Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKI] Temperatura oleju / cieczy chłodzącej / szybkość nagrzewania  (Przeczytany 2708 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bartek Michalak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk1
  • Miejscowość: Łódź
Witam, od niedawna jestem posiadaczem C5 MK1 2.0 HDI. Odkąd zaczęły się mrozy, pierwszy raz nim dzisiaj wyjechałem i poprawcie mnie jeśli się mylę, ale chyba nie tak powinny wyglądać wskazania temperatur po około 60 km (50 trasa + 15 miasto w porannych korkach)?
Termostat?

Offline Bartek Michalak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk1
  • Miejscowość: Łódź
Odp: [MKI] Temperatura oleju / cieczy chłodzącej / szybkość nagrzewania
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 10, 2017, 16:06:03 »
Pojawił mi się błąd podczas tworzenia tematu i dodał się dwa razy  :-[ . Proszę o usunięcie jednego.

Offline Bartek Michalak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk1
  • Miejscowość: Łódź
Odp: [MKI] Temperatura oleju / cieczy chłodzącej / szybkość nagrzewania
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 10, 2017, 16:28:06 »
Czyli ten typ tak ma i nie ma się czym martwić ;)?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MKI] Temperatura oleju / cieczy chłodzącej / szybkość nagrzewania
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 10, 2017, 18:15:16 »
No HDi to wyjątkowo sprawne termiczne jednostki napędowe, nie tracą energii na oddawanie ciepła :) dlatego są w autach montowane specjalne podgrzewacze :)

Paweł co TY *****, jeszcze ktoś wyciągnie wnioski że hdi się nie dogrzewają, a spalanie ropy nie generuje ciepła....przecież kolega pisze o swoich spostrzeżeniach na dystansie 50km jazdy.....

Offline Bartek Michalak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk1
  • Miejscowość: Łódź
Odp: [MKI] Temperatura oleju / cieczy chłodzącej / szybkość nagrzewania
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 10, 2017, 18:50:08 »
Droga powrotna. Ten sam dystans z tym że rano było -12 a teraz -6. Nagrzał się niewiele więcej. Dodatkowo temperatura powietrza z nawiewu też nie jest taka jak była jak wracałem nim po zakupie. Dzisiaj ustawiłem już na maks czyli 28 stopni a powietrze lekko ciepłe. Lexia coś może pokazać?


Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: [MKI] Temperatura oleju / cieczy chłodzącej / szybkość nagrzewania
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 10, 2017, 19:05:24 »
Przede wszystkim do sprawdzenia termostat, bo może być otwarty na stałe. I nie potrzeba do tego żadnej aparatury, tylko własnej ręki. Odpalić na zimno na postoju, dotykac co jakiś czas głównej rury wodnej biegnącej od termostatu do chłodnicy. Silnik powinien się stopniowo nagrzewać, a ta rura powinna byc chłodna bardzo długo, podobnie sama chłodnica powinna być zimna. Jeżeli ta rura i chłodnica rozgrzewa się od początku równo z silnikiem, to termostat jest zepsuty - otwarty na stałe. Jednostka TD w takie mrozy nie wytworzy tyle ciepła,  aby silnik z zepsutym termostatem i włączonym ogrzewaniem wnętrza się zagrzał. Silnik będzie mocno niedogrzany i temp. oleju też się nie podniesie znacząco. Gdyby było lato, upały, to co innego, mimo otwartego termostatu zagrzałby się.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Marcin Mainek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 595
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Renault Mégane III
  • Miejscowość: Lublin
Odp: [MKI] Temperatura oleju / cieczy chłodzącej / szybkość nagrzewania
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 10, 2017, 19:31:46 »
Uwalony termostat. HDi grzeją się duuuużo wolniej od benzynówek ale bez przesady. W Xantii potrzebowałem 15 km jazdy po trasie, aby zaczęło lecieć ciepło, a wskazówka zatrzymała się na optymalnej temperaturze. Jak miałem uszkodzony (ciągle otwarty) termostat to sytuacja była taka jak u Ciebie.
Po zmianie termostatu spalanie także powinno odrobinę spaść :)
Moja ex-Xsara
Citroën Xantia 2.0 HDi  2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V  2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V  2018 -


Kiedyś wrócę do Cytryny

Offline Dawid Jarecki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 049
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Wygodne sofy ;-)
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Odp: [MKI] Temperatura oleju / cieczy chłodzącej / szybkość nagrzewania
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 10, 2017, 22:13:45 »
Ile to jest optymalną temp.. Dla HDI

Wyklepane z urządzenia zdalnego nadawczego Xiaomi

znikająca cytrynowa szarość Islandii ;-)

Offline Marcin Mainek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 595
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Renault Mégane III
  • Miejscowość: Lublin
Odp: [MKI] Temperatura oleju / cieczy chłodzącej / szybkość nagrzewania
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 10, 2017, 22:33:39 »
Ja miałem zawsze w punkt 75℃. Jak zdechł termostat to nie dochodziło do 60℃.
Moja ex-Xsara
Citroën Xantia 2.0 HDi  2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V  2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V  2018 -


Kiedyś wrócę do Cytryny

Offline Tomasz Stoszko

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 070
  • Skąd: Dżwirzyno
  • Posiadany samochód: renault kadjar 1,3 Tce był C5 x7 2,0 blue hdi crosstourer
  • Miejscowość: Dżwirzyno
Odp: [MKI] Temperatura oleju / cieczy chłodzącej / szybkość nagrzewania
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 10, 2017, 22:54:50 »
Na bank uwalony termostat.

Offline Bartek Michalak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk1
  • Miejscowość: Łódź
Odp: [MKI] Temperatura oleju / cieczy chłodzącej / szybkość nagrzewania
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 11, 2017, 12:53:40 »
Dzięki za odpowiedzi. Kupuje termostat i wymieniam. Czy jest gdzieś w odmętach forum instrukcja wymiany i odpowietrzania :)? Użyłem szukajki ale nie udało mi się niczego wyszukać.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MKI] Temperatura oleju / cieczy chłodzącej / szybkość nagrzewania
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 11, 2017, 18:31:01 »
Paweł, ja tylko odniosłem się do wydźwięku Twojego posta....nie neguję większej sprawności hdi i tego co za sobą pociąga.

Różnica w temperaturze, o której piszesz, pojawi się w każdym silniku - cóż taki mamy teraz klimat - większa ucieczka ciepła nastąpi i w benzynie. Praw fizyki nie zmienisz. Tylko czy każdy zauważy te 5 stopni różnicy....

Offline Dawid Jarecki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 049
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Wygodne sofy ;-)
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Odp: [MKI] Temperatura oleju / cieczy chłodzącej / szybkość nagrzewania
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 11, 2017, 19:35:12 »
Sprawność benzyniaka wynosi 35 proc.. A Diesla 55 proc.. To spora różnica..

Wyklepane z urządzenia zdalnego nadawczego Xiaomi
znikająca cytrynowa szarość Islandii ;-)