Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Jacek Wielebski w Listopad 02, 2019, 18:48:34
-
Witam Panowie wczoraj pojawił mi się komunikat SERVICE oraz kontrolka akumulatora.
Po podłączeniu pod kompa wykazał 2 błędy:
P1A92 - alternator odwracalny
P1A93 - Alternator odwracalny.
Sprawdziłem nie miał ładowania, po kilku odpaleniach ładowanie wróciło, pochodził na wolnych obrotach i wszystko było O.K.
Przed chwilą syn pojechał do dziewczyny i mówi mi że w połowie drogi zaświeciła mu się kontrolka od akumulatora.
Możecie mi powiedzieć co to są za bł,edy i gdzie szukać przyczyny - Alternator ?? padł ??
-
Zwykły multimeter do ręki i sprawdzić napięcie ładowania - więcej info masz tam -> http://www.akumulatory.info.pl/doswiadczenia/sprawdzenie-stanu-akumulatora-w-domowych-warunkach/
-
Tomek chyba mnie nie zrozumiałeś.
Gdy wyświetliło service i kontrolka czerwona akumulatora ładowania nie było. Prosty sposób odłączyć akumulator bez mierników.
tak też zrobiłem i auto zgasło.
Po kilkukrotnym odpaleniu ładowanie wróciło lecz nie na długo, po przejechaniu kilkunastu kilometrów kontrolka ładowania znowu się zapaliła.
po godzinie odpalam i wszystko O.K. Syn przyjechał do domu i kontrolka się nie zapaliła.
Po podłączeniu do Diagboxa błędy jak opisane wyżej. Gdzie szukać przyczyny.
-
Prosty sposób odłączyć akumulator bez mierników. Tak też zrobiłem i auto zgasło.
To najprostszy sposób na uwalenie elektroniki w aucie.
-
Prosty sposób odłączyć akumulator bez mierników.
tak też zrobiłem i auto zgasło.
Powiem szczerze że patent znam, ale w życiu bym nie wpadł, żeby go zastosować w samochodzie gdzie alternator nie ma klasycznego regulatora.
Skoro jesteś pewien że ten sposób się sprawdza to chyba sam sobie odpowiedziałeś gdzie szukać problemu.
-
Tomek pytam co oznaczają błędy, bo czy to wina alternatora nie jestem przekonany. Ponieważ raz działa raz nie ??
Alternator jak jest walnięty to po prostu nie działa. Nie wiem jak jest z tym ponieważ tu jest zastosowany odwracalny dwukierunkowy do systemu start stop.
-
Tomek pytam co oznaczają błędy, bo czy to wina alternatora nie jestem przekonany. Ponieważ raz działa raz nie ??
Alternator jak jest walnięty to po prostu nie działa. Nie wiem jak jest z tym ponieważ tu jest zastosowany odwracalny dwukierunkowy do systemu start stop.
Jacek, a czy te błędy nie pojawiły się po Twoim odłączeniu akumulatora ?
Bo jeden odpowiada za zbyt wysoką temperaturę modułu kontroli napięcia a drugi za zbyt wysokie napięcie ładowania.
Wiesz akumulator w instalacji jest jak ogromny kondensator, tłumi tętnienia alternatora które mogą sięgać 40V. Takie "proste sprawdzenia" z odłączeniem akumulatora to można w "polonezie" robić, być może w momencie jak odpiąłeś aku podczas pracy silnika moduł zgłupiał.
Tak jak Darek napisał - to pierwszy krok do uszkodzenia elektroniki. Sprawdź napięcie ładowania miernikiem jak pisałem bo nadal nie wiem czy alternator działa czy nie.
-
Witam.
Jacku, tzn. że masz alternator z przyspawanym na stałe kołem pasowym. Alternator odwracalny wraz z modułem i akumulatorem energii to skomplikowana sprawa i ciężko Ci coś doradzić. Pod przednim lewym nadkolem jest cały moduł od systemu S$S, zobacz tam czy wszystkie przewody dobrze kontaktują lub gdy będzie brak ładowania to po prostu stuknij w alternator młoteczkiem i zobacz czy ładowanie wróci, zużyte szczotki potrafią raz łączyć a raz nie.
NIGDY nie odłączaj akumulatora przy pracującym silniku.
-
Panowie dziękuję za podpowiedzi i odpowiadam.
Błędy które pisałem to były już przed moim odłączeniem akumulatora. Widziałem błędy alternatora to na szybko chciałem sprawdzić czy ładuje czy nie - silnik zgasł więc podejrzenie miałem na alternator jednak za którymś odpaleniem wszystko O.K. I tutaj zgłupiałem
Jarku tak koło pasowe lub sprzęgiełko jak zwał tak zwał mam przyspawane na stałe. Niestety stukanie w alternator nic nie daje.
I nadal mam dylemat co dalej ??? ?
Zapomniałem napisać, że jeszcze miałem błąd P1A84 - z tego co wyczytałem na jakimś hiszpańskim forum jest to błąd jakiegoś czujnika alternatora.
"Dokładnie Start / stop system czujnik alternatora start / stop - awaria
-
Panowie dzisiaj odłączyłem wtyczkę od akumulatora i wszystko jest O.K.
Więc co jest nie tak ?? Coś chyba z systemem start stop miał ktoś podobny problem.
-
Panowie dzisiaj odłączyłem wtyczkę od akumulatora i wszystko jest O.K.
Więc co jest nie tak ?? Coś chyba z systemem start stop miał ktoś podobny problem.
Jacku nie słuchasz i ciągle pytasz o to samo. Piszesz że alternator raz działa raz nie - ja pytam na jakiej podstawie to stwierdziłeś ? Czy wziąłeś w końcu multimeter do ręki i sprawdziłeś napięcia?
O błędach Ci napisałem - za wysoka temperatura modułu szacowania naładowania i za wysokie napięcie ładowania.
To co odłączyłeś to właśnie od tego modułu - co potwierdza że z nim jest problem lub z akumulatorem a nie z systemem S&S.
No chyba że w samochodach z systemem S&S jest to inaczej rozwiązane, bo z nim nie mam doświadczenia.
Ja miałem podobnie lecz błąd dotyczył zbyt wysokiego napięcia na światłach ksenonowych. Okazało się że moduł uznał że akumulator jest nie doładowany i sterował tak alternatorem że ten podawał napięcie 15,3V na akumulator.
Wystarczyło go porządnie naładować i problem ustał. Do tego obecnie mam wyłączony moduł w DB.
-
Tak ładowanie sprawdziłem miernikiem , brak ładowania 10,2V jak jest ładowanie to 14,2V. Więc gdzie tutaj jest wysokie napięcie ?? 14,2 to norma.
Tomek o jakim module mówisz gdzie go można wyłączyć w DB
-
Sprawdziłeś rzeczywiste napięcie ładowania.
Skoro są błędy, to pytanie co "widzi" komputer.
Może "widzi" zbyt duże napięcie.
-
Moduł wyłączysz poprzez naprawę, następnie BSI -> Informację dla kierowcy i odnaleźć musisz pozycję "Funkcja oszacowania stanu naładowania akumulatora" po czym zmienić na "Brak"
Skasuj błędy i sprawdź jeszcze jakie napięcie "widzi" DB - tak jak pisał Darek.
Jak nie ma ładowania to znaczy że alternator został wyłączony przez jakiś moduł. Ładowanie powinieneś sprawdzić jak nie ma błędów.