiałem  Crying or Very sad

Offline Piotr Kusyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 81
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C4 GP 2.0HDI 138KM 2009r., Ford Fiesta 1,4 100KM 2011 było Peugeot 206 1,4 2003r., XSARA PICASSO 2.0HDI Comfort 2002r., Matiz jakiś tam
  • Zainteresowania: rowerek :)
  • Miejscowość: Puławy
a może termostat? temp poniżej 3 stopni nie pozwoli wystartować sprężarki, może termostat lub zonk na przewodach
kusol

Offline robert alechandrowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 402
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 hdi 2006r
  • Zainteresowania: motoryzacja modelarstwo F1C
  • Miejscowość: warszawa
Po podpięciu LEXII wyszło brak komunikacji panelu z BSI
Reszta testów pomyślnie, podejrzewam wiązkę elektryczną  dziś pada to sobie odpuszczę ( brak garażu )
Ale jak tylko pogoda pozwoli to się biorę a o efektach poinformuję.

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Pytanie odnośnie klimy (automatyczna).


Chłodzi pięknie, wszystko działa, tylko przy bardzo wolnej jeździe i na postoju wentylator włącza mi się dosłownie co 15 sekund na 3 sekundy, wyłącza się i za około 15 sekund znowu. Wiem, że przy wolnej jeździe i na postoju pęd powietrza jest na chłodnicy znikomy, ale nie za często się ten wentylator włącza?


Poza tym wszystko cacy. Chłodzi tak, że przy 25 stopniach na zewnątrz mógłbym marznąć w kabinie.
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
10A bezpiecznik w bsi sprawdziles? Ten co jest wspolny dla sprzegla klimy i tylnej wycieraczki.

Offline Leszek Lampart

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 662
  • Skąd: Rudna Mała
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picaso SX 1,6 16V 12.2005
  • Zainteresowania: sport, motoryzacja
  • Miejscowość: Rudna Mała
Pytanie odnośnie klimy (automatyczna).


Chłodzi pięknie, wszystko działa, tylko przy bardzo wolnej jeździe i na postoju wentylator włącza mi się dosłownie co 15 sekund na 3 sekundy, wyłącza się i za około 15 sekund znowu. Wiem, że przy wolnej jeździe i na postoju pęd powietrza jest na chłodnicy znikomy, ale nie za często się ten wentylator włącza?


Poza tym wszystko cacy. Chłodzi tak, że przy 25 stopniach na zewnątrz mógłbym marznąć w kabinie.
Według mnie jest Ok tylko sprawdź jedną rzecz. Piszesz że na chwilę na postoju włącza się wentylator chłodnicy. Prawdopodobnie włącza Ci sie drugi bieg i wtedy go słyszysz a cały czas pracuje wentylator na pierwszym biegu. Sprawdź to i odpisz .
Pozdrawiam! :-)  ;-)

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka

Według mnie jest Ok tylko sprawdź jedną rzecz. Piszesz że na chwilę na postoju włącza się wentylator chłodnicy. Prawdopodobnie włącza Ci sie drugi bieg i wtedy go słyszysz a cały czas pracuje wentylator na pierwszym biegu. Sprawdź to i odpisz .


Sprawdziłem teraz na zimnym silniku (samochód stoi od rana w słońcu). Około 1 minutę od odpalenia włączył się wentylator, poprawcował 3-4 sekundy i się wyłączył. Liczyłem i za około 15 sekund ponownie się włączył i po 3-4 sekundach wyłączył ponownie do pełnego zatrzymania. Pracuje tylko na jednym biegu. Wydaje mi się, że na drugim, bo podczas pracy bardzo go słychać również z kabiny.

Czy on ma jakąś opornicę? Jeśli tak to gdzie? Może pierwszy bieg jest przepalony.

Edit: dobra, chyba je widzę. Dwie wtyczki na lewo od wentylatora w jego obudowie patrząc od przodu samochodu. Jedna to pewnie zasilanie, a druga - opornica. Dobrze mówię? I coś czuję, że bez zdejmowania zderzaka się nie obejdzie.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 29, 2017, 14:20:38 wysłana przez Michał Majewski »
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline robert alechandrowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 402
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 hdi 2006r
  • Zainteresowania: motoryzacja modelarstwo F1C
  • Miejscowość: warszawa
Sprawdź opornice na chłodnicy ta spirala się nagrzewa i jak nie ma styku rozłącza
pewnie utraciła styk  >:( niestety trzeba zdemontować zderzak
możesz sprawdzić na krótko mostkując skrajne styki  wtedy załączy na wysokich obrotach ale nie powinien wyłączyć.
niektóre modele miały  dwie opornice jasno szarą i czarną a inne tylko jedną czarną koszt opornic to średnio 50 zł sztuka
powinno wszystko zadziałać 

Offline krzysztof dziuba

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Skąd: gliwice
  • Miejscowość: gliwice
poszukuje pomocy
mam dziwny objaw klimatyzacja chłodzi tylko po lewej stronie (także ze środkowych nawiewów)
ogrzewanie i tryb eco działa poprawnie po każdej stronie, obojętnie czy włączę ręcznie szyba, środek, nogi
przy chlodzeniu AC zimne powietrze leci tylko z lewej strony, z prawej jakby w trybie eco (powietrze z zewnątrz)
wszystkie silniczki klap wewnątrz nawiewów chodzą prawidłowo, ręcznie poruszając tymi klapami też jest ok

czy XP I z 2003 roku, klimatronik ma rozdzielne komory nawiewów na lewą i prawą stronę (tak jakby przygotowane pod 2 strefy)

czy taki objaw może być przy małej ilości czynnika w klimatyzacji

znalkazłem opisy z C4 ale tam są dwie strefy i psują sie plastki ze sterowania klap

podejrzewam uszkodzenie mechaniczne klap wewnątrz, ale musiałby być dwa kanały

jeździ nim żona i bułosłychać dziwne chrobotanie przy zmianach nawiewów z klimatronika

moim zdaniem bardziej też słychać rozporężanie i szum w inst. klimatyzaora, jakby w skraplaczu

pzdr

Offline Sebastian Stas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C4 Picasso 1.6HDI 2006r.
  • Miejscowość: Wrocław
Witam wszystkich, szukam pomocy w uruchomieniu klimatyzacji. Kupiłem Xsarę Picasso po przygodzie, nie było w niej skraplacza ani przewodów niskiego wysokiego ciśnienia aż do ściany grodziowej. Dokupiłem wszystko i założyłem chciałem na krótko sprawdzić czy zadziała ale niestety po złączeniu pinu 1z3 przy presostat-cie załącza się przekaźnik wentylatora chłodnicy ale wiatrak się niekręci, po złączeniu pinu 1z4 też nie daje napięcia na sprężarkę sprawdziłem wszystkie przewody dochodzące do modułu BSI wszystko jest ok. Czujniki w kabinie też są sprawne sprawdzałem miernikiem zmieniają oporność po podgrzaniu. Lexia pokazuje błąd czujnika parownika choć czujnik działa prawidłowo. Wiatrak chłodnicy też na teście działa pierwszy i drugi bieg. Przekaźniki w środku BSI też działają. Proszę o pomoc, jakieś sugestie.

Offline Leszek Lampart

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 662
  • Skąd: Rudna Mała
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picaso SX 1,6 16V 12.2005
  • Zainteresowania: sport, motoryzacja
  • Miejscowość: Rudna Mała
Pierwsza rzecz to musi być czynnik w układzie - ale z tego co czytam to tak jest.
Drugi etap to załączenie sprężarki. Dopiero jak załączy się sprężarka i powstanie ciśnienie w układzie wysterowany zostaje wentylator.
Pozdrawiam! :-)  ;-)

Offline Sebastian Stas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C4 Picasso 1.6HDI 2006r.
  • Miejscowość: Wrocław
Robiąc mostek na wtyczce presostat-u 1 z 4 powinna załączyć się sprężarka niezależnie od ciśnienia a niestety tak nie jest.Mam jeszcze jeden błąd, uszkodzony czujnik parownika, sam czujnik jest sprawny zmienia oporność po nagrzaniu był też podmieniany na inny, kable do bsi mają przejście.W załączniku załączam schemat z opisem jak udało mi się przetłumaczyć może ktoś pomoże albo komuś się przyda.

Offline robert alechandrowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 402
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 hdi 2006r
  • Zainteresowania: motoryzacja modelarstwo F1C
  • Miejscowość: warszawa
Dzięki Seba długo szukałem a tu taka niespodzianka  :)
Przyda się na pewno  :)

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Wszystkie bezpieczniki są sprawne?

Offline Sebastian Stas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C4 Picasso 1.6HDI 2006r.
  • Miejscowość: Wrocław
Tak, na presostat-cie jest 12V i obwód sprężarki zabezpieczony bezpiecznikiem D tez jest sprawny.

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Podawałeś napięcie bezpośrednio na cewkę sprzęgła? załącza się i chłodzi ? Może cewka nie ma przejścia?

Offline Sebastian Stas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C4 Picasso 1.6HDI 2006r.
  • Miejscowość: Wrocław
Tak, cewka działa normalnie po podaniu zasilania z aku ale nie mam czynnika w układzie.
Chciałem na krótko przy presostat-cie sprawdzić czy poda napięcie na sprężarkę i niestety nie daje.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 22, 2017, 14:05:35 wysłana przez Sebastian Stas »

Offline Sebastian Stas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C4 Picasso 1.6HDI 2006r.
  • Miejscowość: Wrocław
Błędy jakie pokazuje.

Offline Sebastian Stas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C4 Picasso 1.6HDI 2006r.
  • Miejscowość: Wrocław
Aktualizuje informacje, klimatyzacja nabita ale niestety dalej się nie załącza.
Po podaniu zasilania na kompresor zaczyna chłodzić.
Nie wiem czy ma to jakiś wpływ na zabezpieczenie klimatyzacji ale grzebiąc dzisiaj odkręciłem puszkę z przekaźnikami wentylatora, są tam trzy przekaźniki pierwszy od lewej strony po złączeniu na krótko włącza wentylator na max-a , trzeci przekaźnik załącza wolny bieg wentylatora a drugi przekaźnik (środkowy) jest sterowany z presostat-u z trzeciego pinu i po złączeniu na krótko nic się nie dzieje, na styku 30 nie ma napięcia jest tylko masa, styk 87 idzie do szarej opornicy wentylatora. [/size]Czy tak powinno być ???

Offline robert alechandrowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 402
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 hdi 2006r
  • Zainteresowania: motoryzacja modelarstwo F1C
  • Miejscowość: warszawa
Seba mam taki sam problem jak ty szukam wszędzie podpowiedzi i kręcę się w kółko  :(
Znalazłem na jednym z forów taką podpowiedź
Cytuj
  winowajcą okazał się przewód 8060 który był zwarty do masy. Jeśli ktoś kiedyś by potrzebował to Przewód wymieniony wyżej tzn. + z kostki sprężarki idzie przez skrzynkę bezpieczników w komorze silnika do BSI w kabinie do kostki VE pin 13.
Możliwe że i u mnie tak jest ale narazie nie mam czasu żeby to sprawdzić  :(
Jeśli chodzi o te trzy przekaźniki to dają one napięcie na wentylator chłodnicy, albo bezpośrednio,
albo przez opornice u ciebie są dwie opornice wiec najpierw napięcie idzie z przekaźnika na pierwszą opornice a dopiero później
na drugą z drugiego przekaźnika więc do tego momentu nie ma na nim prądu.
Przy okazji sprawdz sobie te opornice bo u mnie obie były dead . 

Offline Leszek Lampart

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 662
  • Skąd: Rudna Mała
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picaso SX 1,6 16V 12.2005
  • Zainteresowania: sport, motoryzacja
  • Miejscowość: Rudna Mała
Panowie współczuje Wam bo jest ciepło ;) a klimy nie chodzą.
Przy swoich poszukiwaniach weźcie jedno pod uwagę. Po włączeniu klimatyzacji najpierw musi się załączyć kompresor. Kompresor wytwarza ciśnienie w układzie i wtedy musi się załączyć wentylator na chłodnicy. Tak więc niesprawny wentylator nie ma bezpośredniego wpływu na załączenie się sprężarki. Jeśli wentylator nie działa to klima może działać ale podczas jazdy. Na postoju rośnie ciśnienie i sprężarka zostaje wyłączona. Tak więc najpierw trzeba szukać przyczyny braku wysterowania sprężarki.
Pozdrawiam! :-)  ;-)

Offline Sebastian Stas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C4 Picasso 1.6HDI 2006r.
  • Miejscowość: Wrocław
Robert, dzięki za podpowiedz, rzeczywiście jest tak że po załączeniu pierwszego biegu wentylatora pojawia się napięcie na drugim przekaźniku od drugiego biegu.
Jeżeli chodzi o opornice to szara odpowiada za drugi bieg wentylatora i po oczyszczeniu styków działa jak należy.
A jeżeli chodzi o cytat to autor się pomylił i napisał 8060 zamiast 8068, nie ma takiego przewodu o nr.8060 jest 8068 idzie on do modułu bsi zielonej wtyczki 16 pin (złącze PP) pin13
Nie mam pojęcia do czego się tu jeszcze doczepić, w załączniku zrzut z lexii może ktoś coś podpowie.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 03, 2017, 07:58:16 wysłana przez Sebastian Stas »

Offline Sebastian Stas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C4 Picasso 1.6HDI 2006r.
  • Miejscowość: Wrocław

Problemem czujnika parownika był moduł BSI, po wymianie i kodowaniu czujnik parownika działa normalnie ale klimatyzacja dalej nie chcę się załączyć.
Proszę podpowiedzcie co jeszcze mogę sprawdzić.

Offline robert alechandrowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 402
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 hdi 2006r
  • Zainteresowania: motoryzacja modelarstwo F1C
  • Miejscowość: warszawa
to znaczy że miałeś uszkodzone BSI ?
ja mam dokładnie takie same objawy jak ty
tylko ze w lexi zmienia mi co sekundę z 1 na 0... 1... 0...  itd.