Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Skrzynia am6 problem ? czy tak ma być ?  (Przeczytany 6197 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ADAM WIEURCKI

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: TUREK
  • Posiadany samochód: c5
  • Miejscowość: TUREK
Skrzynia am6 problem ? czy tak ma być ?
« dnia: Styczeń 02, 2019, 11:30:55 »
Witam jest to mój pierwszy automat więc nie wiem czy tak ma sie zachowywać czy też nie :)
Skrzynia am6
Podczas jazdy na 2 bieg predkośc 20-23km po wciśniećiu gazu występujemy jakby uślizg obroty ida  do góry  auto tez przyśpiesza ale jak by wyprzedzały go obroty  zalezy od dodania  gazu na jakich obrotach .


Podczas jazdy na 3 biegu zjazd z ronda 29-33km/h dodaje troszke gazu obroty ida z 0.9 - 1 tys na 1.6 tys i auto dopiero zaczyna przyśpieszać ii następnie opadają  wystpępuje to tylko na 2-3 biegu jak by auto działało w delikatnym poślizgu . 

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Skrzynia am6 problem ? czy tak ma być ?
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 02, 2019, 11:44:56 »
Na zimnym oleju czy już po rozgrzaniu?
Na zimnym ta skrzynia przeciąga specjalnie aby szybciej się rozgrzała. Później efekt powinien być minimalny.
Nie wiem od którego biegu w tej skrzyni zapinany jest Lock-Up ale na pewno powyżej 3.

Offline ADAM WIEURCKI

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: TUREK
  • Posiadany samochód: c5
  • Miejscowość: TUREK
Odp: Skrzynia am6 problem ? czy tak ma być ?
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 02, 2019, 11:56:08 »
na zimnym to normalne ale na ciepłym są takie delikatne prześlizgi jak by .
Jedziesz sobie 30 km/h dajesz gazu obroty do góry  i pózniej jak by skrzynia dopiero do tych obrotów dochodziła 


1. https://youtu.be/KbxCz-xtmA0   


2. https://youtu.be/icAyGHhA398  ( ruszam z krzyżówki) 1 delikatnie gazu później znowu gaz auto przełączyło na 2 bieg ujmuje gazu  i nagle dodaje i dzieje sie coś takiego  jak by blokowało sie na obrotach na chwilkę

3. https://youtu.be/rgWUMuxU_bo   tu wydaje mi sie ze wszystko jest ok 

Tak ma być ?  czy jest to efekt spinania slinika z skrzynią na sztywno na 2 Filmku wydaje mi sie ze załczył  sie asr



Rozumiem ze na biegach 1 brak lock up na 2 biegu silnik spina sie dopiero po przekroczeniu jakieś predokości na 3 biegu tez zależy od prędkości  . na 4,5,6 mam juz sztywno z silnkiem
« Ostatnia zmiana: Styczeń 02, 2019, 12:16:57 wysłana przez ADAM WIEURCKI »

Offline Adam Jacek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 155
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 EXLUSIVE 2.0 HDI RHR 2008r. AM6
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Skrzynia am6 problem ? czy tak ma być ?
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 02, 2019, 12:17:14 »
Wg. mnie to filmy nie pomagają. Radio gra na full plumka sygnał od pasów czyli na słuch to słabo. Styl jazdy raczej pod sportowe ustawienie skrzyni bo przy spokojnej jeździe to biegi zmienia około 2200 obr. A i chyba to nie jest C5X7  :P .
Poza tym chyba normalnie to jedzie.

Offline ADAM WIEURCKI

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: TUREK
  • Posiadany samochód: c5
  • Miejscowość: TUREK
Odp: Skrzynia am6 problem ? czy tak ma być ?
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 02, 2019, 12:23:06 »
stuków żadnych ani dźwięków to nie ma wszystko cicho i płynie zmienia  głownie chodziło  mi o poślizg na 2 biegu :)  podczas przyśpieszania  z racji tego ze jest to mój pierwszy automat nie wiem jak sie zachowuje C5 to nie jest racja ale na wawszym forum najwięcej konrektnych odpowiedzi znalazłem . !

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 878
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Skrzynia am6 problem ? czy tak ma być ?
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 02, 2019, 13:23:43 »
Co to za silnik? U mnie przy 80 to zapina już 6tke. Skrzynia pracuje na dość wysokich obrotach (jak w trybie sport), ale dźwięk przyjemny i raczej dobrze chodzi, bo obroty płynnie narastają. To jakiś Peugeot?

Offline ADAM WIEURCKI

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: TUREK
  • Posiadany samochód: c5
  • Miejscowość: TUREK
Odp: Skrzynia am6 problem ? czy tak ma być ?
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 02, 2019, 13:40:07 »
przy spokojnej jeździe zapina 6 tez przy 80 km/h  ale jak troszke sobie przycisnę to róznię :)  to jest 308 gt 2.0 bluehdi 180km
  Mi głownie chodzi o to ze jadać 3  biegiem  27-30km jak dodasz gazu to prawie tak jak by auto było na luzie  podksoczą obroty i dopiero ciągnie tak jak by   silnik nie łaczył sie z skrzynią  jak dodam mocniej gazu zrzuci na 2 bieg i juz idzie płynie . Tak samo jest na 2 biegu  jedziesz 20 km wychodzi z ronda dajesz spód  auto przyśpiesza ale obroty jakby troszke wyprzedzały prędkosć po odpuszczeniu gazu opadaja o 200-300 dzieje sie tak tylko na 2 i 3 :) reszta biegów  bez problemu . Rozumiem ze jest to normalne dzianie tej skrzyni czytałem dużo o slip control i lock up  i wydaje mi sie ze własnie tak to działa ale czy u was też tak występuję ? czy moja skrzynia działa poprawnie ?   

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 878
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Skrzynia am6 problem ? czy tak ma być ?
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 02, 2019, 14:01:58 »
308 i do tego GT może mieć inny program skrzyni. Auto jest dużo lżejsze od C5, więc silnik i skrzynia też będzie inaczej pracować. Przy 180KM to musi fajnie przyśpieszać. U mnie jak jadę na 2ce i silnik jest nagrzany to raczej nie ma żadnego poślizgu lub minimalnie jeśli obroty sa bardzo niskie. Na 3ce jak obroty są niskie to wydaje mi się, że jest mały poslizg, bo auto wtedy z reguły jedzie na obrotach biegu jałowego i przy depnięciu na gaz może lekko się poslizgnąć, ale jak 3ka ma odpowiednio wysokie obroty to zapięty jest lock-up i wtedy gaz chodzi na sztywno. Przy 30km/h na 3ce to już powinno ciągnać bez poślizgu.

Offline ADAM WIEURCKI

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: TUREK
  • Posiadany samochód: c5
  • Miejscowość: TUREK
Odp: Skrzynia am6 problem ? czy tak ma być ?
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 02, 2019, 14:11:18 »
włąsnie 3 bieg na jałowym  i delikatnie sie poślizguje jak dodagam gazu jak lock up juz załapie to nie ma problemu :)    głownie ten pośłizg jest z biegu jałowego jak dodam gaz ;)  czyli to normalne zachowanie . Bardzo sie ciesze bo spać nie mogłem xD tylko wszędzie czytałem   nie pamietam czy to juz 30 czy moze 25-27  wiem ze jak jade 3  biegiem około 34-38 dodam gaz to nie ma uślizgu :)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 878
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Skrzynia am6 problem ? czy tak ma być ?
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 02, 2019, 14:17:39 »
to raczej wszystko jest OK ze skrzynią i nie ma co się stresować. Auto chyba raczej dośc młode i z niedużym przebiegiem, na nagraniach skrzynia ładnie zmienia biegi, bez jakichś niepokojących dźwięków.

Offline ADAM WIEURCKI

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: TUREK
  • Posiadany samochód: c5
  • Miejscowość: TUREK
Odp: Skrzynia am6 problem ? czy tak ma być ?
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 02, 2019, 14:26:56 »
2015 rok auto 139 tys pewne 139tys olej wymieniony 10 tys km temu w serwisie w Pl przez poprzedniego właściciela  sprawdzałem w serwsie przed zakupem . Do zmian biegów nie mam co sie przyczepić płynie bez stuków i szarpnięć idealnie wręcz :)

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Skrzynia am6 problem ? czy tak ma być ?
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 02, 2019, 14:33:16 »
Automat bez zapiętego Lock-up zawsze będzie miał delikatny uślizg. Tak wynika z działania zmiennika momentu ( to turbina w oleju ).
Jak zamknie się lock-up czyli następuje spięcie zmiennika poślizgu nie będzie.

Kwestia softu kiedy i w jakich warunkach zostanie zapięty lock-up. Dodatkowo tak jak pisałem Aisiny przy zimnym oleju specjalnie uślizgują żeby rozgrzać olej.

Jak dla mnie to na filmiku chodzi to dobrze.

Offline Krzysiek Morowiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 595
  • Skąd: Śląsk
  • Posiadany samochód: był totalny zamulacz Citroen C4 GP 1.8 LPG, SUPER Peugeot 508 2.0 HDI a jest C5 AirCross 2.0 blueHDI
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: Skrzynia am6 problem ? czy tak ma być ?
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 02, 2019, 16:22:57 »
To jakiś wynalazek cytryny, w p508 nic mi nigdy nie slizgało.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka


Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Skrzynia am6 problem ? czy tak ma być ?
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 02, 2019, 19:38:03 »
w 508 jest identyczna skrzynia. Chyba że miałeś 1.6 HDI z MCP

Offline ADAM WIEURCKI

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: TUREK
  • Posiadany samochód: c5
  • Miejscowość: TUREK
Odp: Skrzynia am6 problem ? czy tak ma być ?
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 02, 2019, 19:42:49 »
Dziękuje za odpowiedzi :)     wydaje mi sie ze problem wyjaśniony

Offline Krzysiek Morowiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 595
  • Skąd: Śląsk
  • Posiadany samochód: był totalny zamulacz Citroen C4 GP 1.8 LPG, SUPER Peugeot 508 2.0 HDI a jest C5 AirCross 2.0 blueHDI
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: Skrzynia am6 problem ? czy tak ma być ?
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 03, 2019, 00:37:48 »
w 508 jest identyczna skrzynia. Chyba że miałeś 1.6 HDI z MCP
163 KM klasyczne AM6

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka


Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 878
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Skrzynia am6 problem ? czy tak ma być ?
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 03, 2019, 09:11:15 »
Na forum PKP jest kilka zapytań o pracę skrzyni na zimno właśnie w tym modelu (508), więc TTTM. U Ciebie skrzynia na zimno od razu zapina biegi? Wg ASO skrzynia w zimie powinna przeciągać, aby jak najszybciej nagrzał się olej w celu optymalizacji warunków pracy. Jeśli u Ciebie od razu zapina na sztywno, bez delikatnego przeciągania, to chyba coś nie teges ze skrzynią.

Offline ADAM WIEURCKI

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: TUREK
  • Posiadany samochód: c5
  • Miejscowość: TUREK
Odp: Skrzynia am6 problem ? czy tak ma być ?
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 03, 2019, 10:22:23 »
u mnie na zimnym jest wyrażny uślizg przez jakiś kawałek drogi lock up nie zapina nawet na 6 biegu ;)   dopiero jak przejade około 1-2km lock up zapina :) zalezy też od temperatury otoczenia  jak jest 5-6 stopni to dosłownie wyjade z podwórka i juz wszystko jest jak nalezy

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 878
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Skrzynia am6 problem ? czy tak ma być ?
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 03, 2019, 11:00:51 »
Dogrzewanie działa tylko w temperaturach ujemnych lub bliskich zero. W lecie jest to praktycznie niezauważalne.

Offline ADAM WIEURCKI

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: TUREK
  • Posiadany samochód: c5
  • Miejscowość: TUREK
Odp: Skrzynia am6 problem ? czy tak ma być ?
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 03, 2019, 11:34:22 »
podobno olej musi osiągnac 30-35 C wtedy jest juz zapinany lock up :)

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Skrzynia am6 problem ? czy tak ma być ?
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 03, 2019, 14:46:33 »
... skrzynia w zimie powinna przeciągać ...

Tak jest, to jest normalny objaw i tak ma być. Po rozgrzaniu skrzynia już nie powinna przeciągać.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Tobiasz Nowak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Wielkopolska
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2009r. 2.0 HDI
  • Miejscowość: Wielkopolska
Odp: Skrzynia am6 problem ? czy tak ma być ?
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 04, 2019, 18:16:25 »
Na zimnym oleju czy już po rozgrzaniu?
Na zimnym ta skrzynia przeciąga specjalnie aby szybciej się rozgrzała. Później efekt powinien być minimalny.
Nie wiem od którego biegu w tej skrzyni zapinany jest Lock-Up ale na pewno powyżej 3.


Sorry za głupie pytanie i brak wiedzy, ale co to jest Lock-Up? Na jakiej zasadzie się on zapina i po co?

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Skrzynia am6 problem ? czy tak ma być ?
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 04, 2019, 19:51:12 »
tutaj masz pokazane jak działa zmiennik z lock-upem:
https://www.youtube.com/watch?v=z5G2zQ_3xTc
w skrócie lock-up to sprzęgło, które spina obie części turbiny co daje brak poślizgu i przeniesienie bezpośrednio obrotów silnika

Offline ADAM WIEURCKI

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: TUREK
  • Posiadany samochód: c5
  • Miejscowość: TUREK
Odp: Skrzynia am6 problem ? czy tak ma być ?
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 09, 2019, 08:04:01 »
Czy u was  też skrzynia troszkę przeciąga z 2 na 3 bieg  tzn : jadać 30km/h 2 biegiem  nie zmienia na 3 bieg  dopiero przy 34-35 i 2100 obrotów zmienia  na 3 bieg   niezależnie jak długo będę jechał  29-31km/h nie zmieni na 3 bieg  w trybie manualnym bez problemu . Oczywiście przy delikatnej jeździe

1 bieg.0-16
2 bieg 16-32/34  przy około 28 -30 spina się lock-up
3 bieg 34-48
4 bieg 48-58
5 bieg 58-72
6 bieg 72-80 Czy u was też tak to wygląda




Zwróć większą uwagę na błędy ortograficzne bo aż oczy bolą - poprawiłem
Tomasz Hudy
« Ostatnia zmiana: Styczeń 09, 2019, 09:17:45 wysłana przez Tomasz Hudy »

Offline Radosław Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 245
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 3.0HDi AM6 2010r.
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Skrzynia am6 problem ? czy tak ma być ?
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 09, 2019, 09:09:22 »
Sterownik tej skrzyni sprawdza tyle parametrów, że nie da się jednoznacznie określić przy jakiej prędkości lub obrotach nastąpi zmiana biegu więc wszelkie porównania wg mnie nie mają sensu. U mnie dla przykładu przy spokojnej jeździe zmiana biegów występuje poniżej 2tyś obrotów, ale ze względu na temperaturę rano widoczne jest przeciąganie na każdym z biegów.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka