Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0 16V - long stroker - jakie korzyści?  (Przeczytany 3099 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Andrzej Wiertelorz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: ZX 2.0i 16V
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Racibórz
2.0 16V - long stroker - jakie korzyści?
« dnia: Maj 31, 2012, 08:48:39 »
Wertując strony o silniku XU10J4 (S16) spotkałem się z informacją o przeróbce go na tzw. long stroker czyli zwiększeniu pojemności oraz stopnia sprężania.

Standardowo XU10J4 ma średnice tłoków 86mm i skok 86mm. Tłoki w górnym położeniu są o 1 mm poniżej końca bloku silnika. Co niektórzy wkładają do tego silnika wał  korbowy z XU9J4 (1.9 Mi16) który ma skok 88mm. Czyli zwiększamy pojemność oraz stopień sprężania. mamy wtedy 2045cc i stopień sprężania rzędu 11:1...
Ciekaw jestem jakie to daje przełożenie na osiągi, moc silnika?

Niektórzy pokusili sie na rozwiert i zastosowaniu tłoków 88mm i wału korbowego o skoku 92, 96 lub nawet 98-100mm!!  co daje maksymalnie pojemność ok 2.5L ale to wymaga już głębszej ingerencji, grubszych uszczelek głowicy itp.

Standardowo mamy do dyspozycji ok 3 mm między tłokiem a zaworami z tego co czytałem jak dobrze pamiętam.

Spotkał się ktoś z tym tematem?? Mnie to rozwiązanie bardzo zainteresowało  tylko nie znalazłem nigdzie opisu ile daje ta modyfikacja (mowa o standardowych tłokach 86mm i skoku 88mm).
jest ZX 2.0 16v - marzenia należy spełniać :)
był ZX 1.6i Aura - pozostał wrak

Offline Hubert Walasek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: -.-
  • Miejscowość: Wrocław
Re: 2.0 16V - long stroker - jakie korzyści?
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 22, 2012, 23:40:00 »
Z tego co ja słyszałem to trzeba wtryski trochę wydajniejsze wsadzić (dokładnie nie pamiętam jakie było to na brytyjskich stronach) i zimny dolot - max 10 - 15 km wyciągnie się na takim long stroker'że.

Offline michał Kamiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 958
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: peueot 205, 206 i 207
  • Miejscowość: Lublin
Re: 2.0 16V - long stroker - jakie korzyści?
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 13, 2012, 21:15:57 »
http://www.dp-engineering.nl/EN/projects/zx_turbo.php

wiem że nie na temat ale ciekawiło mnie to może ktoś też się zaciekawi a nie wiedziałem gdzie wrzucić.

Offline Maciej Pełka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 382
  • Skąd: Kałuszyn
  • Posiadany samochód: Avensis T27 FLII
  • Miejscowość: Kałuszyn
Re: 2.0 16V - long stroker - jakie korzyści?
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 13, 2012, 22:57:34 »
Fajna sprawa z tym turbo
Był  ZX 1.4i '94