Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK II => Wątek zaczęty przez: Tomasz Kucharski w Czerwiec 12, 2017, 19:46:10
-
W moim nowym nabytku nie działają lampki do czytania, lampki lusterkowe w osłonach przeciwsłonecznych oraz w schowku pasażera. Bezpiecznik F7 jest przepalony i przepala każdy nowy zaraz po włożeniu. Chciałbym zdiagnozować to zwarcie.
Od czego powinienem zacząć, czy jest jakiś główny podejrzany?
-
zacznij od żarówek
-
Hm, żarówki? Raczej mają tendencję do przerywania a nie zwierania.
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
-
zasilanie do osłon przeciwsłonecznych jest brane od lampki nad lusterkiem.
Zdemontuj ją i odepnij obie wtyczki od słoneczników.Wyeliminujesz wtedy jeden problem.
-
Zacznij od wypinania pojedyńczo wtyczek BSI, po którym nie będzie "paliło bezpiecznika". Potem szukaj obwodu zwartego do masy, w tej wtyczce. Pomocny schemat....
-
Pomierzyłem, co mogłem multimetrem. Dalej sam nic nie wymyślę. W okolicy górnego przedniego oświetlenia żadnego zwarcia nie ma. Jest natomiast zwarcie na kabelkach oświetlenia schowka pasażera oraz drugie zwarcie jest na tylnym górnym oświetleniu między kablem beżowym a zielono-żółtym. Nie wiem gdzie i jak te kable przebiegają. Czy gdzieś można znaleźć schemat?
-
a czy żarówki wyciągałeś robiąc pomiar? ;D
-
Na kostkach robiłem pomiar z odłączonymi żarówkami.
zasilanie do osłon przeciwsłonecznych jest brane od lampki nad lusterkiem.
Zdemontuj ją i odepnij obie wtyczki od słoneczników.Wyeliminujesz wtedy jeden problem.
U mnie jest tylko jedna boczna wtyczka - po prawej stronie.
-
Czy gdzieś można znaleźć schemat?
Proszę , najbogatsza wersja oświetlenia w kombi. I do roboty....
PS: rozumię, że wtyczki od BSI poodpinane na czas pomiarów?
-
PS: rozumię, że wtyczki od BSI poodpinane na czas pomiarów?
Nie rozłączałem.
-
PS: rozumię, że wtyczki od BSI poodpinane na czas pomiarów?
Nie rozłączałem.
No to "pomiary" nie ważne....
EDIT: piszesz o bezp. F7 - jest on od styku/lampki schowka....szukaj w tej lampce
-
No to "pomiary" nie ważne....
Coś mi tu nie pasuje - bezpiecznik przepalony, zwarcie jest - co wtyczki mają do tego? Jak wtyczki wypnę - też powinno być po raczej jest ono "na drutach" a nie we wtyczce lub wręcz za nią...
EDIT: piszesz o bezp. F7 - jest on od styku/lampki schowka....szukaj w tej lampce
Lampka w schowku sprawdzona - wszystko z nią w porządku.
Nie wiem jak te wtyczki BSI wypinać - nie mogę tam sięgnąć.
-
Jeśli masz przypiętą instalację na BSI to "od strony lampek" mierząc omy/zwarcia obejmujesz elektronikę BSI a nie czyste druty instalacji.
Lampka w porządku a co z przewodami do niej? Odepnij (zgodnie ze schematem wtyczkę 10pinową czarną zasilająca lampkę) zasilająca ta lampkę, czy pali bezpiecznik dalej? Co jak zmierzysz przewody tej lampki do masy?
BSI musisz "opuścić" aby dostać się do niego...kazda wtyczka ma blokadę mechaniczną, albo to czerwony element na dużych kostkach wysuwasz , albo dla mniejszych jest z boku zaczep do zwolnienia...
-
Ok, kumam, ale jak "opuścić" BSI to niestety nie wiem. Idę to pooglądać na żywo :)
Po chwili dłubania... nic nie wydłubałem. Czy chodzi o to by odkręcić śruby od tego białego plastikowego "kosza" i opuścić całość?
-
Nie pamiętam, dawno tam nie zaglądałem..... niech koledzy pomogą jak wysunąć bsi do dostępu do wtyczek.
-
Witam. I jak poradziles sobie z problemem? Znajomy ma taki sam problem i walczy bezskutecznie
-
Nic nie zrobiłem bo nie wiem jaj wyciągnąć tę płytę z wtyczkami.
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka