Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe  (Przeczytany 10635 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Darek Wasik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 184
  • Skąd: Ogrodzieniec lub okolice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 kombi 2.0HDi 2002r
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Ogrodzieniec lub okolice
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 22, 2017, 17:30:27 »
sprzęgło od Xsary II z silnikiem 2.0HDi 110k nie podejdzie do C5 ktki, koło zamachowe oczywiście, ale sprzęgło z dociskiem już nie, w Xsara HDI montowano tyko jeden typ skrzyni i jest to typ BE4T lub BE3R,
w Citroenie C5 MK1 skrzynia ma oznaczenie ML5T, sprzęgło jest ciągnione
być może docisk i tarcza podejdą z Xantii II HDI 110, ale tego nie wiem , ale z Xsary to na bank nie
LEXIA, PP2000
Diagnostyka

Offline Piotr Kedys

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk1 Break 2,0 HDI 2003
  • Zainteresowania: Tu: Citroeny :)
  • Miejscowość: Lubin DLN
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 22, 2017, 23:33:32 »
To złe wieści, bo sprzęgło już zamówione. :-[


Dziwi mnie tylko fakt, że w aukcjach dot. dokładnie tej skrzyni co u mnie (czyli ML5C - 20LM23 wg serwisówki) napisane jest często, że pasuje ona również do P307 2.0hdi. A na manualu do niego się opierałem...


Jak więc szukać sprzęgła do takich swapów?
Cytrynek się bałem, ale spróbowałem :) Pozdrawiam serdecznie!!! :)

Offline Darek Wasik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 184
  • Skąd: Ogrodzieniec lub okolice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 kombi 2.0HDi 2002r
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Ogrodzieniec lub okolice
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 23, 2017, 07:35:24 »
w P307 HDI 2.0 110k też skrzynia ma oznaczenie BE4T i nie było innej, sprzęgło w takim wypadku jest pchane , skoro zamówiłeś taki zestaw ciekawe jak mechanik to połączy z wyprzęgnikiem w citroenie c5, i jeszcze pozostaje grubość zestawu, skrzynia ML5 jest dłuższa

najlepszym testem czy będzie pasować to od xantii HDI 110k, w xantii HDi jest ta sama skrzynia co w Citroenie C5 , tyle że był wsteczny do tyłu, ale reszta bez zmian
LEXIA, PP2000
Diagnostyka

Offline Piotr Kedys

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk1 Break 2,0 HDI 2003
  • Zainteresowania: Tu: Citroeny :)
  • Miejscowość: Lubin DLN
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 23, 2017, 08:00:16 »
Rozumiem Darku - gdybym wiedział to wcześniej bez zastanowienia poszedłbym w Kit4P od Valeo. A teraz i tak to jedyna alternatywa, żeby zrobić to bez kombinacji.

Dziękuję. Twoja wiedza jest bezcenna.
Cytrynek się bałem, ale spróbowałem :) Pozdrawiam serdecznie!!! :)

Offline Darek Wasik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 184
  • Skąd: Ogrodzieniec lub okolice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 kombi 2.0HDi 2002r
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Ogrodzieniec lub okolice
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 24, 2017, 06:45:26 »
A teraz i tak to jedyna alternatywa, żeby zrobić to bez kombinacji.
daj znać o efektach, może porób zdjęcia , bo taka przeróbka to rzadko się trafia
LEXIA, PP2000
Diagnostyka

Marek_S

  • Gość
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 24, 2017, 07:58:48 »
eechhhh wymienił stryjek siekierkę na kijek , różnica jest jedynie  w umieszczenia amortyzatora momentu albo w kole zamachowym albo w tarczy a teraz porównajcie ceny a tak to jeden kit

Offline Darek Wasik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 184
  • Skąd: Ogrodzieniec lub okolice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 kombi 2.0HDi 2002r
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Ogrodzieniec lub okolice
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 24, 2017, 12:23:38 »
tak wygląda docisk sprzęgła z P307 HDI 110k ,
w C5 docisk jest inny, nie pchany lecz ciągniony
LEXIA, PP2000
Diagnostyka

Offline Piotr Kedys

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk1 Break 2,0 HDI 2003
  • Zainteresowania: Tu: Citroeny :)
  • Miejscowość: Lubin DLN
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 25, 2017, 08:19:30 »
W domu leży już Valeo 835001 - czyli dedykowany zestaw.


Dzięki jeszcze raz za wszystkie posty - dam znać jakie wrażenia będą po wymianie.
Cytrynek się bałem, ale spróbowałem :) Pozdrawiam serdecznie!!! :)

Offline Piotr Kedys

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk1 Break 2,0 HDI 2003
  • Zainteresowania: Tu: Citroeny :)
  • Miejscowość: Lubin DLN
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 28, 2017, 19:33:58 »
Witajcie :) No i po wymianie. Tarcza była już cieniutka, koło piszczało i stukało - więc decyzja o wymianie właściwa.


Co do sztywnego zestawu - rzeczywiście oporu na pedale prawie brak :) Gaz i sprzęgło prawie takie same :) Z uwag: przy przyspieszaniu rzeczywiście czuć drgania, zakładam że to się ułoży bo wymieniłem też poduszkę pod skrzynią. Ale to całkowicie akceptowalne.


Autko inaczej reaguje na gaz, zbiera się lepiej i ubyło połowę hałasów, w tym tłuczenie przy rozruchu i gaszeniu.


Osobiście po 100km polecam :) Zobaczymy co będzie dalej.


« Ostatnia zmiana: Czerwiec 29, 2017, 09:59:48 wysłana przez Piotr Kedys »
Cytrynek się bałem, ale spróbowałem :) Pozdrawiam serdecznie!!! :)

Marek_S

  • Gość
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 28, 2017, 22:07:49 »
Nie temat nie powinien być zamknięty !!!!
Ponieważ wprowadzanie uzytkowników w bład jest niewłaściwe i szkodliwe przez pseudo mechaników którym tylko przyświeca jedno .. byle taniej !!!
Kompensacja zmian momentu obrotowego jest konieczna a dlaczego ? proszę doczytać

Offline Piotr Kedys

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk1 Break 2,0 HDI 2003
  • Zainteresowania: Tu: Citroeny :)
  • Miejscowość: Lubin DLN
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 29, 2017, 10:08:34 »
Marku - edytowałem treść co do zamykania, ale dla jasności: ja nie jestem mechanikiem i polecam zmianę podobnie jak osoby, które już takiego swapu dokonały.


Zdaję sobie sprawę, że tłumienie na sztywnym kole ma inny charakter i o efekcie także napisałem.


Mam nadzieję, że inżynierowie z Valeo wiedzą, co robią :) Pomijając oczywiście fakt, że niezależnie od wyboru DMF/SMF wszelkie koszty ponosi i tak użytkownik.


Pozdrawiam.
Cytrynek się bałem, ale spróbowałem :) Pozdrawiam serdecznie!!! :)

Marek_S

  • Gość
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 29, 2017, 11:11:30 »
Jak zamontujesz dedykowany komplet to OK bo amortyzacja zostanie przeniesiona na amortyzatory tarczy ( takie sprężyny ) ale po to przeniesiono amortyzacje na koło zamachowe żeby poprawić tłumienie jak i zwiększyć trwałość ( podobno ) A to że drogie ? no to inna bajka  :P ;D ;D

Offline Piotr Kedys

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk1 Break 2,0 HDI 2003
  • Zainteresowania: Tu: Citroeny :)
  • Miejscowość: Lubin DLN
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 29, 2017, 12:11:40 »
Tak. Zdecydowałem się na zestaw dedykowany - i tu się zgadzam, że komfort (choć może to być tez kwestia twardszej gumy w nowych poduszkach) jest na innym poziomie, ale akceptowalnym.

Koszt SMF w tej opcji nie różni sie powalająco od DMF - choć i tu jest kilka znaków zapytania, bo różnica między najtańszymi ofertami na alle... (ok. 1300) a normalnymi w sklepach moto (w okolicach 1900) skądś się bierze i nie sądzę, że to tylko marża :) Inne części często kupuję właśnie w zaprzyjaźnionym sklepie, gdzie potrafią być tańsze niż na portalu.

Przyznaję, że trwałość to kwestia kluczowa. Zaryzykowałem, choć nie pierwszy tutaj. I mam nadzieję, że będzie warto.
Cytrynek się bałem, ale spróbowałem :) Pozdrawiam serdecznie!!! :)

Marek_S

  • Gość
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 29, 2017, 12:25:22 »
Okaże sie w praniu

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwiec 29, 2017, 20:40:30 »
Tak,aby dolać oliwy,nadmienię,że ostatnio w sklepie z częściami do francuzów(kupowałam tam sfery) były kompletne oryginalne zestawy dwumasa+sprzęgło do 2.0hdi za ok 1100zł jeśli dobrze pamiętam (lub coś taniej nawet) a ja tak niedawno wymieniłam w "normalnej "cenie.

Offline Darek Wasik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 184
  • Skąd: Ogrodzieniec lub okolice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 kombi 2.0HDi 2002r
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Ogrodzieniec lub okolice
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwiec 30, 2017, 05:52:15 »
Witajcie :) No i po wymianie. Tarcza była już cieniutka, koło piszczało i stukało - więc decyzja o wymianie właściwa.
Co do sztywnego zestawu - rzeczywiście oporu na pedale prawie brak :) Gaz i sprzęgło prawie takie same :) Z uwag: przy przyspieszaniu rzeczywiście czuć drgania, zakładam że to się ułoży bo wymieniłem też poduszkę pod skrzynią. Ale to całkowicie akceptowalne.
zależy jakie to przyspieszanie, czyli but w podłodze ?, obecnie jeżdżę nowym dukato 2.2 150 z 2017r i przy bucie też czuć drgania z prawej, ciekawe,
takie drgania miałem na starym sprzęgle i były mocne, na nowym prawie nie ma, są ale delikatne, może to być związane z ew wysokością zawieszenia, lub któraś poducha już słaba, od silnika np, lub od skrzyni , szczególnie to czuć jak już czuć na drugim biegu, im bieg wyższy tym to zanika do zera
LEXIA, PP2000
Diagnostyka

Offline Piotr Kedys

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk1 Break 2,0 HDI 2003
  • Zainteresowania: Tu: Citroeny :)
  • Miejscowość: Lubin DLN
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 30, 2017, 06:29:43 »
Darku - mam  takie samo wrażenie, jeśli przyspiesza się spokojnie objaw jest znikomy.
W którymś wątku o wymianie poduszki w podporze półosi przeczytałem, że ważne jest odpowiednie ułożenie poduszki. mam nadzieję, że mechanik o tym wiedział :) Jest tez sporo postów na forach o tym, że zamienniki poduszek zwykle nie dają takiego komfortu jak oryginały. Więc to tez może być właściwy trop.

Pani Asiu - oliwa dolana :) tyle, że to był zestaw DM :) Pożar byłby wtedy, gdyby napisała Pani, że widziała mój zestaw Valeo za 500PLN :)
Cytrynek się bałem, ale spróbowałem :) Pozdrawiam serdecznie!!! :)

Offline Darek Wasik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 184
  • Skąd: Ogrodzieniec lub okolice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 kombi 2.0HDi 2002r
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Ogrodzieniec lub okolice
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #42 dnia: Lipiec 02, 2017, 10:09:48 »
u mnie nie ma drgań przy przyspieszaniu, jedynie to się dzieje jak z zakrętu przyspieszam , sporadycznie , może ma to związek z tym że zawieszenie się dźwiga z przodu w jakimś celu i wtedy półoś jest już za wysoko i zaczynają się wibracje ,

ważne jest aby wysokość zawieszenia była zgodna ze specyfikacją, zawieszenie silnika też ma być ok
LEXIA, PP2000
Diagnostyka

Offline Piotr Kedys

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk1 Break 2,0 HDI 2003
  • Zainteresowania: Tu: Citroeny :)
  • Miejscowość: Lubin DLN
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #43 dnia: Lipiec 02, 2017, 21:40:20 »
Skłaniam się ku opcji wymiany reszty poduch, choć w ubiegłym roku ta przy rozrządzie była wymieniana, no ale tak jak pisałem wcześniej - ponoć zamiennik to już nigdy nie to samo...


Natomiast co do drgań to ogarniam powoli nawyk innego naciskania pedału gazu i efekty są odczuwalne :)


Zadaję sobie tylko pytanie, co może być ich przyczyną? Skoro na takim samym zestawie Ty ich nie masz - czy wina leżałaby po stronie samochodu a nie zestawu Valeo?
Cytrynek się bałem, ale spróbowałem :) Pozdrawiam serdecznie!!! :)

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #44 dnia: Lipiec 03, 2017, 00:33:00 »
Ważna jest prawidłowa wysokość zawieszenia z przodu, jak miałem za wysoko to występowały drgania podczas przyśpieszania, komuś pomogła wymiana półosi.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Piotr Kedys

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk1 Break 2,0 HDI 2003
  • Zainteresowania: Tu: Citroeny :)
  • Miejscowość: Lubin DLN
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #45 dnia: Lipiec 03, 2017, 06:32:23 »
Dziękuję. Pomiar i tak mnie czeka, muszę tylko kanał znaleźć :)


Na chłopski rozum sęk tkwi w położeniu silnika, bo przecież układ skrzynia-sprzęgło-silnik nie ma luzów, które by to mogły wywołać. Proszę mnie sprostować jeśli to błędne myślenie. Inaczej nie mogę zrozumieć jak przechył wpływa na zachowanie koła-sprzęgła, chyba, że wyważenie zestawu jest kwestią względną :).
Wtedy rzeczywiście jeśli sztuka sztuce nierówna komuś może drżeć, a komuś innemu nie...





Cytrynek się bałem, ale spróbowałem :) Pozdrawiam serdecznie!!! :)

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #46 dnia: Lipiec 03, 2017, 13:06:43 »
Zrób test, podnieś na wyższe położenie i rusz szybciej, tak samo możesz zrobić na równej drodze opuszczając na sam dół i ruszając i sprawdź jak zachowuje się układ.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Darek Wasik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 184
  • Skąd: Ogrodzieniec lub okolice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 kombi 2.0HDi 2002r
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Ogrodzieniec lub okolice
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #47 dnia: Lipiec 04, 2017, 06:51:28 »
Skłaniam się ku opcji wymiany reszty poduch, choć w ubiegłym roku ta przy rozrządzie była wymieniana, no ale tak jak pisałem wcześniej - ponoć zamiennik to już nigdy nie to samo...


Natomiast co do drgań to ogarniam powoli nawyk innego naciskania pedału gazu i efekty są odczuwalne :)


Zadaję sobie tylko pytanie, co może być ich przyczyną? Skoro na takim samym zestawie Ty ich nie masz - czy wina leżałaby po stronie samochodu a nie zestawu Valeo?
na prostej drodze zrób pomiar wysokości zawieszenia od asfaltu do czoła błotnika , z przodu i tyłu i napisz jaki jest wynik pomiaru, przy pomiarze nie gaś silnika
LEXIA, PP2000
Diagnostyka

Offline Piotr Kedys

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 51
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk1 Break 2,0 HDI 2003
  • Zainteresowania: Tu: Citroeny :)
  • Miejscowość: Lubin DLN
Odp: C5 Mk1 RHZ 109km - pytanie o swap na sztywne koło zamachowe
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 17, 2018, 12:29:47 »
Nie pisałem mnóstwo czasu :) ale dla porządku mierzyłem wysokość, z tym, że od środka koła - przód wyszedł ok. 40 cm,
tył 39,5.
Jeśli chodzi o pozostałe wrażenia z dotychczasowego użytkowania to przede wszystkim autko nadal jeździ, skrzynia jest cała :)
Cytrynek się bałem, ale spróbowałem :) Pozdrawiam serdecznie!!! :)