Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: wymiana lozysk wahacza tylnego w c5  (Przeczytany 1074 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rafal Zbigniew Wicek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Skąd: Stavsjø
  • Posiadany samochód: citroen c5 ford cmax
  • Zainteresowania: latanie
  • Miejscowość: Stavsjø
wymiana lozysk wahacza tylnego w c5
« dnia: Listopad 16, 2018, 21:52:13 »
Witam wszyskich posiadaczy i uzytkownikow cytrynek.Jakis czas temu czytalem o wymianie lozysk wahacza tylnego,zakupilem zestaw naprawczy (w razie czego)no i po dluzszym czasie stalo sie padlo lozysko.Chce tylko opisac czesc naprawy bo wielu juz to zrobilo ale wedlug mnie duzo mozna zrobic w inny sposob.Dobrze miec jakis kanal najazd  lub cokolwiek bo inaczej musimy sie czolgac ja mam najazd a wiec dzialamy.Luzujemy kolo ktore naprawiamy samochod ustawiamy na najezdzie  podnosimy zawieszenie na maxa w gore ipodkladamy klocki lub co tam mamy pod mocowanie belki tylnej (takie kielichy z lewej iprawej)opuszczamy zawieszenie max do dolu inie wylaczajac silnika pogkladamy podnosnik pod wahacz iwciskamy go do gory:gasimy silnik izdejmujemy kabel minusowy z akumulatora.Zdejmujemy kolo i demontujemy wszystkoz z wachacza, ja odkrecilem caly zacisk hamulcowy bez odkrecania rurek z czujnikiem abs tez radze  troche delikatnie  plaskim wkretakiem idelikatnie malym mlotkiem stukalem z jednej idrugiej strony i wyszedl.Zapomnialem o drazku pod spodem  ale wiadomo ze jego tez trzeba odkrecic.Teraz zawleczka silownika jedna poszla druga protestowala wiec kleszczami probowalem ruszyc no i mlotkiem ale z czuciem w jedna i druga az ruszyla.dobrze miec jakis WD40 lub cos podobnego do pomocy Silownik od hydrauliki  po jednej stronie wyszedl bez problemu z drugiej strony przy wejsciu  silownika do wahacza (pomiedzy wahaczem a gumowa oslona silownika)wlozylem plaski subokret no ikilka razy mlotkie z jednej i drugiej strony uderzylem i poszlo,  piach woda i rdza robia swoje Silownik odkrecilem  tylko z mocowania(chyba dwie sruby) przewodow nie odkrecalemOdkrecamy glowna srube przechodzaca przez wahacz i tyle .Jeslimacie zestaw naprawczy pamietajcie ze jest on bez smar do lozysk.Sprawdzic trzeba zestaw naprawczy bo u mnie jeden byl ok  o w drugim metalowa tuleja na ktorej sa wprasowane lozyska nie chciala wejsc w te zewnetrzne dociskajace lozysko pierscienie cz podkladki jak tam kto je nazywa i nawet pod prasa nie chcialy isc (byly za malo podtoczone ) zalozylem stare byly dobre i pasowaly idealnie.cala praca zajela mi okolo 4 godz na strone z wypiciem kawy o wymianie lozysk nie pisze bo inni juz  opisali ale jak ktos  ma  pytanie to odpowiem.A dodam jeszcze ze gdy zakladalem wahacz to lekko go wlozylem w miare rowno i od dolu podnosnikiem wciskalem .

Marek_S

  • Gość
Odp: wymiana lozysk wahacza tylnego w c5
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 16, 2018, 22:10:26 »
Najwalniejsze sa podkładki dystansujące bo na tym sie ustala luz łozysk mało kto wie jak to zrobić

Chomik18

  • Gość
Odp: wymiana lozysk wahacza tylnego w c5
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 17, 2018, 21:24:32 »
U mnie nowy zestaw lożysk nie chcial wejść w belke bez podkładek regulujących luz.