Wertując strony o silniku XU10J4 (S16) spotkałem się z informacją o przeróbce go na tzw. long stroker czyli zwiększeniu pojemności oraz stopnia sprężania.
Standardowo XU10J4 ma średnice tłoków 86mm i skok 86mm. Tłoki w górnym położeniu są o 1 mm poniżej końca bloku silnika. Co niektórzy wkładają do tego silnika wał korbowy z XU9J4 (1.9 Mi16) który ma skok 88mm. Czyli zwiększamy pojemność oraz stopień sprężania. mamy wtedy 2045cc i stopień sprężania rzędu 11:1...
Ciekaw jestem jakie to daje przełożenie na osiągi, moc silnika?
Niektórzy pokusili sie na rozwiert i zastosowaniu tłoków 88mm i wału korbowego o skoku 92, 96 lub nawet 98-100mm!! co daje maksymalnie pojemność ok 2.5L ale to wymaga już głębszej ingerencji, grubszych uszczelek głowicy itp.
Standardowo mamy do dyspozycji ok 3 mm między tłokiem a zaworami z tego co czytałem jak dobrze pamiętam.
Spotkał się ktoś z tym tematem?? Mnie to rozwiązanie bardzo zainteresowało tylko nie znalazłem nigdzie opisu ile daje ta modyfikacja (mowa o standardowych tłokach 86mm i skoku 88mm).