Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] programowanie ilosci dodatku jak zmienić na wcześniejszą wartość  (Przeczytany 16415 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

mati2642

  • Gość
Odp: [MkIII] programowanie ilosci dodatku jak zmienić na wcześniejszą wartość
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 18, 2016, 12:44:54 »
Wiem ale gdybym chciał w serwisie płacić to bym nie pytał na forum ,przecież tu nie jeden ma większą wiedzę jak w serwisie . Tylko nie wiedzieć czemu nie chcą pomóc .

Offline Jacek Bednarczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 227
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.6HDI Fap 2006r
Odp: [MkIII] programowanie ilosci dodatku jak zmienić na wcześniejszą wartość
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 18, 2016, 13:03:09 »
Nie jestem pewien czy ktoś tutaj wie na 100% jaki masz wlać płyn. Według tego katalogu walker, masz na pewno powerflex ( ty masz nr opr 12546, a tam pisze że powerflex stosowany od numeru 12166 ), a według service citroen, to łamigłówka bo pisze że od 01-07-2010 był stosowany i powerflex i infineum, albo poprostu nie sprecyzowali, od którego OPR jest powerflex , tak jak to jest wyjaśnione  w katalogu walkera.

mati2642

  • Gość
Odp: [MkIII] programowanie ilosci dodatku jak zmienić na wcześniejszą wartość
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 18, 2016, 13:11:35 »
Zapozyczone z innego tematu :

Mamy cztery rodzaje dodatków do paliwa.
DPX 42, EOLYS 176, INFINEUM F7995, EOLYS POWERFLEX.
Dodatek DPX 42 stosujemy we wszystkich pojazdach do nr ORGA 9492.
Dodatek EOLYS 176 stosujemy w pojazdach od nr ORGA 9493 do 12166.
Dodatek INFINEUM F7995 stosujemy w C6 od nr ORGA 12116 i w C5 MkIII od nr ORGA 12125.
Dodatek EOLYS POWERFLEX stosujemy w C8 i JUMPY od nr ORGA 12152 i w C4, C4 Picasso, Berlingo od nr ORGA 12167.

Od dnia 15.07.2010 roku EOLYS 176 nie jest już dostępny. Będzie sprzedawany aż do wyczerpania zapasów. Zamiast niego stosujemy INFINEUM F7995.

Rodzaj dodatku dobieramy do koloru złączek zatrzaskowych zbiornika dodatku FAP:

Złączka zatrzaskowa nie niebieska, nie zielona: EOLYS DPX42.
Złączka zatrzaskowa niebieska: EOLYS POWERFLEX.
Złączka zatrzaskowa zielona: EOLYS 176 albo INFINEUM F7995.


Trochę różnią się te informacje co do nr orga niż w tym katalogu

Offline Jacek Bednarczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 227
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.6HDI Fap 2006r
Odp: [MkIII] programowanie ilosci dodatku jak zmienić na wcześniejszą wartość
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 18, 2016, 13:23:18 »
Ciekawi mnie końcowy efekt twoich poszukiwań właściwego dodatku. Ja stawiam że  masz Powerflex. Na złączkę bym bardzo nie patrzył ( być może ktoś tam coś grzebał i ją zmienił) U mnie tak jak już pisałem, mam białą, a na pewno i w tym roczniku i przy moim nr ORGA był lany eolys 176.

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
Odp: [MkIII] programowanie ilosci dodatku jak zmienić na wcześniejszą wartość
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 18, 2016, 13:33:38 »
chyba trzeba pobrać próbkę ze zbiorniczka i sprawdzić chemicznie który to.

mati2642

  • Gość
Odp: [MkIII] programowanie ilosci dodatku jak zmienić na wcześniejszą wartość
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 19, 2016, 11:17:48 »
Informacja jaka otrzymałem od ASO


Zalecane płyny do filtra cząstek stałych najłatwiej riozpoznać po kolorze złączki przy zbiorniku. W Pańskim przypadku ( złączka zielona) zalecane jest zastosowanie płynu EOLYS 176 albo INFINEUM F7995.
W załączeniu przesyłam Panu screen z systemu Producenta.
Zdjęcie, które Pan przesłał wskazuje  odpowiednią wtyczkę, w zależności od modelu może się ona delikatnie różnić. Głównym wyznacznikiem doboru odpowiedniego płynu jest kolor na ww wtyczce.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 19, 2016, 12:50:55 wysłana przez Mateusz Szweda »

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MkIII] programowanie ilosci dodatku jak zmienić na wcześniejszą wartość
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 19, 2016, 12:59:03 »
Czyli reasumując Masz samochód z  16 marca 2011 o ile dobrze pamietam a powerflexa zaczęli lac od 1 lipca 2010 jak wynika z screna podanego przez Jacka i jak tu sie połapać ...
« Ostatnia zmiana: Grudzień 19, 2016, 13:25:26 wysłana przez Marc Waldemar »

Offline Jacek Bednarczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 227
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.6HDI Fap 2006r
Odp: [MkIII] programowanie ilosci dodatku jak zmienić na wcześniejszą wartość
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 19, 2016, 13:18:59 »
Po VIN ma : Data Początku Gwarancji 31.03.2011  :) a data produkcji 16.03.2011
I jeszcze jedno: Czy  kolor złączki sprawdzamy w miejscu nr 1 czy 2? Bo teraz patrząc na te zdjęcia Mateusza  z serwisu, wydaje mi się że pokazane jest miejsce nr 2.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 19, 2016, 13:49:04 wysłana przez Jacek Bednarczyk »

mati2642

  • Gość
Odp: [MkIII] programowanie ilosci dodatku jak zmienić na wcześniejszą wartość
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 19, 2016, 13:40:12 »
Dlatego patrzy się na zlaczke ją specjalnie odkrecilemm zbiornik i Wszystkie złączki są zielone również ta co idzie od baku więc gdyby ktoś zmienił zbiorniczek w co wątpię to ten przewód jest osobno od baku dopinany do zbiorniczka kolor też zielony, w serwisie też nie patrzą na rok tylko na złączki tak mówi producent pewnie dlatego że coś było namieszane i były lane i takeni takie . Dziwne że twoje numery org różnią się od tych co podalem. A powerflex i eolys różnią się kolorem ?

mati2642

  • Gość
Odp: [MkIII] programowanie ilosci dodatku jak zmienić na wcześniejszą wartość
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 19, 2016, 13:55:09 »
Proszę drugie zdjęcie po zrzuceniu zbiornika


Z tego co dzwonilem to sprawdza się tam gdzie uzupełnia się płyn czyli miejsce 1 jednak gdyby ktoś miał wątpliwości czy zbiornika ktoś nie zmienił to można zerkna na zlaczke nr 2 ta nie jest integralna że zbiorniczkiem.
Jacku coś namieszales chyba ztym nr org bo patrz walker podaje że przy zlaczke Zielonej i numerze org wyżej jak 12110 i roku produkcji od 01/02/2010 jest infineum i w tedy też wchodzi  powerflex jeżeli złączka jest niebieska . Wydaje mi się że jedyną zmianą to taka że od 2010 z powodu wycofania eolys 176 były lane Infineum i powerflex u mnie jest nie eolys a już infineum .
Natomiast mając auto np z 2009r i niebieska zlaczke to napewno coś jest nie tak ponieważ wtedy jeszcze nie było powerflexu
« Ostatnia zmiana: Grudzień 19, 2016, 14:25:18 wysłana przez Mateusz Szweda »

Offline Jacek Bednarczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 227
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.6HDI Fap 2006r
Odp: [MkIII] programowanie ilosci dodatku jak zmienić na wcześniejszą wartość
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 19, 2016, 14:47:04 »
No właśnie, zależy jak kto to interpretuje. Ja rozumiem w ten sposób: od numeru 12110 - infineum(lub eolys 176, bo można je mieszać), ale do numeru 12166, bo od tego numeru jest już powerflex. Z drugiej jednak strony te kolory złączek. Jeśli u ciebie jest zielona, to wychodzi na to że infineum..., sam już nie wiem. Teraz to ja będę miał zagadkę jaki płyn muszę kupić, bo złączkę mam białą to tak jakby dpx, ale w 2006 roku to niemożliwe bo wtedy był już dawno eolys 176. Muszę jeszcze zajrzeć do tej drugiej złączki, bo tak jak napisałeś gdyby ktoś zmienił mi ten zbiornik na taki z białą złączką, to ta druga powinna być jednak zielona, gorzej jak będzie biała... :o

mati2642

  • Gość
Odp: [MkIII] programowanie ilosci dodatku jak zmienić na wcześniejszą wartość
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 19, 2016, 14:59:33 »
Nigdzie nie pisze że do numeru takiego i takiego jest infineum , wszędzie piszą tylko od jakiego numeru i od jakiego roku.... tylko przy Dpx piszą do jakiego numeru i JAKIEGO ROKU więc interpretacja że infineum jest do numeru 12166 jest błędna . Ją zaufam serwisowi wiedzą co i jak szczególnie że pisałem do Warszawy do głównej siedziby w Polsce i jak oni mówią że patrzeć na zlaczke i po wysłaniu im zdjęć mówią że infineum to tak też zrobię.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII] programowanie ilosci dodatku jak zmienić na wcześniejszą wartość
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 19, 2016, 15:37:53 »
Może być najsensowniej, bo w hurtowniach to cuda się zdarzają
Trochę inny przykład, niech ktoś spróbuje kupić filtr do MKI 2.0 HDI który ma system Boscha, a według WIN w hurtowniach w tych systemach wychodzi że jest Siemensa. Upierając się że ma się Boscha (tak jest i tak podaje service.citroen) dostaje się zły filtr, i trzeba brać od Siemensa.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Jacek Bednarczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 227
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.6HDI Fap 2006r
Odp: [MkIII] programowanie ilosci dodatku jak zmienić na wcześniejszą wartość
« Odpowiedź #38 dnia: Grudzień 19, 2016, 15:51:34 »
No to ja mam teraz nie lada problem, obejrzałem wszystkie złączki i są białe, więc według wszelkich katalogów jeśli chodzi o kolor złączki, ma być dpx. Jeśli natomiast szukać po numerze OPR i po roku produkcji, ma być eolys176. Zadzwoniłem do serwisu citroena i powiedzieli że trzeba patrzeć tylko i wyłącznie na kolor złączki przy cytuję "magistrali do napełniania". Więc jeśli dobrze rozumię to chodzi o to miejsce nr 1 - jest kolor biały - więc DPX42. Ale jak to możliwe żeby w roku 2006 był wlany dpx??? Pomoże ktoś jak to rozwikłać? Płynu jeszcze trochę jest, ale gdy przyjdzie pora na dolewkę, muszę wiedzieć jaki ma być.

mati2642

  • Gość
Odp: [MkIII] programowanie ilosci dodatku jak zmienić na wcześniejszą wartość
« Odpowiedź #39 dnia: Grudzień 19, 2016, 16:14:13 »
No to ty to masz dopiero klina wbitego he... bo u mnie nie napisali do którego roku wlewali infineum (możliwe że nawet do dziś go dają , nie wiem) ale u ciebie ewidentnie jest napisane ze DO 2002r  osz ci dopiero zagadka. A zapytaj czy różnią się te płyny kolorem , gdyby tak było to łatwo to sprawdzić.

Offline Jacek Bednarczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 227
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.6HDI Fap 2006r
Odp: [MkIII] programowanie ilosci dodatku jak zmienić na wcześniejszą wartość
« Odpowiedź #40 dnia: Grudzień 19, 2016, 16:40:00 »
Mam nadzieję że może ktoś tutaj mi powie jaki kolor ma dpx a jaki eolys176. Wiem na pewno że u mnie w zbiorniku kolor tego płynu to taki ciemnobrązowy. Do serwisu nie wiem czy dzwonić, bo nie wiem czy mają pojęcie o takich informacjach - jak dzwoniłem wcześniej w sprawie tego płynu i koloru złączek, to facet na pytanie w którym miejscu jest ta magistrala do napełniania, odpowiedział, że nie wchodził pod auto i trzeba zajrzeć do instrukcji napełniania ???
Jeśli ktoś z was wie jakie kolory mają te płyny to proszę o odpowiedź, jeśli nie to założę nowy temat, może wieksza ilość osób to przeczyta i może ktoś odpowie. Chyba to by była najlepsza wskazówka gdybym wiedział jakie są kolory tych płynów, chyba że mają jednakowy kolor to wtedy klapa.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MkIII] programowanie ilosci dodatku jak zmienić na wcześniejszą wartość
« Odpowiedź #41 dnia: Grudzień 19, 2016, 19:55:31 »
ELOYS 176 jest tez ciemnobrązowy przez pewien czas mialem nawet ślad kropli na błotniku po wymianie zeszła franca po jakimś tam czasie.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: [MkIII] programowanie ilosci dodatku jak zmienić na wcześniejszą wartość
« Odpowiedź #42 dnia: Grudzień 19, 2016, 22:38:59 »
Może być najsensowniej, bo w hurtowniach to cuda się zdarzają
Trochę inny przykład, niech ktoś spróbuje kupić filtr do MKI 2.0 HDI który ma system Boscha, a według WIN w hurtowniach w tych systemach wychodzi że jest Siemensa. Upierając się że ma się Boscha (tak jest i tak podaje service.citroen) dostaje się zły filtr, i trzeba brać od Siemensa.
Część MKI z systemem Bosch-a miała fabrycznie obudowę z systemu Siemens, co jest lepsze, bo nie cieknie z niej ropa :)
Nie jest to problemem, gdyż obudowy różnią się znacznie wyglądem.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Jacek Bednarczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 227
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.6HDI Fap 2006r
Odp: [MkIII] programowanie ilosci dodatku jak zmienić na wcześniejszą wartość
« Odpowiedź #43 dnia: Grudzień 19, 2016, 23:58:55 »
Podzwoniłem tu i tam, i sprawa wygląda następująco: Jeden gość powiedział że na pewno mam eolys176, bo tak podają katalogi. Natomiast drugi, który handluje już ponad 10 lat tymi płynami, wyjaśnił mi dosyć szczegółowo ten temat, po pierwsze że w serwisie mieli rację, patrzymy tylko i wyłącznie na kolor złączki (no chyba że ktoś by wcześciej pozamieniał je wszystkie na inny kolor), tak on jak i w serwisie nie sprawdzają po vin tylko pytają o kolor złączki. Jeśli biały - na pewno DPX, zielony - eolys176 lub infineum, niebieski powerflex. To wszystko ma związek z normą czystości spalin. Jeśli tak jak u mnie euro4 to dpx, euro5 eolys176 lub infineum, euro6 powerflex , i to wszystko by miało ręce i nogi. mówił że to nic że w katalogach podają że dpx był do 2002 roku. Citroen montował po 2002 roku silniki z normą i euro4 i euro5, więc jeśli nawet moje auto jest z 2006 roku to i tak jest dpx bo ma normę euro4, chociaż inne auta będą trochę młodsze lub starsze, mogą mieć zieloną złączkę i eolys176, bo mają normę euro5. Nie wiem czy to są informacje pewne, ale facet najsensowniej to tłumaczył i nie pozostaje mi nic innego jak przy niedalekiej dolewce dolać właśnie dpx, bo nawet gdybym pojechał do serwisu, to też by mi wlali dpx-a.
Co do koloru to nie można sprawdzić bo podobno i dpx i eolys mają bardzo podobną, jak nie identyczną barwę.
Z tego co dzwonilem to sprawdza się tam gdzie uzupełnia się płyn czyli miejsce 1 jednak gdyby ktoś miał wątpliwości czy zbiornika ktoś nie zmienił to można zerkna na zlaczke nr 2 ta nie jest integralna że zbiorniczkiem.
u mnie jest nie eolys a już infineum .
Ty masz normę euro5 no i wszystko się zgadza, że nie masz powerflexa a infineum
« Ostatnia zmiana: Grudzień 20, 2016, 00:10:14 wysłana przez Jacek Bednarczyk »

mati2642

  • Gość
Odp: [MkIII] programowanie ilosci dodatku jak zmienić na wcześniejszą wartość
« Odpowiedź #44 dnia: Grudzień 20, 2016, 01:12:31 »
No widzisz i sami sobie to wyjasnilismy, przy okazji napewno dla kogoś kto to będzie czytał takie informacje będą bezcenne bo ja szukając w Google nie znalazłem żadnej konkretnej informacji.

A dodatkowo na pytanie czemu są podane informacje odnośnie roczników i ze w takim razie wprowadzaja w blad dostałem od citroena taka odpowiedź :

Inormacja jest prawdziwa. Związane jest to ze zmianą dostawcy płynu do filtra cząstek stałych.  Dlatego Producent pojazdu  wprowadził oznaczenia kolorystyczne wtyczek, które określają zalecany preparat.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 20, 2016, 12:54:29 wysłana przez Mateusz Szweda »

Offline Jacek Bednarczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 227
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.6HDI Fap 2006r
Odp: [MkIII] programowanie ilosci dodatku jak zmienić na wcześniejszą wartość
« Odpowiedź #45 dnia: Grudzień 20, 2016, 14:11:05 »
Częściowo trochę (może celowo ;) ) wprowadzają w błąd. Zauważ jedną rzecz: rzeczywiście gdy podjedziesz do serwisu lub zadzwonisz do nich, to pytają od razu o kolor złączki, bo dobrze wiedzą że to jest głównym wyznacznikiem, a nie sprawdzają po vin czy innych numerach, bo mieli by serię pomyłek na dodatek kosztownych. Natomiast sprawdzając na stronie service citroen, niby jest ta informacja o kolorze złączek, ale dodatkowo mydlą oczy klientom tymi różnymi numerami i datami produkcji, które częściowo nakierowywują na włąściwy płyn, ale nie dają 100% pewności, i na przykład klienci którzy dobiorą sobie i kupią taki nieodpowiedni płyn po numerach OPR, ORGA itd. itp, uszkodzą sobie fapa czy tam coś jeszcze, i gdzie pojadą? oczywiście do serwisu :) A wystarczyło by umieścić wyraźną informację Najważniejszym wyznacznikiem jest tylko i wyłącznie kolor złączki

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odkopię stary temat bo nie chcę śmiecić nowym.
Jakieś 2 tankowania temu C5 uraczyło mnie komunikatem, że mam niski poziom dodatku do paliwa ( chodzi o FAP  ). Przebieg 204 000 Sprawdziłem w DB ile tego dodatku zostało i okazała się , że komunikat pojawił się przy poziomie 500ml. Wg. mnie to dziwne bo taka ilość dodatku starcza na blisko 70 tyś km. Po każdym tankowaniu do pełna licznik pomniejszał się o 7ml.
Mimo wszystko dziś zrobiłem dolewkę  do pełna bo irytował mnie ciągły komunikat. No i tu się zaczynają moje wątpliwości. W DB całkowita pojemność zbiornika do rzekomo 2300ml. Kupiłem 3L bańkę i .... weszło wszystko a przelewem nie poszła nawet kropelka!?!
Jak to w końcu jest? Jak pojemny jest ten zbiornik? Zastanawiam się czy aby "na sucho" nie jeździłem jakiś czas skoro C5 łyknęło w całości 3L.
Jakie macie doświadczenia  w tej kwestii?
Floating on ;)

Offline Jan Zymek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 179
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5(X7) Exclusive, 163KM, Autom.2011 r,
  • Zainteresowania: sporty motorowodne,technika militarna
  • Miejscowość: Szczecin
Temat pojemności też wałkowałem


http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=110206.msg1100159#msg1100159


...pozostaje bez konkretnych konkluzji....

Offline Olgierd Siwczyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 164
  • Skąd: Wielkopolska
  • Posiadany samochód: Peugeot 4007 2.2 HDI
  • Miejscowość: PNT
Odp: [MkIII] programowanie ilosci dodatku jak zmienić na wcześniejszą wartość
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwiec 08, 2019, 17:05:55 »
Witam, udało się komuś ustalić jak zaprogramować rzeczywistą (po dolewce) wartość ilości dodatku?