Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 X7 1.8 125 KM - uszkodzona / zablokowana stacyjka + kierownica  (Przeczytany 1496 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Witam,
Jak w temacie - Citroen C5 X7 1.8 125 KM chyba 2010 rok. Samochód zaparkowany pod sklepem bez problemu. Po powrocie jest problem - nie da się przekręcić kluczyka w stacyjce. Ani tym z pilotem ani tym zapasowym zwykłym. Kierownica też jest zablokowana, koła są lekko skręcone. Nic nie da się zrobić - można chyba tylko złamać kluczyk - wchodzi do stacyjki tak dziwnie jakby bez oporu / nie słychać / nie czuć ruchu zapadek. Zdemontowałem osłonę kolumny kierownicy, transponder ale mam jeszcze problem z samą stacyjką - jest gdzieś śruba, której nie mogę zlokalizować. Pytania:1. Czy demontaż stacyjki spowoduje odpuszczenie blokady kierownicy aby wrócić samochodem do domu? Jeżeli nie, to jak postępować aby samochód przemieścić pod dom?
2. Jaki jest tryb postępowania w celu wymiany uszkodzonej stacyjki i wszystkich innych gratów? Kupuję cały nowy zestaw pasujący do tego modelu (stacyjka + klucz z pilotem + klucz zapasowy bez pilota + wkładka drzwi + wkładka wlewu paliwa), wszystko montuję i programuję Diagboxem czy całość wymaga jeszcze czegoś innego i / lub nie zrobię tego diagboxem?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 069
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 X7 1.8 125 KM - uszkodzona / zablokowana stacyjka + kierownica
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 17, 2024, 06:44:21 »
Stacyjka jest przykręcana dwoma śrubami które mają zrywalne główki. Trzeba te śruby rozwiercić. Po zdjęciu stacyjki blokada kierownicy puszcza. Na stacyjce jest nakładka czytająca transponder klucza. Wystarczy klucz przy niej złapać opaską zaciskową. Czytnik podłączony jest dwoma przewodami. Do samej stacyjki od spodu dochodzą jeszcze trzy przewody. Połączenie dwóch z nich uruchamia zapłon, trzeci to rozrusznik.

 Jak nie zniszczysz stacyjki to taniej jest wziąć specjalistę od zamków/dorabiania kluczy. Naprawi Ci to i będzie po problemie. Rwać wszystko z auta to nic przyjemnego i kupa roboty.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: C5 X7 1.8 125 KM - uszkodzona / zablokowana stacyjka + kierownica
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 17, 2024, 12:08:10 »
Wszystko mam zdemontowane oprócz samej stacyjki - wczoraj nie mogłem namierzyć tej śruby od dołu ale już mniej więcej wiem gdzie jej szukać. Gorzej z tym bolcem od góry, który nie schowa się bo kluczyka nie da się przekręcić... Jego też jakoś trzeba rozwiercić zapewne...

Niestety u mnie na wiosce nie ma nikogo kto takie rzeczy robi - ani ci, co dorabiają rzekomo kluczyki do samochodów, ani warsztaty... Trzeba sobie radzić samemu.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 069
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 X7 1.8 125 KM - uszkodzona / zablokowana stacyjka + kierownica
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 17, 2024, 13:53:37 »
Jak odkręcisz - wyjmiesz śruby to ten "bolec" nie powinien być problemem z tego co pamiętam.
Słabo chyba szukasz fachowców. Nawet w takiej "dziurze" jak Sokołów bez problemu pan przyjedzie i sobie z tym poradzi. Nie wierzę że u Ciebie nie ma nigdzie takich "asów" W dodatku za naprawę stacyjki do Corsy dałem z 300zł.  ;) Nawet jak by teraz powiedział 500zł też bym to zrobił. Dużo mniej zabawy jak z przekładaniem wszystkiego w aucie, dodatkowy + bo po VIN dalej wszystko się zgadza.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: C5 X7 1.8 125 KM - uszkodzona / zablokowana stacyjka + kierownica
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 17, 2024, 20:57:33 »
No niestety u nas wszyscy obdzwonieni i nikt nie podejmuje się czegoś takiego...
Ruszając kierownicą i kluczykiem w jakiś sposób kluczyk przekręcił się a kierownica odblokowała się - samochód jest już pod domem. Coś jednak jest nie tak ze stacyjką ponieważ oba kluczyki haczą jak się delikatnie wkłada i próbuje obracać. Tak czy siak stacyjka i wkładki do wymiany.

Offline Arkadiusz Lipiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 234
  • Posiadany samochód: citroen C6 2010 ,citroen c4 1,6bluehdi
  • Zainteresowania: elektronika
  • Miejscowość: Żyrardów
Odp: C5 X7 1.8 125 KM - uszkodzona / zablokowana stacyjka + kierownica
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 18, 2024, 21:51:31 »
Wymień stacyjkę przełóż groty i będzie ok

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 130
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 1.8 125 KM - uszkodzona / zablokowana stacyjka + kierownica
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 18, 2024, 22:01:31 »
A jak padnie aku to nie otworzy drzwi. Zamek klamki/ek też do wymiany.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: C5 X7 1.8 125 KM - uszkodzona / zablokowana stacyjka + kierownica
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 19, 2024, 09:29:08 »
Tak, tak. Czeka nas zabawa w demontaż i montaż całego nowego zestawu.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 130
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 1.8 125 KM - uszkodzona / zablokowana stacyjka + kierownica
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 19, 2024, 10:25:47 »
Zamki klamek to 5 minut roboty.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie