Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Citroen XM MK1- remont  (Przeczytany 55764 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #75 dnia: Marzec 21, 2016, 09:31:22 »
Cytat: Zbigniew Patelski
Przy okazji - ile pikseli ci brakuje w wyświetlaczu? :D
Nie liczyłem, ale brakuje na pewno jednej linijki pionowej i paru(nastu) innych :D
Witamy wśród włascicieli Mk2!

to proszę scal to w całość
Scalone.

Co do skrzyni - zdaję sobie z tego sprawę. Remont tez można zrobić, choć po kieszenie pociągnie na pewno. Poprzedni właściciel twierdzi, że skrzynia jest po remoncie, ale jednak nie działa do końca jak powinna, o czym pisałem wyżej. Będę badał temat w najbliższym czasie. Jeżeli z tą trwałością silnika jest faktycznie tak jak piszesz, to mam z miejsca lepszy humor, dzięki :)
O skrzynię tak się nie bój. Po dobrym remoncie powinna wytrzymać 100-200 tysięcy. Nawet jeśli padnie, to jest popularny model, używany przez wiele marek i nie powinno być problemu z jej naprawą.

Co do przekładki wnętrza z MK1 do MK2 to ja osobiście uważam, że pierwszy koncept był lepszy tzn. silnik V6 do budy MK1. To byłoby coś niespotykanego. Jakiś czas temu na mobile.de czy jakiejś innej stronce był XM MK2 z całym zespołem napędowym z C5, też fajny pomysł.
Wnętrze łatwiej przeszczepić. Nie mam pojęcia jakie problemy będą, ale na pewno mniejsze niż babranie się w mechanice i hydraulice. Myślę że głównie będą to podmiany kostek elektrycznych przy przełącznikach. Głowna wada to będzie brak poduszek powietrznych.

Z doświadczenia też powiem, że taki wielki, kanciasty, niepozorny kombiak z tą V6 jest wspaniałą maszyną do temperowania gnojków, żądnych wyścigów, w swoich rozklekotanych seatach :D

Masz jakieś informacje o tym XM+C5?
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #76 dnia: Marzec 21, 2016, 17:33:43 »

Najlepsze w tych silnikach jest to, że jak Ci się popsuje to kupujesz drugi za 500zł.
No właśnie. Nie ma tragedii, powiedziałbym nawet, że ceny są atrakcyjne.


Co do przekładki wnętrza z MK1 do MK2 to ja osobiście uważam, że pierwszy koncept był lepszy tzn. silnik V6 do budy MK1. To byłoby coś niespotykanego.
Tak też chciałem zrobić, ale przeróbki pod maską mogły by być dosyć konkretne. Podejrzewam, że dłubania byłoby sporo, a tak mam działające, młode (jak na XMa rzecz jasna) auto, ze zdrową blachą, które można wizualnie przerobić na MK1. Z drugiej strony.... nie kuś, bo mam jeszcze 2.1TD w tym samym kolorze MK1 :D


Jakiś czas temu na mobile.de czy jakiejś innej stronce był XM MK2 z całym zespołem napędowym z C5, też fajny pomysł.
Ciekawy pomysł, nie wiedziałem, że ktoś to zrealizował. Ja podczas wielogodzinnych rozmyślań na temat silników miałem pomysł, żeby wpakować do XMa któreś V6 z C5-tki, ale... uznałem, że ogrom włożonej pracy oraz koszta jakie trzeba ponieść są zbyt wysokie jak dla mnie. Taki silniczek ES9j4 można jak sam zauważyłeś mieć za parę stówek, gorzej z nowszymi jednostkami. No i te rzeźbienie żeby to pasowało wszystko. Jednak temat jest ciekawy i pewnie będzie to dobry kierunek na przyszłość.

Cytat: Zbigniew Patelski
Przy okazji - ile pikseli ci brakuje w wyświetlaczu? :D
Nie liczyłem, ale brakuje na pewno jednej linijki pionowej i paru(nastu) innych :D
Witamy wśród włascicieli Mk2!
Dzień dobry! :D


Scalone.
Dziękuję.

Nie mam pojęcia jakie problemy będą, ale na pewno mniejsze niż babranie się w mechanice i hydraulice. Myślę że głównie będą to podmiany kostek elektrycznych przy przełącznikach. Głowna wada to będzie brak poduszek powietrznych.

No niestety poduszek nie będzie. Pomijając to, jeszcze być może pojawi się problem z panelem klimatyzacji, ale myślę, że jest to do zrobienia.

Z doświadczenia też powiem, że taki wielki, kanciasty, niepozorny kombiak z tą V6 jest wspaniałą maszyną do temperowania gnojków, żądnych wyścigów, w swoich rozklekotanych seatach :D 
:D  Ostatnio jakaś BMka siedziała mi na zderzaku. Zrobiłem pewien test i gościu trzymał się twardo za mną, ale wyprzedzać mu się odechciało. Zaznaczam, że było to na trasie, przy małym ruchu i poza terenem zabudowanym :P  Pomijając to, zauważyłem coś jeszcze - ludzie się znacznie bardziej oglądają za nim, niż za dieslem, zapewne V6 wabi swoją pracą  8)

Odnośnie tej skrzyni biegów. Dzisiaj podczas jazdy trochę się pobawiłem przyciskiem sterującym funkcją sport... i okazało się, że działa. Po wciśnięciu, skrzynia redukuje bieg, silnik wchodzi na wyższe obroty i wyżej kręci. Po ponownym wciśnięciu przycisku, wraca do normalnej, ekonomicznej pracy. Niestety nie powoduje to żadnej zmiany na wyświetlaczu biegu. Ciągle miga D i SPT. Podejrzewam, że wynika to z jakiegoś błędu w pamięci kompa. Jedyny moment kiedy na wyświetlaczu widzę coś innego, to zaraz po przekręceniu kluczyka. Jest oczywiście "P" i "eco", po chwili zmienia się na "spt" i zaczyna migać.




Mam Lexię i kupiłem przejściówkę 30-pin <-> OBD2. Włożyłem wtyczkę, oczywiście z większością sprzętu się nie komunikuje. Wyczytałem  gdzieś, chyba na innym forum, że trzeba pozmieniać połączenia pomiędzy obd a 30 pin (kolejność). No to pełen optymizmu idę do auta, próbuję wyciągnąć wtyczkę... i problem. Skończyło się na tym, że wtyczkę podważyłem sporym, płaskim śrubokrętem i w końcu wylazła.. pozostawiając część pinów w gnieździe 30pin w samochodzie. Co ciekawe pinów tych nie da się wyciągnąć z tego gniazda.... Cudownie po prostu.



Chyba usunę oryginalne 30 pinowe złącze i zastosuję bezpośrednio wtyk OBD2, przynajmniej bezpośrednio Lexią będzie można się podłączyć....
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 04, 2017, 14:43:48 wysłana przez Przemysław Wyderka »

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #77 dnia: Marzec 21, 2016, 19:20:40 »
Przemek a nie podeszłaby tam skrzynia szóstka z Puga?? To by dopiero był demon.
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #78 dnia: Marzec 21, 2016, 19:48:46 »
Szczerze powiem, że nie wiem. 6 biegów, no... szatan jak nic :D Ale na razie jestem zadowolony z automatów w moich XMach. Jakoś tak do jazdy po mieście jak dla mnie jest super wygodny. Już byłem zadowolony w 2.1TD, a teraz mając znacznie więcej pod nogą w V6 jest jeszcze lepiej. Wygoda Panie, jak w limuzynie przystało :D

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #79 dnia: Marzec 22, 2016, 05:14:55 »

Odnośnie tej skrzyni biegów. Dzisiaj podczas jazdy trochę się pobawiłem przyciskiem sterującym funkcją sport... i okazało się, że działa. Po wciśnięciu, skrzynia redukuje bieg, silnik wchodzi na wyższe obroty i wyżej kręci. Po ponownym wciśnięciu przycisku, wraca do normalnej, ekonomicznej pracy. Niestety nie powoduje to żadnej zmiany na wyświetlaczu biegu. Ciągle miga D i SPT. Podejrzewam, że wynika to z jakiegoś błędu w pamięci kompa. Jedyny moment kiedy na wyświetlaczu widzę coś innego, to zaraz po przekręceniu kluczyka. Jest oczywiście "P" i "eco", po chwili zmienia się na "spt" i zaczyna migać.
Tobie mryga sport i śnieżynka, razem ze znakiem ostatniego biegu. Taki komunikat oznacza błąd w skrzyni (sterowniku). Nie jest wyjaśnione co dokładnie, poza tym że jest komunikacja z wyświetlaczem. Trzeba by odczytać błędy. Da się to zrobić prawdziwą lexią/proxią, ale czy tymi chińskimi też - nie wiem. Mogę ci wysłać jakieś materiały o tej skrzyni, jak chcesz sobie poczytać do poduszki.

BTW, ten wyświetlacz informacje dostaje w 12-bitowych ramkach w jakiejś śmiesznej transmisji szeregowej. Nie podejdzie w jego miejsce ten z 4HP18, który dostaje je po kilku kablach prosto z selektora. To tak w razie gdybyś zapragnął zegarów z Mk1.

Mam Lexię i kupiłem przejściówkę 30-pin <-> OBD2. Włożyłem wtyczkę, oczywiście z większością sprzętu się nie komunikuje. Wyczytałem  gdzieś, chyba na innym forum, że trzeba pozmieniać połączenia pomiędzy obd a 30 pin (kolejność). No to pełen optymizmu idę do auta, próbuję wyciągnąć wtyczkę... i problem. Skończyło się na tym, że wtyczkę podważyłem sporym, płaskim śrubokrętem i w końcu wylazła.. pozostawiając część pinów w gnieździe 30pin w samochodzie. Co ciekawe pinów tych nie da się wyciągnąć z tego gniazda.... Cudownie po prostu.



Chyba usunę oryginalne 30 pinowe złącze i zastosuję bezpośrednio wtyk OBD2, przynajmniej bezpośrednio Lexią będzie można się podłączyć....
Możesz pokazać, co dokładnie trzeba zamieniać?
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Jerzy Waszczur

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 158
  • Skąd: gdańsk
  • Posiadany samochód: V360GL'87 B200F 105kkm; AX10E'94 C1A 186kkm; ZX1.4i Premiere'93 KDX 218kkm; C15D'03 DW8B 215kkm;
  • Miejscowość: gdańsk
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #80 dnia: Marzec 22, 2016, 10:12:03 »
Z tego co widać 2 lata stania w trawie swoje zrobiły. Takie warunki to tylko volvo w ocynku jest stanie przeżyć...

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #81 dnia: Marzec 22, 2016, 19:14:39 »
Tobie mryga sport i śnieżynka, razem ze znakiem ostatniego biegu. Taki komunikat oznacza błąd w skrzyni (sterowniku). Nie jest wyjaśnione co dokładnie, poza tym że jest komunikacja z wyświetlaczem. Trzeba by odczytać błędy. Da się to zrobić prawdziwą lexią/proxią, ale czy tymi chińskimi też - nie wiem.

Mam interfejs w pełnej wersji, czyli ze wszystkimi układami scalonymi na płytce drukowanej itp. Jak na razie bez problemu można wszystko odczytać i zmieniać wartości w C5 MK1 i C5 MK2 (na tych autach sprawdzałem). Obie cytrynki z automatami, jedynka z 4hp20, dwójka z szóstką. Także myślę, że w XMie z 4hp20 nie powinno być problemu, tylko muszę sobie ten kabelek ogarnąć.

Mogę ci wysłać jakieś materiały o tej skrzyni, jak chcesz sobie poczytać do poduszki.
Co ciekawego masz? Bo ja jestem zaopatrzony w dosyć obszerną książkę nt naprawy i diagnostyki skrzyni (ponad 50mb), tylko jeszcze nie miałem za bardzo kiedy się w nią zagłębić.

BTW, ten wyświetlacz informacje dostaje w 12-bitowych ramkach w jakiejś śmiesznej transmisji szeregowej. Nie podejdzie w jego miejsce ten z 4HP18, który dostaje je po kilku kablach prosto z selektora. To tak w razie gdybyś zapragnął zegarów z Mk1.
Dzięki za  info, przyda się na przyszłość.

Możesz pokazać, co dokładnie trzeba zamieniać?
Temat o tym znajduje się na FMC, więc linka chyba nie moge podać. Jak chcesz, to podeślę na PW.

Z tego co widać 2 lata stania w trawie swoje zrobiły. Takie warunki to tylko volvo w ocynku jest stanie przeżyć...
Możesz rozszerzyć tą wiadomość o to, którego auta konkretnie dotyczy?

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #82 dnia: Marzec 23, 2016, 12:51:47 »
Tobie mryga sport i śnieżynka, razem ze znakiem ostatniego biegu. Taki komunikat oznacza błąd w skrzyni (sterowniku). Nie jest wyjaśnione co dokładnie, poza tym że jest komunikacja z wyświetlaczem. Trzeba by odczytać błędy. Da się to zrobić prawdziwą lexią/proxią, ale czy tymi chińskimi też - nie wiem.

Mam interfejs w pełnej wersji, czyli ze wszystkimi układami scalonymi na płytce drukowanej itp. Jak na razie bez problemu można wszystko odczytać i zmieniać wartości w C5 MK1 i C5 MK2 (na tych autach sprawdzałem). Obie cytrynki z automatami, jedynka z 4hp20, dwójka z szóstką. Także myślę, że w XMie z 4hp20 nie powinno być problemu, tylko muszę sobie ten kabelek ogarnąć.
Żeby tylko się nie okazało, że jest różnica między gadaniem przez OBD, a bezpośrednio ze sterownikiem.

Możesz pokazać, co dokładnie trzeba zamieniać?
Temat o tym znajduje się na FMC, więc linka chyba nie moge podać. Jak chcesz, to podeślę na PW.
Podrzuć na PW.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #83 dnia: Marzec 23, 2016, 18:25:19 »
Z tego co wiem Lexia powinna się dogadać ze sterownikiem tej skrzyni. Zobaczymy, na razie nie mam kiedy się zabrać za te gniazdo 30pin. Myślę, że po świętach się uda.

Link poszedł na pw.

Offline Piotr Kola

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI V6 Exclusive BVA - 290 KM & C5 MKIII 1.6 THP Selection BVM - 155 KM & DS4 1.6 eHDI SoChic BVMP -115 KM
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #84 dnia: Marzec 24, 2016, 12:25:59 »

Odnośnie tej skrzyni biegów. Dzisiaj podczas jazdy trochę się pobawiłem przyciskiem sterującym funkcją sport... i okazało się, że działa. Po wciśnięciu, skrzynia redukuje bieg, silnik wchodzi na wyższe obroty i wyżej kręci. Po ponownym wciśnięciu przycisku, wraca do normalnej, ekonomicznej pracy. Niestety nie powoduje to żadnej zmiany na wyświetlaczu biegu. Ciągle miga D i SPT. Podejrzewam, że wynika to z jakiegoś błędu w pamięci kompa. Jedyny moment kiedy na wyświetlaczu widzę coś innego, to zaraz po przekręceniu kluczyka. Jest oczywiście "P" i "eco", po chwili zmienia się na "spt" i zaczyna migać.
Tobie mryga sport i śnieżynka, razem ze znakiem ostatniego biegu. Taki komunikat oznacza błąd w skrzyni (sterowniku). Nie jest wyjaśnione co dokładnie, poza tym że jest komunikacja z wyświetlaczem. Trzeba by odczytać błędy. Da się to zrobić prawdziwą lexią/proxią, ale czy tymi chińskimi też - nie wiem. Mogę ci wysłać jakieś materiały o tej skrzyni, jak chcesz sobie poczytać do poduszki.

BTW, ten wyświetlacz informacje dostaje w 12-bitowych ramkach w jakiejś śmiesznej transmisji szeregowej. Nie podejdzie w jego miejsce ten z 4HP18, który dostaje je po kilku kablach prosto z selektora. To tak w razie gdybyś zapragnął zegarów z Mk1.

Mam Lexię i kupiłem przejściówkę 30-pin <-> OBD2. Włożyłem wtyczkę, oczywiście z większością sprzętu się nie komunikuje. Wyczytałem  gdzieś, chyba na innym forum, że trzeba pozmieniać połączenia pomiędzy obd a 30 pin (kolejność). No to pełen optymizmu idę do auta, próbuję wyciągnąć wtyczkę... i problem. Skończyło się na tym, że wtyczkę podważyłem sporym, płaskim śrubokrętem i w końcu wylazła.. pozostawiając część pinów w gnieździe 30pin w samochodzie. Co ciekawe pinów tych nie da się wyciągnąć z tego gniazda.... Cudownie po prostu.



Chyba usunę oryginalne 30 pinowe złącze i zastosuję bezpośrednio wtyk OBD2, przynajmniej bezpośrednio Lexią będzie można się podłączyć....
Możesz pokazać, co dokładnie trzeba zamieniać?

Ja też mógłbym prosić materiały o tej skrzyni na Priv?

BTW. Przemek ja bym nie kombinował ze zmianami wnętrza - znajdź jakieś ładne z MKII i doprowadź auto do fajnego stanu i będzie Cię cieszyć. Jak chcesz wnętrza z MKI, to zawsze masz drugiego XM'a pod ręką :)
http://tnijurl.com/citron_c5_fb/

Było:
Opel Calibra 2.0 16v - 250 KM
Citroën C5 MKI 1.8 16v S/SX BVM - 117 KM
Citroën XM MKII Exclusive BVA 3.0 V6 - 194 KM
Citroën C6 Exclusive BVA 3.0 V6 - 215 KM

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #85 dnia: Marzec 24, 2016, 21:05:00 »
No niby taaak. Pewnie i tak postawię na swoim, ale nie wykluczam, że mi się nie odmieni :)
Mam całe wnętrze z MK1, z szarego. Z drewienkiem. W pełnym wypasie prócz skóry (tutaj można polemizować co jest pełnym wypasem, bo jak wiemy welur w XMach jest na prawdę porządny i ja sam do dziś mam mieszane uczucia co jest lepsze, chyba tylko kwestia gustu ma tu znaczenie) także kusi mnie przekładka, ale...

Na razie to mi się nic robić nie chce, tylko śmigać fałką :D Może XM z V6 na pokładzie nie jest jakąś tam super rakietą, ale... mi osobiście daje ogromną frajdę z jazdy, wciąż się nacieszyć nie mogę :D



Zbyszku i Piotrze - jeśli można wiedzieć, ile mniej więcej Wam łyka benzynki V6-tka?
« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2016, 21:46:18 wysłana przez Przemysław Wyderka »

Offline Piotr Kola

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI V6 Exclusive BVA - 290 KM & C5 MKIII 1.6 THP Selection BVM - 155 KM & DS4 1.6 eHDI SoChic BVMP -115 KM
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #86 dnia: Marzec 25, 2016, 22:04:04 »
Ja mam w gazie, ale pali ile wejdzie. Ok 18 to jest standard ;) Zresztą nie sprawdzam dokładnie,  bo czy spali 15 czy 18 to co za różnica. Wiem tylko,  że w przypadku tego auta bardzo duże znaczenie ma to gdzie nim jeździsz, bo u mnie na bc spalanie potrafi różnic się kilka litrów między normalną jazdą a krakowskimi korkami.

Tutaj mały przykład.

Jak wyjeżdżałem z pracy było ok 18L i ok 50 km przejechane od początku pomiaru.

I zaczął się korek...



Stoimy dalej i XM już nie chcę dalej dobijać właściciela :D





Akurat w tym dniu jeździłem na benzynie,  bo nie miałem czasu zatankować gazu hehe.

A na wesołym filmie widać jakie mam średnie zazwyczaj - do momentu ngrania była normalna jazda miejska.

https://youtu.be/KGNIGou5CIk

Co do wnętrza to tak jak Ci pisałem Przemek,  znajdź fajne z mkII, bo szkoda Twojego zachodu i pracy w przerzucaniu kabli i deski :)
http://tnijurl.com/citron_c5_fb/

Było:
Opel Calibra 2.0 16v - 250 KM
Citroën C5 MKI 1.8 16v S/SX BVM - 117 KM
Citroën XM MKII Exclusive BVA 3.0 V6 - 194 KM
Citroën C6 Exclusive BVA 3.0 V6 - 215 KM

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #87 dnia: Marzec 26, 2016, 11:05:30 »
Nieźle wciąga ten gazik. Mi spalił 15,5, no niech będzie 16l/100km benzyny. Trasa powiedzmy tak 60-70% poza zabudowanym, reszta zabudowany, ale nie centrum miasta. Teraz po tankowaniu jeżdżę spokojnie i oszczędnie w celu sprawdzenia jak nisko uda mi się zejść, choć nie ukrywam, noga aż sama rwie się do wciśnięcia głębiej pedału gazu :D  Na autostradzie jak nim wracałem z miejsca zakupu, to mi łyknął 10l/100km. Prędkość 120-130km/h.

Mam dwa problemy. Jeden to ta skrzynia, ale na razie nie ma co rozwijać tematu, bo najpierw muszę ją zdiagnozować Lexią. Kolejny to obroty silnika na biegu jałowym. Dzisiaj (na zimnym motorze) już doszło do tego, że po wrzuceniu D (szarpnięcia nie było) silnik zgasł... Chyba ma za niskie obroty biegu jałowego. Czasem przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, albo przegazówce na postoju, na luzie ma takie tendencje, że wejdzie na obroty, po czym schodzi za nisko (na granicy zgaśnięcia) i wraca do normy.Dalsza zabawa będzie po świętach :)

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 04, 2017, 14:46:58 wysłana przez Przemysław Wyderka »

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #88 dnia: Marzec 26, 2016, 12:02:22 »
Jak na LPG jest z tymi obrotami to tez tak miałem na czerwonych valtekach czytaj ze jak masz dupne wolne wtryski i złe to wyregulować to tak może się dziać.  Spróbuj podciągnąć linkę gazu o dwa trzy ząbki.
Może być problem jak podobne miejsce jest na benzynie z silnikiem krokowym. Ja z nim miałem tylko w jednym V6 problem ale miał 450 kkm.
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #89 dnia: Marzec 26, 2016, 12:12:34 »
Ja LPG na razie nie mam, problem dotyczy więc benzyny. Zobaczę po świętach co mu dolega.

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #90 dnia: Marzec 26, 2016, 12:21:34 »
Aha nie ma lpg.  Ten silnik krokowy zbadaj lub podmien. Mi kiedyś kompresor klimatyzacji stawiał jakoś dziwnie za duży opór i gasl na D. Kompresor wymienilo się i było ok. Naciagnij linkę gazu i zobacz efekt. Jak będzie Ci tak na D gasl skrzynia długo nie pożyje.
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #91 dnia: Marzec 26, 2016, 12:25:18 »
Wiesz w zasadzie to się zdarzyło pierwszy raz dzisiaj. Dotychczas tylko obroty spadały, ale wychodził z tego. Zobaczę tego krokowca i jak coś, to podciągnę mu wolne obroty. Może też skrzynia ma coś do tego, bo pracuje w trybie awaryjnym, ale najpierw muszę ogarnąć gniazdo diagnostyczne, żeby zobaczyć jakimi błędami sypnie.

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #92 dnia: Marzec 27, 2016, 12:14:26 »
Spalanie miałem od około 9 litrów przy spokojnej jeździe w trasie, do ponad 20 w korkach. Mierzone dystrybutorem, bo nie mam komputera.

BTW tego że nie mam komputera, gdybyś rwał zegary to daj znać. Sprawdzisz czy dochodzi do nich jeden przewód.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #93 dnia: Marzec 27, 2016, 12:51:27 »
Spoko, tyle, że ja tez komputera nie mam i spalanie mierzę dokładnie jak Ty :)

Offline Piotr Kola

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI V6 Exclusive BVA - 290 KM & C5 MKIII 1.6 THP Selection BVM - 155 KM & DS4 1.6 eHDI SoChic BVMP -115 KM
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #94 dnia: Marzec 28, 2016, 00:12:48 »
Wiesz w zasadzie to się zdarzyło pierwszy raz dzisiaj. Dotychczas tylko obroty spadały, ale wychodził z tego. Zobaczę tego krokowca i jak coś, to podciągnę mu wolne obroty. Może też skrzynia ma coś do tego, bo pracuje w trybie awaryjnym, ale najpierw muszę ogarnąć gniazdo diagnostyczne, żeby zobaczyć jakimi błędami sypnie.

Raz na jakiś czas mam ten sam problem. Mam drugiego krokowca na podmiane. Wyczyszcę go, założę i dam znać czy coś się zmieniło.
http://tnijurl.com/citron_c5_fb/

Było:
Opel Calibra 2.0 16v - 250 KM
Citroën C5 MKI 1.8 16v S/SX BVM - 117 KM
Citroën XM MKII Exclusive BVA 3.0 V6 - 194 KM
Citroën C6 Exclusive BVA 3.0 V6 - 215 KM

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #95 dnia: Kwiecień 03, 2016, 17:01:08 »
I jak tam Piotrze z tym krokowcem? Zmieniło się coś?


Ja kurczę jestem uziemiony na 2 tygodnie, akurat jak nastała u mnie piękna, słoneczna pogoda... :(

Offline Michał Głodek

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 1 043
  • Skąd: Rzeszów / Kraków
  • Posiadany samochód: XM 2.9 BVA
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #96 dnia: Kwiecień 05, 2016, 22:57:08 »
Ja znam człowieka który też to miał w ES. Wymienił cewkę, kable, świece, akumulator, krokowca i już przymierzał się do skrzyni, ale mechanik stwierdził, iż jakieś przewody podciśnieniowe w okolicach kolektora były bardzo podziurawione... Po wymianie tego ustrojstwa i uszczelnieniu całego kolektora samochód przestał gasnąć, dławić się i kombinować.

Teraz tak: Nie wiem co to były za przewody, nie znam się na ES9J i nawet nie wiem, czy to faktyczny powód, ale teraz ten konkretny samochód działa :) Zatem może to dobry trop, żeby sprawdzić dolot?
-XM 2.9 V6 BVA 1999
były:
-C5 1.6 HDi 2005
- C5 2.9 V6 BVA 2009
- C5 2.0 HPi 2001
- Berlingo 2.0 HDi 2003
- XM 2.0 TCT 1995 Miss you :(
- Xsara 1.9 TurboD 1998

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #97 dnia: Kwiecień 06, 2016, 09:51:36 »
Przydatna informacja Michale, na pewno zwrócę na to uwagę.

Niestety będę musiał pożegnać się z przyjemnością prowadzenia V6-tki na jakiś czas i przesiadam się na BXa brata (bo mi zakosił mojego 2.1TD i się wozi cwaniaczek he he :D  ). Sporo jest do zrobienia, ale najważniejsza jest szarpiąca czasem skrzynia biegów, której nie chcę wykończyć.

Do zrobienia o czym już wiem:
- mało oleju w automacie;
- jakiś wyciek albo ze skrzyni albo z półosi, nie wiadomo jeszcze;
- wyciek oleju ze silnika, zalany alternator, i tył silnika, możliwe, że z pokryw zaworów;
- wszystkie gruchy do wyczyszczenia, pomalowania i nabicia jeżeli membrany są sprawne - lub wymiana;
- naprawa mechanizmu zmiany wysokości zawieszenia - zacina się;
- wymiana wszystkich części eksploatacyjnych przedniego zawieszenia (drążki, sworznie itp. itd.)
- tarcze przód do przetoczenia + nowe klocki; to samo z tyłu;
- wymiana świec zapłonowych, kabli i może cewki;
- trzeba zobaczyć jak wygląda pasek rozrządu, bo niby rozrząd jest nowy (ale czy cały, to nie wiadomo, może tylko pasek... oby nie);
- układ wydechowy do małego połatania i przede wszystkim muszę zmierzyć średnicę rury, bo ojciec mówił że coś cienka się wydaje, a ponoć ma być 60-tka w środku;
- wymiana przedniego grilla + malowanie pod kolor auta;
- naprawa złącza diagnostycznego, podłączenie się Lexią i wtedy zobaczymy co jeszcze mu nie pasuje;
- eliminacja problemów z szarpiącą od czasu do czasu skrzynią;
- diagnostyka alternatora i regulatora napięcia - wszystko miga w rytm pracy alternatora i obrotów. Obstawiam na wstępie regulator napięcia lub uwaloną diodę. Jeżeli alternator będzie rozbierany, to pewnie od razu wskoczą nowe łożyska i ślizgi.
i pewnie jeszcze wiele innych dojdzie.

Ponadto lista nr 2 do wykonania:
- demontaż tylnej belki, piaskowanie, malowanie + nowe poduchy oczywiście;
- czyszczenie całego podwozia, eliminacja ognisk korozji;
- konserwacja podłogi, progów itp itd.

Lista nr 3:
- polerowanie lakieru + zabezpieczenie;
- regeneracja oryginalnych felg aluminiowych;
- jak jeszcze wyjedzie przed zimą, to przydało by się jakieś nowe laczki kupić, bo obecnie mam zimówki i to 195 szerokie.

Jak już będzie dopieszczony technicznie... to może "odliftingowanie" do wersji MK1.

Zapewne lista nr 1 i 2 jeszcze się poszerzy. Część wiem z relacji ojca, który wczoraj oglądał go na najeździe od dołu. Kolejne pewnie wyjdzie potem. Na razie muszę rękę wyleczyć, a potem jazda z robotą  8)

Jak się już pozbieram, to porobię fotki podwozia, mam taki fajny lewarek boczny, to będzie dobrze widać wszystko w świetle dziennym.

PS. Patrzcie jaki super prezent dostałem od jednego z Was. Po prostu brak mi słów, jedynie co mogę napisać raz jeszcze - wielkie dzięki:D 

Jeszcze do tego był 1 zaworek Valprex, ale już zniknął, bo ojciec kombinuje z dorobieniem takowych.


« Ostatnia zmiana: Czerwiec 04, 2017, 14:48:12 wysłana przez Przemysław Wyderka »

Offline Piotr Kola

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI V6 Exclusive BVA - 290 KM & C5 MKIII 1.6 THP Selection BVM - 155 KM & DS4 1.6 eHDI SoChic BVMP -115 KM
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #98 dnia: Kwiecień 06, 2016, 11:06:42 »
I jak tam Piotrze z tym krokowcem? Zmieniło się coś?


Ja kurczę jestem uziemiony na 2 tygodnie, akurat jak nastała u mnie piękna, słoneczna pogoda... :(

Dużo Ci nie powiem, bo po zmianie jeździłem autem 1 dzień, ale dużo stabilniej trzyma obroty. Daj mi chwilę pojeździć, to dam znać czy jest już ok. Póki co jeżdżę głónie C5.

Trochę roboty ze swoim masz, ale walcz :)
http://tnijurl.com/citron_c5_fb/

Było:
Opel Calibra 2.0 16v - 250 KM
Citroën C5 MKI 1.8 16v S/SX BVM - 117 KM
Citroën XM MKII Exclusive BVA 3.0 V6 - 194 KM
Citroën C6 Exclusive BVA 3.0 V6 - 215 KM

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Citroen XM MK1- remont
« Odpowiedź #99 dnia: Kwiecień 06, 2016, 12:59:40 »
Okej  :)

Roboty trochę jest, a będzie pewnie jeszcze więcej, ale... ja już się doczekać nie mogę, żeby przy nim pokręcić, no ale cóż, do 15  uziemienie w domu... :(