Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK II => Wątek zaczęty przez: Damian Kołodziejczyk w Luty 15, 2016, 17:26:38
-
Panowie ma ktos jakiś tutorial jak zaślpić EGRa w c5 2.0 hdi 138km fap 2006rok , ponieważ chcę go zaślepić i też tu pytanko czy może być całkowita zaślepka czy musi być z dziurkami jakimiś
-
Jeszcze dodam pytanko , czy ta zaślepka i miejsca w którą ją się wkłada (na końcu aukcji zdjęcia ) będzie odpowiednia ?
-
Zaslepienie to nie wszystko...
-
Bez wyłączenia programowego sama zaślepka z dziurami niewiele da, jeżeli cokolwiek w ogóle. Najpewniej da ale błąd.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
-
Jesteście pewni ? Bo czytam inne fora np puga ,gadałem z tymi co to sprzedają i mówią,że ie trzeba programowo wywalac,ponoć po zaslepieniu nie wywala błędu
-
Tak, tak... a potem płacz i lament.
Pierwsze co zobaczysz po odpaleniu będzie check i błąd depolution...
Powodzenia.
-
Był na forum taki to założył zaślepkę która się rozpadła i robił remont silnika :-)
Że tak zapytam po co chcesz wywalić zawór?
-
W mk1 wystarczy odlaczyc podcisnienie w mk2 trzeba wyprogramowac
-
dzięki Panowie za opinie , blaszkę i tak kupię dedykowaną z grubej blachy specjalnie do tego , w alfie mam już taką 4 lata i wygląda jak nowa cały czas
-
W mk1 wystarczy odlaczyc podcisnienie w mk2 trzeba wyprogramowac
Też trzeba wywalić w sofcie, zależnie czy w MK1 mamy do czynienia ze sterem 2 (tutaj nie trzeba) czy 3 wtyczkowym ;) .
-
Nic nie trzeba programować. Ja mam zaślepiony egr od 3 lat w silniku RHR i nic nie wyskakuje. Jedyne co zrobiłem to otwór fi 3 w zaślepce żeby go całkowicie nie zamknąć.
-
o proszę czyli ''morzna ''
-
Oczywiście że tak,a w dodatku rozmawiałem z gościem który mi robił chipa i twierdzi że wypisanie egr z softu w silniku na simensie nie jest możliwe. A koleś jest kumaty (nie garażowiec)
http://www.superchip.pl/index.php
-
Damian czyli zrobić dziurkę wiertłem na środku Zaślepki?
-
Nie wiem po co wam dziurki wiercić i na siłę jeszcze raz spaliny dawać do kolektora ssącego? A co do błędu to w 2.0 hdi RHR MK II po zaślepieniu nie ma żadnego błędu (jeżdżę tak już rok) i nie będzie bo przed czy za egr nie ma żadnego czujnika ciśnienia egr.
Błąd byłby tylko wtedy gdyby fizycznie odłączyć wtyczkę od sterowania zaworem egr. A zaślepkę założyłem ponieważ w oryginalnym egr odpadł grzybek zaworu wymieniłem egr za 500 zł na oryginał i po 11 mc dokładnie ta sama awaria.
A tu masz zaślepkę jaką kupiłem wraz z manualem :)
http://allegro.pl/show_item.php?item=4885691204
-
To faktycznie muszą być spore różnice między mk2 a mk3 w 2.0 hdi 136km bo u mnie po założeniu samej zaślepki wywalił błąd, a po usunięciu programowym jest cisza.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
-
a po co zaślepiać EGR ? bo tego nie rozumiem
-
a po co zaślepiać EGR ? bo tego nie rozumiem
Właśnie ,po co?
-
Powód nr 1 Fabryczny egr ma wadę konstrukcyjną polegająca na odrywaniu się grzybka zaworu wymiana na oryginała delphi pomaga na rok dwa trzy i znów to samo, poczytajcie na forum. Koszt EGR 500 zł koszt zaślepki 20 zł
Powód nr 2 po co zasyfiać dolot spalinami, nagarem i innym syfem (pomijam ekologię)?
Powód nr 3 wzrost mocy
-
ale z minusów silnik się dłużej nagrzewa zwłaszcza zimą
-
A sprawdziłeś czy powtarzasz za stereotypami z netu? Też o tym czytałem, ale w żadnym moim samochodzie tego nie zaobserwowałem
-
sam znajomemu zaślepiłem w Lagunie II w 1,9 dCi i od tego czasu dłużej się nagrzewał.
na chłopski rozum gorące spaliny trafiają ponownie do silnika i przyśpieszają rozgrzanie
-
Dzięki Andrzej to kupuję ta zaślepke
-
Może ten efekt jest tak minimalny że aż niezauważalny? Kilka dni temu się tego pozbylem i nie widzę różnicy w nagrzewaniu auta. Generalnie w c5 2.0 hdi bardzo szybko to postępuje w porównaniu do innych diesla jakie miałem.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
-
Ale na babski rozum do cylindra dostanie się mniej tlenu, gorsze spalanie wiec do końca nie jest pewne jaki będzie bilans temp.
-
Pytanie do zwolenników zaślepiania EGR: czy wiecie, że dawka spalin trafiająca do kolektora ssącego jest uwzględniona w mapach ECU? Co u Was znaczy wyłączenie programowe EGR? Zmieniacie od razu mapę czy tylko usuwacie sterowanie tym zaworem?
A sprawdziłeś czy powtarzasz za stereotypami z netu? Też o tym czytałem, ale w żadnym moim samochodzie tego nie zaobserwowałem
A twardszą pracę silnika zaobserwowałeś czy może Ty powtarzasz stereotypy z netu jak to super zaślepić EGR?
-
Pytanie do zwolenników zaślepiania EGR: czy wiecie, że dawka spalin trafiająca do kolektora ssącego jest uwzględniona w mapach ECU? Co u Was znaczy wyłączenie programowe EGR? Zmieniacie od razu mapę czy tylko usuwacie sterowanie tym zaworem?
A twardszą pracę silnika zaobserwowałeś czy może Ty powtarzasz stereotypy z netu jak to super zaślepić EGR?
kiedyś też próbowałem ludzi uświadamiać
ale jak mają niższe spalanie, większą moc, brak zasyfienia, to jak można im tego odmawiać
a później takie skutki
http://forum-mechanika.pl/threads/peugeot-607-2-2-hdi-133km-brak-mocy.21662/ (http://forum-mechanika.pl/threads/peugeot-607-2-2-hdi-133km-brak-mocy.21662/)
-
Pytanie do zwolenników zaślepiania EGR: czy wiecie, że dawka spalin trafiająca do kolektora ssącego jest uwzględniona w mapach ECU? Co u Was znaczy wyłączenie programowe EGR? Zmieniacie od razu mapę czy tylko usuwacie sterowanie tym zaworem?
A sprawdziłeś czy powtarzasz za stereotypami z netu? Też o tym czytałem, ale w żadnym moim samochodzie tego nie zaobserwowałem
A twardszą pracę silnika zaobserwowałeś czy może Ty powtarzasz stereotypy z netu jak to super zaślepić EGR?
Wysterowanie zaworem 0% otwarcia + usunięcie DTC, switch i po problemie.
"Dawka spalin" nie jest uwzględniania jako taka, a jedynie bierze się poprawkę na zmniejszony przepływ strumienia powietrza zasysanego przez MAF, kiedy to owy zawór jest wysterowany w pozycji otwartej.
W sprawnie działającym układzie z recyrkulacją spalin odczyt z MAF zgodnie z mapą w sprzężeniu zwrotnym wysterowuje elektrozawór.
Każdy robi ze swoim samochodem co uważa, EGR to taka fanaberia :), nie masz to się nie popsuje, spadków mocy czy też przyrostów raczej nie odczujesz. Kolektor ssący utrzymujesz za to w "większej" czystości :)
-
Pytanie do zwolenników zaślepiania EGR: czy wiecie, że dawka spalin trafiająca do kolektora ssącego jest uwzględniona w mapach ECU? Co u Was znaczy wyłączenie programowe EGR? Zmieniacie od razu mapę czy tylko usuwacie sterowanie tym zaworem?
A sprawdziłeś czy powtarzasz za stereotypami z netu? Też o tym czytałem, ale w żadnym moim samochodzie tego nie zaobserwowałem
A twardszą pracę silnika zaobserwowałeś czy może Ty powtarzasz stereotypy z netu jak to super zaślepić EGR?
Zmian w pracy silnika "na ucho" nie zaobserwowałem, tak, mapa zmieniona bo w komplecie z egr wypadł fap i wpadły nowe mapy. Na ogół nie powtarzam rzeczy nie przetestowanych na własnej skórze i broń boże nikogo do niczego nie namawiam.
Jest to mój 6 lub 7my diesel z rzędu i w ostatnich 5ciu z nich zawsze robiłem to samo, czyli pozbawiałem je "ekologii". A zaczęło się od focusa 2.0 tdci 136km którego przez dpf (a konkretnie przez rozrzedzanie oleju ropą) o mało nie zatarłem, a zawór egr był tak zasyfiony że ze środka łyżeczką można było syf wybierać.
Dużo jeżdżę po mieście, czasem zdarza się że cały miesiąc nie przegonię go po trasie, więc te rozwiązania po prostu zabijają powoli mój samochód. Jak ktoś dużo goni po trasach to nie ma problemu.
Na pytanie, dla czego nie kupiłem auta w benzynie, skoro większość życia spędza w mieście odpowiem - bo lubię diesle. Lubię wysoki moment i to jak się z lekkością "odpychają", lubię pojechać na wakacje na południe Europy samochodem i nie przejmować się rachunkiem na stacji. Każdy zrobi jak uważa. Na pewno nie zaślepiłbym egra blaszką bez ingerencji w soft, amen.
-
Temat z cyklu benzine czy ropa.z mila checia wywale komus egra a takze z mila checia wymienie go na nowy. Ps wolniej sie grzeje bez egr
-
Finalnie zaslepilem dzisiaj egr zaślepka która polecił Andrzej. Zauważalnie lepszy zbiór z dolnych parti obr,check się nie świeci . Polecam. Dzięki za pomoc
-
Odświeżam.
Półtora roku mam zaślepiony egr. Nie było żadnych checków po zgaszeniu silnika było za każdym razem słychać klapkę egr która otwiera się i zamyka.
Teraz po zgaszeniu silnika klapka nie pracuje, testu w lexii nie zrobię, stanął egr jako zamknięty.
Wyświetlił błąd i żółta ikonkę na desce. Można ją skasować ale po chwili znowu jest.
Samochód pracuje oczywiście bez zastrzeżeń :)
Chciałbym tylko żeby ten błąd mi się nie wyświetlał.
Jakiś sposób? Ktoś miał podobnie?
Jak widać w rhr z 2006 roku może wyświetlić się check w związku z zaślepionym egr.
Nowego nie kupuje bo szkoda zapychać silnik i generować koszty.
-
Ja też mam zaślepiony w RHR od dwóch lat i nigdy żadnego błędu. Może masz "check" z innego powodu...
-
Check z tego powodu podłączyłem lexie. Zawór zamknął się na stałe :)
Póki po zgaszeniu jest odgłos pracy egr to było wszystko w porządku.
Po prostu koniec egr mechanicznie i elektronicznie tak to sobie tłumacze.
-
Jeśli zaślepiony EGR był sprawny to błędów nie robi, jeśli szwankujący- będzie wyświetlał błąd bo system widzi jego niesprawność.