Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK II => Wątek zaczęty przez: wowo13 w Kwiecień 12, 2016, 11:31:53
-
Mimo, że już 2 razy kupowałem kierownice kierujące powietrze do chłodzenia przednich hamulców, znów zgubiłem jedną i to lewą, która jak wnoszę po forum jest niedostępna w ASO. Jest to skandal, ale też jakość tego wspornika/uchwytu woła o pomstę do nieba. Wspornik zwyczajnie pęka vo około 15 000 km. A bez tego chłodzenia tarcze się momentalnie gną (u mnie jedno-dwa autostradowe hamowania).
Czy jest na forum ktoś, kto mógłby wyprodukować takie uchwyty dla klubu z lepszej blachy? Ewentualnie znalazł źródło tych części oryginalnych (wtedy poproszę od razu 2 komplety).
Wiem, że nie tylko ja poluję na to, wielu właścicieli mk2 nawet nie wie że takie chłodzenie ten samochód miał.
-
To co ty za tarcze u licha kupujesz? HART? Ja mam ATE i zrobione na nich ok 40 tysi i nic się nie dzieje. Mam tylko uchwyty kierownic brak!
-
ATE :-)
-
Bo Grand Picasso często lata autostradami .2 macha i hamuje przed tirem zbijając 140 kmh na 300 metrach :-)
-
Ale ja nie narzekam na ATE, ani nawet na chłodzenie hamulców C5, bo dawało radę, gdy były kierownice powietrza na zaciski. Bez nich jednak jest źle.
Czy masz namiar na tę część?
Po to założyłem ten wątek, a nie po to by mnie przekonywać, że inżynierowie niepotrzebnie zaprojektowali te części bo Tobie są w C5 biturbo niepotrzebne.
-
Wojtek jakiej wielkości są tarcze w biturbo w drugiej budzie?
Myślę że takie mocowanie dorobi ci pierwszy lepszy blacharz albo ktokolwiek kto ma do czynienia z metalem
-
To są te same tarcze, co w zwykłych c5 mk2, ale nie o tarcze chodzi a o ich chłodzenie. 2 razy wykończyłem hamulce przez brak tych wsporników - urywają się od wibracji/temperatury.
Coś takiego mogę zaprojektować w jeden wieczór w programie 3D i module sheetmetal, ale niestety za puszczenie takiej prywaty do produkcji, by mnie zwolniono :-/ To samo z 3D printerem :-/
-
No to już wiadomo dla czego padają, za mocny silnik do takich małych hamulców. Jak miałem stare C5 z RHR to wiele razy miałem wrażenie że hamulce są za słabe. W C5 X7 z tym silnikiem hamulce maja 330mm średnicy, dla porównania 2.7 u 3.0 V6 HDI miały 340mm a zwykle silniki coś koło 290mm
-
To są te same tarcze, co w zwykłych c5 mk2, ale nie o tarcze chodzi a o ich chłodzenie. 2 razy wykończyłem hamulce przez brak tych wsporników - urywają się od wibracji/temperatury.
Coś takiego mogę zaprojektować w jeden wieczór w programie 3D i module sheetmetal, ale niestety za puszczenie takiej prywaty do produkcji, by mnie zwolniono :-/ To samo z 3D printerem :-/
Piszesz w zwyklych C5 MkII. Ale zwykle C5 MkIi mialo dwa rodzaje tarcz: 266 mm i 288 mm. Daj vin to Ci powiem jakie masz. Jestes pewiem ze masz sprawne tylne hamulce? Jestes pewien ze masz zalozone wlasciwe tarcze, takie jak powinny byc wg vin? Jakie stosujesz klocki? Gdzie je zwykle kupujesz? Zreszta tarcze tez. A co do mk3, to rzeczywiscie dali tam potezne hamulce, ktorych brakowalo w mk1 i 2, ale i auto jest nawet kilkaset kg ciezsze.
-
To są te same tarcze, co w zwykłych c5 mk2, ale nie o tarcze chodzi a o ich chłodzenie. 2 razy wykończyłem hamulce przez brak tych wsporników - urywają się od wibracji/temperatury.
Coś takiego mogę zaprojektować w jeden wieczór w programie 3D i module sheetmetal, ale niestety za puszczenie takiej prywaty do produkcji, by mnie zwolniono :-/ To samo z 3D printerem :-/
Przepraszam,że się wcinam w temat.
Często właścicielowi wydaję się ,że ma sprawne tylne hamulce,albo je olewa.
Bo po co sprawdzać czy aby na pewno obydwa tłoczki w zacisku hamują ;D
Osobiście do dziś posiadałem tylne hamulce w których po jednym z tłoczków słabo albo wcale nie pracowały.
Najdziwniejsze jest to ,że całkiem nie dawno byłem na przeglądzie technicznym :'( i wszystko niby ok.
Moim zdaniem jeśli tył słabiej hamuje przegrzewają się tarcze z przodu !!!
-
A można poprosić o zdjęcie tych kierownic powietrza. Jak pogodnie swojego to czuć ze tarcze nie nadążają stygnac
-
Gdy pisałem, że mój samochód ma hamulce jak zwykłe mk2, chodziło mi oczywiście o mocniejsze HDI 2.0, jak i 2.2 HDI turbo
Mój VIN to
VF7RC4HTH76788306
Swoją drogą mój samochód jest skonfigurowany do maksymalnego przyśpieszania - z pełnym bakiem waży 1600 kg (badanie techniczne, dodałem pomiar przedniej i tylnej osi), nie mam żadnej elektryki, poza tą szyb, wycieraczki tylnej szyby, lepszego audio, podwójnych bocznych szyb, skóry, nie było nawet mp3 (to radio przełożyłem sam).
Więc hamulce 288 mm dają radę, jeśli są chłodzone, bo jeśli nie to na autostradzie wystarczy wyskoczyć zza zawalidrogi, znów wyskoczy ktoś na lewy pas i tarcze zaczynają się giąć. Z chłodzniem problem nie występował. Przy 35 stopniach w cieniu dojechałem załadowanym c5 z Warszawy do Gdańska od drzwi do drzwi w 3 h 10 minut (a był mały 20 minutowy korek w Gdańsku). Z powrotem taki sam czas i podobne temperatury. Jak łatwo się domyślić sporo hamowań zaliczyłem i hamulcom nie było nic.
Hamulce ATE, klocki obecnie Textar, wcześniej coś dobrego, ale nie chce mi się szukać.
Zdjęcie mogę wrzucić dopiero za miesiąc (service.citroen.com przestał mi działać), wtedy będę na kanale znów (będę robił te hamulce, a przy okazji magiel i fap).
-
Najdziwniejsze jest to ,że całkiem nie dawno byłem na przeglądzie technicznym :'( i wszystko niby ok.
Moim zdaniem jeśli tył słabiej hamuje przegrzewają się tarcze z przodu !!!
Ja na przeglądzie byłem w sobotę i było ok, ale poproszę mechanika by na to rzucił okiem. Tarcze i klocki z tyłu wymieniłem od razu po zakupie, wydają się być dobrze zużyte (tzn widać że pracują zarówno tarcza jak i klocki).
-
Niestety ale hamulce w MkI i MkII są za słabe do wersji z cięższymi silnikami. W normalnym ruchu ulicznym czy prędkościach w granicy 120 km/h tego nie czuć. Ale juz przy 140 czasami na autostradzie po kilku hamowaniach do tirów zaczyna brakować hamulca po rozgrzaniu go.
I mówię o aucie ze sprawnymi zaciskami i kompletem hamulców Ferodo, Brembo na nowym płynie.
Dlatego w poliftowych z mocniejszymi silnikami montowali te kierownice powietrza, które z opisów, na autostradach przy większych prędkościach świetnie się sprawdzają.
Jeśli ktoś od czasu do czasu jeździ spokojnie po autostradach to nie będzie tego pewnie odczuwał tak.
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
-
W piątek udało mi się zamówić to chłodzenie hamulców z lewej strony. To prawa strona jest niedostępna... Wątek zostaje otwarty, ja poproszę mechanika o dospawanie wzmocnienia prawego.
-
Po czym poznajesz że hamulce się "gną"- chodzi o to że się wyginają?
Czy o "płynięcie" przy ostrym hamowaniu?
-
Bicie na kierownicy, u mnie odczuwalne przy hamowaniu z większych prędkości, jazda miejska, do 50 kmh - niewyczuwalne
-
Jakie są numery kierownicy powietrza? Szukam, szukam i nie mogę znaleźć...
-
Odkopię temat...Na przeglądzie technicznym zauważyłem uszkodzenie (połamana) jednej z kierownic powietrza (prawej) chłodzącej tarcze hamulcowe przednie. Niestety na Service Box Citroena nie ma nr takich części. Czy ktoś zna ten numer części? Czy (i gdzie) można to kupić?
-
Pokażcie ten element co chłodzi tarcze, zdjęcie :)
-
Oj przydałoby się to mocno i w 2.0 16V.... Mamy ten problem że za bardzo większych hamulców nie możemy załadować na przód...
-
Pokażcie ten element co chłodzi tarcze, zdjęcie :)
https://sidmotorsport.pl/de/inne/219-kierownice-powietrza.html
-
O dziękuję. To też nie mam tego elementu. :)
-
O dziękuję. To też nie mam tego elementu. :)
Bo to występowało jedynie z V6 pod maską, i możliwe że z 2.2HDi ale tego pewny nie jestem.
-
Pokażcie ten element co chłodzi tarcze, zdjęcie :)
https://sidmotorsport.pl/de/inne/219-kierownice-powietrza.html (https://sidmotorsport.pl/de/inne/219-kierownice-powietrza.html)
Był taki wątek na forum:
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=99498.0 (http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=99498.0)
Znalazłem - pod hasłem "owiewka"... (kto by pomyślał)
W C5 V6 to jest plastik i inaczej montowany - linki (są tam też zdjęcia):
https://salko.pl/inne/61650-owiewka-tarczy-hamulcowej-przedniej-citroen-c5-c5-ii-prawa-oe-citroen.html (https://salko.pl/inne/61650-owiewka-tarczy-hamulcowej-przedniej-citroen-c5-c5-ii-prawa-oe-citroen.html)
https://www.ebay.de/itm/Original-CITROEN-C5-I-C5-II-Bremsscheibe-Luftabweiser-rechts-482731-/273696285597 (https://www.ebay.de/itm/Original-CITROEN-C5-I-C5-II-Bremsscheibe-Luftabweiser-rechts-482731-/273696285597)
http://www.objectif-circuit.com/forum/viewtopic.php?f=18&t=2829&start=45 (http://www.objectif-circuit.com/forum/viewtopic.php?f=18&t=2829&start=45)
Cytat:
"Owiewka tarczy hamulcowej - nieduży plastikowy element hamulców przednich stosowany w Citroen C5 i C5 II w celu wzmocnienia chłodzenia wentylowanych tarcz hamulcowych dodatkowym strumieniem powietrza skierowanym przez takie owiewki bezpośrednio na tarcze hamulcowe. Owiewki montowane są na specjalnych wspornikach wygiętych z blachy. Prawa owiewka numer OE 482731 zawieszona jest za pomocą wspornika nr OE 482811.
UWAGA: już niedostępne - koniec produkcji"
Niestety - nigdzie tego nie ma...
-
O dziękuję. To też nie mam tego elementu. :)
Bo to występowało jedynie z V6 pod maską, i możliwe że z 2.2HDi ale tego pewny nie jestem.
Ja w hdi rhr mam też największe tarcze takie jak w v6 :)
A kto z Was to ma na samochodzie?
-
O dziękuję. To też nie mam tego elementu. :)
Bo to występowało jedynie z V6 pod maską, i możliwe że z 2.2HDi ale tego pewny nie jestem.
Ja w hdi rhr mam też największe tarcze takie jak w v6 :)
A kto z Was to ma na samochodzie?
To raczej V6 ma za małe. ;) Problem taki że zaciski z ręcznym na przód są dość mało spotykane. Zapewne nie opłaciło im się projektować większych.
-
O dziękuję. To też nie mam tego elementu. :)
Bo to występowało jedynie z V6 pod maską, i możliwe że z 2.2HDi ale tego pewny nie jestem.
Ja w hdi rhr mam też największe tarcze takie jak w v6 :)
A kto z Was to ma na samochodzie?
Ja póki co mam kompletne ( mowa o mk1), prawy kpl wymieniałem raz, lewy dwa ( ostatnio podczas przeglądu miałem szczęście i znaleziono dla mnie leżak magazynowy).
To co zaobserwowałem , to niska jakość wspornika, bardzo szybko koroduje i w efekcie się łamie pod naporem powietrza. Wyjściem było by zrobienie kopii z lepszego materiału i o takiej samej wadze. Używane jak ktoś znajdzie, to też pewnie chwilę się ostoją.
-
W Service Box ta część (4827 31) nazywa się "Element układu hamulcowego" :D
-
Ja w mk2 v6 mam takie owiewki. Co prawda prawa jest cala ale lewa w połowie urwana.
Jestem ciekawy czy taki element można wydrukować na drukarce 3D. Zakładam, że tak ale czy będzie odpowiednio wytrzymały? bo jak się urwie to zostanie na drodze...
A czy w x7(mk3) też jest coś takiego zastosowane?
-
Jestem ciekawy czy taki element można wydrukować na drukarce 3D.
Przerost formy.... kawałek blachy dospawanej do istniejącego uchwytu "wystarczy" na wieki....
-
Tez mysle o odpowiednim wyprofilowaniu blachy i zabezpieczeniu i jestem pewien ze na wieki chyba ze sie wygnie i bedzie trzec ale to bedzie znaczyło ze sie nie urwało ;d
-
Rafale, interpunkcja... Proszę o stosowanie.
Kolejne posty w dotychczasowej formie będą leciały do kosza.
-
Tylko, że dospawanie nowej owiewki, jej wzmocnienie chyba na niewiele się zda, ponieważ problem jest w wsporniku i to on jest najsłabszym elementem.
Muszę sprawdzić w moich zapasach, bo mam fabrycznie nowy jeden wspornik i chyba ze dwie lub trzy owiewki.
Teraz pytanie, z góry przepraszam jeżeli jest głupie: czy można zeskanować/ zaprojektować wspornik na stronę przeciwną("odwrócić" w komputerze projekt) mając tylko wzór na jedną stronę? Jeżeli tak, to mógłbym użyczyć swoją część do zrobienia kopii z dobrej jakości materiałów, tak samo możemy skopiować owiewki - tutaj powinno być łatwiej bo powinienem mieć na dwie strony ( na nich powinna być informacja z jakiego plastiku jest zrobiona).
Podsumowując:
Jak ktoś ogarnie kwestie produkcyjne, to mogę podesłać części do skopiowania oraz po "etapie produkcji" mogę także zająć wysyłką do chętnych.
Pozdrawiam
-
Ja kiedys dorwałem te owiewki, to pomyslałem ze je wzmocnię. Pospawałem płaskownika, pomalowałem i zamontowałem. po miesiacu zgubiłem jedno, a zaraz potem drugie. Mysle ze najwiekszy problem to miejsce mpntazu, bo łatwo zachaczyc o kraweznik, lub wieksza koleinę. Potem zacząłem czytac o tych nadmuchach na hamulce, i wyszło ze zamiast nadmuchow lepiej zamontowac bardziej przewiewną felgę, a nie zabudowaną jak w np w mk1.
-
Nawet nie wiedziałem, że taki patent był stosowany w cytrynach. Jak będę miał możliwość to sprawdzę czy u mnie coś takiego występuje. Choć z tego co piszecie to raczej mało prawdopodobne. Ale trzeba by może pomyśleć o czymś takim. Na pewno by nie zaszkodziło.
-
Jak kupiłem C5 to miałem tylko lewą "owiewkę", po niedługim czasie ta też odpadła. Nie bardzo wiedziałem jak tego szukać, a tu taki odkop :)
Chętnie bym kupił, może ktoś podejmuje się zrobienia? ;D
Fakt, że mam 17-stki z C4, które jednak są bardziej przewiewne niż fabryczne z Exclusive, ale na takich zimą też jeżdżę.
-
I ja muszę poważnie o tym pomyśleć.Nie trzeba się specjalnie starać żeby tarcze zmieniły kolor na fioletowy. Chyba już mam krzywe tarcze które zakładałem w maju... Zaczyna mi chodzić po głowie zmiana tarcz z 283 na 288 jednak i to może być za mało.
-
Piotrze 283 na 288 to za dużo nie zyskasz . Lepiej było by coś założyć Peugeota 607 tam bodajze szły 300 i na podwójnych tłoczkach brembo
-
tylko jak rozwiązać wtedy problem hamulca ręcznego
-
No właśnie, z ręcznym będzie kłopot. Pewnie lepiej z C6, tam są chyba 330 mm, ale wtedy inne piasty i felgi na 5 śrub...
-
A czy przypadkiem C6 nie ma ręcznego na tył? Przecież dzieli sporo z C5X7 a tam jest na tył. Wiem doskonale że zmiana z 283 na 288 da mi niewiele, zwiększy się tylko nieco pojemność cieplna w zasadzie.
-
to juz lepiej zakladac od puga 406 brembo. A z tyłu trzeba by wykombinowac najlepiej elektryczny ręczny.
-
to juz lepiej zakladac od puga 406 brembo. A z tyłu trzeba by wykombinowac najlepiej elektryczny ręczny.
Przy tym typie tylnej belki ręczny odpada na tył. To jest bardzo zły pomysł.
-
A może prościej. Ukraść trochę powietrza z przed chłodnicy i puścić je rurą przez nadkole prosto w tarcze? Odpada wtedy kombinowanie z tarczami bo będą chłodzone w trakcie jazdy powietrzem.