Marcin Raczkowski napisał:
Może powinieneś jeszcze raz to przeczytać. Jest napisane przyrost momentu a nie mocy.
Ja o mocy nic nie pisze, samochód przyspiesza lepiej a na to się składa moment a nie moc więc o co ci chodzi.
Mam taką prośbę, nie denerwuj się bez potrzeby i podaj proszę definicje mocy w silniku spalinowym. Jeżeli ją zrozumiesz będziesz wiedział że zmiana momentu powoduje zmianę mocy - i nie mówimy tu bynajmniej o wartościach maksymalnych! Jeżeli chodzi o przyśpieszenie to także proszę o definicje i powiązanie jej z momentem obrotowym a sam zauważysz, że praca potrzebna do nadania masie prędkości wiąże się z mocą.
trzeba pamiętać, że zbyt niska temperatura powietrza powoduje, że paliwo nie odparowuje w pełni
Czy ja napisałem że mam zamontowany domowej roboty intercooler??
Może twoja TEORIA by była słuszna gdybym go miał i powietrze wpadało by z zerową lub mniejszą temperaturą do komory silnika, ale tak przecież nie jest, łapie powietrze które wlatuje zza reflektora i nie jest nagrzewane przez kilometrowy orginalny dopływ do silnika, każdy z nas doświadczył jazdy w gorący dzien na gorącym silniku, czemu samochód jest mułowaty? Czemu w sportach na 1/4mili i innych ludzie wyjmują reflektory i doprowadzają z tamtąd rurą powietrze? chyba to jakiś efekt ma. Nic mnie nie przekonało z tego co napisałeś.Mam to zamontowane półtora roku ,odkąd kupiłem zxa .W zimie odpalał za 1 razem, i jechał tak jak zawsze. Nie próbuje powiedzieć że ten dolot daje 5-10 czy 15KM to jest nie możliwe ale coś mu wigoru napewno doszło, bo to że na orginalnym nie mogłem nissana dogonić a na tym dolocie nissan jest na 2 biegu już o połowe samochodu zamną, to sobie nie wyssałem z palca !!!
Ja nie neguję, że wyprzedasz nissana lecz Twoją tezę tu cytat :
Nie ma co sie dziwić powietrze zanim wpadło do komory spalania musiało się niezle nagrzać przelatując taki kawał drogi w rozgrzanej rurze. A co za tym idzie gorące powietrze, gorsze spalanie mieszanki.
Delikatnie pisząc jest to herezja. Mylisz pojęcia, uproszczenie dolotu powoduje zmniejszenie oporów przepływu zwłaszcza w zakresie wyższych prędkości przepływu, zmienia to charakterystykę układu dolotowego - skierowanie wlotu w kierunku jazdy polepsza napływ powietrza do układu powodując również zmianę dynamiki układu a co za tym idzie utrudnienie sterowanie układem wtryskowym i zapłonowym silnika, przy ściganiu się na 1/4 mili czy też na 1 mile nie ma to większego znaczenia ponieważ przepustnica jest otwarta maksymalnie a przyrosty prędkości powietrza w dolocie nie są brew pozorom gwałtowne - przy większych prędkościach obrotowych silnika napływa większa ilość powietrza, przy mniejszych oporach przepływu siła napędowa jaką jest różnica ciśnień spowoduje napływ większej ilości powietrza do układu. Natomiast temperatura powietrza=> temperatura mieszaniny roboczej ma znaczenie na proces spalania jak również na zjawiska fizyczne w komorze spalania a więc zachowanie się mieszaniny roboczej.
Z twojego opisu mniemam że masz podgrzewany kolektor dolotowy, proponuję odłączyć ogrzewani, w tedy powietrze nie będzie podgrzewane.
P.S
O co chodzi z tym intercooler'em bo niezrozumiałemu???