Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK3] zawieszenie "dobija" na nierównościach  (Przeczytany 9800 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Marek_S

  • Gość
Re: [MK3] zawieszenie "dobija" na nierównościach
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 01, 2013, 19:17:35 »
a co sfery zmienili ? czy coś innego ?

Offline Przemysław Orłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 391
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM V6 3.0 24 Pallas
  • Zainteresowania: Wszystko co można rozebrać i popsuć
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK3] zawieszenie "dobija" na nierównościach
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 01, 2013, 20:12:37 »
Ogólnie w MK3 masz 2 rodzaje zawieszki.
1- Sprężynowe
2- Hydro
i z tego co wiem to zmienili konstrukcję zawieszenia.
Podobno dorównuje komfortem XM-owi ( ale to tylko z opinii w warsztacie zasłyszane )
BX 1,4 85 rok zoltar.
CC 900
Alfa Romeo 146 1,4 TS
XM 2,1 TD 1997 zielony-metalik + szyber dach
C5 II 2.0i Pb

Marek_S

  • Gość
Re: [MK3] zawieszenie "dobija" na nierównościach
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 01, 2013, 21:07:05 »
to wiem ze sa resoraki co w cytrynie juz nie do przyjecia jest , ale MKI czy MKII ma podobnie klasyczne zawieszenie . Jednak cos musieli pozmieniac jak jest mieksze .

Offline bartosz kowalski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Skąd: poznan
  • Posiadany samochód: c5
  • Miejscowość: poznan
Re: [MK3] zawieszenie "dobija" na nierównościach
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 01, 2013, 21:36:22 »
Witam !!!! Stalem sie od nie dawna posiadaczem c5 combi 2.2 hdi  .Zaczynam od problemu z zawieszeniem ,,mianowicie cieknacy silownik tylniego zawieszenia oraz bardzo glosne stuki puki w przednim .Mam nadzieje ze po wymianie tego silownika uklad hydralliczny odzyska szczelnosc i tym sposobem uciszy sie przod . Jesli nie mam nadzieje ze tylko wymiana gruszek mnie czeka. Czy ktos juz to wymienial prosze o podpowiedz ..

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Re: [MK3] zawieszenie "dobija" na nierównościach
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 01, 2013, 22:25:08 »
Mam podobnie, głośne uderzenie i też zdecydowanie w momencje zjazdu z garba. Auto salonowe od nowości tak ma. I do tego moja poprzednia C5-ka MkI też tak miała. Mam w pobliżu taką hopkę, niewielki most na rzeczce na drodze za miastem, jak się wjedzie tak z 80/godz. to się lekko wyskakuje i jest to samo: najazd cichy, miękko amortyzowany, a jak przód zeskakuje to jest takie łup. Myślę, że nie ma co szukać luzów, to zawieszenie tak ma. Co do leżących progów, łatwo uniknąć tego "odbijania" , wystarczy, o ile warunki na to pozwalają, najechać na próg nie na wprost tylko nieco skośnie - zawieszenie idealnie i bezgłośnie pokona przeszkodę. Myślę, że jest to spowodowane tym, że wówczas każde z przednich kół spada z progu w nieco innym momencie i inaczej rozkładają się siły na drążku stabilizatora. To tyle w temacie, a jeśli chodzi o inne cechy zawieszenia hydro w MkIII, to uważam, że naprawdę niema się do czego przyczepić. Miękko, stabilnie na zakrętach, naprawdę bardzo dużo przyjemniejsze niż w MkI. Pisałem już w innym miejscu, u mnie od razu po wyłączeniu zapłonu za każdym razem opada nieco przód, o ok.1,5 cm, niby mało, ale to widać, no i poza tym, za każdym włączeniem auta, pompa dźwiga przód do góry o ten ubytek. Pytałem na gwarancji dlaczego tak jest, sprawdzali przecieki, nie było, stwierdzili, że tak ma być, udzielili jakiejś mglistej odpowiedzi z której nic nie wynikało.
Pozdrawiam,
Lech

Marek_S

  • Gość
Re: [MK3] zawieszenie "dobija" na nierównościach
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 01, 2013, 22:53:26 »
Mnie zainteresowały zmiany konstrukcyjne MKI i MKIII konkretnie zawieszenia , na razie nie mam kasy na MKIII exlusive ze wszystkimi bajerami wiec popracuje nad moim MKI który ma się całkiem dobrze .

Offline Arkadiusz Borzęcki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 910
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Gs300
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK3] zawieszenie "dobija" na nierównościach
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 02, 2013, 08:48:50 »
Cytuj

Marek Spychalski napisał:
Mnie zainteresowały zmiany konstrukcyjne MKI i MKIII konkretnie zawieszenia , na razie nie mam kasy na MKIII exlusive ze wszystkimi bajerami wiec popracuje nad moim MKI który ma się całkiem dobrze .
Marek podstawowa różnica jest taka że mk3 ma zawieszenie wielowahaczowe na przód i tył :)  Jazda mk3 jest rzeczywiście bardziej zbliżona do jazdy  xm ,naprawdę jest bardziej miękko i łagodnie . Mam porównanie ,zdarzało mi sie jeździć xm brata , ale to jeszcze chyba nie to samo ;) Tu już musieli by chyba wypowiedzieć się właściciele c6 :)
był Ls 430,C6 2.7 HDI, Lexus GS 430, C5 2.0 HDI Exclusive 2009, C5 1.6HDi Break 2005 oraz Activa V6 :-)

Marek_S

  • Gość
Re: [MK3] zawieszenie "dobija" na nierównościach
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 02, 2013, 10:25:07 »
To juz chyba inne auto ta C6 , możliwe ze w ten model będę mierzył po wielorybie .

Offline Arkadiusz Borzęcki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 910
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Gs300
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK3] zawieszenie "dobija" na nierównościach
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 02, 2013, 23:27:20 »
Cytuj

Marek Spychalski napisał:
To juz chyba inne auto ta C6 , możliwe ze w ten model będę mierzył po wielorybie .
Teoretycznie zawiecha w c6 jest taka sama jak c5mk3. Tu już chyba chodzi bardziej o rozmiar samochodu  :) W sensie jeszcze lepszego jeżdżenia
był Ls 430,C6 2.7 HDI, Lexus GS 430, C5 2.0 HDI Exclusive 2009, C5 1.6HDi Break 2005 oraz Activa V6 :-)

Offline Tomasz Kłos

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 67
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.8 16V wersja ???
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK3] zawieszenie "dobija" na nierównościach
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 03, 2013, 01:03:11 »
Cytuj

Lech Sulikowski napisał:
... Pisałem już w innym miejscu, u mnie od razu po wyłączeniu zapłonu za każdym razem opada nieco przód, o ok.1,5 cm, niby mało, ale to widać, no i poza tym, za każdym włączeniem auta, pompa dźwiga przód do góry o ten ubytek. Pytałem na gwarancji dlaczego tak jest, sprawdzali przecieki, nie było, stwierdzili, że tak ma być, udzielili jakiejś mglistej odpowiedzi z której nic nie wynikało.

U mnie jest tak po otwarciu centralnego zamka z pilota, po wyłączeniu zapłonu i otwarciu drzwi (przednich - "ugina się" przednie zawieszenie, tylnych - tylne), po otwarciu bagażnika, etc ... trochę to tak jakby wieloryb pomagał wysiadać ze środka lub gmerać w bagażniku :).
I generalnie mam wrażenie że jakoś tak za wysoko jest zawieszony ... jak będzie cieplej trzeba będzie pomierzyć, chyba że ktoś ma gdzieś spisane odległości np. najwyższych punktów nadkoli od nawierzchni ? tak pi razy oko ...
-----------------------------------------------------------------
dotychczasowe pojazdy: Reksio, Jubilat, Uniwersal, Zastava 1100p Mediteran 3P '81, Polonez 1.5 LS '83, AR 155 TS 2.0 16V '95

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MK3] zawieszenie "dobija" na nierównościach
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 03, 2013, 09:38:20 »
Cytuj

Tomasz Kłos napisał:
Cytuj

Lech Sulikowski napisał:
... Pisałem już w innym miejscu, u mnie od razu po wyłączeniu zapłonu za każdym razem opada nieco przód, o ok.1,5 cm, niby mało, ale to widać, no i poza tym, za każdym włączeniem auta, pompa dźwiga przód do góry o ten ubytek. Pytałem na gwarancji dlaczego tak jest, sprawdzali przecieki, nie było, stwierdzili, że tak ma być, udzielili jakiejś mglistej odpowiedzi z której nic nie wynikało.

U mnie jest tak po otwarciu centralnego zamka z pilota, po wyłączeniu zapłonu i otwarciu drzwi (przednich - "ugina się" przednie zawieszenie, tylnych - tylne), po otwarciu bagażnika, etc ... trochę to tak jakby wieloryb pomagał wysiadać ze środka lub gmerać w bagażniku :).
I generalnie mam wrażenie że jakoś tak za wysoko jest zawieszony ... jak będzie cieplej trzeba będzie pomierzyć, chyba że ktoś ma gdzieś spisane odległości np. najwyższych punktów nadkoli od nawierzchni ? tak pi razy oko ...


Opis ustawienia wysokości zawieszenia ,masz na forum i nie mierzy sięgo od ziemi do nadkola :)

Offline Tomasz Kłos

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 67
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.8 16V wersja ???
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK3] zawieszenie "dobija" na nierównościach
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 03, 2013, 23:32:47 »
Cytuj

Emil Uzunow napisał:

Opis ustawienia wysokości zawieszenia ,masz na forum i nie mierzy sięgo od ziemi do nadkola :)


W obecnej chwili nie dysponuje ciepłym stanowiskiem z kanałem lub podnośnikiem, a kłaść się pod wieloryba w taką pogodę to raczej mi się nie chce ;)
Nie potrzebuję w tej chwili sprawdzać czy przód ma prawidłową wartość L1=140 mm a tył L2=73mm ... - wystarczy mi na dzisiejszy wietrzny, deszczowy i zimny wieczór info iż u kogoś jest około 2 cm niżej z przodu i 2 cm niżej z tyłu według mojej pobieżnej metody podejścia do zagadnienia ;)
-----------------------------------------------------------------
dotychczasowe pojazdy: Reksio, Jubilat, Uniwersal, Zastava 1100p Mediteran 3P '81, Polonez 1.5 LS '83, AR 155 TS 2.0 16V '95

Offline Artur Rylich

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 152
  • Skąd: Toruń
  • Posiadany samochód: C5 II SX 2.0 HDI 2005; C3 I Exclusive 1.6 PB+LPG 2002
  • Miejscowość: Toruń
Re: [MK3] zawieszenie "dobija" na nierównościach
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 04, 2013, 10:47:04 »
Cytuj

Arkadiusz Borzęcki napisał:
Cytuj

Marek Spychalski napisał:
To juz chyba inne auto ta C6 , możliwe ze w ten model będę mierzył po wielorybie .
Teoretycznie zawiecha w c6 jest taka sama jak c5mk3. Tu już chyba chodzi bardziej o rozmiar samochodu  :) W sensie jeszcze lepszego jeżdżenia


Witam!

C6 różni się zmianą tłumienności na każdym kole w czasie rzeczywistym dostosowaną do zmian warunków drogowych, polecam filmik który to fajnie pokazuje, na YT wpisać w wyszukiwarkę "citroen C6 suspension".

Pozdrawki
BHole
Kiedyś: CX 2000 "Czrwony Smok", CX 25 TRD Limousine "Zielona Potwora", SAXO 1.5D "Saxofon"
Aktualnie: C5 II SX 2.0 HDI "Szary Wieloryb"; C3 I Exclusive 1.6 PB+LPG

Offline Arkadiusz Borzęcki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 910
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Gs300
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK3] zawieszenie "dobija" na nierównościach
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 04, 2013, 10:58:21 »
Cytuj

Artur Rylich napisał:
Cytuj

Arkadiusz Borzęcki napisał:
Cytuj

Marek Spychalski napisał:
To juz chyba inne auto ta C6 , możliwe ze w ten model będę mierzył po wielorybie .
Teoretycznie zawiecha w c6 jest taka sama jak c5mk3. Tu już chyba chodzi bardziej o rozmiar samochodu  :) W sensie jeszcze lepszego jeżdżenia


Witam!

C6 różni się zmianą tłumienności na każdym kole w czasie rzeczywistym dostosowaną do zmian warunków drogowych, polecam filmik który to fajnie pokazuje, na YT wpisać w wyszukiwarkę "citroen C6 suspension".

Pozdrawki
BHole
Artur dlatego napisałem "teoretycznie"  ;-) Poza tym bardziej mi chodziło o rozwiązania mechaniczne ,a nie działanie elektroniki zawieszenia
był Ls 430,C6 2.7 HDI, Lexus GS 430, C5 2.0 HDI Exclusive 2009, C5 1.6HDi Break 2005 oraz Activa V6 :-)

Marek_S

  • Gość
Re: [MK3] zawieszenie "dobija" na nierównościach
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 04, 2013, 11:12:28 »
Obejrzałem , to zupełnie inna koncepcja nawet ciekawa.

Offline Grzegorz Maczek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 121
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: C4 1.6 HDi
  • Miejscowość: Gdynia
Re: [MK3] zawieszenie "dobija" na nierównościach
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 04, 2013, 12:35:04 »
Cytuj

Jeździmy coraz szybciej wiec charakterystyka zawieszenia jest inna i bezpieczniejsza.

hehe szybciej ? chyba wolniej, w miescie 50, wszedzie radary itd. a producenci nie wiadomo po co usztywniaja teraz wszedzie zawieszenia jakbysmy byli na wyscigach , bez sensu

Offline Kuba Karlewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 III Tourer HDi 2.2
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MK3] zawieszenie "dobija" na nierównościach
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 11, 2013, 19:38:31 »
Cytuj

bartosz kowalski napisał:
Witam !!!! Stalem sie od nie dawna posiadaczem c5 combi 2.2 hdi  .Zaczynam od problemu z zawieszeniem ,,mianowicie cieknacy silownik tylniego zawieszenia oraz bardzo glosne stuki puki w przednim .


2.2HDi jest bardzi ciężki. W moim przypadku z przodu wymieniane były już 2 siłowniki hydauliczne (100kkm i 120kkm) , wahacze przód dolne (2x 90kkm), łącznik stabilizatora i jeszcze coś było związanego z przednim zawieszeniem - przegub kulowy - nie pamietam dokładnie ale generalnie zawieszenie się tłukło.

Do tego ostatnio (140kkm) została zrobiona geometria zawieszenia - warto bo zarówno przód jak i tył był do korekcji... Lepiej to zrobić prewencyjnie niż zjeździć szybko nie tanie opony...

Offline Grzegorz Maczek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 121
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: C4 1.6 HDi
  • Miejscowość: Gdynia
Re: [MK3] zawieszenie "dobija" na nierównościach
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 12, 2013, 18:20:15 »
2.2 ciezki ? w stosunku do 2.0 to chyba nie za bardzo, dopiero 3.0 naprawde wazy swoje

Offline Kuba Karlewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 III Tourer HDi 2.2
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MK3] zawieszenie "dobija" na nierównościach
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 14, 2013, 17:25:02 »
2.2HDI lekki też nie jest...

2.0 - 1655kg 140KM /manual/
2.0 - 1595kg 163KM /manual/
2.2 - 1765kg 170KM
V6 HDi - 1802kg

1.6THP - 1503kg 156KM

masy dla wersji Tourer.

W porówaniu do benzyny 1.6 - (262KG różnicy) jest bardzo ciężki. Przy V6 HDi różnica (37KG) jest minimalna...

Offline Jacek Miciukiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Swarzędz
  • Posiadany samochód: c5 2009
  • Miejscowość: Swarzędz
Re: [MK3] zawieszenie "dobija" na nierównościach
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 09, 2013, 20:24:56 »
Nie jestem pewien ale wydaje mi się że w trybie "sport" tego magicznego dzwieku nie ma przy przejzdzaniu przez progi. Wogóle w trybie sport lepiej się jezdzi tez po mega dziurawych nieutwardzonych drogach jesli jedziemy z bardzo małą prędkością. W normalnym trybie na takich drogach buja jak na statku a w trybie sport zdecydowanie mniej. Pytanie czy jak będę jezdził tylko w "sport" to za jakis czas cos mi nie zdechnie, orientował się ktoś czy cośtam ma mniejsza trwałość ?