Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: ADAM WIEURCKI w Styczeń 02, 2019, 11:30:55
-
Witam jest to mój pierwszy automat więc nie wiem czy tak ma sie zachowywać czy też nie :)
Skrzynia am6
Podczas jazdy na 2 bieg predkośc 20-23km po wciśniećiu gazu występujemy jakby uślizg obroty ida do góry auto tez przyśpiesza ale jak by wyprzedzały go obroty zalezy od dodania gazu na jakich obrotach .
Podczas jazdy na 3 biegu zjazd z ronda 29-33km/h dodaje troszke gazu obroty ida z 0.9 - 1 tys na 1.6 tys i auto dopiero zaczyna przyśpieszać ii następnie opadają wystpępuje to tylko na 2-3 biegu jak by auto działało w delikatnym poślizgu .
-
Na zimnym oleju czy już po rozgrzaniu?
Na zimnym ta skrzynia przeciąga specjalnie aby szybciej się rozgrzała. Później efekt powinien być minimalny.
Nie wiem od którego biegu w tej skrzyni zapinany jest Lock-Up ale na pewno powyżej 3.
-
na zimnym to normalne ale na ciepłym są takie delikatne prześlizgi jak by .
Jedziesz sobie 30 km/h dajesz gazu obroty do góry i pózniej jak by skrzynia dopiero do tych obrotów dochodziła
1. https://youtu.be/KbxCz-xtmA0 (https://youtu.be/KbxCz-xtmA0)
2. https://youtu.be/icAyGHhA398 (https://youtu.be/icAyGHhA398) ( ruszam z krzyżówki) 1 delikatnie gazu później znowu gaz auto przełączyło na 2 bieg ujmuje gazu i nagle dodaje i dzieje sie coś takiego jak by blokowało sie na obrotach na chwilkę
3. https://youtu.be/rgWUMuxU_bo (https://youtu.be/rgWUMuxU_bo) tu wydaje mi sie ze wszystko jest ok
Tak ma być ? czy jest to efekt spinania slinika z skrzynią na sztywno na 2 Filmku wydaje mi sie ze załczył sie asr
Rozumiem ze na biegach 1 brak lock up na 2 biegu silnik spina sie dopiero po przekroczeniu jakieś predokości na 3 biegu tez zależy od prędkości . na 4,5,6 mam juz sztywno z silnkiem
-
Wg. mnie to filmy nie pomagają. Radio gra na full plumka sygnał od pasów czyli na słuch to słabo. Styl jazdy raczej pod sportowe ustawienie skrzyni bo przy spokojnej jeździe to biegi zmienia około 2200 obr. A i chyba to nie jest C5X7 :P .
Poza tym chyba normalnie to jedzie.
-
stuków żadnych ani dźwięków to nie ma wszystko cicho i płynie zmienia głownie chodziło mi o poślizg na 2 biegu :) podczas przyśpieszania z racji tego ze jest to mój pierwszy automat nie wiem jak sie zachowuje C5 to nie jest racja ale na wawszym forum najwięcej konrektnych odpowiedzi znalazłem . !
-
Co to za silnik? U mnie przy 80 to zapina już 6tke. Skrzynia pracuje na dość wysokich obrotach (jak w trybie sport), ale dźwięk przyjemny i raczej dobrze chodzi, bo obroty płynnie narastają. To jakiś Peugeot?
-
przy spokojnej jeździe zapina 6 tez przy 80 km/h ale jak troszke sobie przycisnę to róznię :) to jest 308 gt 2.0 bluehdi 180km
Mi głownie chodzi o to ze jadać 3 biegiem 27-30km jak dodasz gazu to prawie tak jak by auto było na luzie podksoczą obroty i dopiero ciągnie tak jak by silnik nie łaczył sie z skrzynią jak dodam mocniej gazu zrzuci na 2 bieg i juz idzie płynie . Tak samo jest na 2 biegu jedziesz 20 km wychodzi z ronda dajesz spód auto przyśpiesza ale obroty jakby troszke wyprzedzały prędkosć po odpuszczeniu gazu opadaja o 200-300 dzieje sie tak tylko na 2 i 3 :) reszta biegów bez problemu . Rozumiem ze jest to normalne dzianie tej skrzyni czytałem dużo o slip control i lock up i wydaje mi sie ze własnie tak to działa ale czy u was też tak występuję ? czy moja skrzynia działa poprawnie ?
-
308 i do tego GT może mieć inny program skrzyni. Auto jest dużo lżejsze od C5, więc silnik i skrzynia też będzie inaczej pracować. Przy 180KM to musi fajnie przyśpieszać. U mnie jak jadę na 2ce i silnik jest nagrzany to raczej nie ma żadnego poślizgu lub minimalnie jeśli obroty sa bardzo niskie. Na 3ce jak obroty są niskie to wydaje mi się, że jest mały poslizg, bo auto wtedy z reguły jedzie na obrotach biegu jałowego i przy depnięciu na gaz może lekko się poslizgnąć, ale jak 3ka ma odpowiednio wysokie obroty to zapięty jest lock-up i wtedy gaz chodzi na sztywno. Przy 30km/h na 3ce to już powinno ciągnać bez poślizgu.
-
włąsnie 3 bieg na jałowym i delikatnie sie poślizguje jak dodagam gazu jak lock up juz załapie to nie ma problemu :) głownie ten pośłizg jest z biegu jałowego jak dodam gaz ;) czyli to normalne zachowanie . Bardzo sie ciesze bo spać nie mogłem xD tylko wszędzie czytałem nie pamietam czy to juz 30 czy moze 25-27 wiem ze jak jade 3 biegiem około 34-38 dodam gaz to nie ma uślizgu :)
-
to raczej wszystko jest OK ze skrzynią i nie ma co się stresować. Auto chyba raczej dośc młode i z niedużym przebiegiem, na nagraniach skrzynia ładnie zmienia biegi, bez jakichś niepokojących dźwięków.
-
2015 rok auto 139 tys pewne 139tys olej wymieniony 10 tys km temu w serwisie w Pl przez poprzedniego właściciela sprawdzałem w serwsie przed zakupem . Do zmian biegów nie mam co sie przyczepić płynie bez stuków i szarpnięć idealnie wręcz :)
-
Automat bez zapiętego Lock-up zawsze będzie miał delikatny uślizg. Tak wynika z działania zmiennika momentu ( to turbina w oleju ).
Jak zamknie się lock-up czyli następuje spięcie zmiennika poślizgu nie będzie.
Kwestia softu kiedy i w jakich warunkach zostanie zapięty lock-up. Dodatkowo tak jak pisałem Aisiny przy zimnym oleju specjalnie uślizgują żeby rozgrzać olej.
Jak dla mnie to na filmiku chodzi to dobrze.
-
To jakiś wynalazek cytryny, w p508 nic mi nigdy nie slizgało.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka
-
w 508 jest identyczna skrzynia. Chyba że miałeś 1.6 HDI z MCP
-
Dziękuje za odpowiedzi :) wydaje mi sie ze problem wyjaśniony
-
w 508 jest identyczna skrzynia. Chyba że miałeś 1.6 HDI z MCP
163 KM klasyczne AM6
Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka
-
Na forum PKP jest kilka zapytań o pracę skrzyni na zimno właśnie w tym modelu (508), więc TTTM. U Ciebie skrzynia na zimno od razu zapina biegi? Wg ASO skrzynia w zimie powinna przeciągać, aby jak najszybciej nagrzał się olej w celu optymalizacji warunków pracy. Jeśli u Ciebie od razu zapina na sztywno, bez delikatnego przeciągania, to chyba coś nie teges ze skrzynią.
-
u mnie na zimnym jest wyrażny uślizg przez jakiś kawałek drogi lock up nie zapina nawet na 6 biegu ;) dopiero jak przejade około 1-2km lock up zapina :) zalezy też od temperatury otoczenia jak jest 5-6 stopni to dosłownie wyjade z podwórka i juz wszystko jest jak nalezy
-
Dogrzewanie działa tylko w temperaturach ujemnych lub bliskich zero. W lecie jest to praktycznie niezauważalne.
-
podobno olej musi osiągnac 30-35 C wtedy jest juz zapinany lock up :)
-
... skrzynia w zimie powinna przeciągać ...
Tak jest, to jest normalny objaw i tak ma być. Po rozgrzaniu skrzynia już nie powinna przeciągać.
-
Na zimnym oleju czy już po rozgrzaniu?
Na zimnym ta skrzynia przeciąga specjalnie aby szybciej się rozgrzała. Później efekt powinien być minimalny.
Nie wiem od którego biegu w tej skrzyni zapinany jest Lock-Up ale na pewno powyżej 3.
Sorry za głupie pytanie i brak wiedzy, ale co to jest Lock-Up? Na jakiej zasadzie się on zapina i po co?
-
tutaj masz pokazane jak działa zmiennik z lock-upem:
https://www.youtube.com/watch?v=z5G2zQ_3xTc
w skrócie lock-up to sprzęgło, które spina obie części turbiny co daje brak poślizgu i przeniesienie bezpośrednio obrotów silnika
-
Czy u was też skrzynia troszkę przeciąga z 2 na 3 bieg tzn : jadać 30km/h 2 biegiem nie zmienia na 3 bieg dopiero przy 34-35 i 2100 obrotów zmienia na 3 bieg niezależnie jak długo będę jechał 29-31km/h nie zmieni na 3 bieg w trybie manualnym bez problemu . Oczywiście przy delikatnej jeździe
1 bieg.0-16
2 bieg 16-32/34 przy około 28 -30 spina się lock-up
3 bieg 34-48
4 bieg 48-58
5 bieg 58-72
6 bieg 72-80 Czy u was też tak to wygląda
Zwróć większą uwagę na błędy ortograficzne bo aż oczy bolą - poprawiłem
Tomasz Hudy
-
Sterownik tej skrzyni sprawdza tyle parametrów, że nie da się jednoznacznie określić przy jakiej prędkości lub obrotach nastąpi zmiana biegu więc wszelkie porównania wg mnie nie mają sensu. U mnie dla przykładu przy spokojnej jeździe zmiana biegów występuje poniżej 2tyś obrotów, ale ze względu na temperaturę rano widoczne jest przeciąganie na każdym z biegów.
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
-
nawet na rozgrzanym silniku i po przejechaniu nawet 100km . Przeciąga z 2 na 3 bieg Po prostu dziwi mnie to dlaczego skrzynia nie przełącza na ten 3 bieg jadąc te 30-32 km/h tylko dopiero przy 34 ;) Jadąc 30km/h na odcinku 1-2km i nie przełączy na 3 bieg tylko będzie trzymać 2 bieg . może to kwestia adaptacji ? mam też do wymiany poduszkę silnika, bo mam delikatne drgania w aucie . w zakresie 1800-2000
następne biegi 3,4,5 przerzuca przy 1800-2000 a 2 przeciąga do 2100
-
Wszystko zależy od tego jak silnie naciskasz pedał gazu. Jeśli delikatnie to powinna przełączyć na 3 lekko powyżej 30 km/h, ale czy to będzie 32 czy 34 to już ciężko powiedzieć, bo też zależy to od wielu czynników takich jak obciązenie auta, nachylenie drogi itp. Pewnym jest natomiast, że po zdjęciu nogi z gazu przy 30-29 km/h powinna zredukować z 3 na 2.
-
ok rozumiem ze to wszystko jest w ramach tolerancji +-3 km/h przy 28-29 na pewno zrzuca na 2 bieg :) natomiast dziwiło mnie dlaczego nie przełącza na ten 3 bieg jadąc stała prędkością 30km/h tylko cały czas trzyma drugi bieg ( na płaskim z jedna osoba na pokładzie) być możne większe obciążenie dają zimowe opony :) i dlatego jest troszkę inaczej oraz uszkodzona poduszka silnika