Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Piotr Kedys w Kwiecień 20, 2017, 11:11:41
-
Witajcie.
Poczytałem o podmiankach koła, również na zaprzyjaźnionym forum Puga - zadowolonych jest tylu, ilu przeciwników.
Nie znalazłem jednak ani jednego wątku o silniku RHZ - mechanik od cytryn który miałby mi to zrobić wymianę zaleca wymianę na dedykowany zestaw Valeo 835001 - cena zbliżona do najtańszych dwumasów LUK'a z alle :) Koło z XP 90KM ponoć nie podejdzie.
Mam więc pytanie - czy ktokolwiek przełożył do tego silnika koło sztywne z innego modelu samochodu? Jeśli tak - proszę o opinię i info z dokładnym wskazaniem modelu dawcy (a najlepiej oznaczeniem koła i sprzęgła).
Dziękuję za odpowiedzi i serdecznie pozdrawiam!!!
-
Był wątek o przekładce właśnie sztywnego koła z wersji 90KM, nie mogę tego znaleźć, poszukaj może ci się uda.
-
Ja w 307 mam zamontowany słupek RHZ i sztywne koło od RHY (90km). Zero problemów
Wysłane z mojego Lenovo A6020a40 przy użyciu Tapatalka
-
To dobry trop w takim razie :) Dzięki za info. Cieszę się, że u Ciebie śmiga to dobrze bo w takim razie jest szansa, że i u mnie zagra. W necie trafiłem właśnie na manual do P307, w którym autor opisywał swap, ale jak sądzę do silnika 110 KM. Po małej modyfikacji u niego również się udało.
Spytałbym tylko, czy oprócz konkretnego kodu silnika znaczenie może mieć typ skrzynki biegów?
-
Dzień dobry!
Czy to znaczy, że tylko jednej osobie udało się rozwiązać kwestię w RHZ?
Byłoby super, gdyby ktoś w mojej okolicy miał to za sobą - z ciekawością chciałbym się przejechać tak usprawnionym pojazdem :)
-
Witam. Mam dylemat z dwumasą. Robiłem ją 2014 w styczniu i po niecałych półtora roku znów zaczęła hałasować. Na dzień dzisiejszy hałasuje na wolnych obrotach, ale nie zawsze zależy jak się ułoży. Przy ruszaniu żadnego szarpania i piszczenie nie ma. Na początku lipca planuję wyjazd do Chorwacji i teraz nie wiem co robić, wymiana samej dwumasy na regenerowaną czy może nic nie robić. Zaznaczę że hałas się nie pogłębia.
Z góry dzięki za pomoc.
-
Ja bym nie ryzykował i wymienił. U ojca nic nie szarpalo, nic nie stuka logo i bum samochód stoi. Okazało się że sprężyny w dwumasie rozsypały się i sprzęgłem można było kręcić palcem
Wysłane z mojego Lenovo A6020a40 przy użyciu Tapatalka
-
Dzień dobry.
I właśnie takie historie jak Mirka czy Daniela każą się zastanowić nad sensem dwumasy. Zdaję sobie sprawę, że można różnie trafić z zakupem, że są przypadki losowe itp. ale raczej jednogłośnie płynie z netu mądrość, że o przebiegach jak na oryginalnej dwumasie (nawet gdyby wstawić oryginał w ASO) można zapomnieć.
Zaglądam tu na bieżąco. Ktokolwiek zna temat swapa - proszę pisać :)
-
jak miałem 406 to założyłem kit valeo -001.żałowałem bardzo auto twardo pracuje itd....teraz mam c5 hdi rhz i sztywne koło co założył poprzedni wł.niby OK , a jednak nie ,Bawię się troszkę w naprawy Psa i jest spora różnica w pracy silnika ,twardości ,głośności autem z dwumasą jeżdzi się po prostu bardziej miękko i ciszej jeśli zależy Ci na tym to zakładaj dwumasę ,jeśl;i masz gdzieś komfort zakładaj kit valeo
-
To ważna opinia, choć przeciw wymianie. I w necie tak to też wygląda - część zadowolonych, część niezadowolonych...
Ważne, że to nie "usłyszane od kolegi" a z życia wzięte. Dziękuję.
-
ja mam zamiar właśnie założyć do mojej C5 sztywne koło Valeo 835001 zamiast dwumasy
co mnie przekonało to filmik valeo https://www.youtube.com/watch?v=v9gUrU9Ucx8 (https://www.youtube.com/watch?v=v9gUrU9Ucx8)
dodam tylko że silnik ten np był też w xantii II i tam była skrzynia ML5T , w C5tce była ta sama skrzynia montowana na początku produkcji, potem zmienili na ML5C, różnica miedzy skrzyniami to tylko wsteczny , a w xantii zestaw pracował na sztywnym kole i nie było z tym problemów
rozważałem też regenerowaną dwumasę, ale jednak nie, za dużo negatywnych opinii na temat zakładania regenerowanej dwumasy
-
Czytałem o tym Darku - ponoć ma działać, ale jednak i tak troszkę martwią mnie opinie przeciwników swapu.
Nadal czekam na dokładną receptę na wymianę w tej opcji bezpieczniejszej kosztowo - czyli używane sztywne (nie z KIT4P) i nowiutkie sprzęgło z osprzętem.
-
będzie sztywne zamiast dmumasy , kupiłem zestaw Valeo ze sztywnym kołem, pośpieszyłem się i łożysko przypadkowo już założyłem do docisku, ech taki pech, ale to nie przeszkadza w wycentrowaniu tarczy
-
Daj znać jak jest po przekładce :)
-
dzisiaj był ten dzień, czyli wymiana sprzęgła
zabrałem się do roboty po 8 rano, a skończyłem o15'' , mega
dwumasa jak sądziłem okazała się sztywnym kołem, było nie małe zaskoczenie dla mnie i pomocnika ,
ale
okazało się że sztywne koło zamachowe wraz z dociskiem i tarczą założone było pod koniec 2008r w tej c piątce, ( na kole zamachowym jest data produkcji ( 14/05/08 ) a auto wyjechało z fabryki pod koniec kwietnia 2002r, więc wynika z tego że oryginalna dwumasa wytrzymała 6,5 roku, zmienili na sztywne Valeo w 2008r i to sprzęgło wytrzymało 9 lat
szkoda że nie wiedziałem że już sztywne jest, ale nie było żadnej nalepki, bo bym nie kupował całego kompletu tylko samą tarczę z dociskiem
sumując:
sprzęgło Valeo 835001 pracuje tak miękko że noga wpada w podłogę, praktycznie nie czuć oporu wciskania sprzęgła ,
ruszanie mega płynne, zero szarpnięć, zero dźwięków , znikły wibracje i grzechotanie
zdecydowanie polecam, no i trwałość, dwumasa 6,5 roku, sztywne sprzęgło 9 lat
-
Gratulacje i szacunek za odwagę :)
Chłopak ze sklepu z częściami zażył mnie spostrzeżeniem, co do ceny samego sprzęgła, gdy się już wymieni koło na sztywny Kit4P :) Valeo ma to pod znaczkiem 826701 a cena sięga ponoć zależnie od hurtowni do 1000 pln.
Czyli nieco mniej niż za pełny zestaw... :(
Otwarty jest nadal temat przekładki całkiem sztywnego zestawu z innego modelu cytrynki albo puga. Jeśli komuś ostatnio się udało proszę o info o szczegółach.
-
zależy gdzie kupisz pełny zestaw kit4p , cena na necie 1189zł najtaniej, ja zapłaciłem 1090zł , ale są ceny i wyższe sięgające nawet 1600zł w sklepie stacjonarnym
-
Gratulacje i szacunek za odwagę :)
Chłopak ze sklepu z częściami zażył mnie spostrzeżeniem, co do ceny samego sprzęgła, gdy się już wymieni koło na sztywny Kit4P :) Valeo ma to pod znaczkiem 826701 a cena sięga ponoć zależnie od hurtowni do 1000 pln.
Czyli nieco mniej niż za pełny zestaw... :(
Otwarty jest nadal temat przekładki całkiem sztywnego zestawu z innego modelu cytrynki albo puga. Jeśli komuś ostatnio się udało proszę o info o szczegółach.
Coś mi się gdzieś obiło o uszy, że ktoś założył do 1.6 HDi sztywne koło od Berlingo bodajże, może przy 2.0 HDi 110km też można podobną kombinację zastosować?
-
Ma pasować koło z Xsary 90KM lub P307 - dziś udało sie dowiedzieć, że Glapsson, autor manuala, z którego korzysta pół świata tutaj, wkładał je do RHS i śmigało aż miło. A RHS to RHZ z FAP'em.
Mam pytanie do Darka W. - to sztywne, które wyciągnąłeś od siebie to jak rozumiem było 835001?
-
Ma pasować koło z Xsary 90KM lub P307 - dziś udało sie dowiedzieć, że Glapsson, autor manuala, z którego korzysta pół świata tutaj, wkładał je do RHS i śmigało aż miło. A RHS to RHZ z FAP'em.
Czy mógłbyś mi podesłać link do tego manuala? Chętnie bym na to zerknął a nie mogę go znaleźć.
Czyli rozumiem, że 2.0 HDi bez FAP w Mk1 to zawsze tylko i wyłącznie RHZ (pomijając wersje 90KM)?
-
Nie wiem, czy wolno linkować inne fora, ale jeśli wpiszesz w wujkugoglu "307 2.0HDI 107km '02 - Wymiana koła dwumasowego" to znajdziesz wątek bez problemu.
Co do oznaczeń silników muszą się wypowiedzieć fachowcy tutaj. Z tego co wiem to RHZ (mój) 109km bez FAP, RHS 107km z FAPem, natomiast koła do przekładek idą z RHY (90km z kołem jednomasowym).
-
Ma pasować koło z Xsary 90KM lub P307 - dziś udało sie dowiedzieć, że Glapsson, autor manuala, z którego korzysta pół świata tutaj, wkładał je do RHS i śmigało aż miło. A RHS to RHZ z FAP'em.
Mam pytanie do Darka W. - to sztywne, które wyciągnąłeś od siebie to jak rozumiem było 835001?
dokładnie tak, było założone valeo 835001 w 2008r , i co się okazało, zatarł się ten mechanizm tłumiący w tarczy sprzęgłowej, sam docisk też wytarty przy łożysku, samo łożysko o dziwo w bdb stanie, grubość tarczy sprzęgłowej starej 6,95mm
-
Zamówiłem koło z xsary, używane. Wątek Darka jednak trochę mi namieszał na korzyść Kit4P :) Tym bardziej, że przeczytałem dziś na zaprzyjaźnionym forum, że po wymianie na sztywne z 90km komuś nie odpaliło autko, jakoby przez brak sygnału z czujnika położenia.
Na tym się nie znam.
Temat zamknę jutro. Czas na decyzję, tym bardziej, że mechanik wstępnie umówiony na poniedziałek :) Nadal jednak czekam na info jakby coś :)
-
Witam.
Posiadam C5 2.0hdi i od jakiś 6 lat jeżdżę bez dwumasy. Jestem teraz po wymianie sprzęgła kosz ok 600zł.
Pierwszy zestaw zastępujący koło dwu masowe kosztował jakieś 1500zł. nie pamiętam jaka to była firma LUK albo VALEO.
Co do samego użytkowania to z autem nie dzieje się nic nadzwyczajnego. Jeździ tak samo sprawnie jak z dwu masą.
nie ma problemów z ruszaniem, rozpędzaniem się czy wchodzeniem na obroty.
Jedyny minus jaki udało mi się zauważyć to podniesione wibracje na wolnych obrotach.
Dodam, że moje autko nie posiada FAPa, DPFa, EGRa i jeszcze kilku innych nie potrzebnych(przeszkadzających) elementów które mogły by się popsuć lub przeszkadzać w pracy silnika. Bez katalizatora też da się jeździć.
Pozdrawiam
-
Zgodnie z przewidywaniami koło z xsary 2005 dotarło dzisiaj - stan moim zdaniem bardzo dobry, szczególnie po oczyszczeniu, a syfu było co niemiara na nim. Zastanawiałem się nad szlifem, ale gładź jest ok, wżerów brak. Jest tylko szary ślad pewnie po łbie od któregoś nitu. Koło ma oznaczenie Valeo 990026.
Do tego zgodnie z manualem Pana Glapssona zamawiam komplet sprzęgła dla 110km Luka - oznaczenie 623314100.
I mam nadzieję, że po zdjęciu skrzyni mechanik porówna i powie "da się zrobić"(http://klubcytrynki.pl/forum/file:///C:\Users\Piter\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image001.gif)
W planie robót przy tej okazji:
- wymiana oleju skrzyni
- tulejka łożyska
- uszczelniacze
- łożysko półosi
- poduszka skrzyni (lub jak kto woli dolna silnika, ta w podporze).
Jeśli wszystko się powiedzie dam znać(http://klubcytrynki.pl/forum/file:///C:\Users\Piter\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image001.gif)
Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie informacje!!!
-
sprzęgło od Xsary II z silnikiem 2.0HDi 110k nie podejdzie do C5 ktki, koło zamachowe oczywiście, ale sprzęgło z dociskiem już nie, w Xsara HDI montowano tyko jeden typ skrzyni i jest to typ BE4T lub BE3R,
w Citroenie C5 MK1 skrzynia ma oznaczenie ML5T, sprzęgło jest ciągnione
być może docisk i tarcza podejdą z Xantii II HDI 110, ale tego nie wiem , ale z Xsary to na bank nie
-
To złe wieści, bo sprzęgło już zamówione. :-[
Dziwi mnie tylko fakt, że w aukcjach dot. dokładnie tej skrzyni co u mnie (czyli ML5C - 20LM23 wg serwisówki) napisane jest często, że pasuje ona również do P307 2.0hdi. A na manualu do niego się opierałem...
Jak więc szukać sprzęgła do takich swapów?
-
w P307 HDI 2.0 110k też skrzynia ma oznaczenie BE4T i nie było innej, sprzęgło w takim wypadku jest pchane , skoro zamówiłeś taki zestaw ciekawe jak mechanik to połączy z wyprzęgnikiem w citroenie c5, i jeszcze pozostaje grubość zestawu, skrzynia ML5 jest dłuższa
najlepszym testem czy będzie pasować to od xantii HDI 110k, w xantii HDi jest ta sama skrzynia co w Citroenie C5 , tyle że był wsteczny do tyłu, ale reszta bez zmian
-
Rozumiem Darku - gdybym wiedział to wcześniej bez zastanowienia poszedłbym w Kit4P od Valeo. A teraz i tak to jedyna alternatywa, żeby zrobić to bez kombinacji.
Dziękuję. Twoja wiedza jest bezcenna.
-
A teraz i tak to jedyna alternatywa, żeby zrobić to bez kombinacji.
daj znać o efektach, może porób zdjęcia , bo taka przeróbka to rzadko się trafia
-
eechhhh wymienił stryjek siekierkę na kijek , różnica jest jedynie w umieszczenia amortyzatora momentu albo w kole zamachowym albo w tarczy a teraz porównajcie ceny a tak to jeden kit
-
tak wygląda docisk sprzęgła z P307 HDI 110k ,
w C5 docisk jest inny, nie pchany lecz ciągniony
-
W domu leży już Valeo 835001 - czyli dedykowany zestaw.
Dzięki jeszcze raz za wszystkie posty - dam znać jakie wrażenia będą po wymianie.
-
Witajcie :) No i po wymianie. Tarcza była już cieniutka, koło piszczało i stukało - więc decyzja o wymianie właściwa.
Co do sztywnego zestawu - rzeczywiście oporu na pedale prawie brak :) Gaz i sprzęgło prawie takie same :) Z uwag: przy przyspieszaniu rzeczywiście czuć drgania, zakładam że to się ułoży bo wymieniłem też poduszkę pod skrzynią. Ale to całkowicie akceptowalne.
Autko inaczej reaguje na gaz, zbiera się lepiej i ubyło połowę hałasów, w tym tłuczenie przy rozruchu i gaszeniu.
Osobiście po 100km polecam :) Zobaczymy co będzie dalej.
-
Nie temat nie powinien być zamknięty !!!!
Ponieważ wprowadzanie uzytkowników w bład jest niewłaściwe i szkodliwe przez pseudo mechaników którym tylko przyświeca jedno .. byle taniej !!!
Kompensacja zmian momentu obrotowego jest konieczna a dlaczego ? proszę doczytać
-
Marku - edytowałem treść co do zamykania, ale dla jasności: ja nie jestem mechanikiem i polecam zmianę podobnie jak osoby, które już takiego swapu dokonały.
Zdaję sobie sprawę, że tłumienie na sztywnym kole ma inny charakter i o efekcie także napisałem.
Mam nadzieję, że inżynierowie z Valeo wiedzą, co robią :) Pomijając oczywiście fakt, że niezależnie od wyboru DMF/SMF wszelkie koszty ponosi i tak użytkownik.
Pozdrawiam.
-
Jak zamontujesz dedykowany komplet to OK bo amortyzacja zostanie przeniesiona na amortyzatory tarczy ( takie sprężyny ) ale po to przeniesiono amortyzacje na koło zamachowe żeby poprawić tłumienie jak i zwiększyć trwałość ( podobno ) A to że drogie ? no to inna bajka :P ;D ;D
-
Tak. Zdecydowałem się na zestaw dedykowany - i tu się zgadzam, że komfort (choć może to być tez kwestia twardszej gumy w nowych poduszkach) jest na innym poziomie, ale akceptowalnym.
Koszt SMF w tej opcji nie różni sie powalająco od DMF - choć i tu jest kilka znaków zapytania, bo różnica między najtańszymi ofertami na alle... (ok. 1300) a normalnymi w sklepach moto (w okolicach 1900) skądś się bierze i nie sądzę, że to tylko marża :) Inne części często kupuję właśnie w zaprzyjaźnionym sklepie, gdzie potrafią być tańsze niż na portalu.
Przyznaję, że trwałość to kwestia kluczowa. Zaryzykowałem, choć nie pierwszy tutaj. I mam nadzieję, że będzie warto.
-
Okaże sie w praniu
-
Tak,aby dolać oliwy,nadmienię,że ostatnio w sklepie z częściami do francuzów(kupowałam tam sfery) były kompletne oryginalne zestawy dwumasa+sprzęgło do 2.0hdi za ok 1100zł jeśli dobrze pamiętam (lub coś taniej nawet) a ja tak niedawno wymieniłam w "normalnej "cenie.
-
Witajcie :) No i po wymianie. Tarcza była już cieniutka, koło piszczało i stukało - więc decyzja o wymianie właściwa.
Co do sztywnego zestawu - rzeczywiście oporu na pedale prawie brak :) Gaz i sprzęgło prawie takie same :) Z uwag: przy przyspieszaniu rzeczywiście czuć drgania, zakładam że to się ułoży bo wymieniłem też poduszkę pod skrzynią. Ale to całkowicie akceptowalne.
zależy jakie to przyspieszanie, czyli but w podłodze ?, obecnie jeżdżę nowym dukato 2.2 150 z 2017r i przy bucie też czuć drgania z prawej, ciekawe,
takie drgania miałem na starym sprzęgle i były mocne, na nowym prawie nie ma, są ale delikatne, może to być związane z ew wysokością zawieszenia, lub któraś poducha już słaba, od silnika np, lub od skrzyni , szczególnie to czuć jak już czuć na drugim biegu, im bieg wyższy tym to zanika do zera
-
Darku - mam takie samo wrażenie, jeśli przyspiesza się spokojnie objaw jest znikomy.
W którymś wątku o wymianie poduszki w podporze półosi przeczytałem, że ważne jest odpowiednie ułożenie poduszki. mam nadzieję, że mechanik o tym wiedział :) Jest tez sporo postów na forach o tym, że zamienniki poduszek zwykle nie dają takiego komfortu jak oryginały. Więc to tez może być właściwy trop.
Pani Asiu - oliwa dolana :) tyle, że to był zestaw DM :) Pożar byłby wtedy, gdyby napisała Pani, że widziała mój zestaw Valeo za 500PLN :)
-
u mnie nie ma drgań przy przyspieszaniu, jedynie to się dzieje jak z zakrętu przyspieszam , sporadycznie , może ma to związek z tym że zawieszenie się dźwiga z przodu w jakimś celu i wtedy półoś jest już za wysoko i zaczynają się wibracje ,
ważne jest aby wysokość zawieszenia była zgodna ze specyfikacją, zawieszenie silnika też ma być ok
-
Skłaniam się ku opcji wymiany reszty poduch, choć w ubiegłym roku ta przy rozrządzie była wymieniana, no ale tak jak pisałem wcześniej - ponoć zamiennik to już nigdy nie to samo...
Natomiast co do drgań to ogarniam powoli nawyk innego naciskania pedału gazu i efekty są odczuwalne :)
Zadaję sobie tylko pytanie, co może być ich przyczyną? Skoro na takim samym zestawie Ty ich nie masz - czy wina leżałaby po stronie samochodu a nie zestawu Valeo?
-
Ważna jest prawidłowa wysokość zawieszenia z przodu, jak miałem za wysoko to występowały drgania podczas przyśpieszania, komuś pomogła wymiana półosi.
-
Dziękuję. Pomiar i tak mnie czeka, muszę tylko kanał znaleźć :)
Na chłopski rozum sęk tkwi w położeniu silnika, bo przecież układ skrzynia-sprzęgło-silnik nie ma luzów, które by to mogły wywołać. Proszę mnie sprostować jeśli to błędne myślenie. Inaczej nie mogę zrozumieć jak przechył wpływa na zachowanie koła-sprzęgła, chyba, że wyważenie zestawu jest kwestią względną :).
Wtedy rzeczywiście jeśli sztuka sztuce nierówna komuś może drżeć, a komuś innemu nie...
-
Zrób test, podnieś na wyższe położenie i rusz szybciej, tak samo możesz zrobić na równej drodze opuszczając na sam dół i ruszając i sprawdź jak zachowuje się układ.
-
Skłaniam się ku opcji wymiany reszty poduch, choć w ubiegłym roku ta przy rozrządzie była wymieniana, no ale tak jak pisałem wcześniej - ponoć zamiennik to już nigdy nie to samo...
Natomiast co do drgań to ogarniam powoli nawyk innego naciskania pedału gazu i efekty są odczuwalne :)
Zadaję sobie tylko pytanie, co może być ich przyczyną? Skoro na takim samym zestawie Ty ich nie masz - czy wina leżałaby po stronie samochodu a nie zestawu Valeo?
na prostej drodze zrób pomiar wysokości zawieszenia od asfaltu do czoła błotnika , z przodu i tyłu i napisz jaki jest wynik pomiaru, przy pomiarze nie gaś silnika
-
Nie pisałem mnóstwo czasu :) ale dla porządku mierzyłem wysokość, z tym, że od środka koła - przód wyszedł ok. 40 cm,
tył 39,5.
Jeśli chodzi o pozostałe wrażenia z dotychczasowego użytkowania to przede wszystkim autko nadal jeździ, skrzynia jest cała :)