Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Andrzej sledz w Luty 20, 2017, 15:57:14
-
Witam.od jakiegoś czasu wyczuwam że pedał hamulca twardnieje podczas hamowania.szczególnie jest to zauważalne w korkach.kilka razy pedał zachowuje się normalnie tzn miękko a za którymś razem zrobi się twardy i w tym czasie słychać jakby tarty klocki. Dodam iż hamulce w tym czasie są słabsze. Jaka może być przyczyna?
-
np.stary płyn lub zapowietrzony układ
-
Zapowietrzony raczej nie bo nie było nic grzebane przy hamulcach. Myślałem że kończą się klocki ale w piątek robiłem przegląd i wszystko ok ale trafiłem na ten normalny czas działania hamulcy
-
Serwo do sprawdzenia...
-
Serwo sprawdzone metoda opisywana w różnych tematach.czyli wciśnięcie pedalu i odpaleniu silnika,pedał opada o kilka centymetrów
-
A coś więcej "poszukane"? Jakaś rurka, dziurka, osłuchane...
A sprawdzone w chwili usterki?
-
Ciężko to sprawdzić bo to zdążą za za którymś nacisnieciem hamulca i to w ruchu.na postoju nie zauważyłem tego ale zawsze towarzyszy temu tarcie hamulców. Może któryś tloczek się blokuje ale czy to by miało taki wpływ.
-
Zdejm podciśnienie z serwa i porównaj czy tak samo odczuwasz pedał.....
Tak blokuje się zawór serwa.
-
sprawdż czy klocki w tylnych zaciskach hamulców aby sie nie wieszają tzn nie blokują
-
Pompa vacum nie urabia albo nieszczelność
-
Pompa vacum nie urabia albo nieszczelność
A jak "zgadłeś", że o diesla chodzi?
-
Problem prawdopodobnie rozwiązany. Blokujący się hamulec reczny .po odcieniu linek i rocznym cofnięciu hamulca pedał wrócił do normy.czeka mnie zakup nowych zacisków. Może ktoś poradzi czy warto bawić się w regenerację samemu czy kupić już zregenerowane?a jeżeli samemu to jaki zestaw naprawczy kupić? Czy jest różnica w zacisnąć w wersjach silnikowych benzyna i diesel?
-
Pompa vacum nie urabia albo nieszczelność
A jak "zgadłeś", że o diesla chodzi?
Andrzeje z reguły maja diesla
-
Jak widać nie wszystkie
-
Jakos nie widać w profilu... :(
-
Pytanie. Wczoraj po odciagnieciu ręcznego hamulce super dziś znów pedał twardszy.czy możliwe że tloczek i nie odbija do końca?
-
Mówisz o możliwości blokowania ręcznego lub tłoczków w zaciskach., a czy tarcze się bardzo grzeją ? U mnie jak blokowała się dźwigienka ręcznego w zacisku to po 100m miałem smród palonych klocków w kabinie a samochód nie chciał jechać. Pedał hamulca jednak zachowywał się normalnie.
-
Tarcze nie nie grzeją. Wygląda to tak jak by klocek tylko delikatnie dotykał tarcz a tłoczek z większym oporem się poruszał i wtedy pedał robi się twardszy. Ja tak sobie to tak tłumacze. Jak już pisałem wczoraj bo recznym odciagnieciu dzwigienki ręcznego hamulce super a dziś znów takie delikatne tarcie i pedał gumowaty
-
No to teraz wiadomo jaki silnik....
Nieprawdopodobne blokowanie hamulca zasadniczego przez hamulec ręczny. Wracamy do pracy serwa....
-
Byłem dziś wymienić osłonę przegubu i przy okazji obejrzałem zaciski.oby dwa się mocno się picollo. Osłony też w nie najlepszym stanie.ubyło trochę płynu hamulcowego w zbiorniku. Czas się wziąć za regenerację zacisku.ktoś już się w to bawił?może podzieli się doświadczeniem?
-
poszukaj w pogaduszkach tam jest opisane
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=99078.0
-
Ciąg dalszy problemu z hamulca mi. Wreszcie znalazłem czas na wymiane zacisku z lewej strony na regenerowany, z prawej okazał się ok i udało sie nawet reczny rozruszac ale nie z tym jest problem.zaciski poskladane nowe śruby gumki itp. Koła chodzą lekko jest super.po kilku kilometrach znów pedał robi się twardszy i zaczynają się grzać hamulce z dwóch stron. Spowrotem do mechanika rozbiórka i skręcanie od nowa.koła się kręcą i jest ok.po kilku kilometrach znów pedał inny i mocne grzanie hamulcy zarówno po stronie starego jak i nowego zacisku.samochód na podnosnik i koła ciężko obrócić rękoma. Wygląda jakby tloczki nie chowany się dokonca. Uszkodzenie zacisku zostało wyeliminowane bo sytuacja taka sama po dwóch stronach. Dodam że płyn hamulcowy nowy oraz odpowietrzenie kilku krotne
-
Powiedzieć mi czy po postoju jak chcecie jechać na drugi dzień hamulec macie twardy?
Wyklepane z urządzenia zdalnego nadawczego Xiaomi
-
Ciśnienie płynu jest na blokujących zaciskach? Jak nie to wracamy do zacisków....
-
Ciśnienie jest.po dokręcania odpowietrznikow płyn się pojawia.nawet przy lekkim wciśnięciu hamulca tloczkow się wysuwaja tylko po kilku wcisnienciach już się nie chowają
-
Pytam , na zablokowanym zacisku.... wracamy do zacisku, oring tłoczka i mechanizm samoregulatora. Czy dwigienka recznego cofa sie "do końca"?
-
Zacisk.....albo trzyma go ciśnienie płynu albo mechanicznie źle działa wewnątrz....
PS: myślę, że mechanik musi się "nauczyć buowy zacisku" lub problem niezauważony.... masz stare auto i nie wiadomo kto już zepsuł w zacisku
-
A jak sprawdzic czy trzyma go cisnienie. Czyli zacisk który kupiłem regenerowany też jest uszkodzony?
-
Poluzować odpowietrznik....
Tego nie stwierdzę, nie widzę zacisku...
-
Miałem to samo. Ręczny odpuszczał do końca, nożny działał OK, ale od czasu do czasu zacisk się blokował i felga była mega gorąca. Oczywiście problemem był ręczny. Standardowa usterka mechanizmu ręcznego. Po porządnej naprawie od ponad 6 miesięcy zero problemu z blokowaniem zacisku.
-
Standardowa usterka mechanizmu ręcznego. ...
W zacisku czy poza nim?
-
Standardowa usterka mechanizmu ręcznego. ...
W zacisku czy poza nim?
W zacisku...
-
A może przewody hamulcowe elastyczne?z zewnątrz wyglądają ok a w środku się rozwarstwiły i nie odpuszczają płynu ja bym to sprawdził
-
Po wymianie pompy i serwa jak narazić problem ustąpił. Pompa przepuszcza la płyn do serwa. Przewody zakupione i jak znajdę chwilę to też wymienie
-
Pozwolę dodać .... winne było serwo. Blokowało się i stąd zaciśnięte hamulce. Przeciek płynu do serwa to rzecz dodatkowa, może przyczyniła się.
-
Sprawdź przewody hamulcowe elastyczne na kołach które Ci blokują
-
Sławku,przeczytaj jeszcze raz bo najważniejsze z wątku Ci umknęło.
-
Nie statystyki problem dziś powrócił. Kilka razy pedał ładnie miękki tak jak powinien być a za którymś razem pedał twardszy i znów klocki tra lecz się nie blokuja i koła się nie grzeją. Zaworek wymieniony na inny. Twardszy pedal podobny do tego jakbym szybko go wciskal . Zauważyłem też że gdy pedał jest twardszy i wysoko ABS szybko się załącza .
-
Czyżby pompa ABS pracowała "bez potrzeby"? Wyjmij bezpiecznik F3 i MF2 zasilający blok (w BSM-ie w komorze silnika), spróbuj reakcji pedału i blokowania...ostrożnie wtedy z jazdą.
Potrzebna byłaby "diagnostyka", co/gdzie jaki sygnał wyzwala ABS...
-
Chyba tak bo nawet przy niższej prędkości przy troszkę mocniejszym wciśnięciu hamulca się włącza choć nie ma reguły.
-
Chyba tak bo nawet przy niższej prędkości przy troszkę mocniejszym wciśnięciu hamulca się włącza choć nie ma reguły.
No to "komputerem" Go....szukać usterki. Inaczej nie wymyślimy....
-
Jutro wymienię wężyk na przodzie i zobaczymy. A w jaki sposób objawialoby się uszkodzenie przewodu prowadzącego do serwa nie mówię tu o zawor ku?
-
Ja mówię o przewodach elektrycznych/ sygnałach które informują ABS co dzieje się z samochodem.
Znajdź Lexię i niech ktoś podepnie Cię i zdiagnozuje.....
Przewód podciśnieniowy do serwa pracuje z "podciśnieniem", więc dziura w nim powodowałaby spadek siły wspomagania....
-
Wiem o jakich przewodach mówisz kolego. Chcę wymienić przewody elastyczne które kiedyś kupiłem. Czy dziura w przewodzie powodowała by spadek wspomagania za każdym razem czy za którymś razem choć po wymianie serwa z pompa kilka dni było ok. Wygląda jakby znów się coś zatkało. Jak odepne przewód od serwa i podepne spowrotem to kilka depniec jest ok później robi się tępy pedał by znów za chwilę być ok i tak w kółko
-
Twój tępy pedał, nie ma powiązania z przewodem elastycznym zacisku.... masz już te przewody, wymień na nowe, nie zaszkodzi.
Twoje "depnięcia pedału" są powiązane z pracą serwa, sterują wewnętrznym zaworem serwa. Możliwe że potrzebna regulacja długości trzpienia popychającego (od strony pedała)....
EDIT: sprawdzał ktoś pompę hamulcową, która zamontowałeś?
-
Pompy nie sprawdzałem jakoś specjalnie. Ale po założeniu było przez tydzień ok. Czyżby znów serwo padło? Jak wyregolowac ten trzpień?
-
Trudno radzić "w ciemno", potrzeba "dotknąć" tematu. Tak to możemy sobie pisać..... i wpuszczać Cię w koszty.
Polecam znaleźć majstra....
Mógłbym się przyczepić pracy serwa, bo jak piszesz odpinasz przewód podciśnienia i się naprawia, z tego co mogę się domyślać to znowu zawór w serwie nie odpuszcza. Regulacja (nie wiem na 100%), powinna być na trzpieniu pompy hamulcowej, musiałbyś odkręcić pompę od serwa i spróbować skrócić trzpień.
Ale z dotychczasowych Twoim prac wynika, że zmieniłeś serwo z pompą hamulcową....powtórka z blokowaniem dalej jest. Zastanawia mnie w czym jest problem? Może pedał hamulca jest zatarty na swojej osi obrotu.....nie pozwala cofnąć się trzpieniowi i zawór w serwie nie otwiera się do wyrównania ciśnień w serwie....
-
Kupie zestaw do regeneracji pompy i zregeneruje swoją stara pompę. Wymienię przewody elastyczne i napisze jaki wynik. Jak się nie uda to daje do mechanika niech on się męczy bo brak mi sil
-
Najpierw.... zobacz czy możesz odciągnąć ręką pedal, czy w momencie blokowania, da się on cofnąć ręką.
Dwa, możesz na próbę, poluzować nakrętki pompy na serwo, odsunąć na 3-4mm pompę o obudowy serwa i sprawdzić blokowanie się po wielokrotnym "deptaniu".
Taka wymiana uszczelek bez konkretnej diagnozy problemu to nic nie da...tyle że będziesz miał odświeżoną pompę.
-
Jeszcze tylko pytanie. Jak podpompowac pedał na zgaszonym silniku to robi się twardy jak kamień. Po odpaleniu samochodu pedały schodzi do samej podłogi. Kilka razy zdążyło się że pedał opadł tylko minimalnie. Powinien dać do samego końca? Czego to jest objawem?
-
Na zgaszonym, pedał ma być twardy i nie poddawać się za wiele.
Po zapaleniu, serwo wspomaga i wtedy pedał "ugina się" głębiej.
Natomiast nie powinien wpadać do podłogi - oznacza to zapowietrzenie ,ucieczkę płynu na zewnątrz (wyciek) lub przepuszczanie wewnątrz płynu w pompie hamulcowej pomiędzy sekcjami/tłoczkami (zamiast sprężać płyn cof się na nieszczelnym tłoku).
-
Ma ktoś instrukcje rozebrania pompy hamulcowej? Rozebrane ten pierwszy trzpień i są dwie głębokie rysy idealnie po dwóch stronach. Czy to dyskwalifikuje pompę?
-
Tak , każda rysa na powierzchni tłoka/cylindra gdzie pracują uszczelki tłoka = złom.
To teraz możesz uczyć się na "złomie" budowy....