Klub Cytrynki
Samochody => Xsara Picasso => XP - Zawieszenie i koła. => Wątek zaczęty przez: Adam Babiel w Kwiecień 18, 2010, 17:02:37
-
witam proszę o pomoc zabieram się do wymiany tarcz hamulcowych i klocków w moim pikusiu i mam prośbe czy może ktoś opisać krok po kroku jak to zrobić i i jakie najlepiej kupić żeby troche posłużyły
-
Adam Babiel napisał:
witam proszę o pomoc zabieram się do wymiany tarcz hamulcowych i klocków w moim pikusiu i mam prośbe czy może ktoś opisać krok po kroku jak to zrobić i i jakie najlepiej kupić żeby troche posłużyły
tak naprawdę to bardzo prosta sprawa jak zdejmiesz koło to dwie śruby trzymające zaciski klucz 13 i 15
i dwa wkręty trzymające tarcze na śrubokręt krzyżowy (najlepiej bit PH2 lub 3 uderzyć młotkiem aby lekko się odkreciła
jak nie dasz rady to jeszcze dwie śruby trzymające oprawę
zacisku
przeczyść zacisk szczotką drucianą możesz dać pod gumę zabezpieczająca tłoczek pastę do tłoczków a tłoczek trzeba wcisnąć za pomocą dwóch łyżek ew. trzonków młotka złożyć w odwrotnej kolejności
szkoda że nie napisałeś w sobotę rano to bym ci zdięcia zrobił bo z nudów rozkręciłem to do przeczyszczenia i przesmarowania
spokojnie po godzinie masz zrobione
-
Sama wymiana tarcz to nic trudnego. po ściągnięciu koła z zabezpieczeniu pojazdu należy odkręcić śruby (poz 7) cylinderków ( góra i dół) zacisku (poz C) na rys. i wyciągamy klocki Następnie odkręcamy śruby (poz 71) jarzma zacisku (poz D). Na końcu odkręcamy kluczem torx śruby (poz. nr 70) mocujące tarcze. Zacisk i jarzmo czyścimy przy pomocy szczotki drucianej, można się wspomagać odrdzewiaczem. Cylinderki wycieramy ze starego smaru do sucha i smarujemy świeżym najlepiej syntetycznym. Można również 3-4 razy nacisnąć pedał hamulca tak aby się wysunął tłoczek po to by skontrolować stan osłonki gumowej i czy nie ma wżerów na gładzi cylindra. Przy pomocy łyżki- montówki wciskamy tłok na swoje miejsce. Całość montujemy w odwrotnej kolejności jak przy demontażu. Prowadnice klocków na zacisku lekko smarujemy. po zmontowaniu tarcze należy odtłuścić przy pomocy zmywacza do hamulców lub przy pomocy środków na bazie ketonu.
Co do doboru tarcz i zacisków to może nie będę oryginalny ale polecam tarcze i klocki Brembo Lucas lub SWAG Na Allegro pełno jest różnych ofert dużo tańszych a też dobrych.
-
Ja wymienialem przednie tarcze i klocki w poprzednie wakacje. W Intercarsie kupilem wszystko Boscha za 389zł. Spisuja sie bez zastrzezen, nie widac ubytku grubosci klockow.
Pozdrawiam
-
Moje pytanie poniekąd w temacie:
Kończą mi się powoli klocki. Robiłem rozeznanie i pojawiło się pytanie: czy klocki mają być z czujnikami zużycia? Żadnej kontrolki nie mam, żaden komunikat mi się nie wyświetla. Czyżby Pikuś tego rocznika nie posiadał takiego czujnika?
-
Niestety u mnie nie bylo takiego czujnika co skonczylo sie wymianą tarcz :(
-
Bartosz Sipczyński napisał:
Moje pytanie poniekąd w temacie:
Kończą mi się powoli klocki. Robiłem rozeznanie i pojawiło się pytanie: czy klocki mają być z czujnikami zużycia? Żadnej kontrolki nie mam, żaden komunikat mi się nie wyświetla. Czyżby Pikuś tego rocznika nie posiadał takiego czujnika?
Chyba nawet obecnie Pikusie nie posiadają kontrolki zużycia tarcz. Lecz nic nie stoi na przeszkodzie sobie samemu taką kontrolkę zamontować jak się ma klocki do tego przystosowane.
-
NO dobra a powiedzcie koledzy jak wyglada sprawa z wielkoscia tarcz , własnie zamawiam na allegro i sprzedawca pyta sie czy 266mm , czy tez wieksze ??
-
Piotr Minnda napisał:
NO dobra a powiedzcie koledzy jak wyglada sprawa z wielkoscia tarcz , własnie zamawiam na allegro i sprzedawca pyta sie czy 266mm , czy tez wieksze ??
Jak masz dostęp do serwisówki to w opisie tarczy jest napisana średnica. W moim przypadku jest to DIAM. 266 czyli średnica 266mm.
-
Witam,
jesli masz system ESP, to tarcze ma rozmiar 283 mm. Do tego dochodza dwa typy klocków w zalezności od systemy Lucas lub Bosch.
-
Zabrałem się ostatnio do wymiany tarcz i klocków... Poległem na śrubach nr 71 :) Skończyło się na wizycie w warsztacie i kluczu udarowym :)
-
Wojtek Marszał napisał:
Zabrałem się ostatnio do wymiany tarcz i klocków... Poległem na śrubach nr 71 :) Skończyło się na wizycie w warsztacie i kluczu udarowym :)
Nie wiem jakimi narzędziami dysponujesz ale odkręcenie jarzma wymaga porządnego klucza nasadowego z przedłużką oraz siły , ponieważ te śruby są (powinny być) zabezpieczone preparatem do ustalania gwintów.
-
Wojtek Marszał napisał:
Zabrałem się ostatnio do wymiany tarcz i klocków... Poległem na śrubach nr 71 :) Skończyło się na wizycie w warsztacie i kluczu udarowym :)
jak się trochę pokombinuje to można wymienić tarczę bez odkręcania tego wspornika
jest tam na tyle luzu że spokojnie tarcza wyjdzie
-
To jeszcze powiedzcie proszę jaką minimalną grubość mają mieć tarcze. Mam wymieniać klocki to przy okazji sprawdzę jak się mają tarcze i może też wymienię.
-
Mirek Żelazny napisał:
To jeszcze powiedzcie proszę jaką minimalną grubość mają mieć tarcze. Mam wymieniać klocki to przy okazji sprawdzę jak się mają tarcze i może też wymienię.
18 mm
-
Witajcie
Podajcie linki jakie zamawialiście tarcze i klocki hamulcowe na przód.
Ja mam system Bosch bez ESP
Czy próbować wymienić samemu czy jednak zdać się na warsztat
Dzięki
Pozdro
-
Samemu, zdecydowanie. Jak masz parę kluczy i pojęcia trochę to spokojnie dasz radę - nawet pod blokiem.
Arek, dzięki za grubość
-
Witam.
Ja właśnie dzisiaj zakupiłem na allegro.
Tarcze BOSCH 120 zł sztuka.
Klocki BOSCH 115 kpl.
pozdrawiam
-
co do Boscha to sugeruję tę (http://rb-aa.bosch.com/aa-pl/pl/kfz-teile/start/index.htm) stronę, jest tam świetny katalog, a po znalezieniu numeru można sprawdzić sugerowaną cenę, same części można zamówić u lokalnego przedstawiciela Bosch'a, lista jest też na stronie, wychodzi jeszcze taniej i zawsze oryginał, dobry katalog jest też na stronie Intercars'u (http://sklep.intercars.com.pl/) są tam odnośniki do numerów katalogowych Citroena, co ułatwia wyszukiwanie zamienników
-
Ja od zawsze jezdze na tych tarczch i doplacam do nawiercanych "tuningowych"
http://www.mikoda.pl/sklep/c230,XSARA-PICASSO--N68-
za 128 zl mam tarcze GT +nacin.+wierc
http://www.mikoda.pl/sklep/4369,CITRO--N--XSARA-PICASSO--N68--1-8-16V--115KM-85kW-
-
Witam.
Ja właśnie dzisiaj dokonałem wymiany tarcz plus klocków. Podstawa dobre klucze, przede wszystkim torxy. Ogółem trzeba odkręcić 6 śrub. Pamiętać należy, że gdy zakładamy nowy zestaw musimy cofnąć tłok, co przyczynia się to zwiększenia ilości płynu hamulcowego w zbiorniczku. Delikatnie trzeba podchodzić do odkręcenia tarczy, gdyż te śruby łatwo uszkodzić. Ja w jednej zerwałem otwór na torx, ale udało się odkręcić rozmiar większym.
W załączeniu foto po wymianie ( jakość nie najlepsza gdyż robione telefonem). Stare klocki miały może 4 mm grubści.
Pozdrawiam wszystkich użytkowników.
-
Koledzy a co powiecie na firmy zamieszczone w poniższych linkach, tj: ROPER/KMK, STEINHOF+ROPER, GP ITAL PARTS+ROPER
http://www.moto.allegro.pl/item991212536_tarcze_klocki_przod_berlingo_xsara_partner_307_206.html
http://www.moto.allegro.pl/item991278111_tarcze_klocki_przod_berlingo_partner_xsara_306.html
http://www.moto.allegro.pl/item991630243_tarcze_went_klocki_berlingo_partner_xsara_206_307.html
Wiem, że firmy Lucas, Bosh, Brembo, lub TRW mają renomę ale to nie znaczy, że te zamienniki są gorsze.
Chodzi mi o Waszą opinię co do tych zestawów czy warto je kupić i założyć?
Mój system przód to LUCAS.
Proszę o Wasze opinie i bardzo mile widziane linki do firm (sprawdzonych przez Was), których tarcze i klocki polecacie
Ważny to stosunek cena/jakość
-
Jaroslaw Zakrzews napisał:
Ja od zawsze jezdze na tych tarczch i doplacam do nawiercanych "tuningowych"
http://www.mikoda.pl/sklep/c230,XSARA-PICASSO--N68-
za 128 zl mam tarcze GT +nacin.+wierc
http://www.mikoda.pl/sklep/4369,CITRO--N--XSARA-PICASSO--N68--1-8-16V--115KM-85kW-
na temat mikody było wiele pisane - jaka cena taka jakośc - w Czestochowie żaden zaklad nie założy tych tarcz / bębnów - a sklepy zbytnio nie chca tym handlowac - sam mam niemiłe wspomnienia z tarczami tej produkcji oraz znam kilka takich samych przypadków
-
W czwartek bylem u mojego mechanika : tarcze kraft do tego klocki naszego rodzimego producenta ( breck ) --- całosc z wymianą 350 zł ;)
-
witam,
podpowiedzcie jakie dokładnie rozmiary kluczy torx potrzeba do zdjęcia tarczy.
sprawdziłem ze tarcza do piasty (przód) przykręcona jest tx30 - taką śrubokrętową nie da się odkręcić - potrzebna jest nasadka.
a jaka jest potrzebna do odkręcenia jarzma - tx 40 czy tx 45?
oczywiście wchodzą w grę tylko nasadki 1/2 cala
w tym watku o o kluczach do tarcz (http://klubcytrynki.pl/forum//index.php?topic=42424.msg431034#msg431034) jeden z kolegow napisal o tx55?
prawda to
-
Ja poniewaz robie okolo 60 tys km rocznie juz 6 komplet tarcz zamawiam u nich www.mikoda.pl tylko zawsze te GT nawiercane + frezowane
Zwieksza mi sie zawsze skutecznosc wole te; od TRW lub Optimala;
a szkoda mi kasy na Ferodo i Brembo:) srednio 2* wiecej...
-
No dobra, to mam problem. Wg VINu i http://service.citroen.com wychodzi mi, że tarcze to 4246 W1 (zamienione na 4249 G1), a klocki to 425342 (zamienione na 4254 75). Tylko, że wg danych producentów tarcz nie były one montowane z moim silnikiem (2008 rok, 1.6 16V 110 KM bez ESP). I teraz bądź tu mądry - czy powinienem kupić tarcze o grubości 20,5 czy 22 mm?? Mój vin w razie czego: VF7CHNFUC98293973
-
Witam, bardzo mi przykro ,ale życzę powodzenia 3 razy zamawiałam tarcze,najprościej ściągnąć i zanieśc do sklepu. jak już średnica i i grubośc sie zgadzały ,okazało sie że środkowa częśc jest za gruba i lipa. ale dasz rade
-
Witam wszystkich.
Pomału robię przymiarki do wymiany tarcz i klocków. Tarcze już kupiłem ( Brembo), ale zastanawiam się nad klockami. Na rynku jest tyle różnych ofert a wszystkie reklamują się jako znakomite, że człowiek głupieje a i tak dokona najgorszego wyboru.
Co możecie polecić. Ważne aby były skuteczne, nie piszczały i mało pyliły. Do tej pory miałem założone klocki z Tomexu ale nie byłem z nich zadowolony, słaba skuteczność .
-
Chcesz skutecznie, cicho i czysto, a do tego w rozsądnych pieniądzach- polecam REMSA. Te akurat u brata dobrze współpracują z Brembo tarczami.
Jak chcesz taniutko, skutecznie, w miarę cicho, ale niestety będzie dość brudno- polecam Steinchof.
Tomex - ja się zraziłem parę lat temu. Hamowały dość skutecznie, ale hałas był spory.
Oczywiście jest cała masa informacji, że nic tylko TRW, Ferodo, Texar, Ate. Ale te oczywiście więcej kosztują jak podane prze zemnie.
Dobre opinie też zbierają BRECK.
-
Karol Chyla napisał:
Chcesz skutecznie, cicho i czysto, a do tego w rozsądnych pieniądzach- polecam REMSA. Te akurat u brata dobrze współpracują z Brembo tarczami.
Jak chcesz taniutko, skutecznie, w miarę cicho, ale niestety będzie dość brudno- polecam Steinchof.
Tomex - ja się zraziłem parę lat temu. Hamowały dość skutecznie, ale hałas był spory.
Oczywiście jest cała masa informacji, że nic tylko TRW, Ferodo, Texar, Ate. Ale te oczywiście więcej kosztują jak podane prze zemnie.
Dobre opinie też zbierają BRECK.
Wielkie dzięki Karolu. Właśnie takiej informacji potrzebowałem.
-
Arek Kasprzyk napisał:
Wojtek Marszał napisał:
Zabrałem się ostatnio do wymiany tarcz i klocków... Poległem na śrubach nr 71 :) Skończyło się na wizycie w warsztacie i kluczu udarowym :)
jak się trochę pokombinuje to można wymienić tarczę bez odkręcania tego wspornika
jest tam na tyle luzu że spokojnie tarcza wyjdzie
Nieda się wyjąć tarcz bez odkręcenia jarzma, więc pytanie brzmi kaki jest ten torx TX55, czy inny.
-
U mnie 55
-
A po czym poznać czy mam system Bosch czy Lukas.
-
Adam Nawrocki napisał:
A po czym poznać czy mam system Bosch czy Lukas.
Po numerze VIN. Na serwisówce lub w sklepie z częściami motoryzacyjnymi mogą Ci powiedzieć jaki masz system. Również na zacisku jest wytłoczony napis. Nie wiem czy przy systemie Bosch , ale na pewno przy Lucasie jest.
-
Na zaciskach BOSCH też jest wyraźnie napisane BOSCH.
-
Witam wszystkich zainteresowanych tematem tarcz i klocków.
Jeżeli chodzi o zakup dokonywany w Wawie i okolicach to polecam sklepik na ul. Sępiej w Wawie E-Mail: sklep(@)tarczpol.pl Telefon: (22)815-44-28 lub (22)812-73-35
Nie chcę uprawiać kryptoreklamy, ale tam nie trzeba się głowić jakie i jakiej firmy. Pojechałem przed wyjazdem do Włoch (tam jeździłem dużo po górskich drogach i wolałem mieć nowe i pewne hamulce) właśnie tam. Miły pan, który specjalizuje się w sprzedaży tych właśnie elementów wyszedł do zaparkowanego samochodu na ulicy, zaświecił latareczką i już wiedział co mi jest potrzebne. Zaproponował tańsze i droższe rozwiązania.
Wybrałem tarcze i klocki Hiszpańskie, wymieniłem (pasowały idealnie) i wybrałem się w podróż. Spisały się idealnie - ciche, skuteczne i koszt niewielki bo za komplet zapłaciłem 250pln.
Polecam z czystym sumieniem.
-
Hiszpańskie, czyli jakie? Możesz podać nazwę producenta?
-
To ja chyba w temacie. Wymieniając klocki z tyłu, jak wcisnąć tłoczek? Czy może go wkręcić?
:) Już sobie poradziłem. W akcie desperacji spróbowałem wkręcania w prawo - pomogło! :)
-
Uzupełnij dane to bardziej pomoże odpowiedzieć. Cofasz tak jak sam napisałeś
-
Arek Kasprzyk napisał:
Mirek Żelazny napisał:
To jeszcze powiedzcie proszę jaką minimalną grubość mają mieć tarcze. Mam wymieniać klocki to przy okazji sprawdzę jak się mają tarcze i może też wymienię.
18 mm
min. grubość > 20 mm !! (zacisk Bosch)