Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Roman Przybyło w Październik 11, 2010, 00:56:22
-
Co jakiś czas na zimnym silniku włącza mi się komunikat Engine coolant temp. too high. Towarzyszy temu często komunikat STOP(zatrzymanie silnika). Co to jest? Ostatnio włączył mi się ten komunikat nawet przy 3500 obr/min, gdy silnik był już ciepły ( przejechałem ok. 50 km). Czy to coś niebezpiecznego, czy należy się bać konsekwencji?. Proszę o radę. Pozdrawiam
-
he,he - to jakaś zmowa - dziś rano ujrzałem podobny komunikat zaraz po odpaleniu autka
-
ok spoko, a jak strzałka wskazująca temperaturę silnika na liczniku? u mnie w tamtym roku było to samo ale potrzeba najpierw zdiagnozować wszystkie objawy.
-
Kolego coś z płynem chłodniczym...
-
Wymienić czujnik temperatury silnika i z głowy. Czujnik głupieje, miałem to samo, po wymianie problem zniknął. Koszt czujnika w serwisie to ok 67 PLN w sklepach wołają tak po 40- 50 PLN mi udało się kupić za 40PLN, wymiana banalna. Pozdrawiam.
-
Tylko który czujnik i gdzie on się znajduje? Czytałem gdzieś tutaj na forach,że są trzy czujniki mierzące temperaturę płynu chłodzącego. Pozdrawiam
-
chodzi mi o zwykły wskażnik na desce rozdzielczej - ten od temperatury silnika - i o to się pytam - czy podczas tego alarmu - strzałka temp. silnika ( na desce rozdzielczej) jest poza czerwonym?
-
Silnik jest zimny. dopiero co go uruchomiłem.
-
U mnie to samo raz na jakiś czas na zimnym silniku wyskakuje ten komunikat ,wskazówka temp. na desce na max do góry,stop na desce i po chwili wszystko wraca do normy.
-
czyli - uwaga
jak masz chłodnicę po prawej stronie na dole - od kierowcy - jest taki gruby przewód - do obiegu wody - podczas jak temperatura zwariuje i pokaże się komunikat ( o zbyt wysokiej temp czynnika chłodzącego - Engine coolant temp. too high) wysiądź z auta włóż tam rączkę i przy miejscu łączenia z chłodnicą "pozgniataj" i powyginaj ten przewód( oczywiście w miarę możliwości) - powinieneś usłyszeć bulgotanie ( lub coś podobnego) a temperatura momentalnie będzie spadać do normalności - zapowietrony lub zasyfiony przewód - to moja diagnoza - u mnie tak było.
Napisz o efekcie.
-
Warto też skontrolować czy działa elektrowentylator chłodnicy....
Na trasie silnika praktycznie ugotować się nie powinno jadąc z padniętym wentylatorem.W mieście natomiast bardzo łatwo zrobić krzywdę silnikowi-dlatego sprawdzić czy włącza się elektrowentylator,bo jeśli nie to mamy kłopot gotowy.
-
Drodzy dyskutanci. Ale u mnie ten komunikat pojawia się na zimnym silniku!!!!!. Wskaźnik na desce na zero( zimny silnik). Co to jest? I jak się tego pozbyć?. Pozdrawiam
-
Jak już wcześniej napisałem, do wymiany jest czujnik temperatury silnika (od strony skrzyni biegów, pod przewodem powietrza z boku bloku silnika się znajduje) czujnik koloru zielonego. To jest chwilowe uchybienie w odczycie i wskazówka się nie ruszy bo jest za krótki czas wystąpienia anomalii - jest to błąd chwilowy. Wyświetlacz pokaże, ale wskazówka się nie ruszy. Najprostsza i najtańsza metoda by się przekonać to wymienić owy czujnik. :)
-
I to jest fachowa odpowiedź.(więcej takich) Dziękuję. Jak wymienię to sie pochwalę czy zadziałało.Pozdrawiam ( zwłaszcza Klubowicza) Roman
-
U mnie było to samo. Po wymianie czujnika, jak ręką odjął.
-
U mnie tez wystepuja identyczne objawy. kupilem juz czujnik ( 50zl w sklepie motoryzacyjnym) ale nie wiem czy sam poradze z wymiana. mogłby ktos dosc szczegółowo opisac ja sie za to zabrac. czy potrzebny jest kanał? czy trzeba jakies elemanty odkręcac aby dostać sie do tego czyjnika?
-
Witam u mnie wystąpił ten sam problem z tym że wskazówka poszła do góry na max załączył się wentylator i chodził non stop,po odłączeniu klem na chwilę nie skasowało komunikatu,po zgaszeniu i zapaleniu dalej to samo,przy zapłonie przed odpaleniem auta zauważyłem że kontrolka od świec się świeci dłużej i załącza się wentylator,po przekręceniu kluczyka auto odpala od razu.Sytuacja pojawiła się po przejechaniu 2km na zimnym silniku,temp powietrza na zewnątrz -4 stopnie.I mam pytanie czy wymiana tego czujnika rozwiąże problem? Pozdrawiam.
-
Znalazłem u siebie pewne uchybienie a mianowicie znalazłem czujnik do którego wchodzi wtyczka z jednym kabelkiem a drugiego nie ma bo schował się w osłonce a z wtyczki wystaje kawałeczek zielonego przewodu,drugi jest cały koloru czerwonego,dodam że wtyczka koloru szarego i gniazdo czujnika też szare,czujnik po zdjęciu osłony znajduje się między pompą wspomagania a filtrem paliwa i jest wkręcony w blok,głęboko że nie idzie tam ręki wsadzić .Czy to jest ów czujnik odpowiedzialny za zjawisko które u mnie wystąpiło?Bo [color=ff0000]piii[/color]a ciężko tam się dostać trzeba demontować kilka rzeczy.I jeszcze pytanie czy wtyczka jest jakoś rozbieralna żeby na nowo podłączyć przewód czy w jakiś sposób jest zgrzewana i trzeba kupić nową?
-
Znalazłem u siebie pewne uchybienie a mianowicie znalazłem czujnik do którego wchodzi wtyczka z jednym kabelkiem a drugiego nie ma bo schował się w osłonce a z wtyczki wystaje kawałeczek zielonego przewodu,drugi jest cały koloru czerwonego,dodam że wtyczka koloru szarego i gniazdo czujnika też szare,czujnik po zdjęciu osłony znajduje się między pompą wspomagania a filtrem paliwa i jest wkręcony w blok,głęboko że nie idzie tam ręki wsadzić .Czy to jest ów czujnik odpowiedzialny za zjawisko które u mnie wystąpiło?Bo [color=ff0000]piii[/color]a ciężko tam się dostać trzeba demontować kilka rzeczy.I jeszcze pytanie czy wtyczka jest jakoś rozbieralna żeby na nowo podłączyć przewód czy w jakiś sposób jest zgrzewana i trzeba kupić nową?
-
Problem rozwiązany przyczyną był czujnik właśnie koloru zielonego,ten szary co wcześniej pisałem to okazało się że tak ma być czyli ma być tam jeden kabelek.koszt czujnika 70zł w ASO roboty na około 30min.Pozdro
-
Kolego Grzegorzu sam wymienileś ten czujnik czy w aso? jesli sam to opisz jak sie do tego zabrać krok po kroku. pozdro
-
Nie wiem jak to w twoim silniku wygląda ale myślę że podobnie,więc tak czujnik jest zlokalizowany pod rurą od wlotu z filtra powietrza wsadzony tak od boku z zieloną wtyczką.Ja zacząłem od odkręcenia pokrywy filtra powietrza razem z przepływomierzem od tej rury co dochodzi do silnika po to aby mieć więcej miejsca,zdjąłem osłonę z silnika,i wtedy widać czujnik,jest on zabezpieczony taką plastikową zawleczką którą trzeba wysunąć,i wtedy wystarczy odciągnąć czujnik do siebie i gotowe ale trzeba to szybko zrobić bo zacznie wypływać płyn chłodzący,i szybko włożyć nowy,nie ma tam żadnej uszczelki na czujniku tylko zwykła podmianka.I tym sposobem czujnik wymieniony,a potem już tylko skręcanie.Całość trwała jakieś 40 min.Pozdro i powodzenia